Přejít na obsah

Brzdové kotouče help


cmada

Doporučené příspěvky

Ještě si dovolím jeden malý bezpečnostní příspěvek:

UVĚDOMTE SI, ŽE BRZDY JSOU NEJDŮLEŽITĚJŠÍ SOUČÁST AUTA A ZÁVISÍ NA TOM NEJEN VAŠE BEZPEČNOST.

VYVARUJTE SE PODOBNÝM NÁVODŮM NA OPRAVY, VŽDY PŘI PROBLÉMU VYMĚNIT ZA NOVÝ DÍL A VYVAROVAT SE SOUSTRUHŮM, FLEXÁM, BARVÁM NA TŘMENY A NĚJAKÝM WÉDÉČKŮM. TAKŽE VŽDY NOVÝ DÍL A KDYŽ NEMÁŠ NA TO SI TO UDĚLAT, NEBO SI NEJSI JISTÝ, TAK TO RADŠI SVĚŘIT NĚKOMU, KDO TOMU ROZUMÍ

Editováno: , autor: SUP1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Matěji matěji. Přesně jak to píše kolega, to jsem ještě neviděl. Vždyť po tom tvém zásahu flexou nemohla být deska rovná, jak velkou částí myslíš, že jsi brzdil? To teda čumím, stejně jako v případě nastříkání TŘECÍCH ploch WDčkem. Víš jak po tom auto brzdí? Okamžitě odmastit sprejem na brzdy, nebo jak mě takovej tuner naboří, tak budou TŘESKY BLESKY! :kol-25:

 

koupil bych nové jak kotouče tak destičky. Zadní kotouče jsem bral zimmermann a desky textar a celá sada mě vyšla na 1700 kč. a můžu najet dalších 100 tis km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uf, no.

 

Ano jsou to rýhy, žádná "jen koroze když auto stojí" ale pěkný rýhy a vroubky.

Takže kupuju nový desky -Textar jen mi teda poraďte přesně jaké k těm Zimmerman sport - předek 288. Díky.

 

PS:Za tu dobu jsem zkoušel velmi prudce brzdit, abych sjel destičky atd... Poznatek : brzdí trochu lépe ale furt je to hnus, rýhy stále jen trochu menší na brzdné ploše. Brzdný "pruh" na kotoučích stále cca jen 60-70% celé šířky. Od středu tech 30-40% se neopotřebová :(. a tedy tam to nebrzdí. V klidovém stavu ale destička nejdříve dosedá ve středu.

Brzdný účinek za studena je velmi rozdílný než když jsou pak kotouče zahřáté!

Křupání v brzdách (spíše to asi slyším zezadu) při velmi silném brždění, ale ABS to není! Kola se neblokují - to ani nelze s takovým účinkem brzd dosáhnout.

 

Můj postup: objednat nové desky TExtar - předek, objednávám celý zadek ATE "normální". Čepy (ty co drží třmeny) na předku jsou nové ty zkontroluji jestli nejsou nějaké volné, a případně se nachystám i na kompletní demotáž pístků a přetěsnění atd...aby nebylo podezření na nějaké vznutí.... a celé složení zpět.

OK?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyby to tak bylo, docela by to sedělo na Tvůj případ. Ale ještě jsem to neviděl, měl by to být snad dural a ten se spíš zlomí. Ale jestli tomu někdo dal kouř a hodně moc se to zahřálo, tak by se to teoreticky stát mohlo. Až to budeš mít sundané, tak to zkus poměřit. S hranou destičky vůči pístku, třeba šuplerou. Jinak postup dorej, taky bych to řešil asi tak

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Martine na psani je toho hodně radši mluvim a konam, ale jak piše SUP1 brzdy na 100 procent. Stou flexou vas synci vyvedu s omylu dělaj to všude v servisech sundava se krajni otřep kotouče, ale to je vše kde se to použiva možna, že to Martin někde slyšel tak to vzal cele potom to haže a deska nema celou dosedaci plochu což je špatně. Desky, když maš dodre tak se davaj na horni brusku, nebo magnetku at je srovnaš. A co se tyče jakou kombinaci použit, tak každa firma ma svoje specifika a kotouče jsou jinač na uhlikovany čim vic uhliku je tim lepši nekroutěj se jsou tvrdši. Ktomu taky jsou desky tvrde a měke. Zaklad je tvrdy kotouč, měka deska a naopak potom to brzdi jako přikovane. Když maš tvrde, tvrde tak to klouže děla to film a měke, měke se sjedou a ještě ktomu se kotouč svlni. Až budeš něco kupovat, tak neposlouchej prodavače. Prodavaj to co maj na skladě jen aby prodaly. Každy na foru piše co ma a je stim spokojeny nebo na opak a za rok už piše že ma něco jinyho. Tak ja to taky napiši měl jsem to origo s dilny škoda od vyroby a desky šli srat tak jsem tam dal Textary a to užvydrželo i brzdilo. Potom jsem daval Cimerman kot. a desky textar moc dobra volba a ted skoušim kot. cimr. a desky taky cimer. a zatim dobry nemam co dodat, ale skoušim, najeto cca 7tisic. Bremba bych nikdy nedal jeto jen cena za obyčejny kotouč na kvalitni sport sadu si připrav 20tisic jinač platiš je jmeno firmy tedy značku. Jo a ty dražky na kotoučich jsou od kaminku a jak se tam dostaly, umytim auta se tam zatoulaly a jak šlapneš na brzdu tak je zapichneš do desky a maš ryhu. No a to je roman co a ted si vem, že o brzdach se da mluvit i 6 hodin v kuse proto radši pokecat a ne psat na škole nam řikaly teorie a praxe nejde nikdy dohromady praxe je jen jedna teorii vic. Jinač Cus a někdy osobně se mužem sejit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Takže rozděláno, udělal jsem několik fotek a na všech kolech a složil vždy do jedné fotky. Koukněte.

 

Proměřeno, pístek vůči desce rozdíl cca 1mm !

 

Nakoupeno: zadní disky,destičky, přední destičky, všechny brzd. hadice předek + zadek, opravné sady na všechny pístky, brzdovka...

 

Všechny čelisti jsou ted na opískování.

 

 

Co vy na to? 

 

PS: Všimněte si že na předku je vždy dráha vnitřku a vnějšku proti sobě, vnější okraj a vnitřní brzdný okraj....

V deskách není na pohled zapíchnuté nic ale to je stejně asi ohlazené, ale jsou také mírně popraskaný příčně

post-18550-0-74934900-1376469126_thumb.j

post-18550-0-42993600-1376469153_thumb.j

post-18550-0-26859900-1376469160_thumb.j

post-18550-0-19487100-1376469166_thumb.j

post-18550-0-42464700-1376469563_thumb.j

Editováno: , autor: Martin P.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souměrnosti vzadu nebo nesouměrnosti vepředu? (Spíš bych řekl šikmosti). Ten zadek je příšernej ten "brzdný" uzký pásek jestli se tomu ještě dá říkat brzdný....

No malý tlak je také možný protože nikdy nedosáhnu blokování kol nebo reakci ESP/ABS.

 

Další poznatky : čepy vodítek na předku jsou krásné a jako nové když jsem je tam dával, žádné vymačkání tedy neproběhlo, pouzdra taktéž ok. Takže čepy a třmeny jsou snad souosé.

Proběhlo otryskání a pozinkování. Přikládám fotky. Jestli si někdo všimne, že je něco blbě :(....

 

post-18550-0-77443900-1376551218_thumb.j

post-18550-0-46382500-1376551219_thumb.j

post-18550-0-17822100-1376551220_thumb.j

post-18550-0-87439500-1376551220_thumb.j

post-18550-0-59720900-1376551221_thumb.j

post-18550-0-28080700-1376551222_thumb.j

post-18550-0-94924700-1376551222_thumb.j

post-18550-0-65479500-1376551223_thumb.j

post-18550-0-36530400-1376551224_thumb.j

post-18550-0-03133300-1376551225_thumb.j

post-18550-0-71791800-1376551225_thumb.j

post-18550-0-43742000-1376551226_thumb.j

post-18550-0-12488000-1376551227_thumb.j

post-18550-0-78884800-1376551227_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 2 měsíce později...

Přední brzdový kotouč Superb I :

r.v 01 - 5/05 :

288x25 -  (PR 1ZC)  OE : 4B0615301B, 8E0615201Q  - výška kotouče 46,5mm !
1,8T, 2,0, 1,9TDI, 2,0TDI - 4 válcové motory  do roku 5/05  (shodné pro : Passat 3B)

312x25 -  (PR 1LT) OE : 8E0615301R, 4B0615301C - výška kotouče 46,5mm !
2,5TDI, 2,8 - 6 válcové motory do roku 5/05 (shodné pro :  Passat 3B)
------------------------

r.v 5/05 - 08 :
 
288x25 - PR 1ZC)  OE : 1K0615301T  -  výška kotouče 49,9mm !
1,8T, 2,0, 1,9TDI, 2,0TDI - všechny 4 válcové motory od roku 6/05  (shodné pro : Oct II a Superb II

312x25 - (PR 1LT)  OE : 1K0615301AA  -  výška kotouče 49,9mm !
2,5TDI, 2,8 - všechny 6 válcové motory od roku 6/05  (shodné pro : Oct II a Superb II

-------------------------------------------

zadní brzdový kotouč Superb I :


245x1001-08  OE : 4A0615601A  (shodné pro : Passat 3B )
1,8T, 2,0, 1,9TDI, 2,0TDI, 2,5TDI, 2,8 - pro všechny ročníky a všechny 4 a 6 válcové motory

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

To by mě zajímalo, proč se tady někdo distancuje od stáčení brzdových kotoučů. Pokud není prasknutý, stočí se tak, aby byl jeho rozměr do poloviny tolerance, neexistuje žádný důvod to nedělat. Tyto teorie razí vyměňovatelé ze značkových servisů, kteří  takto vzbuzují strach a vnitřní potřebu nákupu nového dílu. Stojařsky je to kravina. Stočím povrch v drsnosti 1,6, házivost 0,01.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to tu pročetl a dovolím si pár poznámek.

 

1) Řešíte tu značky... ATE/TRW vyrábí pro prvovýrobu, ideální náhrada originálu. Brembo už není co bývalo, ale není Brembo jako Brembo (různé řady). Zimmermann je myslím si na špici. Slyšel jsem kladné recenze i na značku Jurid, osobní zkušenost nemám. S destičkami Textar se také nedá udělat chyba. Běžní výrobci AM dílů jako Febi, Meyle a podobně jsou pro běžný provoz také použitelné, ale asi bych je nevolil pro častou "sportovní" jízdu. Rádoby značky jako Maxgear, Kraft a podobně bych asi volil opravdu jen v případě že autem jezdíte na nákupy a jednou za čas na chatu.

 

2) Ty špatně obržděné kotouče nemusí být vůbec špatnými třmeny (i když je to pravděpodobné), nebo jiným důvodem proč by špatně seděla destička. Přesně tohle se může stát i v případě, že se brzy správně nezajedou a dá se jim hned pořádně zabrat. Postupným mírným obržďováním se destička pomalu vybrušuje aby seděla na kotouči celou plochou. Mimo to se na kotouči tvoří vrstva která je pro správné brždění taky potřebná. Když se to nestane a brzdy se hned berou pod plnou silou, prostě se destičky místy "připečou" a nazdar....

 

Krásným příkladem jsou teď služební fábie kterými jezdím (TAXI v Pardubicích) - auta kupovaná jako funglovky a po 5000km už na některých skřípají brzdy, protože se vůbec nezajely a hned dostávají záhul od mladých "závodníků".

Zajíždění brzd je často podceňovaná věc, přitom má na účinnost a životnost brzd obrovský vliv. Minimálně prvních 50-100km prudce nebrzdit a nejlépe obrzdit v klidném městském provozu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kotouče s destičkami byly zajížděny velmi s citem a to více jak 200km, protože jsem si byl vědom důsledku nesprávného zajetí. Bohužel i po výměně za Textar destičky a "znovuzajetí" se výsledek nezměnil.

Ted jsem měnil nějaké podtlakové hadice na motoru a zdá se mi nárust brzdného účinku, ale pořád to není ono. Jakoby byl stále malý podtlak pro posilovač brzd. Když velmi rychle dupnu na brzdu, je pedál tvrdý a brzdy se zaboha nebloknou. Když ale sešlápnu plynule a silně, brzdí ale nic moc... 

To ale nic nemění na špatné malé brzdné ploše kotouče vs destička. Nebo ano?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stav 05/2016

pořád z vnitřní strany naprd :((((

a protože věci nevyhazuju, zahrabal jsem ve sklepě a vytáhl původní kotouče před výměnou - r.2012, ha taky není sjeté uvnitř a dokonce vnitřní strana vně kotouče!????? Jak to ?

Ještě tu někdo chtěl foto tech Zimmerman sport...

ZimmermanSport.jpg

2016_dohromady.jpg

Puvodní z roku2012.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak ohledně správného zajíždění je to malinko ještě složitější. Jde o to, aby si desky nejdříve sedly. Popsal to přesně kenapuc.

Dále se musí uvolnit vnitřní pnutí kotouče. Dělá se to intezivnějším přibržďováním z vyšších rychlostí na menší, nesmí se však zastavit.

V tomto článku je to pěkně popsáno:

http://www.mjauto.cz/zajizdeni-brzdovych-desticek-a-kotoucu

Průser na S1 a to zejména na 2,5 (těžší motor) je, že brzdy jsou hodně poddimenzované. Můžeš se k brzdám chovat jak chceš, ale stačí pár panických brždění a kotouče jdou do kopru

Editováno: , autor: SUP1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...