Přejít na obsah

zahřívání motoru na volnoběh


pamalut

Doporučené příspěvky

já teda nevím... ale příde mi, že za 2 - 3 minuty se ten motor stejně nezahřeje ... takže je to stejný, jako když vyrazíš hned! ;) a naopak, já když při - 7 st. nastartuju a nechám to chvíli běžet, tak to bublá a smrdí... tak nevím... já prostě nastartuju a pianko jedu! ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tdi nema katalyzator. u benzinu se rozhodne katalyzator neohreje na optimalni teplotu na volnobeh.

Jinak v ty prirucce to pisou kvuli ekologii. Kdyz by tam napsali pravdu, tak na to budou vsichni kaslat, takhle napisou , ze to skodi motoru a nikdo si prece nechce poskozovat motor, ze :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tdi nema katalyzator. u benzinu se rozhodne katalyzator neohreje na optimalni teplotu na volnobeh.

Jinak v ty prirucce to pisou kvuli ekologii. Kdyz by tam napsali pravdu, tak na to budou vsichni kaslat, takhle napisou , ze to skodi motoru a nikdo si prece nechce poskozovat motor, ze :)

Tdi a nema katalizator ? dobra hlaska :) .. jinak u TDi PD se ohriva blbe na volnobeh..

Editováno: , autor: JasteR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tuhle odpověď jsem čekal... ALE... je to blbost, to co říkáš! ;) protože to auto bublá, že bych pomalu čekal, že chcípne... a to se mi při jízdě nestává... ;)

No, vidíš. Tím ti asi ten motor chce říci, že by jsi mu měl dát chvilku čas ať se z toho dostane a pak pianko jet. Nediv se, že za jízdy to necítíš s těma koníkama.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsem se trosku nepresne vyjadril.

diesel nemuze mit katalyzator v pravym slova smyslu, protoze by se zanesl sazemi. :)

To co se pouziva na dieselu funguje trosku jinak, i kdyz se tomu taky rika 'katalyzator'

Proto na dieselovy motory plati mene prisne EU normy. To co splnuje benzin z hlediska emisi, se zatim neda s dieselem splnit. V kalifornii diesel temer nepotkas, tam plati stejne normy , bez ohledu benzin, nafta. Nafta to nesplni :( Jedine v cem ma diesel navrch je vyssi uccinost spalovani a tim padem mensi obsah co2.

Ale co2 je spis zaklinadlo ekoteroristu, nez nejaky skutecny problem.

I kdyz jsem cetl, ze BMW ma temer vivinuty diesel, ktery by je mel dokazat splnit.

Kazdopadne tohle je uz hodne mimo tema. :)

Jenom pro ilustraci:

post-18821-1232078321_thumb.jpg

Aby bylo videt jak je Evropska unie 'ekologicka' a nas ekoterorista Bursik vul.

Za benzin s Euro2 se bude platit , ale za diesel euro 3 a 4 ne a pritom maji vyssi emise nez benzin.

Momochodem NO je to co poskozuje ozon :(

Editováno: , autor: dolezelk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Take jsem slysel ze s naftakem se ma sednout a jet, take to tak delam,kdyz jedu s dieselem.

Se svym benzinem ale take nastartuju a jedu,protoze kdyz jsem to kdysi nechal na volnobeh chvilku nastartovane a skrabal jsem, stejne to topit nezaclo,takze je to uplne jedno. Sednu a pomalu jedu,nevytacim motor atd.

Jen k tomu topeni: CO jsem se vsema jel, sednou si a pusti si topeni naplno aby foukalo. Podle me je to blbost,sam to delam tak ze sednu,jedu,ale ventilator necham uplne vyply. Az tak po 2 minutach ho pustim a to uz pekne topi. Je prece blbost foukat si jeste ten ledovy vzduch do kabiny. Samozrejme pokud se zacne rosit predni okno, pustim to asin na 1. stupen aby to trochu foukalo na to predni sklo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevidim duvod, proc zahrivat motor volnobehem, pokud chci met teplo, tak nasednout a jet a co se tyce skrabani oken, tak na predni sklo staci dat kusek kartonu,hadrya dve bocni skelka jsou oskrabane co by dup ;)

Mě určitě nejde o to, abych ho nechal běžet kvůli své pohodlnosti, že tam budu mít teplo. A stejně bych ho tam neměl. Já na oktávku nadávám pořád, že to netopí. Já ho nechám běžet 2-3 minuty spíš kvůli tomu, aby tak netrpěl. To myslíš, že je taky špatné. Když nejsou mrazy tak sednu a jedu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1,8T RS vzdy ju necham v mrazoch a velkej zime aspon torsku vybrblat. A kym auto nedosiahne 90 stupnov na vode tak cez 2000 otaciek nejdem. Nemam to srdce hned s tym ist....

Rapid 136 tak isto necham pobrblat .... A potom dobre vyprasim sviečky.... :p:prc:

A dalsia velmi dolezita vec je kvalitny olej. Ine ako syntetiku v autach nepouzivam, jak v RS tak v Rapidiku

Ten kto tvrdi ze do starych motorov by syntetika nemala ist je idiot. Jazdim takto uz niekolko rokov. Ine ako syntetiku by som si do auta nenalial.

Kvalitny olej musi mazat aj v zime.... a neni zatuhly na sudovu smolu. Skončili časy M6AD, to nemazalo ani teple....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já myslím, že motoru to určitě neublíží. Taky to tak dělám, pokud to jde, že nechám motor pár minut běžet (benzín) a pak jedu. Předtím jsme měli doma Š120, která měla naběháno bezproblémových 220 000 km a tam se to normálně dělalo, že se v zimě nechala několik minut běžet na volnoběh a pak hned líp jela, než když se po startu hned vyrazilo. To samé mám i u Octávky, když ji nechám běžet chvíli na volnoběh, tak taky líp jede než kdybych hned vyrazil... ;) Jak všude píšou v příručkách hned po nastartování vyrazit, tak to je opravdu asi jen kvůli ekologii...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, u Š105-130 bylo ve velkých mrazech umění se studeným motorem vyjet z křižovatky, ale u moderních aut už považuji zahřívání na místě za zbytečné. Já i při velkých mrazech sednu a jedu, auto začne solidně topit po nějakých 3 km a po 10 km pohodové jízdy už topení stahuju z maxima. Co se týče ekologie, spalování je při zátěži kvalitnější než při běhu naprázdno, nebo se pletu? Navíc, motor se na provozní teploty a tlaky dostane výrazně rychleji (při menším počtu cyklů = menší opotřebení) a to celý, včetně převodovky. Ano, 2 nebo 3 minuty jedu „opatrněji“, pak už normální jízda,pár dalších km bez točení přes 3000.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj mam uplne stejnej nazor. Mam TDI 66kW Nastartuju pockam cca 6 vterin az zmizi hrozny zvuk a vyjizdim. Prvni 3km do 2000ot/min = pohoda. Jinak zkusenost ze zivota jedne okty: segra mekla firemak TDI 66kW a dycky po nastartovani, v létě +30 a v zimě -20 plnej knedl na rozjezd. Když auto prodavali tak rikali ze je krasne zajety a v perfektni kondici a nikdy nebyl problem s motorem. ted ma OII a beztak děla to samy:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud auto netojí v garáži tak taky zahřívám na volnoběh.

Schválě si jednou zkuste vyjet rovnou a za jak dlouho se vám to dostane na provozní teplotu

a jednou nechte klapat 5 min a pak vyjeďte a uvidíte že že začné dřív topit a dřív se dostane na provozní teplotu

Ale řekl bych že se to moc řeší, je spousta lidí jak s benzínem tak ropákem, co hned po nastartování tomu dávají čoud a jezdí s těmi auty bez poruch, a možná máte auto právě po takovém člověku, takže tohle nemá cenu řešit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak si sečti čas, kdy ti to "klape" + čas jízdy do zahřátí a porovnej s přímým vyjetím a srovnatelným zahřátím. Ten druhý bude odhadem 2x kratší. U mne třeba spíná velký okruh běžně po 8-10 km. Zahřívání na místě je podle mne naprosto zbytečné spalování paliva, já mám auto na to, aby především jezdilo, ne aby mi topilo ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale řekl bych že se to moc řeší, je spousta lidí jak s benzínem tak ropákem, co hned po nastartování tomu dávají čoud a jezdí s těmi auty bez poruch, a možná máte auto právě po takovém člověku, takže tohle nemá cenu řešit...

Konečně kvalitní názor.. ;) ;)

Mraky lidí co nemají žádný vzath k autu,mají ho jako spotřebák,tak jedou stejně za studena i za tepla..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se dívám že se nám diskuze pěkně rozproudila ;) Pořád se tady opakuje "já na volnoběh nezahřívám sednu a jedu" vždyť nejdé o to abych měl v interiéru 20 stupňu. Ale snad o to aby se pomalu rozhýbaly všechny pohyblivé části a dostal se olej tam kam máááá... V takové zimě snad jen okamžitě pomuže výhřev sedaček to je opravdová bomba....

Editováno: , autor: adller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aj ja si este pichnem do osieho hniezda!

V pripade, ze niekto po nastartovani zohrieva auto pomalou jazdou, dosiahne tym hlavne postupne subezne zohriatie vsetkych funkcnych skupin(motor, prevodovka,naboje kolies a ine).

Situacia ,ked sa v silnych mrazoch zahrieva motor na mieste ma negativum logicky v tom, ze uz zahriaty motor nas podvedome nuti k tomu ze vyuzivame jeho potencial bez obmedzenia- to je situacia ked tepli motor terorizuje zamrznutu prevodovku,poloosi atd...

Skusme teda najst kompromis-start 1-2 min a lahka jazda.

Zdravim vsetkych zamrznutych sukmenovcov!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...