Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

já teda nevím... ale příde mi, že za 2 - 3 minuty se ten motor stejně nezahřeje ... takže je to stejný, jako když vyrazíš hned! ;) a naopak, já když při - 7 st. nastartuju a nechám to chvíli běžet, tak to bublá a smrdí... tak nevím... já prostě nastartuju a pianko jedu! ;)

to je logický.. když stojíš na místě,všimneš si že to bublá a smrdí.. ovšem dkyž jedeš,tohle nemůžeš vypozorovat :D :D :D

tuhle odpověď jsem čekal... ALE... je to blbost, to co říkáš! ;) protože to auto bublá, že bych pomalu čekal, že chcípne... a to se mi při jízdě nestává... ;)

Tdi nema katalyzator. u benzinu se rozhodne katalyzator neohreje na optimalni teplotu na volnobeh.

Jinak v ty prirucce to pisou kvuli ekologii. Kdyz by tam napsali pravdu, tak na to budou vsichni kaslat, takhle napisou , ze to skodi motoru a nikdo si prece nechce poskozovat motor, ze :)

Tdi nema katalyzator. u benzinu se rozhodne katalyzator neohreje na optimalni teplotu na volnobeh.

Jinak v ty prirucce to pisou kvuli ekologii. Kdyz by tam napsali pravdu, tak na to budou vsichni kaslat, takhle napisou , ze to skodi motoru a nikdo si prece nechce poskozovat motor, ze :)

Tdi a nema katalizator ? dobra hlaska :) .. jinak u TDi PD se ohriva blbe na volnobeh..

Upraveno od JasteR

tuhle odpověď jsem čekal... ALE... je to blbost, to co říkáš! ;) protože to auto bublá, že bych pomalu čekal, že chcípne... a to se mi při jízdě nestává... ;)

No, vidíš. Tím ti asi ten motor chce říci, že by jsi mu měl dát chvilku čas ať se z toho dostane a pak pianko jet. Nediv se, že za jízdy to necítíš s těma koníkama.

To jsem se trosku nepresne vyjadril.

diesel nemuze mit katalyzator v pravym slova smyslu, protoze by se zanesl sazemi. :)

To co se pouziva na dieselu funguje trosku jinak, i kdyz se tomu taky rika 'katalyzator'

Proto na dieselovy motory plati mene prisne EU normy. To co splnuje benzin z hlediska emisi, se zatim neda s dieselem splnit. V kalifornii diesel temer nepotkas, tam plati stejne normy , bez ohledu benzin, nafta. Nafta to nesplni :( Jedine v cem ma diesel navrch je vyssi uccinost spalovani a tim padem mensi obsah co2.

Ale co2 je spis zaklinadlo ekoteroristu, nez nejaky skutecny problem.

I kdyz jsem cetl, ze BMW ma temer vivinuty diesel, ktery by je mel dokazat splnit.

Kazdopadne tohle je uz hodne mimo tema. :)

Jenom pro ilustraci:

post-18821-1232078321_thumb.jpg

Aby bylo videt jak je Evropska unie 'ekologicka' a nas ekoterorista Bursik vul.

Za benzin s Euro2 se bude platit , ale za diesel euro 3 a 4 ne a pritom maji vyssi emise nez benzin.

Momochodem NO je to co poskozuje ozon :(

Upraveno od dolezelk

nevidim duvod, proc zahrivat motor volnobehem, pokud chci met teplo, tak nasednout a jet a co se tyce skrabani oken, tak na predni sklo staci dat kusek kartonu,hadrya dve bocni skelka jsou oskrabane co by dup ;)

Take jsem slysel ze s naftakem se ma sednout a jet, take to tak delam,kdyz jedu s dieselem.

Se svym benzinem ale take nastartuju a jedu,protoze kdyz jsem to kdysi nechal na volnobeh chvilku nastartovane a skrabal jsem, stejne to topit nezaclo,takze je to uplne jedno. Sednu a pomalu jedu,nevytacim motor atd.

Jen k tomu topeni: CO jsem se vsema jel, sednou si a pusti si topeni naplno aby foukalo. Podle me je to blbost,sam to delam tak ze sednu,jedu,ale ventilator necham uplne vyply. Az tak po 2 minutach ho pustim a to uz pekne topi. Je prece blbost foukat si jeste ten ledovy vzduch do kabiny. Samozrejme pokud se zacne rosit predni okno, pustim to asin na 1. stupen aby to trochu foukalo na to predni sklo.

nevidim duvod, proc zahrivat motor volnobehem, pokud chci met teplo, tak nasednout a jet a co se tyce skrabani oken, tak na predni sklo staci dat kusek kartonu,hadrya dve bocni skelka jsou oskrabane co by dup ;)

Mě určitě nejde o to, abych ho nechal běžet kvůli své pohodlnosti, že tam budu mít teplo. A stejně bych ho tam neměl. Já na oktávku nadávám pořád, že to netopí. Já ho nechám běžet 2-3 minuty spíš kvůli tomu, aby tak netrpěl. To myslíš, že je taky špatné. Když nejsou mrazy tak sednu a jedu.

1,8T RS vzdy ju necham v mrazoch a velkej zime aspon torsku vybrblat. A kym auto nedosiahne 90 stupnov na vode tak cez 2000 otaciek nejdem. Nemam to srdce hned s tym ist....

Rapid 136 tak isto necham pobrblat .... A potom dobre vyprasim sviečky.... :p:prc:

A dalsia velmi dolezita vec je kvalitny olej. Ine ako syntetiku v autach nepouzivam, jak v RS tak v Rapidiku

Ten kto tvrdi ze do starych motorov by syntetika nemala ist je idiot. Jazdim takto uz niekolko rokov. Ine ako syntetiku by som si do auta nenalial.

Kvalitny olej musi mazat aj v zime.... a neni zatuhly na sudovu smolu. Skončili časy M6AD, to nemazalo ani teple....

Já myslím, že motoru to určitě neublíží. Taky to tak dělám, pokud to jde, že nechám motor pár minut běžet (benzín) a pak jedu. Předtím jsme měli doma Š120, která měla naběháno bezproblémových 220 000 km a tam se to normálně dělalo, že se v zimě nechala několik minut běžet na volnoběh a pak hned líp jela, než když se po startu hned vyrazilo. To samé mám i u Octávky, když ji nechám běžet chvíli na volnoběh, tak taky líp jede než kdybych hned vyrazil... ;) Jak všude píšou v příručkách hned po nastartování vyrazit, tak to je opravdu asi jen kvůli ekologii...

Ano, u Š105-130 bylo ve velkých mrazech umění se studeným motorem vyjet z křižovatky, ale u moderních aut už považuji zahřívání na místě za zbytečné. Já i při velkých mrazech sednu a jedu, auto začne solidně topit po nějakých 3 km a po 10 km pohodové jízdy už topení stahuju z maxima. Co se týče ekologie, spalování je při zátěži kvalitnější než při běhu naprázdno, nebo se pletu? Navíc, motor se na provozní teploty a tlaky dostane výrazně rychleji (při menším počtu cyklů = menší opotřebení) a to celý, včetně převodovky. Ano, 2 nebo 3 minuty jedu „opatrněji“, pak už normální jízda,pár dalších km bez točení přes 3000.

Presne tak,sednout, jet opatrne,netocit, tak max 2000 a za 2km mi to uz topi...

jj mam uplne stejnej nazor. Mam TDI 66kW Nastartuju pockam cca 6 vterin az zmizi hrozny zvuk a vyjizdim. Prvni 3km do 2000ot/min = pohoda. Jinak zkusenost ze zivota jedne okty: segra mekla firemak TDI 66kW a dycky po nastartovani, v létě +30 a v zimě -20 plnej knedl na rozjezd. Když auto prodavali tak rikali ze je krasne zajety a v perfektni kondici a nikdy nebyl problem s motorem. ted ma OII a beztak děla to samy:-)

Taky nezahřívám sednu a jedu myslím si že to nemá smysl nějaké klapání na volnoběh :palec2:

pokud auto netojí v garáži tak taky zahřívám na volnoběh.

Schválě si jednou zkuste vyjet rovnou a za jak dlouho se vám to dostane na provozní teplotu

a jednou nechte klapat 5 min a pak vyjeďte a uvidíte že že začné dřív topit a dřív se dostane na provozní teplotu

Ale řekl bych že se to moc řeší, je spousta lidí jak s benzínem tak ropákem, co hned po nastartování tomu dávají čoud a jezdí s těmi auty bez poruch, a možná máte auto právě po takovém člověku, takže tohle nemá cenu řešit...

Tak si sečti čas, kdy ti to "klape" + čas jízdy do zahřátí a porovnej s přímým vyjetím a srovnatelným zahřátím. Ten druhý bude odhadem 2x kratší. U mne třeba spíná velký okruh běžně po 8-10 km. Zahřívání na místě je podle mne naprosto zbytečné spalování paliva, já mám auto na to, aby především jezdilo, ne aby mi topilo ;)

Když spočitám Vaše názory tak převládaji ty co nezahřívaji a rovnou vyráži.Taky patřím k té skupině :):palec2:

Ale řekl bych že se to moc řeší, je spousta lidí jak s benzínem tak ropákem, co hned po nastartování tomu dávají čoud a jezdí s těmi auty bez poruch, a možná máte auto právě po takovém člověku, takže tohle nemá cenu řešit...

Konečně kvalitní názor.. ;) ;)

Mraky lidí co nemají žádný vzath k autu,mají ho jako spotřebák,tak jedou stejně za studena i za tepla..

obcas zahrivam ale tak cca 1minutu max.sednu a jedu tocim do 2ch tisic.myslim si ze u tdi zahrivani nema cenu a uz ne v mrazech tipu -10.to jedu do prace 10km a mam teplotu motoru 60stupnu.

Tak se dívám že se nám diskuze pěkně rozproudila ;) Pořád se tady opakuje "já na volnoběh nezahřívám sednu a jedu" vždyť nejdé o to abych měl v interiéru 20 stupňu. Ale snad o to aby se pomalu rozhýbaly všechny pohyblivé části a dostal se olej tam kam máááá... V takové zimě snad jen okamžitě pomuže výhřev sedaček to je opravdová bomba....

Upraveno od adller

Aj ja si este pichnem do osieho hniezda!

V pripade, ze niekto po nastartovani zohrieva auto pomalou jazdou, dosiahne tym hlavne postupne subezne zohriatie vsetkych funkcnych skupin(motor, prevodovka,naboje kolies a ine).

Situacia ,ked sa v silnych mrazoch zahrieva motor na mieste ma negativum logicky v tom, ze uz zahriaty motor nas podvedome nuti k tomu ze vyuzivame jeho potencial bez obmedzenia- to je situacia ked tepli motor terorizuje zamrznutu prevodovku,poloosi atd...

Skusme teda najst kompromis-start 1-2 min a lahka jazda.

Zdravim vsetkych zamrznutych sukmenovcov!!!

Nastartuju a vetsinou tak po 30 vterinach vyrazim... auto si nejak nestezovalo, nic nerika :smich:

JURO! suhlasím s tvý kopromisem...tak nějak to dělám! :palec2:

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.