Přejít na obsah

zahřívání motoru na volnoběh


pamalut

Doporučené příspěvky

Nastartuje se a jede hlavne proto aby se zvedl tlak v celem mazacim systemu. Tj olej je tuhej a male otacky cerpadla nevytvori na volnobeh nejakej extra tlak.Proto se doporucuje hned vyrazit a ne nechat klepat. Chcete mazat preci vacky a vstriky na vasich PD motorech ne???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bych chtel videt jak se ti rozmrazi na volnobeh max tak za 20 minut klepani a hlavne!!! NORMALNI clovek si ho oskrabe pred jizdou.. :smich: pak sednu, nastartuji a jedu.Pokud mas zamlzene tak asi mas vlhkost v aute. Dej si pod koberce noviny. ;)

Editováno: , autor: TDIfun
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nastartujem, prvych 15 sekund ma auto vyssi volnobeh, stichne, zapašem sa, vsetko pozapinam a pianko vyrazam. Max. 2000 otačiek. Cize auto necham tak pol az jednu minutku brblat. Podla toho či je namrznute auto.... resp. čelne sklo.

Nie je mi jasne preco sa tu tvrdi, ze olej nema zastudena na volnobeh tlak.... Tomu sa mi nejak nechce verit.....

A ano je pravda, ze olej sa zohrieva raz tak dlho ako voda... Cize ak ma voda 90 tak olej ich este nema... Pri rannom uplne prvom starte za den to beriem plne do uvahy. Auto je po noci uplne premrznute....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bych chtel videt jak se ti rozmrazi na volnobeh max tak za 20 minut klepani a hlavne!!! NORMALNI clovek si ho oskrabe pred jizdou.. :smich: pak sednu, nastartuji a jedu.Pokud mas zamlzene tak asi mas vlhkost v aute. Dej si pod koberce noviny. ;)

No jasně, budu mít na skle 5 cm sněhu, pustím topení na sklo a budu čekat, až mi to samo sleze, protože nejsem NORMÁLNÍ člověk. Nepatřím k lidem, kteří se do auta přezouvají, jako ty, tudíž když našlapu ve sněhu nebo v té sračce, co teď venku je, tak mi ta voda poté zůstane v rohožích a tudíž je v autě LOGICKY vlhko. Též lidský dech produkuju vlhkost, stejně jako x dalších faktorů, pane "inteligente". Ale jestli máš auto, ve kterém máš za všech podmínek čelní sklo z vnitřní strany suché a nezamlžené, napiš mi prosím značku a model, hned zítra si ho jdu objednat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam skoda oktavia... promiin jestli jsem se te dotkl,ale to co jsi predtim napsal bylo maso.A kdyz mam zamlzene okno tak si ho proste ze vnitr otru houbickou na zamlzene okna. nejsem inteligent ale blbec taky ne. Bohuzel detajly nepovim, uz dlouho venku nestojim,prez noc garaz. :feve: a asi nejsem sam kdo ten tvuj prvni prizpevek nepochopil. tak pardon :kuk:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já pochopitelně nemůžu za to, že nejste schopni pochopit obyčejné souvětí? Podle mě si člověk z toho dovodí, že když mám zamlžené nebo zmrzlé sklo, tedy přes něj nevidím a můžu srazit chodce, cyklistu nebo zapříčinit jinou nehodu.

TDIfun:

...mě ses vůbec nedotkl, nejsem vztahovačný, jen se tu docela bavím. Já jsem samozřejmě posuzoval podmínky běžného člověka, tedy podmínky, kdy mi auto stojí celý den, resp. noc, venku na mrazu a ráno potřebuju odjet. Takže názory člověka, co mu auto stojí v garáži nebo člověka, který si 10 min před odjezdem pustí bufet, mi přijdou krapet bezpředmětné....

Editováno: , autor: camron
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ja jsem reagoval na dopady behu studeneho MOTORU a proc by se nemel nechat zbytecne klepat na volnobeh.Takze asi tak.. O zmrzle okno tady snad neslo. Motory to je proste moje a proto jsem zde napsal jen svuj nazor. Takze to vidim spise opacne. A pokud nikoho muj nazor nezajima tak mi to napiste a ja uz psat tady nebudu.

Editováno: , autor: TDIfun
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fune kasli na to,je proste mimo asi ma z neceho komplex(ze nema TDI nebo oktu),on nechape ze nejprve se oskrabe okno a pak se jede asi nepatri mezi normalne prumerne inteligentni lidi jak psal vyse.

Ty mě fakt bavíš, hochu. Nejsi schopen pochopit souvislý a srozumitelný text a přesto si dovolíš někoho škatulkovat. ;)

TDIfun:

Jasně, chápu, že se tu bavíme o ne/prospěšnosti pro motory, ale myslel jsem to tak, že každá mince má dvě strany. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Keď už tu máme takú peknú diskusiu, taktiež prispejem mojim názorom. Prikláňam sa k názoru, že nič netreba hnať do extrémov, takže naštartovať a hneď vyraziť, mi svedomie nedovolí keď počujem ten nepekný zvuk motora. Naštartujem, nechám bežať asi 1-1,5 min. kým klesnú otáčky (kedže po štarte su maličko vyššie) na normál okolo 900 ot/min (vtedy už aj motor začína bežať pekne tichučko) a vyrážam.

Samozrejme ohľadom debát o bezpečnosti chodcov a cyklistov - auto škrabem pri vypnutom motore cca 5 min :palec2: a ohľadom vlhkosti a zahmlievania sa skiel, na to máme klímu alebo nie? Okrem toho že klíma chladí, vie aj kúriť a z klímy ide vždy suchý vzduch, takže za minútku je po zahlmlenom skle...

Bola tu diskusia o tom, že výrobca odporúča hneď po štarte vyrážať, možem potvrdiť je to hlavne kvôli ekológii, pracujem pre jednu automobilku a veľa rád výrobcu je kompromis medzi tým čo je skutočne dobré pre auto a tým čo je pre naše životné prostredie, a v dnešnej dobe na 95% vyhráva životné prostredie,...

Týmto nehovorím, že nechať bežať TDI pol hodinu na voľnobeh, to je blbosť (to by sa vám asi ani nezohrialo, tak ako nam benzíny), ale chcem tým povedať že nejaká minútka kým to prestane srdcervúco klepať tomu motoru neuškodí, koniec koncov, ono to tak klepe aj keď hneď vyrazíte, len to nepočujete,...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ešte ma napadla taká úvaha ohľadom mazania, tlaku a spotreby oleja no dobré premazanie častí motora,..

Opravte ma ak sa mýlim, ide vyslovene iba o úvahu, nie som odborník z vývoja motorov Škoda Mladá Boleslav, ale...

Hovoríte tu, že na voľnobehu sa motor premazáva horšie (za studena) ako napr. pri 1800 ot/min...

Moja úvaha - ak sú otáčky motora nižie (900 ot/min) skutočne aj prietok oleja ktory tlaci cerpadlo je nizší ako pri otáčkach za jazdy (1800 ot/min)

Ale neplatí tu náhodou jednoduchá priama úmera? Vyššie otáčky = viac cyklov pohyblivých častí motor (vačka, kľukový hriadeľ,...) = potreba vyššieho množstva oleja na premazanie? Pokiaľ by to bolo tak, tak z toho mi jednoducho plynie, že ten motor je na tom rovnako pri jazde a 1800 otačkach ako aj na voľnobehu pri 900 otáčkach (čo sa týka mazania).

Samozrejme čím skôr dosiahneme teplotu oleja v motore, tým lepšie, ale zaťažovať ho hneď po štarte (nasucho), tak to ho radšej po štarte nechám 1 minútku bežať bez záťaže, nech sa tam nejaký olej dostane a potom ho už zohrievam za jazdy,...

Je to iba moja úvaha a pokiaľ sa mýlim opravte ma! :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Úvaha je to logická ale myslím že to tak nefunguje.

Řekl bych že čerpadlo oleje se točí rovnoměrne s otáčkami kliky, tj. čím víc se motor točí tím víc oleje čerpá a tlačí.

Pod to co jsi psal výšeji se podepisuji. Nestačím se divit jak se tu dokážeme pohádat nad takovou malicherností...

podle toho co to kdo píše je to totiž u všech skoro stejné. Nikdo tu neklepocá 20min s očekáváním že bude mít uvnitř saunu stejně jako nikdo nenastartuje a aniž by se dotočíl startér už vyrážel pod plným plynem.

Kdyby jsme byli stejně jako k autům při ranním odjezdu ohleduplní ke všemu a všem ostatním, no nebyla by to na světě krása ??? :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně ale tady nejde o vzduch ale o zahřátí motoru a všech součástí, to že to auto musí stát nakopnuté to je fakt, ale ne proto že by zahříval...

Já jen nechtěl ať lidi napodobují velké auta-když on stojí a zahřívá a má diesel tak já můžu přeci taky.

P.S.: dle vyhodnocení záznamového média v řídící jednotce Iveca východoevropští řidiči nejdéle nechávají auto nakopnuté před samotným výjezdem. (výzkum probíhal v Itálii, Něměcku, Francii, CZ, SK, Ukrjině a Rusku).

no jo,ale s nafoukáním vzduchu do vzduchotechniky souvisí nastartování motoru a tím jeho zahřátí,tzn.pokud fouká vzduch do vzduchojemů auta a přívěsu nebo návěsu,spotřebuje na to podle kondice kompresoru min.8 minut!

jinak právě zde se nabízí otázka zahřívat či ne!proto jsem to tu už před tím napsal.

co se týče průzkumu jakých si ko....ů,musím říci že:

1)drtivá většina řidičů vyjede právě až po nafoukání plného tlaku vzduchu do systému

2)většina dopisuje kolečka,stasky,cestáky

3)většina JZDáků natočí trambusa před dílnou a ještě si jde dát kafe takže auto běží třeba hodinu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fune kasli na to,je proste mimo asi ma z neceho komplex(ze nema TDI nebo oktu),on nechape ze nejprve se oskrabe okno a pak se jede asi nepatri mezi normalne prumerne inteligentni lidi jak psal vyse.

kvalitní názor :palec2: . Nepochopíš souvětí a pakliže se domníváš, že jsi s Oktávií v TéDéÍ něco víc, tak je mi tě upřímě líto. Co píšeš si přečti spíš ty, a nedělej ubohého přicmrndávače TDIfunovi ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja si myslim ze ferino napísal setko uplne presne. A to s tym olejom ma podla mna ties pravdu.

Lebo s vyzsími otackami rastie tlak oleja ale takisto raste aj potreba motora byt mazaný takze je to v konecnom dosledku jedno

vyhoda je ze pocas jazdy sa skor zahreje tj časovo skor dosiahne olej optimalnu teplotu ale keby ste si to zratali na pocet otacok tak je to cca rovnake :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naposledy jsem se tak dobře bavil při čtení zaručených postupů a myšlenek v tématu "Spotřeba TDI" :D;) ale básnička tam nebyla - "juro sdi" :palec2:

Oškrábu, nastartuju a jedu. Pokud se mi zamlží čelní sklo - hadrou otřu, případně pokud to okolní podmínky dovolují vyvětrat, pustit ofuk čelního skla. Pouštět v zimě (tím myslím v opravdové zimě, ne +5°C) klimatizaci je nesmyls - ostatně ani se nerozeběhne.

ex Bobíku, to víš metrové převisy a f TDI ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...