Přejít na obsah

Test: Fabia Combi 1.2 HTP vs. 1.4 16V


PMA

Doporučené příspěvky

S tím souhlasím. Já jsem sice auto ze začátku moc nevytáčel, tak do 3000, ale abych ho nepodtáčel. Po těch 2000 tkm už jsem mu trochu přidal. Stále víc a víc podle najetých km a momentálně jsem spokojený jak s výkonem, tak i se spotřebou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při průměrné rychlosti cca 129km/h spotřeba 9,2. Takže na denní ježdění to fakt není, co bys ušetřil na pojistce, to bys nechal na benzínu.

jééé... tak za to jezdím na dálnici já a nadávám... :D ...

no, já už s 1.2 HTP taky něco málo najezdil a kdybych si Fabču kupoval pro sebe, tak beru HTP... je to takovej "sexy" motor... :) ale pro rodinu to není... to není ani ta 1.4! ;)

Editováno: , autor: Blacky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dal jsem si tu práci a našel jsem ty grafy, co tu dal kolega Jakr. Jak je vidět, nárůst kw a krouťáku není až tak podstatnej u chipu, jako jeho průběh, to je vidět asi nejvíc, že je plynulejší a né takový výkyvy.

No ja v prvom rade vidim ine auto, iny den, inu teplotu vzduchu a iny tlak vzduchu :D.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja v prvom rade vidim ine auto, iny den, inu teplotu vzduchu a iny tlak vzduchu :D.

Já to pouze našel, nikoliv měřil ;)

Ten graf s chipem je přímo Jakra, ten v základní verzi je jeho kamaráda, každopádně to je jen pro představu. A to že to je jinej den, v jiné teplotě a v jiným tlaku je jedno, ne? Zde jde jen o porování grafu, že se chipem spíš zlepší celkem průběh kroutícího momentu a nejvíc kolem 3200ot. až 4000,kde má lepší průběh a není tam takovej velkej propad a poté, že i dojde k nepatrnýmu nárustu výkonu. Kdyby jsme zde řešili přěsně výkon, ano ideální by bylo, kdyby se to udělalo v jeden den všechno.

Cimbu to moc dobře ví, kolik má nenachipovaná HTP v reálu a ty jejich tabulky jsou podle mě udělaný stejně, jako že Škoda udává min. výkon, který to auto musí mít, v případě 1,2 12V 47kw. Stejně tak Cimbu a jejich chip na 52 je prostě min. garantovaný a sám to p.Janda říkal, že jeho softem hlavně dojde k lepšímu průběhu koutáku a to je znát, hlavně u 4řky a 5tky.

Jinak podle mě, jestli obsah 1,2 nebo 1,4, ať budu předjíždět s tím nebo oným autem, tak si to musím stejně načasovat, protože nějaký 2sekundy k dobru pro 1,4 nejsou rozhodující. A když se dívám na zprávy, tak u jakej aut je nejvíc smrtelnejch nehod? U těch silnej, protože lidi a mladí borci jsou namyšlení a myslej si, že všechno zvládnou a všechno dokážou. My, co se musíme rozmejšlet jsme aspoň teoreticky v bezepečí ;) Tak proč se zde dohadovat, co je lepší, když je to skoro stejný. Nová HTP bude mít víc elánu ve všech směrech jak 1,4 s najetema 120tkm, stejně tak bude záležet, jestli v HTP jede jen řidič a v 1,4 plný auto lídí...a naopak samozřejmě. Jinak Houmr nebo někdo zde řešil, kolik kw má v reálu FI 1,4 55kw, tak kamarád co byl s tímto motorem na brzdě získal hodnotu cca 63kw, což je o cca 4kw miň než nachipová FI 47kw, nebo sériova FII. Takže pohoda kluci -_-

Editováno: , autor: Tangerín
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj pro mě osobně je spíš trochu zajímavej ten Jarkův...každopádně si pak zajedu na brzdu sám, jaký hodnoty tam byly předtím se už nedozvím, ale já vím, že jsem změnu zaznamenal, jsem moc spokojenej a jen by mě zajímalo, kolik v reálu po všech úpravách tam je :)

NiceOne, koukám, že jsi od Boskovic, já jsem téměř z Jevíčka, není někde v Bozaku nebo kolem Bozaka nějaká brzda? Tady směr MT, SY bohužel ne-e :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nová HTP bude mít víc elánu ve všech směrech jak 1,4 s najetema 120tkm, stejně tak bude záležet, jestli v HTP jede jen řidič a v 1,4 plný auto lídí...a naopak samozřejmě. Jinak Houmr nebo někdo zde řešil, kolik kw má v reálu FI 1,4 55kw, tak kamarád co byl s tímto motorem na brzdě získal hodnotu cca 63kw, což je o cca 4kw miň než nachipová FI 47kw, nebo sériova FII. Takže pohoda kluci -_-

toto by som tak odvazne netvrdil ze 1,4 s 120tkm bude uz a HTP bude plne elanu. toto by som ti dokonca vyvratil, ta 1,4 bude ak je spravne zabehnuta bude vo velmi dobrej dokonca mozno lepsej kondicii ako na zaciatku bola. sice to nie je 55-ka 74kW a mozem ta ubezbecit ze to auto 3x burane, elektronika sa srala bezne ale motor ten isiel ako drak, tahal a to nebol vobec setreny ani v zime za studena tocenie do cerveneho, ty co s tym jazdili tak mali styl 1- po obmedzovac, 3-ka po obmedzovac, 5 a isli, co mam posledne info tak to auto malo nabehane cez 350tkm a motor sa vatacal krasne a tahal, ziadny ubytok vykonu.

nechapem tu poslednu cast 1,4 55kW mala na brzde 63kW a chiple HTP malo o + 4kW cize 63+4=67kW ano ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nevím, proč pořád počítáte ty výkony...to vám na to fakt tak záleží. Houmr, proč by to hovno jelo? A co to znamená? Drtivá většina lidi se v klidu přesune z místa A do místa B a věř, že i HTP to zvládne více než obstojně. Další věc, asi už 1000x omletá, ale přece, máme tu na dálnici 130, pokud se nemýlím, nikdo tu nemá lítat ani 170, natož 190...

A co pořád máš s tou Tatrou? Je to závodní speciál...si to porovnej s Fábií S2000 nebo jak je ta třída teď (nesleduji to), ať máš relevantní počty:)

:palec2:

máš recht, diskouse o hovnu. Většina lidí má auto na normální ježdění + blázni (jako třeba já) do toho rvou prachy aby to vypadalo líp. Chip od Cimbu mam z důvodu, že auto jede líp. Je mi jedno kolik to má kW - aneb jak řek Mr. Cimbu ("ty vole vám snad stačí jen ta samolepka s nápisem Cimbu k radosti :D")

Až budu chtít auto který pojede, tak si nekoupim 1.4 16V ale budu se dívat po něčem co dá 250km/h za menší čas jak HTP z nuly na 100 lol ...ale to se zase budem bavit o tom, že to nejezdí se spotřebou 5 litrů (a bude další diskuse o hovnu) :D

...ale bych nezapomněl: Normálně možná mi to nebudete věřit, ale já ten svůj motoru miluju :wub: jedzdí to 200 a se spotřebou se vejdu do 5 litrů :worthy:smich::smich::smich:lol

to Houmr: to jsi teda pěknej vocas točit studený motor do červeného pole otáček - možná proto ti to nejede jako nám 1.2 a závidíš lol

Editováno: , autor: janjoy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja v prvom rade vidim ine auto, iny den, inu teplotu vzduchu a iny tlak vzduchu :D .

ano auto je jiné, ale to nic neubírá na vypovídající informaci, jde o průběh momentu, přesně jak píše Tangerín,

iný den, iná teplota a iný tlak vzduchu a ještě se tomu chechtáš ???? tak jsi taky měl přečíst červeně napsaný Korigovaný výkon, copak to asi bude? ha, ha, ha

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozdil takrka nulovy. Zmenu krivky mohla zpusobit i vymena vozu, kdyz jsou oba grafy z jineho.

já myslím, že to co načipovali to píší jasně, průběh se změnil, tam kde dříve auto přestávalo tahat (okolo 3.000 ot.) jde po čipu za plynem o poznání ochotněji, prostě tam není ta zdechlá díra a tyto zkušenosti přesně odpovídají grafům,

jenže ty to pořád nechceš pochopit, vlastně už ani z principu nemůžeš, takže to je jedno

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prostě 1,4 je 1,4. A 1,2 bude 1,2. Záleží na pilotovi, ne na motoru. :p

K těm ůdajúm o výkonech a krouťácích od výrobce - tak jako každej prodávanej výrobek i motor má nějaké tolerance - tzn. max. výkon /krouťákse udává v toleranci ±5%, celkový průběh hodnot ±10%. Takže klidně 55kW může mít, když se sejdou díly tolerančně na opačných mezích, třepoucí se herku s viklajícími se písty s 52,25kW/119,7Nm a neuděláte nic...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

janjoy: neboj ja tak autom nejazdim, ja viem ako sa ma jazdit zo studenym motorom. bolo to auto nemenovanej firmy a ver tomu ze vacsina majitelov tu ma tak 1/3 pripadne 1/4 najazdene co mala ta 1,4 16V 74kW tej tiahlo chlape na 400tkm mala cez 350tkm a motor jazdil ako cert, ziadny chcipnuty, by ti vedel kolega povedat ako to jazdilo a jedovali sa ine auta tym na semaforoch passat v TDi to nemohol dat na semaforoch na dialnici to iste ked sa nahanal s autami zo strednej triedy.

p.s.: by ma zaujimalo kolko mas ty najazdene ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

janjoy: neboj ja tak autom nejazdim, ja viem ako sa ma jazdit zo studenym motorom. bolo to auto nemenovanej firmy a ver tomu ze vacsina majitelov tu ma tak 1/3 pripadne 1/4 najazdene co mala ta 1,4 16V 74kW tej tiahlo chlape na 400tkm mala cez 350tkm a motor jazdil ako cert, ziadny chcipnuty, by ti vedel kolega povedat ako to jazdilo a jedovali sa ine auta tym na semaforoch passat v TDi to nemohol dat na semaforoch na dialnici to iste ked sa nahanal s autami zo strednej triedy.

p.s.: by ma zaujimalo kolko mas ty najazdene ?

já ma na Fabce najeto cca 44tkm - teprve v záběhu (šetřim jí, nejezdim = nehuntuju) lol Nemam nic proti točení motoru - co jsem aktivně využíval otcovo služebních aut, tak motor vždy šlapal solidně i po několik statisícéch km, ale to se jezdilo s jinou spotřebou :D Felicie combi 1.3 50kW BMM vydržela užívání cca 10 lidí při jízdě co to dá nějakých 320tkm, Octávie 1.6 74kW při 3 řidičích 225tkm (mimo to na jaře jsem jí našel ve vedlejší vesnici v bazaru se najtýma 120tkm se seriskou :smich: ), další OI 1.6 75kW po třech letech provozu měla 130tkm - zde jsem se aktivně podílel cca 50tkm - a že dostávala kouř. Další Octavia II 1.6 75kW nalítala 110tkm (má účast cca 20tkm)a taky jsem jí nešetřil - ale odnestly to ložiska v předních kolech, poloosy a řidící jednotka ASR. Ovšem spotřeba při mojí jíždě byla jako u V6 :p Takdy jsem držel na dálnici krok s výkonějšíma autama, ale plynový pedál byl opřený o podlahu - nebo stokoňová 1.6 drží na dálnici tachometrových 210 s přehledem :prc: Ale většina cest pro tyto auta znamenalo, že jsem vyjížděl s otcem ve 4 ráno a vradel se ve 20hod a kilometry nabíhají jinak než když jedim po okreskách,po městě a po vedlejších vesnicích...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 7 měsíců později...
Zajímavost - naměřené hodnoty na brzdě:

1.2: 59kW/5450ot./min., 113Nm/3880ot./min.

1.4: 68,5kW/5050ot./min., 130Nm/4820ot./min.

Viděl bych to klasický problém válcových brzd, měří sice výkon na kolech (ten by měl být důležitější nebot zahrnuje i ztráty v převodovce a spo.), kde se zadávají průměry kol a dopočítavají tvz. ztrátový výkon od kol a převodovky (a to je kámen úrazu).

Charakter motoru změnit nemůžou, 1,2 má maximum kroutaku ve 3500 RPM, a protože výkon = krouták * otáčky * konst. (konst. = PI/30000), tak to přepočítám 3500/3880*59 = 53.2 kW a je již zcela normální a v toleranci výrobce.

Editováno: , autor: DEFIANT
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

mnoo jo, je tezdy to hodnodit bez vzpominky na luxusni auta, kterejma bezne jezdi. S tim motorem bych mu za pravdu dal co se tyka hlucnosti. Vykon neresim, jelikoz sam mam 1,2 a staci mi to. A ze ma 0-100 za 15s mnoo a o cem to jako vypovida? to je udaj uplne nahovno. Neni to zavodak. ;)

Spotreba 7l je fakt dost, to mam ja u svyho, nekde byla asi chyba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten pán je fakt kretén. Kecy o hlídání motorů pro "lepší značky" v rámci koncernu, když koncern nic jinýho neměl a teprve teď nabíhají nový motory? Sklopení zadních sedadel jedním tlačítkem ve třídě subkompaktů jako něco častého? Srovnávat stylovku Fiat 500 a mainstreamovou Fabiu? 7l s 1.4TDI? Bolest hlavy z dálniční jízdy?

Ne že bych neměl výtky, ale ty bláboly, to je fakt moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...