Přejít na obsah

1.8 TURBO


tapir

Doporučené příspěvky

Zdravím chlapi vím že se to tady řeší už poněkolikátý ale i tak prosím o reakce na toto téma. Myslím že nejsem sám kdo si myslel že s čipem klesne spotřeba aspoň jsem v to doufal nic méně pro tohle jsem to nečipoval. Auto mám 4 měsíce což není moc ale něco jsem už nalítal a ne zrovna dle předpisů i když jak kdy. Je to rok 2003 najeto 97000 a má čip na 195 koní podotýkám není RS ale jen 110kw původně. Zbavil jsem se pár neduhů který jsem řešil i tady a to celkem úspěšně byly to ve svý podstatě 2 děravý hadice podtlaku ale co to dokáže nadělat neplechy to bych fakt neřekl. Nicméně teď k věci.

Nebudu si nic vymýšlet a píši fakta a taktéž prosím o reálné reakce co se té spotřeby týká. Vím že tenhle motor je hodně citlivej na těžkou nohu a může jet klíďo i za 15Litrů. Udělal jsem test na dálnici Liberec Praha a jel jsem např na tempomat(vím že to papá víc) 110km za hod což je vlastně podle GPS 100 km za hod ale to jen pro info berme tachometr a spotřeba po cca 100 km jízdy byla průměr 7,7 litru a nejde mi do hlavy že někdo tady jezdí třeba i pod 7 litrů a to píše že není brzda provozu to fakt nechápu protože já s těma 110 tou brzdou skoro byl. Pak jsem jel zpátky už bez tempomatu a to bylo klasických 130 až 140 km za hod což je pro tenhle výkon lehká noha na plynu no a spotřeba průměr 9.2 což mi příjde hodně.

Podotýkám že po městě na krátký vzdálenosti jezdím za cca 10 až 12 litrů což mi příjde normál jde mi především o ty dálky.

Měl jsem původně feldu 1.6 a tu jem taky nešetřil takže pořád skoro 10L na sto ale dokázala jet i za 6 což o tý octávce s tímhle motorem dost pochybuju. Auto mám celkově po načtení vagem bez závad a myslím že i v dobrém tech. stavu a s novou lambda sondou to jen pro úplnost.

JAKÝ MÁTE ZKUŚENOSTI VY S TĚMAHLE ČIPOVANEJMA AUTAMA?????? DÍKY MOC

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

u 110kw verze se dá jezdit dálka pod 7 v pohodě, na ORS Cimbu mi po čipu spotřeba zůstala stejná, sice jsem na to více šlapal kvůli příjemnému pocitu akcelerace, ale vždy jsem ji dokázal stáhnout zpět dolů, dlouhodobou kombinovanou jsem měl cca 9.5, na dálku jsem se dostal i na 7l, ale to jsem jel 90-100kmh ale šlo to, zkus nejezdit brzda plyn, prudce akcelerovat na semaforech, brzdit motorem, předvídat a zbytečně na to nešlapat, i tak se dá jet svižně, ale chce to cit :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já si na spotřebu rozhodně stěžovat nemůžu.Mám to chipovaný už 5 rok.Spotřeba o letní dovolené na Slovensko 6,8 litrů, běžně cca 7-8,5 litrů. Tu větší spotřebu mám samozřejmě hlavně v zimních měsících.Auto občas používám i na služební cesty,takže si hlídám veškerou spotřebu. Průměrnou roční spotřebu za rok 2008 jsem měl 7,8 l/100 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nebudu si nic vymýšlet a píši fakta a taktéž prosím o reálné reakce co se té spotřeby týká. Vím že tenhle motor je hodně citlivej na těžkou nohu a může jet klíďo i za 15Litrů. Udělal jsem test na dálnici Liberec Praha a jel jsem např na tempomat(vím že to papá víc) 110km za hod což je vlastně podle GPS 100 km za hod ale to jen pro info berme tachometr a spotřeba po cca 100 km jízdy byla průměr 7,7 litru a nejde mi do hlavy že někdo tady jezdí třeba i pod 7 litrů a to píše že není brzda provozu to fakt nechápu protože já s těma 110 tou brzdou skoro byl. Pak jsem jel zpátky už bez tempomatu a to bylo klasických 130 až 140 km za hod což je pro tenhle výkon lehká noha na plynu no a spotřeba průměr 9.2 což mi příjde hodně.

Podotýkám že po městě na krátký vzdálenosti jezdím za cca 10 až 12 litrů což mi příjde normál jde mi především o ty dálky.

JAKÝ MÁTE ZKUŚENOSTI VY S TĚMAHLE ČIPOVANEJMA AUTAMA?????? DÍKY MOC

Me moje cipnuta oktavka od Sportmotoru (AGU) zere uplne stejne a myslim , ze je to v poradku. Nastavil jsem si palubni pocitac, tak aby ukazoval spravne, z vyroby promeruje klidne o 1l/100km a jen smerem dolu. Ukazoval treba 6.5l/100km a ve skutecnosti jsem mel 7.5l/100km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám chip Motordesign. Delší cesty mimo dálnice bez problémů okolo 6,5 litrů, dálnice pak dle rychlosti. Předloni jsem jel na lyže do Rakouska, cca. 850 km při průměru tuším 104 km/h a dálnici (cca. 85%) jsem valil okolo 130 na tempomat, spotřeba podle tankování 7,5 (Pro srovnání, letos Opel Astra 1.8 16v za 6,7).

Jinak, když na rovince kliknu při 100km/h tempomat, tak to podle PC bere okolo 5,5 - 5,8. Jezdím sám a počítač o 2-3 deci kecá. Co se týče poměru cena (spotřeba)/ výkon, jsem maximálně spokojen. Dlouhodobá spotřeba za 6 let, co mám auto, mám 7,75. Když vezmu poslední 3 roky, kdy denně dojíždím do práce 2x25km, tak už je to jen 7,2.

U tohoto motoru je obrovská výhoda jeho pružnost, takže při běžné jízdě řadím okolo 2300 ot.. Pokud potřebuji nahnat výkon, tak to prostě podržím pod plným dýl, při předjíždění na II. kolikrát až na omezovač, nebo podřadím, klidně na II. při 90-ce. V těchto režimech to sice žere trávu z obou příkop, ale pak opět zařadím co nejvyšší rychlost a spotřeba je na normálu. Snažím se jezdit maximálně plynule a kolikrát dojedu na stejné trase při ostřejší jízdě s menší spotřebou, než když se trckám v odpoledních kolonách. Při předjíždění podřazuji až těsně před manévrem - zvyk ze slabších aut držet vytočený a připravený motor třeba několik set metrů vzhledem k rychlé reakci turba není potřeba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím chlapi vím že se to tady řeší už poněkolikátý ale i tak prosím o reakce na toto téma. Myslím že nejsem sám kdo si myslel že s čipem klesne spotřeba aspoň jsem v to doufal nic méně pro tohle jsem to nečipoval. Auto mám 4 měsíce což není moc ale něco jsem už nalítal a ne zrovna dle předpisů i když jak kdy. Je to rok 2003 najeto 97000 a má čip na 195 koní podotýkám není RS ale jen 110kw původně. Zbavil jsem se pár neduhů který jsem řešil i tady a to celkem úspěšně byly to ve svý podstatě 2 děravý hadice podtlaku ale co to dokáže nadělat neplechy to bych fakt neřekl. Nicméně teď k věci.

Nebudu si nic vymýšlet a píši fakta a taktéž prosím o reálné reakce co se té spotřeby týká. Vím že tenhle motor je hodně citlivej na těžkou nohu a může jet klíďo i za 15Litrů. Udělal jsem test na dálnici Liberec Praha a jel jsem např na tempomat(vím že to papá víc) 110km za hod což je vlastně podle GPS 100 km za hod ale to jen pro info berme tachometr a spotřeba po cca 100 km jízdy byla průměr 7,7 litru a nejde mi do hlavy že někdo tady jezdí třeba i pod 7 litrů a to píše že není brzda provozu to fakt nechápu protože já s těma 110 tou brzdou skoro byl. Pak jsem jel zpátky už bez tempomatu a to bylo klasických 130 až 140 km za hod což je pro tenhle výkon lehká noha na plynu no a spotřeba průměr 9.2 což mi příjde hodně.

Podotýkám že po městě na krátký vzdálenosti jezdím za cca 10 až 12 litrů což mi příjde normál jde mi především o ty dálky.

Měl jsem původně feldu 1.6 a tu jem taky nešetřil takže pořád skoro 10L na sto ale dokázala jet i za 6 což o tý octávce s tímhle motorem dost pochybuju. Auto mám celkově po načtení vagem bez závad a myslím že i v dobrém tech. stavu a s novou lambda sondou to jen pro úplnost.

JAKÝ MÁTE ZKUŚENOSTI VY S TĚMAHLE ČIPOVANEJMA AUTAMA?????? DÍKY MOC

Ahoj,

tu spotrebu co uvadis mam skoro stejnou ( spis malonko vetsi asi kvuli 4x4 ) Kdyz jedu dalku po okreskach a opravdu pri jizde myslim dopredu, tak se na tech 7 L/100 km dostanu. Ale po dalnici rychlost kolem 130 km/ hod = 8.5 - 9 L/100km a jakmile zajedu do mesta , nebo poposkakuju v kolone, tak jsem na 13 L/100 km a muzu mit lehkou nohu jak chci. Dlouhodoby prumer mam 8.9 L/100km podle PP, takze realna hodnota bude tak u pul litru vys si myslim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

tu spotrebu co uvadis mam skoro stejnou ( spis malonko vetsi asi kvuli 4x4 ) Kdyz jedu dalku po okreskach a opravdu pri jizde myslim dopredu, tak se na tech 7 L/100 km dostanu. Ale po dalnici rychlost kolem 130 km/ hod = 8.5 - 9 L/100km a jakmile zajedu do mesta , nebo poposkakuju v kolone, tak jsem na 13 L/100 km a muzu mit lehkou nohu jak chci. Dlouhodoby prumer mam 8.9 L/100km podle PP, takze realna hodnota bude tak u pul litru vys si myslim.

Ahoj taky jsem chtěl původně čtyřkolku ale upustil jsem od toho kvůli menšímu kufru což nakonec stejně mám kvůli dvojitý podlaze a právě díky tý udávaný vyšší spotřebě no co si budem povídat teď by se to docela hodilo jelikož jsem z Jablonce n N.

Ještě se tě zeptam protože si to nepsal jestli to máš čipovaný nebo v základu?

Já si prostě nemůžu pomoct že by to mělo žrát při tom lechtání plynu při těch 130 na dálnici kolem max těch 7L ale není tomu tak. A máš pravdu že po okrskách to žere na dálku míň než po tý dálnici což teda už vůbec nechápu když na dálnici je vlastně plynulejší provoz.

Rodiče maj 1.9 tdi 81 kw a je fakt že je to nesrovnatelný to můžeš jet 150 furt a nad 5.9 pruměr se nedostanu ale taky se nedostanu přes 180km/h proto jsem ropáka nechtěl. Dík za odp.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj taky jsem chtěl původně čtyřkolku ale upustil jsem od toho kvůli menšímu kufru což nakonec stejně mám kvůli dvojitý podlaze a právě díky tý udávaný vyšší spotřebě no co si budem povídat teď by se to docela hodilo jelikož jsem z Jablonce n N.

Ještě se tě zeptam protože si to nepsal jestli to máš čipovaný nebo v základu?

Já si prostě nemůžu pomoct že by to mělo žrát při tom lechtání plynu při těch 130 na dálnici kolem max těch 7L ale není tomu tak. A máš pravdu že po okrskách to žere na dálku míň než po tý dálnici což teda už vůbec nechápu když na dálnici je vlastně plynulejší provoz.

Rodiče maj 1.9 tdi 81 kw a je fakt že je to nesrovnatelný to můžeš jet 150 furt a nad 5.9 pruměr se nedostanu ale taky se nedostanu přes 180km/h proto jsem ropáka nechtěl. Dík za odp.

Mam to chipnuty od Sportmotoru na 150 KW. Ale myslim si, ze ta spotreba na dalnici je tak velka, kvuli tomu ze to neni 6tikvalt. Protoze petka uz pri 130 km/hod toci pomerne dost, na to jak je to vykonny a jakou to ma vykonovou krivku. Takze ted planuju nechat dodelat prave tu sestou rychlost a doufam ze to pomuze. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc tomu nerozumím. Když srovnám papírové hodnoty od výrobce mazi 1,8 T 110 kW a 1,8 T RS 132 kW, tak spotřeba hraje ve prospěch slabšího motoru.

1,8 T : město 10,7 l; mimo město 6,2l; kombinace 7,9l

1,8 T RS: město 10,8 l; mimo město 6,4l; kombinace 8,0l

Tak proč by měl mít netovární čip nižší spotřebu ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejsem odborník, takže tohle ber jako laický názor. Oba motory, jak 110kW, tak RS jsou elektronikou přiškrceny, aby měly lineární průběh krouťáku. 1.8T - 210Nm, RS - 235 Nm. Po čipu, kdy z nich chceš dostat co nejvíc, má najednou obyčejná 1.8T 295 Nm (udáva Motordesign v mém případě), a to při pouhých 2200-2500 ot. To je + 40% výkonu proti sérii (a 25% proti RS), což umožňuje jezdit a řadit při nižších otáčkách = nižší spotřeba.

Po čipu s autem v běžném provozu jezdím jako s dieslem, standardně 1800 - 2500 ot. A když je třeba plný kotel při brutální spotřebě, tak to znamená, že na II. jsem za 5s na omezovači. Vytočit trojku už trvá 2x tolik, ale na konci to jede 165.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc tomu nerozumím. Když srovnám papírové hodnoty od výrobce mazi 1,8 T 110 kW a 1,8 T RS 132 kW, tak spotřeba hraje ve prospěch slabšího motoru.

1,8 T : město 10,7 l; mimo město 6,2l; kombinace 7,9l

1,8 T RS: město 10,8 l; mimo město 6,4l; kombinace 8,0l

Tak proč by měl mít netovární čip nižší spotřebu ?

Snad si nemyslíš, že 1.8T a 1.8T RS se liší jen elektronicky/chipem? Je tam rozdílů víc. Minimálně je jiné turbo, myslím že i vstřiky, ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si to bohužel myslím, protože když jsem se o to x léty zajímal, nenašel jsem nikde v "oficiální" dolumentaci kloudnou odpověď. Pokud ale každý trošku solidní čip dokázal už před lety vyladit běžnou 1.8T výš než prémiové RS, tak to o něčem svědčí.

A rozdíl ve spotřebě RS vs. 110kW jde čistě na vrub delšího stálého převodu RS.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to byla někde zrada, protože při slušné a pomalé jízdě není problém se dostat na 6 litrů. Rekord z práce při svižné plynulé koloně mám 4,8. Je to jen o tom. umět s tímto motorem jezdit (bez narážky), taky mi to dlouho trvalo ...

Editováno: , autor: Tesna
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč se v každé diskuzi o jekémkoliv motoru vždycky najde člověk co jezdí s poloviční spotřebou než ostatní...... ??????

Ja osobně mám nejnižší spotřebu s tímhle motorem asi někde okolo cca 7 litrů, ale ta mi vydržela asi tak 2 dny :)

Běžně jezdím za nějakých 8,2 - 9.

Ale né 4,8 !!!!!!! Takovou spotřebu prostě neuděláš (sám jsem skoušel udělat eko jízdu a pod 6,5 se nejde dostat)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč se v každé diskuzi o jekémkoliv motoru vždycky najde člověk co jezdí s poloviční spotřebou než ostatní...... ??????

Ja osobně mám nejnižší spotřebu s tímhle motorem asi někde okolo cca 7 litrů, ale ta mi vydržela asi tak 2 dny :)

Běžně jezdím za nějakých 8,2 - 9.

Ale né 4,8 !!!!!!! Takovou spotřebu prostě neuděláš (sám jsem skoušel udělat eko jízdu a pod 6,5 se nejde dostat)

Presne tak !! :palec2:

Souhlasim s tebou. Nejnizsi dosazena prumerna 7 l / 1OO km , dlouhodoba cca 9 l / 100 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teraz som sa vratil z chaty. Spravil som 520 km a auticko spapalo 40 litrov. Takze priemer mi vysiel nejakych 8 litrikov. Dve dospele osoby, plny kufor, zasnezene, zaveje, dialnica 130 az 140, sem tam som sa ponatahoval s niekym, ale len chvilku 180 km/h. Docela dobra spotreba na OIRS si myslim. Este k tomu som sa skriabal asi hodinu k chate a smykal sa kde kade... Inak dlhodoby priemer mi to ukazuje cca. 9 litrov...... teraz za poslednych 3000 kilometrov 9,1 litra na 100.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Psal jsem, že jde o rekord, 1x ... ne trvalé ježdění. Ale 7 litrů na delší trase mimo dálnice je naprosto v pohodě, na meziměstě a slušném zacházení se na ně dostane i kámoš s čiplou čtyřkolkou.

Jinak tady průměr od opravy po bouračce za každodenní dojíždění do práce, reál podle tankování je o 2-3 deci výš, město 40%, meziměsto 60%. Nevím, jaký vliv na spotřebu měl čip, protože auto jsem čipoval asi 14 dnů po koupi.

Kolega dojíždí se sériovkou kombíkem cca. 50 km a jezdí taky bez problémů lehce pod 7. Takže asi tak.

post-389-1234715553_thumb.jpg

post-389-1234715601_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi nejdem vam tu do toho velmi frflat, ale tiez mam 1,8 T 110kW a pri beznej kombinovanej pohodovej jazde nie je pod 6l/100 km problem.

Tesna: 4,8 litra je vazne scifi, ale na 5,7-6 sa jazdit da uplne v pohode. Ja mam dlhodoby priemer 7,5 a jazdim svizne (dialnica 150-160, obcas sa ponahanam s niekym aj 200).

Takze chlapi co mate priemer 9, to musite na to skakat pekne svizne a stale, ked som to kupil tak som tomu nakladal (asi mesiac) stale v otackach (4500-5500) vtedy som mal priemer 9,5 litra,..

takze podla mna bezna svizna jazda 7,5-8

usporna jazda okolo 6

poriadne vytacanie priemer okolo 9-10

vsetky udaje myslim ako kombinovane mesto/dialnica 50%/50%, nemam nic dorabane na motore (ziaden Chip ani nic podobne, seriova 110kW so vsetkym ako vysla z pasu)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...