Duben 10, 201312 r Moocher Louda: zejména u BXE motorů bývá závada i v čidle oleje umístěném v olejové vaně naši mají stejný problém - čidlo se měnilo 2x a od té doby to sem tam (odborně řečeno sporadicky ) zasvítí znovu. Ale je to 1x za půlroku. Olej jinak kontroluju pravidelně jednou do měsíce. A ještě jiná otázka: jezdíš na pevný interval výměny oleje, nebo na proměnlivý s LongLife oleji?
Duben 10, 201312 r Jezdím na pevný interval po 15 tis. Olej leju 5w-40. O motor se starám a nijak mu nedávám záhul, max když je zahřátej. Já jen doufám a modlím se aby to bylo čidlem, pokud ne, tak nemám nejmenší šajn co stím motorem je. Další věc co mě napadla je, že ten motor neunese chip na 90 kw. Poslední možnost kterou beru v potaz je že motor olej žere, což mi přijde jako blbost, vzhledem k tomu kolik ten motor má nalítáno.
Duben 10, 201312 r motor může olej žrát. Má to povolený v normě chip na to může i nemusí mít vliv - sám mám nachipováno no 147PS a na LL oleje mi to taky ubívalo. Čidlo zjistíš jen tím, že ho vyměníš - tzn. sundat vanu, vyčistit ji i sací koš a vyměnit čidlo + přetěsnit vanu a vyměnit i šrouby. Možná bych se ale zaměřil na tu specifikaci oleje... 5W40 snad není pro tento motor doporučený, ne?
Duben 10, 201312 r 5w40 do toho motoru lil i predchozi majitel. Nikdy problém nebyl, nicméně budu doufat že je to tím čidlem a vyměním čidlo, a uvidí se zda-li to bylo tím. A ubívá ti i ted? Víc než je v normě? Jinak vím, tyhle motory žerou olej, ale přesně jak říkáš v únosné normě.
Duben 10, 201312 r ja poprve kdyz se mi rozsvitila konrtlka byls em z toho vybobkovanej ze mam zrouta jak prase. nicmene pak jsem si pocetl na netu a zjistil jsem ze mi to nezere o nic vic nez jinejm.) cca 0,1l na 1000km coz je na cestovani vicemene po meste dobry
Duben 10, 201312 r nic neubývá. Od přeměny výměnného intervalu mám najeto asi 40t km a bez sebemenšího úbytku, který by se dal okem na měřící tyči zaznamenat. Leju 5W30 Castrol, teď tam mám nějaký Mobil (moje "blbost" - zapomněl jsem říct servisu, že chci "hrnec" ) to 5W40 pohledám, jestli je to ok nebo ne. Sice jsou směrodatný VW normy 505.01 apod., ale i tyto vlastnosti za různých teplot mají vliv na vlastnosti oleje. Poptám se, pohledám a dám vědět. EDIT: ještě se sluší říct, že jezdím zejména dlouhé trasy a z 80% po dálnicích v Evropě. Rodiče se stejným motorem jezdí krátké trasy a ze 70% ve městě a tam se sem tam dolejvá olej. Ale kolik toho zhruba je, těžko odhadovat (ale ne víc než popsaných 0,1l/1000km). Upraveno Duben 10, 201312 r od Honza9007
Duben 10, 201312 r No já jezdím každý den Liberec - Frýdlant v Čechách. cca najedu 80 km za den, z vetší části je to jízda po vesnicích. Já jsem zvedav kolik oleje ubyte či né po dnešku, jestli se kontrolka rozsvítí nebo nerozsvítí. A kontrolka se rozsvítí pouze pokud je oleje málo že? Z jiného důvodu se nemůže rozsvítit nebo jo?
Duben 10, 201312 r 2 Moocher Louda Hlavní problém je že liješ nad měrku. Pak si to saje do sání ten olej! Maximum je lít na horní hranici měrky. Druhá věc je že motor má přirozenou spotřebu oleje, je to dokonce napsané v manuálu. Většinou je to max. 0,5l na 15tis. km (z praxe). Chip pokud není dobře udělán, může znatelně ovlivnit spotřebu oleje. 2 Honza9007 Nejdůležitější u oleje je norma. Tedy na pevný ser.interval 505.01. Po té záleží na majiteli, který druh podle prostředí zvolí. Tedy v severských zemích nejspíš 0W-30 a u nás nejspíš 5W-30 či 40 víc je asi zbytečné. Jenže pokud majitel má třeba nachipováno je lepší zvolit olej do vyšší teploty tedy 5W-40. Takže olej 5W-40 je také v pořádku. Osobně ho již nějakou dobu používám. Upraveno Duben 10, 201312 r od Sniper_2003
Duben 10, 201312 r Mohu se zaručit, že nad míru měrky se tam olej nedává...Vždy se držáme pod horní ryskou
Duben 10, 201312 r Neni prece nic jednodusiho nez nalit olej na urcitou hranici a sledovat. Na cidlo se vyprdni dulezity udaj je na merce . Pokud by hladina byla ok tak je problem bud v samotnym cidle na vane, ktery si prehodis behem vymeny oleje, protoze je na tri srouby a ani nemusis sundavat vanu proste povolis tri srouby vytahnes das novy a zasroubujes a nebo v cidle kapoty, kde obcas zazlobi kontakt a pak to ma tendenci zlobil jelikoz je to propojeny da se rict s cidlem ve vane. Upraveno Duben 10, 201312 r od jakub benes
Duben 17, 201312 r no je . jednicka v cisle 505.01 oproti 505.00. 505.01 PD 505.00 Rotačka Upraveno Duben 17, 201312 r od shotik
Duben 17, 201312 r Ja len preto, že v niektorych obchodoch uvadzaju rpi výbere motoroveho oleja triedy pre VW len 505.00 napr : http://www.najlepsieoleje.sk/castrol-magnatec-5w-40-c3-5l#.UW6HA3w3M4k
Duben 17, 201312 r pro tebe treba tento http://www.najlepsieoleje.sk/shell-helix-ultra-extra-5w-30-4l#.UW6P1rU8DTo castrol asi oni nenabizeji v 505.01
Duben 17, 201312 r Co je na tom tak těžkého pochopit. Tyto inteligentní molekuly nikdy normu 505.01 pro PD neplnily, tak nemohou uvádět. Pokud by plnily 505.01, tak budou uvádět i 505.00, protože ji 505.01 obsahuje. Upraveno Duben 17, 201312 r od ka-spel
Duben 17, 201312 r jaydoo tady mas kastrulek http://www.olejservis.cz/castrol-magnatec-diesel-5w40-drive-proffesional-b4-50501-4x1lt-akce/d-70752/
Duben 17, 201312 r ka-spel : z toho tvojho prispevku to fakt ťažko pochopiť. Že by asi oba šly použít do rotačky ale do PD jen 505.01?
Duben 17, 201312 r Co je na tom tak těžkého pochopit. Tyto inteligentní molekuly nikdy normu 505.01 pro PD neplnily, tak nemohou uvádět. Pokud by plnily 505.01, tak budou uvádět i 505.00, protože ji 505.01 obsahuje. Ne, to spíš ty intelligentní molekuly ?Ale cela veta mi nedáva zmysel, keby plnily 505.01, tak tu 505.00 nemusia uvádzať, pretože ju 505.01 obsahuje.
Duben 18, 201312 r Tak Moocher vyměnil chip za sérii a je po problémech...kontrolka nezlobí a olej se už neztrácí...
Duben 18, 201312 r ÁÁÁÁÁÁÁÁÁ je to tu zase. Nekvalitní chip, který nabourává funkci motoru. Ohraná písnička. No hlavně že se podařilo dořešit.
Duben 18, 201312 r Ne, to spíš ty intelligentní molekuly ?Ale cela veta mi nedáva zmysel, keby plnily 505.01, tak tu 505.00 nemusia uvádzať, pretože ju 505.01 obsahuje. Inteligentní molekuly - reklamní žvásty Castrolu o magnatecu. K normám. Pokud olej plní 505.01, tak možno použít jako 505.00. Pokud plní jen nižší normu 505.00, nelze u PD použít.
Duben 18, 201312 r Je to pravda ze to zapricinil chip, a nejspíše z důvodu vysokého nakopnutí pro 2500 otáčkách, na dvojku a trojku auto jelo jak splašený, dle mého ten kopanec zapříčinil ztrátu oleje
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.