Honza9007 Vloženo 10. Duben 2013 Sdílet Vloženo 10. Duben 2013 Moocher Louda: zejména u BXE motorů bývá závada i v čidle oleje umístěném v olejové vaně naši mají stejný problém - čidlo se měnilo 2x a od té doby to sem tam (odborně řečeno sporadicky ) zasvítí znovu. Ale je to 1x za půlroku. Olej jinak kontroluju pravidelně jednou do měsíce. A ještě jiná otázka: jezdíš na pevný interval výměny oleje, nebo na proměnlivý s LongLife oleji? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Moocher Louda Vloženo 10. Duben 2013 Sdílet Vloženo 10. Duben 2013 Jezdím na pevný interval po 15 tis. Olej leju 5w-40. O motor se starám a nijak mu nedávám záhul, max když je zahřátej. Já jen doufám a modlím se aby to bylo čidlem, pokud ne, tak nemám nejmenší šajn co stím motorem je. Další věc co mě napadla je, že ten motor neunese chip na 90 kw. Poslední možnost kterou beru v potaz je že motor olej žere, což mi přijde jako blbost, vzhledem k tomu kolik ten motor má nalítáno. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honza9007 Vloženo 10. Duben 2013 Sdílet Vloženo 10. Duben 2013 motor může olej žrát. Má to povolený v normě chip na to může i nemusí mít vliv - sám mám nachipováno no 147PS a na LL oleje mi to taky ubívalo. Čidlo zjistíš jen tím, že ho vyměníš - tzn. sundat vanu, vyčistit ji i sací koš a vyměnit čidlo + přetěsnit vanu a vyměnit i šrouby. Možná bych se ale zaměřil na tu specifikaci oleje... 5W40 snad není pro tento motor doporučený, ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
shotik Vloženo 10. Duben 2013 Sdílet Vloženo 10. Duben 2013 5W40 je jedno pokud tam naleje kdyz ma normu 505.01 ne, Taky se na něj chystam Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Moocher Louda Vloženo 10. Duben 2013 Sdílet Vloženo 10. Duben 2013 5w40 do toho motoru lil i predchozi majitel. Nikdy problém nebyl, nicméně budu doufat že je to tím čidlem a vyměním čidlo, a uvidí se zda-li to bylo tím. A ubívá ti i ted? Víc než je v normě? Jinak vím, tyhle motory žerou olej, ale přesně jak říkáš v únosné normě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
shotik Vloženo 10. Duben 2013 Sdílet Vloženo 10. Duben 2013 ja poprve kdyz se mi rozsvitila konrtlka byls em z toho vybobkovanej ze mam zrouta jak prase. nicmene pak jsem si pocetl na netu a zjistil jsem ze mi to nezere o nic vic nez jinejm.) cca 0,1l na 1000km coz je na cestovani vicemene po meste dobry Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honza9007 Vloženo 10. Duben 2013 Sdílet Vloženo 10. Duben 2013 (editace) nic neubývá. Od přeměny výměnného intervalu mám najeto asi 40t km a bez sebemenšího úbytku, který by se dal okem na měřící tyči zaznamenat. Leju 5W30 Castrol, teď tam mám nějaký Mobil (moje "blbost" - zapomněl jsem říct servisu, že chci "hrnec" ) to 5W40 pohledám, jestli je to ok nebo ne. Sice jsou směrodatný VW normy 505.01 apod., ale i tyto vlastnosti za různých teplot mají vliv na vlastnosti oleje. Poptám se, pohledám a dám vědět. EDIT: ještě se sluší říct, že jezdím zejména dlouhé trasy a z 80% po dálnicích v Evropě. Rodiče se stejným motorem jezdí krátké trasy a ze 70% ve městě a tam se sem tam dolejvá olej. Ale kolik toho zhruba je, těžko odhadovat (ale ne víc než popsaných 0,1l/1000km). Editováno: 10. Duben 2013, autor: Honza9007 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Moocher Louda Vloženo 10. Duben 2013 Sdílet Vloženo 10. Duben 2013 No já jezdím každý den Liberec - Frýdlant v Čechách. cca najedu 80 km za den, z vetší části je to jízda po vesnicích. Já jsem zvedav kolik oleje ubyte či né po dnešku, jestli se kontrolka rozsvítí nebo nerozsvítí. A kontrolka se rozsvítí pouze pokud je oleje málo že? Z jiného důvodu se nemůže rozsvítit nebo jo? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sniper_2003 Vloženo 10. Duben 2013 Sdílet Vloženo 10. Duben 2013 (editace) 2 Moocher Louda Hlavní problém je že liješ nad měrku. Pak si to saje do sání ten olej! Maximum je lít na horní hranici měrky. Druhá věc je že motor má přirozenou spotřebu oleje, je to dokonce napsané v manuálu. Většinou je to max. 0,5l na 15tis. km (z praxe). Chip pokud není dobře udělán, může znatelně ovlivnit spotřebu oleje. 2 Honza9007 Nejdůležitější u oleje je norma. Tedy na pevný ser.interval 505.01. Po té záleží na majiteli, který druh podle prostředí zvolí. Tedy v severských zemích nejspíš 0W-30 a u nás nejspíš 5W-30 či 40 víc je asi zbytečné. Jenže pokud majitel má třeba nachipováno je lepší zvolit olej do vyšší teploty tedy 5W-40. Takže olej 5W-40 je také v pořádku. Osobně ho již nějakou dobu používám. Editováno: 10. Duben 2013, autor: Sniper_2003 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ondrero Vloženo 10. Duben 2013 Sdílet Vloženo 10. Duben 2013 Mohu se zaručit, že nad míru měrky se tam olej nedává...Vždy se držáme pod horní ryskou Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jakub benes Vloženo 10. Duben 2013 Sdílet Vloženo 10. Duben 2013 (editace) Neni prece nic jednodusiho nez nalit olej na urcitou hranici a sledovat. Na cidlo se vyprdni dulezity udaj je na merce . Pokud by hladina byla ok tak je problem bud v samotnym cidle na vane, ktery si prehodis behem vymeny oleje, protoze je na tri srouby a ani nemusis sundavat vanu proste povolis tri srouby vytahnes das novy a zasroubujes a nebo v cidle kapoty, kde obcas zazlobi kontakt a pak to ma tendenci zlobil jelikoz je to propojeny da se rict s cidlem ve vane. Editováno: 10. Duben 2013, autor: jakub benes Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jaydoo Vloženo 17. Duben 2013 Sdílet Vloženo 17. Duben 2013 Je nejaký rozdiel, medzi normou VW 505.00 a VW 505.01 ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
shotik Vloženo 17. Duben 2013 Sdílet Vloženo 17. Duben 2013 (editace) no je . jednicka v cisle 505.01 oproti 505.00. 505.01 PD 505.00 Rotačka Editováno: 17. Duben 2013, autor: shotik Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jaydoo Vloženo 17. Duben 2013 Sdílet Vloženo 17. Duben 2013 Ja len preto, že v niektorych obchodoch uvadzaju rpi výbere motoroveho oleja triedy pre VW len 505.00 napr : http://www.najlepsieoleje.sk/castrol-magnatec-5w-40-c3-5l#.UW6HA3w3M4k Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
shotik Vloženo 17. Duben 2013 Sdílet Vloženo 17. Duben 2013 pro tebe treba tento http://www.najlepsieoleje.sk/shell-helix-ultra-extra-5w-30-4l#.UW6P1rU8DTo castrol asi oni nenabizeji v 505.01 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jaydoo Vloženo 17. Duben 2013 Sdílet Vloženo 17. Duben 2013 Dik. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ka-spel Vloženo 17. Duben 2013 Sdílet Vloženo 17. Duben 2013 (editace) Co je na tom tak těžkého pochopit. Tyto inteligentní molekuly nikdy normu 505.01 pro PD neplnily, tak nemohou uvádět. Pokud by plnily 505.01, tak budou uvádět i 505.00, protože ji 505.01 obsahuje. Editováno: 17. Duben 2013, autor: ka-spel Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jaydoo Vloženo 17. Duben 2013 Sdílet Vloženo 17. Duben 2013 ka-spel : z toho tvojho prispevku to fakt ťažko pochopiť. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
shotik Vloženo 17. Duben 2013 Sdílet Vloženo 17. Duben 2013 jaydoo tady mas kastrulek http://www.olejservis.cz/castrol-magnatec-diesel-5w40-drive-proffesional-b4-50501-4x1lt-akce/d-70752/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
šulda Vloženo 17. Duben 2013 Sdílet Vloženo 17. Duben 2013 ka-spel : z toho tvojho prispevku to fakt ťažko pochopiť. Že by asi oba šly použít do rotačky ale do PD jen 505.01? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jaydoo Vloženo 17. Duben 2013 Sdílet Vloženo 17. Duben 2013 Co je na tom tak těžkého pochopit. Tyto inteligentní molekuly nikdy normu 505.01 pro PD neplnily, tak nemohou uvádět. Pokud by plnily 505.01, tak budou uvádět i 505.00, protože ji 505.01 obsahuje. Ne, to spíš ty intelligentní molekuly ?Ale cela veta mi nedáva zmysel, keby plnily 505.01, tak tu 505.00 nemusia uvádzať, pretože ju 505.01 obsahuje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ondrero Vloženo 18. Duben 2013 Sdílet Vloženo 18. Duben 2013 Tak Moocher vyměnil chip za sérii a je po problémech...kontrolka nezlobí a olej se už neztrácí... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sniper_2003 Vloženo 18. Duben 2013 Sdílet Vloženo 18. Duben 2013 ÁÁÁÁÁÁÁÁÁ je to tu zase. Nekvalitní chip, který nabourává funkci motoru. Ohraná písnička. No hlavně že se podařilo dořešit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ka-spel Vloženo 18. Duben 2013 Sdílet Vloženo 18. Duben 2013 Ne, to spíš ty intelligentní molekuly ?Ale cela veta mi nedáva zmysel, keby plnily 505.01, tak tu 505.00 nemusia uvádzať, pretože ju 505.01 obsahuje. Inteligentní molekuly - reklamní žvásty Castrolu o magnatecu. K normám. Pokud olej plní 505.01, tak možno použít jako 505.00. Pokud plní jen nižší normu 505.00, nelze u PD použít. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Moocher Louda Vloženo 18. Duben 2013 Sdílet Vloženo 18. Duben 2013 Je to pravda ze to zapricinil chip, a nejspíše z důvodu vysokého nakopnutí pro 2500 otáčkách, na dvojku a trojku auto jelo jak splašený, dle mého ten kopanec zapříčinil ztrátu oleje Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.