Přejít na obsah

1.6 55 kW AEE - kolísání volnoběžných otáček, zhasínání motoru


Corwin_x

Doporučené příspěvky

No, zajímavé postřehy, vypadá to, že nic nekoreluje s ničím...

Jinak krátký zavrčení motorku škrticí klapky (délka 1-2s) po zapnutí klíčku je v pořádku a znamená, že klapka se nastavuje do polohy pro start (sama "přidá plyn").

Jo jo to máš taky pravdu, to cejtím už jenom podle toho že se mi lehce propadne plyn, sám si přišlápne. Takže pokud ostatní myslím toto tak to pak jo, to je normální

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak bych měl částečně vyřešeno - vyměněn rozdělovač a vyčištěná klapka, a motor drží otáčky jako skála, nechcípá. Akorát občas na volnoběh jakoby zakopne - na půl vteřiny se propadnou otáčky a auto se pak chvíli klepe jak ratl (když ho nechám na volnoběhu).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Zdravím všechny potřebuju pomoct už nevím čím to je.

Nedávno jsme koupili Octavii I 1.6 55kW. Nejdřív co je vše vyměněné : svíce,kabely,rozdělovač,klapka,teplotní čidlo a takový ty ostatní základní veci... Nejspíš se kolísání otáček objevilo po odpojení baterie. Ještě se starou klapkou (vyčištěnou) mi zhasínal motor hned po vyřazení rychlosti klapka nereágovala otevřel jsem potenciometr zahýbal kolečkama a klapka najednou chodila ale otáčky lítali nahoru dolu za studeného motoru vše bylo ok jen po startu vylítly otáčky až na 3000 ot/min a kleslo na cca 1100 ot/min ale za tepla kolísali při zařazené rychlosti a puštění plynového pedálu to šíleně škublo pokaždé při dojezdu na dvojku to tak kopalo (jako když klapka otevře a hned zavře ) musel jsem vykonout rychlost. Měnil jsem také čidlo teploty mám dvě nové a staré které kolísání nežmění. Několikrát jsem resetoval jednotku odpojením mínus pólu.A nic.

Dnes jsem koupil novou klapku Siemens namontoval udělal reset zase odpojením mínus pólu. Klapka se dlouho ustavovala pak už jen chvíli po dalším pootočením klíčku. Jezdil jsem abych zahřál motor a vše se zdalo parádní žádné škubání při dojezdu na dvojku nic prostě paráda jezdil jsem cca 10minut. Nevím co to bude dělat zitra až to projedu do práce déle. Ale při zastavení třeba a nechání neutrálu asi 10 sekund v pohodě volnoběh asi 800 a pak to začalo jak když neco chce udusit motor a klapka to vyrovná že to vyletí nahoru a znikne zas pulzování volnoběhu jako přetím.. Prostě to dělá to samé jako stará klapka ale jen na neutrál.

Jediné co jsem nedělal je nějaké základní nastavení přes VAG ani u staré ani u nové klapky. Vymaže se po odpojení baterky to základní nastavení které si klapka po zapojení pak ustanový nebo to není ono??

Táké jsme nastavovali předtih po výměně rozdělovače atd ale nic přes VAG jsme nepotvrzovali ani nenastavovali.

Prosím nějaké rady??? Děkuju trochu román ale snažím se to popsat pořádně.

Editováno: , autor: Juhyyy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Zdravím prosil bych o radu mám Octavii I. 1.6 55kw, když je auto studené a nastartuji tak otáčky vyběhnou na 1200 a pak to spadne a auto chcípne, ale když se auto ohřeje na provozní teplotu tak vše je v pohodě auto drží otáčky a šlape jako hodinky.díky za radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahojte prosím o radu.Mám octáviu 1.6 55kw AEE rok 1997. Mám problém při jízdě mě něco v autě zahouká po ujetí asi 5km spadnou otáčky na nulu auto začne cukat někdy to naskočí zpět ale věčinou to skape musím zastavit a znovu nastartovat je to čím dál horší někdy musím startovat díl. Dneska jsem myslel že už ani nenastartuju. Díky za pomoc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 roky později...

Hlavní problém toho traktorového zvuku na volnoběh bude zřejmě podsávání, a nasávání falešného vzduchu mimo klapku.

Proveď výměnu gumiček kolem vstřiků, a dále těsnění na sacim potrubí mezi blokem a plastem. Tim bych určitě začal. 

Zkontroluj usazeni klapky a těsnost spoje na sací potrubí. 

Zkontroluj vyčištění klapky a její zavírání.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Naše řešení problému jsem detauilně popsal v jiném vlákně. Pro jistotu dám i sem:

 

Mám Octavii 1,6/55kW r.v.1997, najeto cca 155000km. Mám ji od nova, takže vím jak s ní bylo zacházeno.

Popíšu zde naše problémy s motorem. Třeba se Vám to bude hodit.

Řešili jsme velmi neklidný volnoběh a přechod do jakoby traktorového chodu na 3 válce, motor se škubal.

Také se zkoušelo měnit všechno možné. Nakonec byl hlavní problém v unavených a poškozených hydroštelech (hydraulických zdvihátkách), a poškozeném vačkovém hřídeli (obroušené rohy vyfukové váčky na druhém válci zleva, poškození o prodřený hydroštel).

Po výměně hydroštelů a vačkového hřídele funguje motor jako nový, má naprosto klidný volnoběh a jde výborně za plynem.

 

Popis sem dávám z toho důvodu, že jsme také hledali na netu, ale na hydroštely a vačku nás v souvislosti s volnoběhem nikdo nenavedl.

Nejsem profesí automechanik, ale popisované věci lze s dostupným vybavením realizovat.

 

Podrobný popis, co jsme vše dělali, než se našla skutečná příčina:

 

Popis stavu:
Auto jelo vcelku dobře a táhlo. Ale byl velký problém s volnoběhem. Houpaly se volnoběžné otáčky kolem 800, nedržely stabilně a klidně, a při sešlápnutí plynu motor cukal a vibroval až do 1500ot. To houpání volnoběžných otáček bylo schopné zničit (a také zničilo) motorek škrtící klapky sání, protože ta neustále reagovala a snažila se dorovnávat chod motoru a stabilizovat otáčky, neboť dostávala takový signál od řídící jednotky.

Zkoušeli jsme měnit a měřit:

- Lambda sondu, její funkci a její připojení - zjištěna voda v konektoru - vysušení, přetěsnění

- nový zapalovací modul - test

- nové zapalovací kabely

- nové svíčky Bosch

- nové víčko rozdělovače a palec - test

- Kompletní kontrola škrtící klapky, vyčištění, byla venku + nové nastavení. Motorek a odporové dráhy ok. Porovnání s novou klapkou pouze na konektoru při základním nastavení  ( jak pracuje, 4 polohy otevření atd.)
- Kontrola všeho na VAGu, vyčítání hodnot na Vagoskopu.
- Měření komprese valců - hodnoty válců zleva:  10,2  11,0  10,6  10,8. (měřeno bez šlápnutí na plyn)
- Vyměněn palivový filtr

- Vzduchový filtr nový.
- Vyčištění a kontrola snímače tlaku.
- Kontrola spínače N80 na odsávání výparů nádrže.
- Kontrola výfukových svodů (parohů) - objevena prasklina - svody vyměněny.

- Výfuk kompletně přetěsněn.
- Kontrola katalyzátoru. + Emise ok.

- Uložení motoru ok, měněn nedávno pravý silenblok.

Pro vyloučení vadných čidel a špatného snímání hodnoty:
- Kontrola chodu motoru s odpojenou Lambda sondou - beze změny

- Kontrola chodu motoru s odpojeným tlakovým čidlem - beze změny

- Kontrola chodu motoru s odpojeným teplotním čidlem - beze změny

 

- Kontrola vstřikovací lišty, zkouška vstřiků mimo sání, výměna O kroužků, přetěsnění

- kontrola těsnosti sání vzduchu

- výměna motorováho oleje, výměna filtrů - provozní údržba

 

Došli jsme k názoru, že se stále motáme kolem a příčina je jinde.

Krátce na to se začal ozývat jeden hydroštel, nechtěl se vymezit a klapal, a následně po asi 1 týdnu se zvuk hydroštělu zvýraznil, Proto jsem přistoupili k demontáži vačkového hřídele a hydroštelů. Zde se ukázala jasná příčina celé závady. K popisu se pokusím přiložit foto.

Jak již píšu nahoře, hlavní problém byl ve vadných hydroštelech a poškozeném vačkovém hřídeli (obroušené rohy vyfukové váčky na druhém válci zleva) U této vačky byl hydroštěl již zcela prodřený a tím došlo k poškození vačky. (Pozn.:  7 hydroštelů horších, jeden zničený)

Po výměně hydroštelů a vačkového hřídele funguje motor jako nový, má naprosto klidný volnoběh a jde výborně za plynem.

Pří výměněn vačkového hřídele jsme udělali i rozvody.

Nic dalšího jsme měnit nemuseli.

Pro výměnu jsme použili výhradně originální díly nebo díly z prvovýroby.

 

Závěr:

Tento motor AEE je v principu velmi jednoduchý. Ke klidnému a rovnoměrnému chodu musí mít především v pořádku kompresy na všech válcích a stejné časování ventilů na všech válcích (vymezené vůle hydroštely), a samozřejmě správně seřízený předstih zapalování. Jakmile dojde k poškození hydroštělů a případně vačkového hřídele, tak se časování motoru rozhodí, chod především při nízkých otáčkách je nepravidelný, na což reaguje řídící jednotka, ta však motor ještě více rozhoupe - to je vyvoláno nerovnoměrnými hodnotami, které dostává od Lambda sondy, tlakového čidla, čidla klepání atb..

Tím chci říci, že než začnu bezhlavě měnit různá čidla, tak musím mít neprve jistotu, že mám základní mechanické věci v motoru v pořádku.

Editováno: , autor: Sachs
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

20190723_204156.thumb.jpg.352a97d2be09d8f87f9813427746106f.jpg20190723_211331.thumb.jpg.c9d0441ebcae3e8ab034c05e10a1fec7.jpg20190726_105944.thumb.jpg.eba5d74f7bcc759f273630515bdb857c.jpg20190723_214219.thumb.jpg.60cb558327cf1e65d1a10fb50277cf0b.jpg20190724_112655.thumb.jpg.95c1d92e26951579ccac2ea263fc0442.jpg

 

1. foto - Původní vačkový hřídel a hydroštely před výměnou

2. foto - poškozený hydroštel

3. foto - Vyndané hydroštely

4. foto - Detail poškozené vačky

5. foto - vačkový hřídel a hydroštely po výměně

 

1. video - toto není muj motor, nenatočil jsem to já, je to z jiného auta, je zde jasně zachycen traktorový zvuk motoru, jak jsem měl já

2. video - můj motor po opravě, klidný vyrovnaný chod

 

 

Editováno: , autor: Sachs
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...