Přejít na obsah

odislo mi takmer vsetko


mave1

Doporučené příspěvky

neviem ci to tu uz bolo hladal som nic podobneho som nenasiel tak som sa rozhodol napisat vlastne tema mam octaviu I 1,9tdi rv 1999 a asi pred mesiacom mi zacali blbnut smerovky sem tam mi nesli tyzden dozadu ich porazilo nadobra a vobec mi nefunguju paci nereaguju ani na stierace ide mi len pocitac a dialkove svetla inak vsetko ostatne je vyradene no a vcera ma porazilo este viac nejde mi ani klima ani vyhrievane zadne sklo da sa povedat ze mi odyslo vsetko ma stym niekto skusenoosti ? alebo vie niekto poradit v com moze byt problem?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

mrkni se pod palubku, je tam svorkovnice.

Je to pod ridicem - sundej tam ten derovanej plast .

Ja jsem mel povolenou jednu matku na dratu a pekne se to vypeklo.

Neslo me - smerovky, vyhr. zadniho okna, sterace, klima take ko, vnitrni ventilator proste KO

Editováno: , autor: Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no tak diky vsem zavada odstranena bolo vadne relatko

mám ten samý problém, nejde spousta elektriky a jezdit po brně bez blinkrů...docela sranda....spousta řidičů nezná pravidla, když někdo v autě ukazuje rukou, že odbočuje doprava, jedni si ťukají na čelo, druzí zdraví...docela komedia...jinak které relátko to bylo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám ten samý problém, nejde spousta elektriky a jezdit po brně bez blinkrů...docela sranda....spousta řidičů nezná pravidla, když někdo v autě ukazuje rukou, že odbočuje doprava, jedni si ťukají na čelo, druzí zdraví...docela komedia...jinak které relátko to bylo?

...tak sem včera provozoval asi 2 hodiny gymnastiku s multimetrem pod palubkou a dospěl sem k závěru, že mi nespíná relé pro X kontakt, pokud jsem spínané kontatky proklemoval drátkem, vše co nejelo se rozjelo, tak sem doufal že to bude relé, ale ouha, relé je v pořádku, tak sem měřil dál a s hrůzou sem zjistil, že na svorce 30 je krásnejch plnejch 12V z baterky, ale na kontaktech relé pro cívku po zapnutí zapalování je jen 10.5V a to samé je i na vedlejším relé pro klaksony (využívá stejnej kontakt za spínací skříňky), takže mě čaká další výzkum, kde je nějaká krpa..... nesetkal se někdo s něčím podobným? páčto, když těch 10.5V zatížím nějakou zátěží, tak napětí padne skoro na nulu....tak to vidím na nějakej studeňák nebo zlomenej drát...

další věc je, že sem tam objevil krabičku pro dálkáč (dálkáč - takovej ten šišojid s 2 tlačítkama), myslím, že to je nějakej náš výrobce, ale neviděl sem na štítek, vede z něj hafo káblů, dokonce je tam i nějakej tajnej čudlík na káblík či co ....ale muselo to dělat nějaký prase...fšude sasmá izolačka, nezaizovovaný dráty některý někam nevedou atd....no hrůza, tak to asi vykuchám ven.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyřešeno - opápený kontakt 75 ve spínací skříňce - stačilo rozebrat, jemně obrousit a napružit..... vše zase jede jak má..... :palec2: (stejnak ale zvláštní, že se to "oprská", když to spíná jen 160mA pro cívku v relé č.18).....

Editováno: , autor: witt
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Sice po půldruhým roce - ale to oprskání je důsledek právě toho, že proud kontaktem teče do CÍVKY relátka neboli indukční zátěže. Kdyby tekl do žárovky, při vypínání se jen přeruší odpovídající proud při napětí 12V (14V za chodu motoru). Při vypínání cívky ale i daleko nižší proud způsobí vinou samoindukce právě na vinutí impuls velmi vysokého napětí o opačné polaritě, který způsobí silné jiskření na kontaktech - však zapalovací indukční cívka funguje právě na tomtéž principu. V autech se právě z tohoto důvodu PARALELNĚ k cívce relé zapojuje ochranná dioda v takové polaritě, aby zkratovala právě ten impuls záporného napětí vzniklý na cívce při vypnutí ovládacího proudu. Pokud je ojiskřený kontakt, šel bych po té diodě (označována jako "damper-diode") - pokud se neopraví, bude se závada brzy opakovat. Je buď přerušená, nebo špatně zapájená, takže nesvede ty záporné špičky na kostru. Další možností je, že tam ta dioda vůbec není = zmetek z výroby. Kdyby nastala poslední eventualita = průraz diody, vyráželo by to pojistku a relé by nespínalo vůbec (jeho proud by byl zkratován tou proraženou diodou).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...