Publikováno Březen 23, 200916 r Zdravím Vás všechny, nerad bych do někoho naboural, proto potřebuji radu. Mám 1,9 TDi 66 KW 2004, najeto 95 tis. Brzdový pedál zabere až tak v půlce před podlahou. V předu mám vrtané kotouče a vzdu klasické bubny. Při sešlápnutí pedálu slyším, že brzdy se spínají (přední i zadní), ale opravdu účinné jsou až v polovině před podlahou - kdy auto bez problémů zastaví. Svezl jsem se v octavii 81 KW a brzdy byly o poznání účinější - pěkně ostré. Kde může být problém? Dá se nějak zkrátit chod pedálu, aby už zabíral dříve? Brzdovku mi měnili, spojka je dost jedovatá a zabírá v 1/3. Pomohlo by dát dozadu kotouče? Při vypnutém motoru brzda ztvrdne, ale pedál jde pořád do 2/3 nad podlahou a pak teprve nejde ušlápnout. Rád bych totiž ťuknul na pedál a cítil prudké zpomalení - je to nevýhoda při plně naloženém autě. Díky Cultiver Vašek
Březen 23, 200916 r jj, souhlasim s Tebou, co jsem jel v Laguně, tak tam stačilo jen brnknout o brzdu a už jsem mlátil hlavou o čelní sklo, po 100 km jsem sednul do octávky a málem nedobrzdil ... nevim, jestli to Renault nemá moc přeposilovaný, ale líbilo se mi to ...
Březen 23, 200916 r u dieslu je brzdny ucinek vytvareny vakuovou pumpou, nekdo tady o tom psal myslim ze cosby. Skontroloval bych vakuovou pumpu, hadicky k ni, hadicky u brzd a pak jeste jestli nemas zavzdusneny brzdny system.
Březen 23, 200916 r Autor u dieslu je brzdny ucinek vytvareny vakuovou pumpou, nekdo tady o tom psal myslim ze cosby. Skontroloval bych vakuovou pumpu, hadicky k ni, hadicky u brzd a pak jeste jestli nemas zavzdusneny brzdny system. Ahoj, to zavzdušnení je možné, ale s tou pumpou nevím, to by se mi ten pedál při vypnutém motoru propadal čím dál víc, kdybych na něj šlapal, ne? On jde pořád o svou 1/3 dolů a víc ani o píď, prostě níž prošlápnout nejde.
Březen 24, 200916 r Ahoj, to zavzdušnení je možné, ale s tou pumpou nevím, to by se mi ten pedál při vypnutém motoru propadal čím dál víc, kdybych na něj šlapal, ne? On jde pořád o svou 1/3 dolů a víc ani o píď, prostě níž prošlápnout nejde. to je uplne normalni ze pedal pri vypnutem motoru ztvrdne. Dela to i me a brzdy mam v poradku. Pumpa dela podtlak a pokud je maly tak auto moc nebrzdi, nebo zatvrdle pistky v brzdovem trmenu. Upraveno Březen 24, 200916 r od sajfa
Březen 24, 200916 r Rekl bych dalsi stejny problem jako u me...mame stejne priznaky. nekdo na foru mi tu poradil ze je to tim jak se vymeni brzd. kapalina,tak vleti biínec ze stare do brzdoveho valce -> vzmena brzdoveho valce. Ja se na to teprve chystam,ale dela mi to to same, dlouho nezabira a pak zacne ale docela hodne ,je to takove necitlive. pedal je gumovy kdyz stojim na miste a mam nastartovany motor a po pedalu skacu nohou je takovy gumovy...
Březen 24, 200916 r Autor Rekl bych dalsi stejny problem jako u me...mame stejne priznaky. nekdo na foru mi tu poradil ze je to tim jak se vymeni brzd. kapalina,tak vleti biínec ze stare do brzdoveho valce -> vzmena brzdoveho valce.Ja se na to teprve chystam,ale dela mi to to same, dlouho nezabira a pak zacne ale docela hodne ,je to takove necitlive. pedal je gumovy kdyz stojim na miste a mam nastartovany motor a po pedalu skacu nohou je takovy gumovy... Tak to dej určitě vědět jak jsi dopadnul, momentálně na to nemám čas to vyzkoušet a rád bych šel na jisto.
Březen 24, 200916 r Autor to je uplne normalni ze pedal pri vypnutem motoru ztvrdne. Dela to i me a brzdy mam v poradku. Pumpa dela podtlak a pokud je maly tak auto moc nebrzdi, nebo zatvrdle pistky v brzdovem trmenu. Ahoj, to vím že je to normální, asi jsem to špatně popsal. Jedná se mi o to, že i při vypnutém motoru pokud to našlapu a pedál ztvrdne, tak než dupnu na to tvrdé tak ten pedál stejně prošlápnu o 1/3 až polovinu - to se taky nemění (na jinejch autech je to prošlápnutí kratší a nebo žádné a jsem hned na tvrdém), stejně jako při brždění, auto plně zabrzdí až při sešlápnutí pedálu v 1/3 až 1/2 a to se taky nemění. Takže mi to,aspoň podle toho tlak nikde nepropuští nebo se to z toho nedá usoudit? Pístky se pokusím rozhýbat a odvzdušním to, snad to pomůže, to se dá za odpoledne stihnout. Na válec si zatím netroufnu a dovolenou si kvůli tomu brát nechci. Nevíte jak odvzdušnit spojku a zda to má význam? Díky
Březen 24, 200916 r podle me spojka ma na 90% samostatne oddeleni v nadrzce, zkus povytahnout rucni brzdu nadoraz, pak ji o dva zuby povol a s takto na 3/4 vytazenou rucni brzdou se projed a parkrat zabrzd, pokud to bude lepsi mas zrejme v zadu zasrane nebo nefukcni samostavy, sundat bubny ocistit , a prostrikat sprejem na brzdy (koukni jestli ti netece nejaky valecek , zasiralo by se to pak porad dokola) http://www.kmobchod.cz/autodoplnky/1681/11...00-ml-sprej.htm Upraveno Březen 24, 200916 r od creck
Březen 25, 200916 r Záleží na autě. u O1 2.0 85kw 2001 to je zezačátku taky takový vlažný a skoro to nebrzdí, musí se víc přišlápnout ale na druhou stranu u mojí O1 1.8T RS 2001 jsou brzdy zase tak, že stačí ťuknout a už to člověk cítí celkem znatelně, tam jsou agresivní dost...a popravdě mi to vyhovuje
Březen 25, 200916 r Kdyz presednu z jinyho auta do svoji Octavie, tak se mi naopak zda, ze auto brzdi docela solidne.
Březen 25, 200916 r Autor podle me spojka ma na 90% samostatne oddeleni v nadrzce, zkus povytahnout rucni brzdu nadoraz, pak ji o dva zuby povol a s takto na 3/4 vytazenou rucni brzdou se projed a parkrat zabrzd, pokud to bude lepsi mas zrejme v zadu zasrane nebo nefukcni samostavy, sundat bubny ocistit , a prostrikat sprejem na brzdy (koukni jestli ti netece nejaky valecek , zasiralo by se to pak porad dokola)http://www.kmobchod.cz/autodoplnky/1681/11...00-ml-sprej.htm Díky, zítra to zkusím a dám vědět.
Březen 25, 200916 r Autor Záleží na autě.u O1 2.0 85kw 2001 to je zezačátku taky takový vlažný a skoro to nebrzdí, musí se víc přišlápnout ale na druhou stranu u mojí O1 1.8T RS 2001 jsou brzdy zase tak, že stačí ťuknout a už to člověk cítí celkem znatelně, tam jsou agresivní dost...a popravdě mi to vyhovuje To by vystihovalo můj případ, jenže já mám 66 KW. Nevíš v čem se tyhle brzdová soustava u těch aut liší, protože já to mám přesně tak jak u tý O1 2.0 85kw 2001?!
Březen 26, 200916 r Autor Tak jsem si seřídil tuční brzdu na 4 zub a normálně se to trochu zlepšilo, ta brzda reaguje líp, čím to je? Poraďte prosím.
Březen 27, 200916 r Zmenšil jsi vůli mezi obložením a bubnem, zkus si mít za jízdy zataženou ručku a zabrzdit, to je teprv
Březen 27, 200916 r Bohužel se přidám. Mám úplně ten samej problém a mám TDI 81kw m.r.03.kotouče i vzadu, a pedál zabírá tak v polovině dráhy,a pak brzdí v pohodě.Dnes sem to zkusil s tou přitaženou ručkou,a světe div se,ono to brzdilo jako ze začátku hned nahoře.A to sem v loni měnil kapalinu,vyměnil i hlavní brzdovej válec a pořád to samé.Tak mi nebo nám všem někdo prosím poraďte co s tím,a jak to opravit.Moc díky za všechny zde postižené.
Březen 27, 200916 r S tou ručkou jsem psal na bubny, na kotoučích nevim jakej systém ruční brzdy tam máte, není tam náhodou dvoupístkovej? (nechce se mi prolézat DP), ale jinak
Březen 28, 200916 r Autor Zmenšil jsi vůli mezi obložením a bubnem, zkus si mít za jízdy zataženou ručku a zabrzdit, to je teprv To jsou v háji samostavy? Nebo jak to udělat, aby to dobře brzdilo i bez ručky? Díky
Březen 29, 200916 r Bud to bude ten brzdovy valec nebo neco s tou zadni napravou... pristi mesic bych mel jit na vymenu napravy za kotouc,tak uvidim... Daniel
Březen 30, 200916 r no mohl by tady hodit nejaky skoda mechanik frknout nejakou fintu, rek bych ze kdyz je to uz postarsi a ma to neco najeto ,tak se ty pruzinky a hejblatka unavi, nepomuze nic, krome trosku ostrejsiho serizeni rucni brzdy, tak na 6-7 zubu
Březen 30, 200916 r Autor no mohl by tady hodit nejaky skoda mechanik frknout nejakou fintu, rek bych ze kdyz je to uz postarsi a ma to neco najeto ,tak se ty pruzinky a hejblatka unavi, nepomuze nic, krome trosku ostrejsiho serizeni rucni brzdy, tak na 6-7 zubu No to by bylo fajn a nebo jestli se tenhle problém poved někomu vyřešit, tak to popsat, já zkusím vyměnit pakny protože mají stejně 95 tis a desky mají kolem 35 tis. Kotouče jsou ok, ale nevím zda měnit i bubny?
Duben 1, 200916 r Tak s těma bubnama pozor, koupil jsem nový pakny včetně všech těch pružinek k tomu, rozdělal bubny a po 120tis mají obložení tak o 1mm míň než nový, spíš jak nový, fakt nevim, jestli předchozí majitel měnil, ale troufám si říct, že ne ... moná vyměnit ty pružiny, ale do toho se mi nechtělo, tak jsem to vyčistil, nasadil a z vysoka na to ... Třeba by ta výměna pružin pomohla ...
Duben 1, 200916 r Autor Tak s těma bubnama pozor, koupil jsem nový pakny včetně všech těch pružinek k tomu, rozdělal bubny a po 120tis mají obložení tak o 1mm míň než nový, spíš jak nový, fakt nevim, jestli předchozí majitel měnil, ale troufám si říct, že ne ... moná vyměnit ty pružiny, ale do toho se mi nechtělo, tak jsem to vyčistil, nasadil a z vysoka na to ... Třeba by ta výměna pružin pomohla ... Díky za radu, tak já napřed ty bubny otevřu a kouknu na to, jak vypadají, změřím je a pak buď koupím nový a nebo jen prohodím pružinky a vyčistím to. Ještě jednou dík P.S.: Jak ti to s bubnama brzdí, jak citlivý pedál? Máš oktávku 1,6, tak by ta účinnost měla být podobná?! Proč jsi chtěl ty to obložení měnit? Upraveno Duben 1, 200916 r od cultiver
Duben 2, 200916 r Tak mě se zdálo, že je obložení v háji, protože to holt v zimě dělá bordel, ale letos zvlášť - asi zvláštní vlhkost či co, a ještě jsem si myslel, že 120 nemůže vydržet a ono jo ... po vyčištění bez problému. Co se týče bzdění, nevim jak nastavit, jestli u ručky nebo pružiny, ale spíš obojí, zkontrolovat zdvih ručky a pak výměna pružin, přestože by měly vydržet životnost čelistí, jsou to jen pružiny a ty se opotřebují ... Zatim brzdí dobře, holt renault to nebude nikdy ...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.