Přejít na obsah

Motor 1.4 16V 55 kW


Aischylos

Doporučené příspěvky

  • o 9 měsíců později...
  • o 5 měsíců později...

Zdravím všechny,

 

ráda bych se připojila se svým dotazem k Fabii I typ motoru AUA = 1.4 16V 55kW.

 

Auto letos začalo žrát olej (loni se to potkalo = dělala se hlava, ventily a rozvody) - údajně neteklo nic.
Letos začal téct olej - po příjezdu do servisu a rozebrání spodku auta se přišlo na to, že auto má vydřenou klikovou hřídel (má axiální vůli cca 3mm zleva doprava) - není to vydřené na ložiscích, ale přímo na klice a šálcích.

 

Takže řešení: sehnal se celý motor BBY, ze kterého se vezme klikovka, vyšálkuje se, zkontroluje se, atd. a tato lepší klikovka se dá do mého stávajícího motoru AUA. Zbytek koupeného motoru rozprodám na náhradní díly.

 

ALE....taťka servisákovi navrhnul, že by se při té výměně klikovky překroužkovaly písty a servisák mu tvrdí, že to nejde, protože písty se spodem vytáhnout nedají.

 

Je to pravda???

 

Díky moc. Chci se dopátrat toho, jestli z nás servis nedělá blbce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ona by se hlavně neměla vyndavat ta klikovka, ikdyž se tak v praxi celkem běžně děje. Sám přesně nevím, čemu to vadí...

 

Toto se uvádí v příslušné učební pomůcce:

attachicon.gifmotor.JPG

 

jj, něco podobného jsem kdysi četl, ale stále si to nějak neumím představit. Docela by mě zajímalo, do jaké míry to je kritické, potažmo jak se to projeví na životnosti takto "poštelovaného" motoru

 

 

To jakože bych neměla měnit pouze klikovku, ale celý blok včetně válců??? Jako když mám teď špatnou klikovku, na které je vůle taková, že to vystrkuje gufero od rozvodů, tak bych správně měla udělat co??? Koupit nové auto ne?? :kol-44::kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

správný postup podle dílenké příručky je vyměnit kliku i s blokem (samozřejmě bez pístů) - z pohledu škodovky je to jeden díl.  Blok se tedy dodává pouze s hřídelí a naopak samostatná klikovka neexistuje. Je dost možné, že příčina závady tvého motoru spočívá právě v tom, že někdo tu kliku vyndaval. Být tebou, tak seženu AUA a vyměním kus za kus.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tomu rozumím - bohužel AUA v mém okolí dostupné nebylo. Nevím, jestli někdo mou původní klikovku vyndaval....těžko říct. Loni prý špatná nebyla (bráno podle toho, že olej netekl), letos už tím teče olej kudy může. Klasika - nový servis to dává za vinu starému servisu, který používá zjevně nekvalitní olej, ale z toho se už člověk prd dozví. Každopádně vlastně ani nevím, jestli když jsme koupili celý motor BBY, tak jestli z něj nevezmou celou tu klikovku i s blokem. Na tohle jsem zase bloncka....tak dalece už do toho nevidím. :kol-32: (možná říkám úplnou blbost, tak mě když tak omluvte).  :kol-41:

Editováno: , autor: Pawouk
Odstraněna citace.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Abych to úplně upřesnila - motor se nezadřel. Důvod proč jsem jela do jiného servisu byl ten, že přestože jsem 2.9. absolvovala servisní prohlídku v mém dosavadním servisu (kam jsem s tím autem jezdila od jeho koupě před 3 roky), kde se měl standartně vyměnit i olej a filtry a projít takový ty věci, co se u kontrolních prohlídek ověřují, tak se mi auto vrátilo ze servisní prohlídky s tím, že "hele odněkud tam teče olej a to jakože dost". Bez dalšího infa čím to je, proč to je atd. Prostě se neobtěžovali to projít.

 

Tak jsem si zajela do druhého servisu, kde jsem je požádala o kontrolu provedené servisní prohlídky a o zjištění příčiny tekoucího oleje a závěr byl následující:

 

- ze 4 filtrů byl vyměněn jeden (olejový) a to ještě tak, že kolem něj teče olej, vzduchový není vyměněný tak 5 let, kabinový to samé, palivový se prý u benzínových motorů až tak nemění nicméně ten můj má při najetých 240tis. km stále tovární značku,

- od oleje jsou i potečené rozvody vč. řemenů, protože stávající gufero bylo vyskočené, takže nový servis vyměnil gufera v rozvodech, očistil řemeny, aby zjistil, jestli ty řemeny nejsou poleptané či co, jel to s novými gufery projet a když se vrátili zpět do servisu, zjistili, že gufero je vyskočené ven znovu = rozebrali spodek motoru a zjišťovali proč to vyskakuje a zjistili velkou vůli a vydření na klikovce. Bohužel ta vůle a vydření není na axiálních ložiscích (nebo tak nějak se to jmenuje), ale přímo na té klikovce (šálcích a šálách - snad to píšu správně) a tady se dostáváme k tomu, proč řeším nový motor a klikovku.

 

Tzn. motor se nezadřel, ale ta vůle na té klice prostě je tzn. až vyměním klikovku, složím to zpátky, vyměním gufera na rozvodech, tak se bude dál zjišťovat kudy ten olej teče, vymění se všechny filtry, nalije se tam kvalitní olej a spolu s normálními servisními prácemi to už snad bude OK. Takový je záměr. Servisák sám říkal, že vydřenou přímo klikovku na Fabii I ještě neviděl a neví čím by to mohlo být - nastínil tři možné důvody:

 

- dlouhodobé lití nekvalitního oleje do motoru (anebo taky nelití vůbec - já si olej nechávala měnit zásadně v servisu),

- nebo auto nemá nalítáno 240tis.km, ale zhruba dvojnásobek (nepravděpodobné - auto kupováno v ČR, já ho mám po druhém majiteli - prvním majitelem byla leasingovka, druhým pán, který to auto na ten leasing pořídil, třetí majitel jsem já)

- nebo nedostatečná péče o motor a olej ze strany předchozího majitele.

 

Čím to je už asi nezjistíme.

Editováno: , autor: Pawouk
Odstraněna citace.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten axiál je vydřený také,jinak by to nemělo axiální vůli.Zadřený nebo přidřený,to už je jedno.Podle mě odešel ten axiál a to ostatní už jsou jen následky.Mohla to být i výrobní vada, která se projevila až nyní.Nedávno sme řešili TDI,na kterém se přetrhly šrouby ojnic až ve 180000,přitom na to byla svolávací akce.Ty filtry ti naúčtovali a nevyměnili?Ve finále už je to stejně jedno,motor je KO a nikdo se k ničemu nebude znát.K tomu oleji,když budeš olej dolívat,tak v motoru vydrží klidně i 50000 km,jednorázově se toho až tak moc nestane,ale nejde to dělat pořád,tohle si nikdo,kdo nemá v hlavě nas...no nedovolí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten axiál je vydřený také,jinak by to nemělo axiální vůli.Zadřený nebo přidřený,to už je jedno.Podle mě odešel ten axiál a to ostatní už jsou jen následky.Mohla to být i výrobní vada, která se projevila až nyní.Nedávno sme řešili TDI,na kterém se přetrhly šrouby ojnic až ve 180000,přitom na to byla svolávací akce.Ty filtry ti naúčtovali a nevyměnili?Ve finále už je to stejně jedno,motor je KO a nikdo se k ničemu nebude znát.K tomu oleji,když budeš olej dolívat,tak v motoru vydrží klidně i 50000 km,jednorázově se toho až tak moc nestane,ale nejde to dělat pořád,tohle si nikdo,kdo nemá v hlavě nas...no nedovolí.

 

Ano, ty filtry mi naúčtovali a nevyměnili (zjištěno v novém servisu - následně udělán bordel ve starém servisu, ale výsledek na motoru to nemění). O tom axiálu jsem se zmiňovala z důvodu, že servisák v tom novém servisu tvrdil, že kdyby byl vydřený jen ten axiál, tak to nebude tak hrozný jako to, že je vydřená i ta klika. Ad olej....bývalý servis mi tvrdil, že až do letošního léta z toho nic neteklo a klikovka byla ok...prý je vydření klikovky klidně i záležitost 14 dní. Nedokážu jako ženská posoudit.

 

 

píšeš, že se loni potkaly ventily - tady a při následné opravě bych hledal příčinu současných obtíží.

 

Ano, loni se to potkalo (bohužel z důvodu na mé straně - čekala jsem na peníze, abych to mohla dát do servisu, kde byla domluvená výměna rozvodů, spojky a takový velký servis) - no potkalo se to den před odjetím do servisu. Dělala se tudíž hlava a komplet rozvody plus ventily (z 16ventilů jich bylo podělaných 12) a auto fungovalo a jezdilo bez problémů.

 

Jakou to má souvislost s klikovkou, ať jsem o něco chytřejší??? Díky moc.

Editováno: , autor: Makuska
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud povolí rozvody, tak se ventily potkají s písty. Ty by se proto rovněž měly při opravě kontrolovat. Možná někdo při této příležitosti povolil ložiska na klice, možná hřídeli neprospěla ta rána, kterou dostala (tomu moc nevěřím), možná je ohnutá nějaká ojnice...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha. Chápu. No nicméně toto už nezjistím, jestli se dělalo. Nicméně předchozí servis tvrdí, že loni, když se to potkalo a dávali to dohromady, tak že to bylo OK. Každopádně rozvody mají rozebrané i teď a při montáži té "nové" klikovky, na které budou kontrolovat ložiska, šálky, i šály atd. budou kontrolovat i rozvody atd. Tak snad už to bude dobrý.

 

Btw. řečnická otázka - šála je takový to velký půlkolečko s tou slitinou na klikovce a šálek takový ten malý půlkulatý kovový proužek, co je kolem těch velkých půlkoleček??? :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi nechápu. To, co jsem popsala je snad vedle sebe, jsem pochopila. :kol-48:

 

3.jpg

 

Něco podobného mi vytáhnul servisák z mého auta spodem...to půlkulaté vepředu z tohoto obrázku a plus dva takové malé tenké půlkulaté kovové proužky, které byly vedle toho (aspoň myslím, že šahal vedle toho), tak kde je na tom nahoře a kde dole??  :kol-17: 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...