Přejít na obsah

Makuska

Facebook Uživatel
  • Počet příspěvků

    26
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

1 034 zobrazení profilu

Oznámení Makuska

Nováček

Nováček (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

1

Popularita

  1. Dobrý den, nemá prosím někdo zkušenost s montáží mříže do kufru Fabia I Combi r.v. 2002, která původně nebyla s odpočtem DPH a tudíž nemá uvnitř kufru provedenou přípravu pro montáž mříže???? Dá se mříž nějak namontovat dodatečně nebo je to sci-fi??? Děkuji moc za postřehy.
  2. Zdravím, nesetkal se prosím někdo na Fabii I 1.4 16V 55kW motor AUA se závadou na elektronice, která by se projevovala nefunkčností nebo blbnutím kontrolek??? Závad začíná přibývat a mechanik říká, že ho napadá jedině kontrola nějakého svazku či co. Bohužel servisní elektrikář tam dočasně není. :-( Nefunguje více kontrolek dohromady.....palivoměr - rafička si ukazuje kdy chce, co chce, kontrolka rezervy nesvítí. Nikdy. Je úplně jedno kolik a kdy je do nádrže natankováno. Plovák je nový od jara. Při otočení klíče se někdy rozbliká kontrolka imobilizéru a auto nejde nastartovat. Vytáhnu klíč, počkám, zkusím znovu a auto startuje normálně (klíče mám originální). Někdy to dělá X-krát po sobě a tak musím zadat nouzový kód imobilizéru, kdy kontrolka zůstane svítit a já můžu jet. Po dalším nastartování kontrolka zhasne. Diagnostika nic nehlásí. Auto za jízdy zdechne bez jakékoliv příčiny - rozsvítí se kontrolka baterie, motoru a EPC a motor nejede. Zastavím, nastartuju, všechno zhasne, motor jede jakoby nic. Na diagnostice nic. Nefungují kontrolky oleje (olejnička) a chladící kapaliny (teploměr)!!! Můj chlap kontrolně vytáhl kontrolní tyčinku na olej z motoru a zjistil, že motor je téměř na suchu - na tyčince nebylo NIC, ale vůbec NIC!!! Chladící kapalina je 1cm pod minimální hranicí a auto nic nehlásí. Kontrolky nesvítí. Studené starty teď z chladnějších rán - první start vůbec motor nenatočí, druhý naskočí okamžitě. Kontrolky nic. Poradí někdo na co se zaměřit??? Nemá někdo zkušenost?? :-( Předem děkuji moc.
  3. Makuska

    Palivoměr

    Zdravím všechny, Prosím o rady či zkušenosti. Na Fabii I r.v. 2002 1.4 16V 55kW kód motoru AUA mi nefunguje u budíků rafička ukazatele stavu paliva....ukazuje úplné nesmysly...střídavě vyšší hladinu paliva, než jaká v nádrži skutečně je, pak zase i přes plnou nádrž spadne úplně dolů na nulu. Palubní počítač ukazuje dojezd v km dle rafičky čili taktéž špatně - jednou ukazuje víc, jednou nulu podle toho, co ukazuje rafička. Rezerva (kontrolka rezervy) se nerozsvítí nikdy. Plovák v nádrži jsme v servisu vyměnili za nový a závada přetrvává. Neví někdo čím by to mohlo být??? ?
  4. Zdravím všechny, prosím o radu - už jsme z toho doma fakt blázni. ? Mám Fabiu I 1.4 16V rv. 2002 s vyměněným rádiem za nové neoriginální (původně tam byl ještě origoš na kazety) a neustále během jízdy nebo když zastavíme na křižovatce v autě slyšíme jakoby vyzváněcí tón telefonu (ne zvonění, ale tón vyzvánění, když někomu voláte a čekáte než to zvedne). Nejdřív jsem si myslela, že mám asi sluchové halucinace, pak už to slyšel několikrát i můj chlap, moje dcera a vlastně od té doby kdokoliv, koho jsem vezla neb jsem každého požádala, aby chvilku poslouchal, jestli to uslyší taky ??? Neví někdo, co to může být??? Ozývá se to jakoby ze zadní části vozu....v kufru nic, nikde nic. ? Nemůže to být nějakým napojením toho radia na Android nebo tak něco??? Už jsem z toho fakt magor.
  5. Zdravím všechny, poradil by mi prosím někdo jaký servomotorek konkrétně mám koupit pro Fabii I. r.v. 2002 1.4 16V verze s klimatizací??? V autě mi přestala fungovat regulace teploty a auto neustále topí....je to jak sauna. Ostatní regulace vzduchu fungují normálně (směr ofuku a intenzita foukání, chladivo v klimě je taky prý OK). Je to tenhle?? https://www.autodily-stancl.cz/octavia/19-tdi-74-kw-atd-axr-1_motor_dily-topeni/servomotor-nastaveni-topeni-fabia-i-original.html Popř,. poradil by někdo rozumný servis v Brně, kdo by mi to vyměnil??? Předem moc děkuji.
  6. Aha. Ok. Díky moc. Na ty příručky mrknu....ale jestli se tam píšou takové věci, co tu zazněly o stránku dřív, že klikovku samotnou nelze měnit, tak to se toho moc nedozvím. Nicméně pro pojmenování součástek to určitě bude vhodný (za předpokladu) že neuslyším lidové názvy. Je to asi obdobný jako když volám do Elitu kvůli náhradním dílům - řeknu jim lidový název a oni neví o čem mluvím a jak to hledat v katalogu. Každopádně blbá neumřu.
  7. Díky moc Stando. Já se učím rychle....ovšem většinou jen teoreticky. Každopádně budu ráda, když pak přijedu do servisu a budu vědět, o čem servisák mluví a budu to moct aspoň částečně kontrolovat, že mě nelakuje na růžovo. Takže když říkal servisman, že tu "novou" klikovku "přešáluje", tak to znamená, že na ní vymění ty plíšky. A když bude chtít vyměnit axiální ložiska a vymezit vůli, tak to znamená co???
  8. Kluci já jsem si myslela, že se tu něco dozvím a vy si tu ze mě děláte prču. No nechť.....ostatně co se má co ženská učit jednotlivé součástky motoru ne?? Jako ženské by mi mělo stačit, že vím, kam se leje benzín, olej a voda do ostřikovačů. Ale tak k tématu - takže když stojím dole pod motorem u auta na zvedáku a hledím na tu klikovku, tak to vidím co teda??? Spodní půlku ložiska??? A to druhý (ty tenký půlkulatý plíšky) to se teda jmenuje jak prosím??
  9. Asi nechápu. To, co jsem popsala je snad vedle sebe, jsem pochopila. Něco podobného mi vytáhnul servisák z mého auta spodem...to půlkulaté vepředu z tohoto obrázku a plus dva takové malé tenké půlkulaté kovové proužky, které byly vedle toho (aspoň myslím, že šahal vedle toho), tak kde je na tom nahoře a kde dole??
  10. Aha. Chápu. No nicméně toto už nezjistím, jestli se dělalo. Nicméně předchozí servis tvrdí, že loni, když se to potkalo a dávali to dohromady, tak že to bylo OK. Každopádně rozvody mají rozebrané i teď a při montáži té "nové" klikovky, na které budou kontrolovat ložiska, šálky, i šály atd. budou kontrolovat i rozvody atd. Tak snad už to bude dobrý. Btw. řečnická otázka - šála je takový to velký půlkolečko s tou slitinou na klikovce a šálek takový ten malý půlkulatý kovový proužek, co je kolem těch velkých půlkoleček???
  11. Když se v jednom rozhovoru bavím s dvěma lidmi najednou v reálu, tak se otočím na toho, na koho konkrétně mluvím. Na fórech to jaksi nejde - proto jsem použila citaci, aby bylo zřejmé na co v rozhovoru reaguji. Ale jinak pardon za porušení pravidel.
  12. Ano, ty filtry mi naúčtovali a nevyměnili (zjištěno v novém servisu - následně udělán bordel ve starém servisu, ale výsledek na motoru to nemění). O tom axiálu jsem se zmiňovala z důvodu, že servisák v tom novém servisu tvrdil, že kdyby byl vydřený jen ten axiál, tak to nebude tak hrozný jako to, že je vydřená i ta klika. Ad olej....bývalý servis mi tvrdil, že až do letošního léta z toho nic neteklo a klikovka byla ok...prý je vydření klikovky klidně i záležitost 14 dní. Nedokážu jako ženská posoudit. Ano, loni se to potkalo (bohužel z důvodu na mé straně - čekala jsem na peníze, abych to mohla dát do servisu, kde byla domluvená výměna rozvodů, spojky a takový velký servis) - no potkalo se to den před odjetím do servisu. Dělala se tudíž hlava a komplet rozvody plus ventily (z 16ventilů jich bylo podělaných 12) a auto fungovalo a jezdilo bez problémů. Jakou to má souvislost s klikovkou, ať jsem o něco chytřejší??? Díky moc.
  13. Abych to úplně upřesnila - motor se nezadřel. Důvod proč jsem jela do jiného servisu byl ten, že přestože jsem 2.9. absolvovala servisní prohlídku v mém dosavadním servisu (kam jsem s tím autem jezdila od jeho koupě před 3 roky), kde se měl standartně vyměnit i olej a filtry a projít takový ty věci, co se u kontrolních prohlídek ověřují, tak se mi auto vrátilo ze servisní prohlídky s tím, že "hele odněkud tam teče olej a to jakože dost". Bez dalšího infa čím to je, proč to je atd. Prostě se neobtěžovali to projít. Tak jsem si zajela do druhého servisu, kde jsem je požádala o kontrolu provedené servisní prohlídky a o zjištění příčiny tekoucího oleje a závěr byl následující: - ze 4 filtrů byl vyměněn jeden (olejový) a to ještě tak, že kolem něj teče olej, vzduchový není vyměněný tak 5 let, kabinový to samé, palivový se prý u benzínových motorů až tak nemění nicméně ten můj má při najetých 240tis. km stále tovární značku, - od oleje jsou i potečené rozvody vč. řemenů, protože stávající gufero bylo vyskočené, takže nový servis vyměnil gufera v rozvodech, očistil řemeny, aby zjistil, jestli ty řemeny nejsou poleptané či co, jel to s novými gufery projet a když se vrátili zpět do servisu, zjistili, že gufero je vyskočené ven znovu = rozebrali spodek motoru a zjišťovali proč to vyskakuje a zjistili velkou vůli a vydření na klikovce. Bohužel ta vůle a vydření není na axiálních ložiscích (nebo tak nějak se to jmenuje), ale přímo na té klikovce (šálcích a šálách - snad to píšu správně) a tady se dostáváme k tomu, proč řeším nový motor a klikovku. Tzn. motor se nezadřel, ale ta vůle na té klice prostě je tzn. až vyměním klikovku, složím to zpátky, vyměním gufera na rozvodech, tak se bude dál zjišťovat kudy ten olej teče, vymění se všechny filtry, nalije se tam kvalitní olej a spolu s normálními servisními prácemi to už snad bude OK. Takový je záměr. Servisák sám říkal, že vydřenou přímo klikovku na Fabii I ještě neviděl a neví čím by to mohlo být - nastínil tři možné důvody: - dlouhodobé lití nekvalitního oleje do motoru (anebo taky nelití vůbec - já si olej nechávala měnit zásadně v servisu), - nebo auto nemá nalítáno 240tis.km, ale zhruba dvojnásobek (nepravděpodobné - auto kupováno v ČR, já ho mám po druhém majiteli - prvním majitelem byla leasingovka, druhým pán, který to auto na ten leasing pořídil, třetí majitel jsem já) - nebo nedostatečná péče o motor a olej ze strany předchozího majitele. Čím to je už asi nezjistíme.
×
×
  • Vytvořit nový...