Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Mám ten samý problém. Hučení od kol, muj servisman potvrdil výměnu pravého předního ložiska. Trošku mě to překvapilo, Fabia II najeto 32.000 km - asi vadný díl :kol-32: Nemáte zkušenost, kde sehnat originální náboj s ložiskem? Nebo tip na kvalitní repliku, popř. značku výrobce? Samozřejmě raději bych se vyhl autorizovanýmu servisu..... Díky za doporučení.

pozri na cc.autodiely

  • 1 rok později...

Ahoj.

Zrovna řeším podobný problém s ložisky. Při vyšších rychlostech na 50 Km/h, hučení od pravého předního kola.

Jel jsem do autorizáku, projel se s technikem, auto zvedli a že tedy ložiska - a lepší je prý vyměnit obě najednou. Když mi ale řekl cca 6000,- tak to mi přišlo na "lidové" vozidlo docela dost. Ale bohužel neměli skladem.

Tak jsem brouzdal po netu a a opravdu v Kelly stojí ložisko 2500,-, ale např. na TADY je mají do 1000,- 

A teď bych se Vás chtěl zeptat:

 1. opravdu je možný takový rozdíl za stejné zboží?

 2. nevíte jak je to s označením dílů? Narazil jsem na několik kódů (např. 6Q0407621AD, 6Q0407621AH...), které se liší v těch posledních písmenech, tak nevím v čem je rozdíl, abych nekoupil něco blbě.

 3. jaké máte zkušenosti se značkou FAG, nebo jaké ložiska by jste mi doporučili a na co si případně dát pozor při výměně?

 

Díky

koľko máš nabehaných km?...ložisko stačí vymeniť len to poškodené ..odkazy na Auto Kelly nefungujú

1) áno je

2) čísla dielov sa väčšinou zisťujú tu http://forum.skodahome.cz/topic/90113-zji%C5%A1%C5%A5ov%C3%A1n%C3%AD-%C4%8D%C3%ADsel-d%C3%ADl%C5%AF-etka/ 

..je dobré uviesť aspoň MR a motorizáciu vozidla

3) FAG (prvovýroba),SKF

výmena tu http://forum.skodahome.cz/topic/67972-v%C3%BDmena-lo%C5%BE%C3%ADsk/?p=1168573&hl=lo%C5%BEiska&fromsearch=1#entry1168573

 

A hlavně tu chybí model vozu a rok výroby. Ideálně sis měl nechat v servise najít číslo dílu podle VIN.

toto všetko som mal napísané,len to nemôžem akosi v poriadku napísať ...

post-62595-0-51763100-1409508972_thumb.p

Jsem si všimnul, že těch příspěvků tady bylo víc. Ony ty odkazy v textu dost často blnou.  :kol-32:  

A hlavně tu chybí model vozu a rok výroby. Ideálně sis měl nechat v servise najít číslo dílu podle VIN.

Jedná se o Fabii II combi 1,4 16V 63kw rok výroby 2008. A právě se nemůžu zorientovat v těch náhradních dílech. Kdyžtak zkusím ten servis.

 

To libero: mám najeto cca 165 000 km a měněny ještě nebyly

dobré by bolo vedieť o aké auto , rok výroby , motorizáciu , abs/neabs sa jedná 

6R0407621A+ novú matku poloosy  6Q0407396B  tam máš , cena originálu cca 100eur tj 2500kč ? Máte tam aj šekovú knižku a 20% zľavu na ND čo som tu vedľa čítal , to by už také hrozné nebolo ... Samozrejme treba meniť vadné ložisko  , zdiagnostikovať to na dvojkolke s manuálnou prevodovkou dokáže každý lepší mechanik 

Zrovna dnes jsem objednal ložiskovou sadu na skoda-dily.cz Plzeň, bral jsem před 2 měsìci na pp kolo a teď se ozvalo lp, přežilo o 4tis.km déle, jezdím po sračce D1, výměna za 500.

Upraveno od ben06

  • 3 týdny později...

Jestli si výměnu ložisek provádíte svépomocí, je mnohem levnější ložiska koupit ve specializované prodejně ložisek. Vyjdou výrazně levněji, než v autodílech a ještě si můžete vybrat výrobce. Před lety jsem takto měnil u feldy ložiska - SKF za 30% ceny originálních...

  • 1 rok později...

Ahoj vsem

brachanec koupil z bazaru dvojkovou Fabcu a po par jizdach respektive s kamarady a se mnou v aute zjistil ze auto huci (neni to hlasite, ale slyset to je). Huci pri malych rychlostech i vyssich a zda se ze huceni ma stalou intenzitu. Vrta mi to hlavou, co myslite ze by to mohlo zpusobovat? Na aute jsou nejake noname pneu, ale ze by huceli i pri nizkych rychlostech? Nebo to budou loziska?? Dik za zkusene reakce.

martt napsal: Před časem mi jedem přijímací technik vysvětloval, že Bolka dává do fábek tři druhy ložisek: španělský - 30tis km a konec, naše - i 100tis a německý, který se prý neserou... 

Neví o tom někdo něco? Podle mě jsou ložiska vyráběný v jednej kvalitativní normě-tvrdosti součástí  a liší se snad jen kvalitou zapouzdření-ochrany proti vodě. A ta voda je asi největší vrahoun ložiska.

 

HonzaR- Ty si asi nikdy nestudoval jak vypadá přední ložisko na F2 což? To je poněkud speciálka kterou v ložiskárně nekoupíš.

(ložisko je "snýtovaný" jako jeden celek i s přírubou se závitama pro kolový šrouby)

Hodil bych foto kde mam to ložisko v průřezu rozbruskou. Ale myslim, že sem tu fotku někam tady už dával.

 

U favorita i felicie (1.3 určitě) je lořisko zvenku z jednoho dvouřadýho kroužku a vnitřní krouřky jsou dva-a drží pohromadě poloosou na náboji.  Do těhlice se lisuje a zajišťuje se sigrovkou proti posunutí.

 

U Fabie a Rooma jsou taky vnitřní kroužky dva, ale právě zanejtovaný nábojem.

Do těhlice se lisujou speciálním přípravkem za venkovní kroužek a na straně příruby pro disk/kolový šrouby je taková spešl objímka s obvodovýma zobáčkama který se zacvaknou do vybrání v těhlici-to je taková sigrovka-podle mě ale jen na jedno zalisování-vylisováním a opětovným nalisováním ložiska do těhlice se ale ty zoubky opotřebí a myslim, že už nebudou držet tak jako poprvý. Sice samo o sobě ložisko je v těhlici na fest, ale asi vírobce ví proč tam dává i tento jistící prvek.

 

U felicie-a teď to beru do extrému se při povolení centrální matice fakt to ložisko může vysypat a vlastně i upadnout kolo.

U fabie kvůli povolenej centrální matici poloosy díky konstrukci ložiska s nábojem a ulžení v těhlici kolo nikdy neupadne a ložisko nechytne vůli.

 

Což mě přivádí k otázce že v příručce "JAK NA TO" se píše, že se musí centrální šroub poloosy utáhnout a pak až auto pustit na kola, jinak hrozí poškození ložiska.  A na zemi ho dotáhnout pořádně na moment. Jenomže proč to dotahovat když je to ložisko už stažený tim nejtováním?

To možná platilo u ložiska na felicii HonziR kde se ložisko nasouvalo na náboj a pak stahovalo poloosou.

 

Jinak moje HTP najeto 20tisíc a ložiska dobrý.

 

Onen zlověstnej zvuk důvěrně znam. U starýho auta mi to dělalo. A to dokonce velmi moc. Výměna společně s dalšíma závadama rentabilní nebyla, tak sem ho nechal sešrotovat.

 

Upraveno od Mr.Pavka

To: Mr.Pavka

Jesli jsi reagoval na moji prosbu tak promin, ale trochu mimo.

Na druhou stranu jsem to mozna spatne popsal

 

Huceni (ale ne nějak výrazné) se ozyva pri nizke rychlosti a konstatne coz nenasvedcuje lozisku (mozna zesiluje ale prehluci jej motor takze se zda ze je konstantni), a na druhou stranku je mozne aby hucely pneu jiz pri rychlostech 40 Km/h ?

 

Tod vse jen jsem zadal o vase zkusenosti...

 

auto ma najeto 45k Km, a je to HTP 1,2 51kW

Ne. To bylo všeobecně k problematice.  + mejch pár postřehů a zkušeností

Tak to jo, nicmene skoda ze se nikdo neozval.

Pneu můžou hučet i při nízkých rychlostech. Některé zimní to dělají, i když jsou v naprostém pořádku. Zkusil bych nejdříve jiné pneu.

Jinak k ložiskům. Najel jsem v létě na takový ten plastový oddělovací sloupek (na jeho podstavec), který se válel na dálnici. Odnesla to obě pravá ložiska. Kupoval jsem na cc-autodilech FAG. Přední byly vyrobený v Německu a zadní na Slovensku. Originál původní ložiska byly také FAG.

Upraveno od rkonf

Dik, to jsem nevedel ze to muze hucet i pri pomale jizde, zkusime tam dat letnaky a uvidime .

Tak jen pro info

Bylo to pneumatikami, huceni se ozyva jiz od 30km/h, jelikoz jsem jiz huceni loziska zazil, pripadalo mi to dost podobne.

Dik vsem za pomoc, uprimne nechtelo se nam v tom mraze sundavat pneu, proto jsem prudil s dotazem.

  • 3 měsíce později...

Zdravím, jen se chci podělit o mou zkušenost. Klasika hučení od kol na zimákách, po přezutí na letní pořád hučelo. Tak jsem šel po ložiscích - odhaleno vadné na zadním levém kole. Naštěstí ještě v záruce.

Najeto pouze 13tkm! Doufám, že to je pouze náhodný zmetek.

  • 3 měsíce později...

  Tak se také přidávám s výměnou ložisek na obou předních kolech. Začala hučet po ujetí 37 tkm. Úděsná kvalita! Pamatuji si, že na služební F I jsem je nechával poprvé měnit po 220 tkm.

  • 2 roky později...

Ahoj, budu muset vyměnit náboj na předním kole, ale nevím, zda se to dá zvládnout v domácích podmínkách bez speciálního nářadí nebo přípravku. Asi se musí odšroubovat rameno z těhlice a vytáhnout poloosa kvůli přístupu ke šroubům náboje, je to tak? Musí se pak dělat geometrie? Mám fabii 1.4 16v 63kw, r.v. 08, bxw. Pokud někdo poradí, budu rád.

Dík, kámen úrazu je ten stahovák, budu to muset přenechat někomu s vybavením.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.