Červenec 25, 20178 r Tak po nějakým roce jdu kolem a nějak to tu nežije už Zdravím starou partu jestli sem ještě teda někdo chodí
Červenec 25, 20178 r no naposled jsem s ní byl v Bulharsku v 2012, to měla nějakých 220t km. Teď jezdím do BG už jen Roomem, ikdyž věřím, že by tu cestu dala i ještě dnes
Červenec 25, 20178 r Vidis naky prinos v roomu oproti fabii 1 v kombajnu? Premyslim prave nyni mezi f2 combi a room . Jsou za dobrou cenu a daji se sehnat krasne kousky.Nyni mam F1 combi
Červenec 26, 20178 r Room je podstatně lepší pro cestující vzadu a pro čahouny. Obecně má vzadu víc místa, vyšší posez a vyšší dveře znamenají lepší nastupování a výhled, VarioFlex přináší lepší přizpůsobení polohy sedadla a sklonu opěradla, možnost vyhodit prostřední sedačku a krajní scuknout k sobě, což přináší větší bezpečnost, lepší rozložení hmotnosti a lepší výhled dopředu. Plusem je i možnost sedadla snadno vyndat pro převoz objemnějšího nákladu. Pro převoz běžných nákladů bych skoro upřednostnil FC - má delší kufr, sice je v nejužším místě užší, ale díky prostoru za koly je naopak širší a dají se do něj naskládat některé věci, které v Roomu, který má pravidelný tvar kufru, tak snadno neodvezeš (někdo tu takhle řešil např. tříkolový kočárek). Z hlediska jízdních vlastností je lepší Roomster. Ještě aby ne, díky většímu rozvoru a rozchodu zadní nápravy plus absenci dlouhého převisu drží jako přibitý a rozhodně řidiče tak snadno nepřekvapí přetáčivým smykem jako FC. No a nakonec pro nás skleníkové fetišisty - F1 ani F2 nemá panoramu, kterou Room mít může.
Červenec 26, 20178 r Diky moc za utvrzeni v roomu. Nepotrebuji 5 mist jezdime ve 4ku. Kufr v 98% je stejne prazdny , kocarek uz ne , ale golfy takze pohoda. Na dovolenku 2x za rok mi staci hodit na strechu rakev. Co fakt chci je misto vzadu. Mam tam 2 male synky v sedackach a ja mam 185cm. Takze radi kopou do sedacky a v F1 ma hlavne ten za ridicem fakt malo mista.
Červenec 26, 20178 r lépe bych to nenapsal jinak ty pokud máš 185, tak ho hrkneš zadní sedačkou dozadu a bude tam mít místa královsky
Červenec 26, 20178 r A jake motory? Tech 1,4 16V moc neni videt . 1,2 je dost , ale po dalnici bude dostavat urcite dost na frak. A u 1,4tdi zas nic moc v zime jak bude mega mraz -20°C + asi topeni v mrazech nic moc + hrozba turba a vstrikovace ....
Červenec 26, 20178 r nevim jak 1,4 ale 1,9tdi v mrazech pri baterce v klidu a kvalitní naftě super..topí to sakra rychle.. a hlavně to jede....
Červenec 26, 20178 r Ale zas do mesta a mezi obcema se to da. No ale spis zatim teda 1,4 16V nebo 1,4tdi ci 1,9tdi... uvidime co se objevi .
Červenec 26, 20178 r tak dálnicu s ním jezdíme běžně, je potřeba si zvyknout jen na spotřebu, pokud jedu dálnici 130-140, tak si to vezme 9,5 l plynu jak nic .
Červenec 27, 20178 r před 20 hodinami, Hurec napsal: A jake motory? Tech 1,4 16V moc neni videt . 1,2 je dost , ale po dalnici bude dostavat urcite dost na frak. A u 1,4tdi zas nic moc v zime jak bude mega mraz -20°C + asi topeni v mrazech nic moc + hrozba turba a vstrikovace .... Jezdil jsem s F2 kombíkem s 1.4 TDI 59 kW bez DPF a topil rychle a dobře. Obecně motor velice dobrý, spolehlivý s přiměřeným odpichem a nízkými provozními náklady, jehož jedinou, ale pro řadu lidí podstatnou slabinou je zvukový projev a vibrace v nižších otáčkách. Jel jsem i Roomsterem s 1.4 TDI a přišlo mi, že sa tam ten hluk víc rozléhal nebo rezonoval, zkrátka bylo to opravdu hodně hlučné, hlučnější než v F2C. 1.4 16V je ideální univerzál od cukaček po delší cesty včetně dálnic - jednoduchý nenáročný motor, který, narozdíl především od dieselů, tak snadno nepřekvapí neočekávanými vysokými servisními náklady. Jestli koukáš po Roomu jako hlavním/jediném autu a jezdíte často ve čtyřech, podíval bych se primárně po něm. 1.2 HTP 51 kW je dobrý motor, který si dobře poradí s Fabií naloženou dvěma lidmi, ale musíš počítat, že Roomster má horší aerodynamiku a když do něj nacpeš 4 lidi a jejich věci, už to bude hodně znát. Když přidáš ještě hagusy a rakev... Přežít se to dá, ale ten kocour na to prostě není. Na nákupy, odvoz děcek a klidnou jízdu po okreskách s nepříliš zaplněným autem pohoda.
Červenec 27, 20178 r No ale 1,4 16V má hodně skrytých much. Každou chvíli slyším jak někdo 3x startuje aby nastartoval a nebo motor chcípá za tepla, poškubává atd. A myslím si, že kolikrát ani nepříjdou na to co to dělá.. A 1,4 TDI mám taky vyzkoušenou v F2 combi. Až na otáčky na dálnici super motor. Má elektrický příhřev takže topí opravdu rychle Kámoš s ním jezdí v F2 combi pořád pod 5L. Většinou 4,5L a to jezdí docela krátké trasy. A vibrace moc rozdílné oproti třeba 1,6 TDI nepozoruji. Projev je tvrdší, ale teba mě v zimě 1,6 TDI třepe stejně s autem jako 1,4 TDI, možná bych řekl i více. Jen je zvláštní, že oproti 1,6 TDI se mu při zapnutí příhřevu nezvýší otáčky.. Asi má lepší altík.
Červenec 27, 20178 r Já měl teda 1.6 TDI ve Fabii taky a nikdy jsem nepocítil, že by třepala. Resp. ve srovnání s tchánovým 1.4 TDI v Roomsteru to byl vyloženě tichošlápek. Máš tam olej? :-)
Červenec 27, 20178 r před 3 hodinami, Petrkiller napsal: No ale 1,4 16V má hodně skrytých much. Každou chvíli slyším jak někdo 3x startuje aby nastartoval a nebo motor chcípá za tepla, poškubává atd. A myslím si, že kolikrát ani nepříjdou na to co to dělá.. A 1,4 TDI mám taky vyzkoušenou v F2 combi. Až na otáčky na dálnici super motor. Má elektrický příhřev takže topí opravdu rychle Kámoš s ním jezdí v F2 combi pořád pod 5L. Většinou 4,5L a to jezdí docela krátké trasy. A vibrace moc rozdílné oproti třeba 1,6 TDI nepozoruji. Projev je tvrdší, ale teba mě v zimě 1,6 TDI třepe stejně s autem jako 1,4 TDI, možná bych řekl i více. Jen je zvláštní, že oproti 1,6 TDI se mu při zapnutí příhřevu nezvýší otáčky.. Asi má lepší altík. U 1.4 16V je IMO rozdíl mezi staršími Euro 4 a novějšími Euro 5 motory, to zaprvé, zadruhé problémová je docela malá část motorů. Ano, každou chvíli je tu někoho slyšet, ale kolik to je % z jezdících kusů? Podobné, byť podstatně horší je to s rozvody u 1.2 TSI - podle různých fór to vypadá, jakoby skočil každý druhý motor, ale většina jich jezdí v podstatě bez jakýchkoliv problémů a i těch skočených kusů je relativně málo. Tedy vzhledem k publicitě, které se ten průser s rozvody (zaslouženě) těší. Souhlas s pozitivním hodnocením 1.4 TDI. U nás byla dlouhodobka tuším 4,7 l s tím, že cca třetina km byla po dálnicích, kde to díky zmíněným vysokým otáčkám žralo mnohem víc než po okreskách, a velká část byly i cukačky několik km do práce, na nákup apod. Ale co se týká zvukového projevu, byla 1.4 nejen tvrdší, ale při nižších otáčkách příšerně duněla a to i při nízké zátěži při šolíchání po rovině. Takové dunění jsem nikdy od žádné 1.6 neslyšel. Možná mám štěstí na kus, možná je to dlouhodobou předchozí zkušeností s 1.4, ale někdy se opravdu divím, na jaké vibrace si lidé u 1.6 stěžují. Vždyť se to dá šolíchat po rovině při 1200 - 1300 ot. bez náznaku dunění. Z 1.4 by při pokusu o podobný jízdní režim člověku praskla hlava.
Červenec 27, 20178 r Olej tam samozřejmě mám Mě ta 1,6 tdi vydává vibrace hlavně v zimě pod zrhuba 7°C.. Byl jsem s tím i v servisu, protože se mě to nezdálo. Nic nenašli a nezdálo se jim, že by to nějak vibrovalo. Ale je to rozdíl v zimě a na jaře. Stačí jak je přes den 15°C a večer 7°C ten rozdíl člověk ihned pocítí. Ale to jsou vibrace na volnoběh.. Za jízdy ne. Ale na dunění je fakt 1,4 TDI expert to ano. Ale ty vibrace a ten jeho hrubší zvuk přeci k PD motoru patří. A když by mě vozil na trase 15km za 4,5L tak bych mu to i odpustil A třeba mě jeho projev nějak nevadí. Jen ty kw chybí. A já teda s 1,6 TDI nejezdím pod 1500ot ani po rovině a když se zadaří pod 1500 sjet tak rozhodně dunění není ani vibrace. Samozřejmě výkonem se taky nedá srovnávat s 1,6.. Ale i 1,6 TDI se dávaly ještě do roomu.. Nebylo by zlé koukat i po tom. Bude mladší a bude po fc a z toho vychází mnoho výhod. Jediné mínus je, že bude mít DPF filtr. Ale na 1,6 TDI už dnes oreginál DPF stojí 12 000 economy verze a vymění ho do 3 000. A pokud s ním vyloženě někdo nešoural po městě tak těch 250 000 vydrží bez potíží.. Topí taky okamžitě a když se podaří najít 77kw verzi tak s ní ten Roomster poletí Beru zpět.. letadlo na předjíždění to zrovna nebude. Má o 1s horší zrychlení a o 12km menší maximálku jak fabka, ale na druhou stranu, 160km/h určitě udrží kopec-nekopec bez potřeby podřadit.. A u 1,4 16V si třeba na facebooku u fábii stěžuje někdo pravidelně snad každý týden na špatné starty za studena, nebo naopak chcípání při startu za tepla. Hrubý zvuk jako diesel taky není vyjímkou. A to je i u těch novějších. Připadá mě to, že čím novější verze toho motoru tím více neznámých chyb, které znepříjemní život Upraveno Červenec 27, 20178 r od Petrkiller
Červenec 27, 20178 r V práci občas jedu novou O3 FL 1.6 TDI a občas si to slušně zaduní. Zlatej benzín[emoji3]
Červenec 28, 20178 r 1.4i mám na předchozí F2 a nějaký ty problémy se studeným startem a nenastartování za horka jsem měl, ale celkově to nijak nenarušovalo celkový dobrý dojem z motoru. V podstatě až na výměnu rozvodů a nových vlnovců na výfuku ksem na motor neměl žádný výdaje. Trochu aji ke kultivovanosti pomohl aditivovaný benzín. V zimě jsem měnil baterku která byla po 8 letech kaput, třeba hodně případů způsobila ona. Bohužel s ní už nejezdím abych řekl verdikt, ale z rodiny s ní občas někdo vyjede a nikdo si zatím na tyto problémy nesťežoval.
Červenec 28, 20178 r V klidu hosi , ja klidne preziju i hatapku. Jezdil jsem sni ve F1 40kw. Po dalnici jezdim na pohodu 120. Klidne i tu 1,4tdi preziju. Najezdim cca 15-18t km za rok. Ta 1,4tdi , kdyz se prezije zvuk , tak ma zas peknou spotrebu a 1,9 tdi to je klasika trhac :-) Budu brat casem hlavne podle stavu auta.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.