L@dis1 Vloženo 29. Duben 2009 Sdílet Vloženo 29. Duben 2009 Přehodil jsem na Fábku letní kola ( barum Brilantis ) a zjistil jsem, že strašně hučí a jsou po obvodu hodně oskákané ( zubaté ). Na autě mám najeto asi 18 tis. km, na těch Brilantiskách takových 9 tis. km. Na podzim mi to hučení tak nepřišlo, byl jsem asi zvyklý. Nejlépe vypadá levá přední guma u řidiče, ostatní jsou hrozné. Jezdím někdy sám, ale častěji vozím pasažéry. auto je ještě v záruce a chystám se jet do servisu, a mám docela strach jak se k tomu postaví. Prosím řešil někdo podobný problém u auta s tam malým počtem ujetých km v rámci záruky a jak se k tomu servis postavil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MichalJ Vloženo 30. Duben 2009 Sdílet Vloženo 30. Duben 2009 Zubatý pneu bývají při špatných tlumičích, ale to u tebe je ještě asi brzo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 30. Duben 2009 Sdílet Vloženo 30. Duben 2009 jj, to dělávají tlumiče. Také to může být následek "hrabání" a brždění s bloklými koly Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pitrs78 Vloženo 30. Duben 2009 Sdílet Vloženo 30. Duben 2009 mě zase říkal chlapík v pneuservisu, že je to docela běžný, pokud člověk jezdí převážně sám, tak že se oskáčou zadní pneumatiky, hlavně širší rozměry a jak si je měl přes zimu uskladněný, neleželo kolo náhodou celou zimu na vzorku (to se pak udělají plošky) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
L@dis1 Vloženo 30. Duben 2009 Autor Sdílet Vloženo 30. Duben 2009 (editace) S autem nehrabu ani prudce nebrzdím ( ABS, ASR ). Kola na discích jsem měl přez zimu uskladněná dobře - " do komínku " na sobě. Auto bývá zatíženo často ženou a klukem, nebo taky jezdíme ve více chlapech do práce. Tak 2/3 jezdí v autě víc lidí, než jen řidič. Před tím jsem měl Opel Astru, najel jsem s ní 50 tis. km a gumy jsem oskákané neměl, tak že netuším v čem je chyba. Jo a oskákaný je i předek, pravá víc ( viz. Pitrs78) Pro upřesnění je to 1.2 combi Editováno: 30. Duben 2009, autor: L@dis1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MELLO Vloženo 30. Duben 2009 Sdílet Vloženo 30. Duben 2009 mě zase říkal chlapík v pneuservisu, že je to docela běžný, pokud člověk jezdí převážně sám, tak že se oskáčou zadní pneumatiky, hlavně širší rozměry To je asi nějaká blbost, já jezdím ppřevážně sám, maximálně ve dvou a i při rozměru 205 jsem gumy nikdy oskákané neměl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabulus Vloženo 30. Duben 2009 Sdílet Vloženo 30. Duben 2009 mě zase říkal chlapík v pneuservisu, že je to docela běžný, pokud člověk jezdí převážně sám, tak že se oskáčou zadní pneumatiky, hlavně širší rozměrya jak si je měl přes zimu uskladněný, neleželo kolo náhodou celou zimu na vzorku (to se pak udělají plošky) Ha, ze by i muj pripad? Jezdim zimaky 185/60/R14 a chlapik v pneuservisu povidal ze mam hotove zadni tlumice. V aute jezdime ve 2 nebo sam, tak si rikam ze je to nejake divne, navic jezdim hlavne dalnice a v kufru basu piva nebo 2 denne nevozim :-)). Tak jsem zajel na premereni ucinnosti tlumicu a zadnej problem. ucinnost 75 - 85 %. Fabulus Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MELLO Vloženo 30. Duben 2009 Sdílet Vloženo 30. Duben 2009 Já měl 76% a měnil jsem je. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabulus Vloženo 30. Duben 2009 Sdílet Vloženo 30. Duben 2009 Já měl 76% a měnil jsem je. Na predku nebo zadku? A to ti nekdo doporucil nebo jsi to nechal udelat pro jistotu.... Kolik jsi mel najeto kdyz jsi je menil/nechal zmerit? Jinak jestli to mas na tom naftovym RS tak tam asi predni tlumice dostavaji vic za usi kvuli vaze motoru, ale zase tam mozna budou montovat kvalitnejsi nez mam ja v 1.4ce :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MELLO Vloženo 30. Duben 2009 Sdílet Vloženo 30. Duben 2009 Já je měnil proto, že zadky už měly jen tuším 55% a řekl jsem si, že vyměním rovnou všechny a najeto jsem měl okolo 125tis. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabulus Vloženo 30. Duben 2009 Sdílet Vloženo 30. Duben 2009 Já je měnil proto, že zadky už měly jen tuším 55% a řekl jsem si, že vyměním rovnou všechny a najeto jsem měl okolo 125tis. Aha, diky za info . Tak to me jeste zatim drzej.... Fabulus Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 30. Duben 2009 Sdílet Vloženo 30. Duben 2009 S autem nehrabu ani prudce nebrzdím ( ABS, ASR ). Kola na discích jsem měl přez zimu uskladněná dobře - " do komínku " na sobě. Auto bývá zatíženo často ženou a klukem, nebo taky jezdíme ve více chlapech do práce. Tak 2/3 jezdí v autě víc lidí, než jen řidič. Před tím jsem měl Opel Astru, najel jsem s ní 50 tis. km a gumy jsem oskákané neměl, tak že netuším v čem je chyba. Jo a oskákaný je i předek, pravá víc ( viz. Pitrs78)Pro upřesnění je to 1.2 combi hm, ale právě to ABS to může hezky pravidelně ošoupat - občas jsou na silnici vidět brzdné dráhy, na které jsou pravidelné cca deseticentimetrové čmouhy od gumy. Nepůjčoval jsi někomu auto - stačí jedno pořádné zabrždění na krev. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
L@dis1 Vloženo 30. Duben 2009 Autor Sdílet Vloženo 30. Duben 2009 hm, ale právě to ABS to může hezky pravidelně ošoupat - občas jsou na silnici vidět brzdné dráhy, na které jsou pravidelné cca deseticentimetrové čmouhy od gumy. Nepůjčoval jsi někomu auto - stačí jedno pořádné zabrždění na krev. S tím autem nejel nikdo jiný než já. Nějaké velce prudké brždění jsem nežažil, jezdím jak farář, snažím se brzdy šetřit co nejvíc. Jak sem říkal měl jsem opla tlumiče totálně v prdeli, ale gumy byli OK. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host Hero Vloženo 30. Duben 2009 Sdílet Vloženo 30. Duben 2009 S tím autem nejel nikdo jiný než já. Nějaké velce prudké brždění jsem nežažil, jezdím jak farář, snažím se brzdy šetřit co nejvíc. Jak sem říkal měl jsem opla tlumiče totálně v prdeli, ale gumy byli OK. Geometrie přední nápravy,volná ložiska,nevyvážené pneu může toho být i víc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 30. Duben 2009 Sdílet Vloženo 30. Duben 2009 A nemůže to být značkou pneumatik (Barum Brilantis)? Tyhle totiž měl brácha na Fabii taky a měl úplně stejný problém (oskákané). Pak je vyměnil za Continentaly a bylo po problému,je na nich najeto cca 22 000 km a jsou o.k. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pitrs78 Vloženo 1. Květen 2009 Sdílet Vloženo 1. Květen 2009 já měl ještě na felicii barum brilantis a po celou dobu ok. Pneumatikama to asi nebude, viděl jsem takto zubaté Dunlopky na octavii Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 3. Květen 2009 Sdílet Vloženo 3. Květen 2009 no tím, že je to na všech kolech, tak to bude nějaký systémový problém. Buď jsou všechny pneumatiky vadné (například šišaté od špatného skladování - třeba u prodejce), nebo je nikdy nikdo správně nevyvážil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Carlo Vloženo 5. Květen 2009 Sdílet Vloženo 5. Květen 2009 Podle mě je to gumama. Brilantisky a Matadorky jsou gumy dobré na jednu sezonu - tedy nasadit a vyjezdit do mrtě i když Matadorky nemusí vydržet ani tak. Vytvoří se jakoby více ojeté plošky a je to k nevydržení a vznikne to i při správném zimním uskladnění. Nemám pro to vědecké vysvětlení, ale u takto zánovního auta určitě nebude problém v něm. Jo a mimochodem 9000km je u brilantisek hranice životnosti a hranice, při které začínají tyhle problémy, na žádné jsem zatím nenajel víc než 15000. Ale neber to, za ty prachy. Letos jsem chtěl jít do Michelinů, ale pak jsem viděl tu poloviční cenu u Barumek a bylo hotovo. Ale Matadorky už neberu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
L@dis1 Vloženo 6. Květen 2009 Autor Sdílet Vloženo 6. Květen 2009 Přehodil jsem na Fábku letní kola ( barum Brilantis ) a zjistil jsem, že strašně hučí a jsou po obvodu hodně oskákané ( zubaté ). Na autě mám najeto asi 18 tis. km, na těch Brilantiskách takových 9 tis. km. Na podzim mi to hučení tak nepřišlo, byl jsem asi zvyklý. Nejlépe vypadá levá přední guma u řidiče, ostatní jsou hrozné. Jezdím někdy sám, ale častěji vozím pasažéry. auto je ještě v záruce a chystám se jet do servisu, a mám docela strach jak se k tomu postaví. Prosím řešil někdo podobný problém u auta s tam malým počtem ujetých km v rámci záruky a jak se k tomu servis postavil. Tak můj problém je vyřešen, bylo to pravé přední ložisko, ty oskákané gumy byly jen falešná stopa . Po výměně je v autě tichoučko, oskákané gumy alespoň nemusím řešit. To špatné ložisko už se projevovalo den ode dne víc. Strašné, opravdu silné vibrace celého auta, zvuky jako když něco dře a ten hukot, už sem fakt myslel, že ani nedojedu do servisu V práci máme na fábce taky špatné ložisko, hučí lehce už asi 2 měsíce, žádné vibrace, doleva jo - doprava přestane, prostě příznaky, které jsem tady na fóru vyčetl. To moje hučelo pořád, rovně, pravá levá, furt ( největší bordel od 50 do 70 km/h) odešlo náhle a velice " brutálním způsobem". Štěstí, že mám na autí ještě 2 měsíce záruku, tak že oprava grátis. Jo a dělali mi prý i geometrii, někdo tu psal, že se nemusí dělat, tak nevím, jestli nekecali, to je ale jedno. Tak díky chlapi za vaše názory, rady a tipy s mým problémem a snad se můj příspěvek bude někomu někdy hodit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 6. Květen 2009 Sdílet Vloženo 6. Květen 2009 Podle mě je to gumama. Brilantisky a Matadorky jsou gumy dobré na jednu sezonu - tedy nasadit a vyjezdit do mrtě i když Matadorky nemusí vydržet ani tak. Vytvoří se jakoby více ojeté plošky a je to k nevydržení a vznikne to i při správném zimním uskladnění. Nemám pro to vědecké vysvětlení, ale u takto zánovního auta určitě nebude problém v něm. Jo a mimochodem 9000km je u brilantisek hranice životnosti a hranice, při které začínají tyhle problémy, na žádné jsem zatím nenajel víc než 15000. Ale neber to, za ty prachy. Letos jsem chtěl jít do Michelinů, ale pak jsem viděl tu poloviční cenu u Barumek a bylo hotovo. Ale Matadorky už neberu. no nevím. Jako letní mám Matadorky (ještě z výroby) a pokud odečtu zimní provoz, tak jsem na nich najel cca 40 000 a zadek je ještě docela v pohodě (předek už má jen +- 2 mm) V každém případě jsou krásně rovnoměrně sjeté, žádná anomálie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Carlo Vloženo 6. Květen 2009 Sdílet Vloženo 6. Květen 2009 no nevím. Jako letní mám Matadorky (ještě z výroby) a pokud odečtu zimní provoz, tak jsem na nich najel cca 40 000 a zadek je ještě docela v pohodě (předek už má jen +- 2 mm) V každém případě jsou krásně rovnoměrně sjeté, žádná anomálie. Nepřu se, moje zkušenost je taková, jak jsem napsal. Jaký máte rozměr? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 6. Květen 2009 Sdílet Vloženo 6. Květen 2009 Nepřu se, moje zkušenost je taková, jak jsem napsal. Jaký máte rozměr? 185/60, 14 palců Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tawy2 Vloženo 17. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 17. Srpen 2009 Já vidím problém v uskladnění, pneu by nemli být na ležaka a ještě k tomu na sobě pokud je teda nedáte do stromečku kde drží za disk. Nejlíp je jim na zdi na stojáka podél garáže kde taky drží za disk. Obecně řečeno na plášti naskladovat celu váhu musí držet disk a nevypouštět Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 28. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2009 Já vidím problém v uskladnění, pneu by nemli být na ležaka a ještě k tomu na sobě pokud je teda nedáte do stromečku kde drží za disk. Nejlíp je jim na zdi na stojáka podél garáže kde taky drží za disk. Obecně řečeno na plášti naskladovat celu váhu musí držet disk a nevypouštět Já osobně je mám v garáži na stojánku na ležato nad sebou,kde drží za disk. Doporučené skladování pneu na ráfku: - Zavěšené na ráfcích, nahuštěné na 1 bar., - ve sloupci, max. 4 kusy na sobě a po měsíci změníme pozice, - neskladovat ve svislé poloze. Doporučené skladování pneu bez ráfku: - Na stojanech ve svislé poloze a jednou měsíčně je pootočíme, - neskladovat na sobě ve sloupci nebo zavěšené. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.