Přejít na obsah

Kouř z pod olejového víčka


prokyprok

Doporučené příspěvky

Ahoj,

koupil jsem asi před měsícem octavii 1.9 tdi 66kw.

Dnes jsem po dojezdu jen tak odšrouboval víčko motoru a motor hezky dýchal, vím, že u benzínů to byl problém, nevím jak tady u tdi? Značí to o utaháném motoru...?

Jiank motor nevydává, žádné podivné zvuky a dle mého hezky přede.

Motor nekouří za studena, ani teplý při prudkém přidání a tahu, jako každý tdi si trochu u přeřazení odfoukne, jinak při připojení na vag je vše ok. Při testu na 3 rychlostní stupeň řazeném při 30 a zkoušce turba a jeho plnícího tlaku z výfuk nešel žádný kouř.

Dnes jsem koukal na olej je pořád stejně vysoko, na rysce v nádobce chladící kapaliny je kapalina červená a kouřem ani mastnými skvrnami se neprojevuje. Domníval jsem se, že by mohla být prasklý blok motoru.

Při čekání v zácpě se motor nepřehřívá dkonoce ani ventilátor se zatím nespustil.

Je to tedy normální nebo se mám smířit s tím, že je vyběhaný?

Zjistil jsem to náhodou když jsem dnes měnil naftový filtr.

Díky chlapi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

nebyl to stres ;) jen mě to zarazilo, vím, že se vždy psalo, jestliže motor výrazně dýchá má své za sebou.o))))

Tlaky jsou asi ok, rano jsem zkoušel nastartovat bez zhavení a chytlo to na otočení. U nás bylo něco kolem 5°C.

Napadlo mě taky, že by nemusel doléhat vyfukový ventil, ale to by měl asi motor jiný zvuk.o)))))

Mohl byste top někdo taky zkusit a říct mi jak vám tdi po zajřátí na volnoběh dýcha? .o)))

Díky chlapi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- dýchání TDi je OK

- kouř z víčka po dolévaní oleje taky

- normální je i černý olej hned po výměně. Motor je plný sazí tak se hned obarví. Pomůže jen častá výměna a důkladné odstatí starého oleje i z chladiče oleje

pokud jede dobře, moc se neklepe a nezaškobrtává tak jezdi a neřeš. Motor najezdí 400 tis a ani si neodfrkne. Je to držák !!!

já jsme s ním najel 50tis a naprostá spokojenost:

- výměna oleje po 10tis

- vzduchový filtr po 20tis

- ze začátku trošku poškubl v tahu při 3tis ot (typ motoru AGR) - vyměnil jsem váhu, ventil N75 a hadičky a byl klid

- chip od TDIfuna + úprava teplých startů a spokojenost největší :)

hodně šťastných KM

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

- obecně se tvrdí že čím větší "vítr" z hrdla tím má motor víc naběháno

jde o to že ventily a gufera už tolik netěsní a funí vzduch do bloku. Normální vánek je ok ...

toto se týká motorů 1.4, 1.6, 1.8 bez turba i 2.0

Rozhodně to ale není závada a není to na škodu, motor se umí sám odvětrat. je to prostě jen známka opotřebení.

- některé motory vč. TDi mají ale vývěvy vzduchu pro vytvoření podtlaku (samotný podtlak v sání už nestačí) a ty pak prostě funí.

tam je to OK

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík za odpověď,

ale stejně se mi to nějak nezdá "jde o to že ventily a gufera už tolik netěsní a funí vzduch do bloku" kdyby ventily netěsnily, dlouho by nevydržely a došlo by k jejich podpálení a to si myslim velmi rychle, tudíž ztráta kompresního tlaku a výrazná ztráta výkonu motoru ... další věc je, že olej leju v podstatě do vany a ta nijak izolovaná od klikovky a pístů "zespod" není, ba naopak, takže to "dýchání" si vysvětluju prostě tím, že motor pracuje a "víří" vzduch (asi jak když máváš rukou, ale ksakru rychlejší je toto), který u víčka "dýchá"?

Třeba se mýlím, nebo jsem to jen nepochopil ... :aggressive:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...