prokyprok Vloženo 20. Květen 2009 Sdílet Vloženo 20. Květen 2009 Ahoj, koupil jsem asi před měsícem octavii 1.9 tdi 66kw. Dnes jsem po dojezdu jen tak odšrouboval víčko motoru a motor hezky dýchal, vím, že u benzínů to byl problém, nevím jak tady u tdi? Značí to o utaháném motoru...? Jiank motor nevydává, žádné podivné zvuky a dle mého hezky přede. Motor nekouří za studena, ani teplý při prudkém přidání a tahu, jako každý tdi si trochu u přeřazení odfoukne, jinak při připojení na vag je vše ok. Při testu na 3 rychlostní stupeň řazeném při 30 a zkoušce turba a jeho plnícího tlaku z výfuk nešel žádný kouř. Dnes jsem koukal na olej je pořád stejně vysoko, na rysce v nádobce chladící kapaliny je kapalina červená a kouřem ani mastnými skvrnami se neprojevuje. Domníval jsem se, že by mohla být prasklý blok motoru. Při čekání v zácpě se motor nepřehřívá dkonoce ani ventilátor se zatím nespustil. Je to tedy normální nebo se mám smířit s tím, že je vyběhaný? Zjistil jsem to náhodou když jsem dnes měnil naftový filtr. Díky chlapi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomášT Vloženo 20. Květen 2009 Sdílet Vloženo 20. Květen 2009 já myslím, že zbytečně stresuješ pokud chceš mít jistotu, tak bych nechal změřit kompresní tlaky v jednotlivých válcích... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
prokyprok Vloženo 21. Květen 2009 Autor Sdílet Vloženo 21. Květen 2009 Ahoj, nebyl to stres jen mě to zarazilo, vím, že se vždy psalo, jestliže motor výrazně dýchá má své za sebou.o)))) Tlaky jsou asi ok, rano jsem zkoušel nastartovat bez zhavení a chytlo to na otočení. U nás bylo něco kolem 5°C. Napadlo mě taky, že by nemusel doléhat vyfukový ventil, ale to by měl asi motor jiný zvuk.o))))) Mohl byste top někdo taky zkusit a říct mi jak vám tdi po zajřátí na volnoběh dýcha? .o))) Díky chlapi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirka21 Vloženo 21. Květen 2009 Sdílet Vloženo 21. Květen 2009 S tím ventilem to je blbost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 21. Květen 2009 Sdílet Vloženo 21. Květen 2009 - dýchání TDi je OK - kouř z víčka po dolévaní oleje taky - normální je i černý olej hned po výměně. Motor je plný sazí tak se hned obarví. Pomůže jen častá výměna a důkladné odstatí starého oleje i z chladiče oleje pokud jede dobře, moc se neklepe a nezaškobrtává tak jezdi a neřeš. Motor najezdí 400 tis a ani si neodfrkne. Je to držák !!! já jsme s ním najel 50tis a naprostá spokojenost: - výměna oleje po 10tis - vzduchový filtr po 20tis - ze začátku trošku poškubl v tahu při 3tis ot (typ motoru AGR) - vyměnil jsem váhu, ventil N75 a hadičky a byl klid - chip od TDIfuna + úprava teplých startů a spokojenost největší hodně šťastných KM Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
peteres Vloženo 23. Listopad 2009 Sdílet Vloženo 23. Listopad 2009 A dýchání benzinu je špatné? Jakože u běžícího motoru sundám olejové víčko či jak to nazvat a nemá dýchat??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Albert Vloženo 25. Listopad 2009 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2009 To by mě taky zajímalo??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 25. Listopad 2009 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2009 - obecně se tvrdí že čím větší "vítr" z hrdla tím má motor víc naběháno jde o to že ventily a gufera už tolik netěsní a funí vzduch do bloku. Normální vánek je ok ... toto se týká motorů 1.4, 1.6, 1.8 bez turba i 2.0 Rozhodně to ale není závada a není to na škodu, motor se umí sám odvětrat. je to prostě jen známka opotřebení. - některé motory vč. TDi mají ale vývěvy vzduchu pro vytvoření podtlaku (samotný podtlak v sání už nestačí) a ty pak prostě funí. tam je to OK Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
peteres Vloženo 25. Listopad 2009 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2009 Dík za odpověď, ale stejně se mi to nějak nezdá "jde o to že ventily a gufera už tolik netěsní a funí vzduch do bloku" kdyby ventily netěsnily, dlouho by nevydržely a došlo by k jejich podpálení a to si myslim velmi rychle, tudíž ztráta kompresního tlaku a výrazná ztráta výkonu motoru ... další věc je, že olej leju v podstatě do vany a ta nijak izolovaná od klikovky a pístů "zespod" není, ba naopak, takže to "dýchání" si vysvětluju prostě tím, že motor pracuje a "víří" vzduch (asi jak když máváš rukou, ale ksakru rychlejší je toto), který u víčka "dýchá"? Třeba se mýlím, nebo jsem to jen nepochopil ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.