Přejít na obsah

Závada - Climatic nechladí


Malin

Doporučené příspěvky

no tak ja nevim....budto jsem blbej ja nebo ona.... :feve:

me se jeste nikdy nestalo, aby se menila teplota vyfukujiciho vzduchu...at pri vypnute nebo zapnute klimatizaci.

Jediny, co je pravda, ze bych nevydrzel, aby na me foukal teply ci studeny vzduch na zacatku tech 30 sekund.

Ale: vetsinou mam klimatizaci nastavenou na 21 stupnu a takto fouka po celou dobu jizdy od zacatku stejne. Z toho jsem take vyvozoval, ze to je nastavena teplota foukaneho vzduchu! A me to vyhovovalo, protoze foukal vlazny vzduch o konstantni teplote, ktery se dal vydrzet a jestli se ochladi interier za 1 nebo 2 minuty me nebolelo.

A kdyz klimatizaci nepouzivam, mam nastaveno 16, aby do auta sel svezi vzduch z venku nejak neohrivany. A pokud je chladneji, otocim na treba 22 a zacne foukat teplejsi vzduch, ale stale stejne teply po celou dobu. Nic, ze by na zacatku byl teplejsi a pak se zchladil.

Ted tedy zjistuji, ze budto jsem mel celou dobu porouchanou klimatizaci, nebo je chyba ve me a neumim ji pouzivat.

Zitra to tedy vyzkousim, jak pise Norton. Nastavim 21 a uvidime jestli bude foukat teply vzduch a pak to klesne. Z jeho prispevku jsem pochopil, ze by se teplota vyfukujiciho vzduchu mela menit i pri vypnutem AC. Me to teda nejak takhle nefunguje...:(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Martyx - ono to včera nebylo přesně 30 sekund :-) ... Teplota vyfukovaného vzduchu by se měla skutečně měnit. Ovšem záleží na více faktorech, však těch čidel je tam docela dost. Jako příklad, opět dnes ráno, venku kolem13°C, klimoška ale dnes "nehajcovala", nárůst teploty nebyl tak výrazný jako včera. Jinak tomu, aby mi do "ksichu" nefoukal do dosažení požadované teploty vzduchu interiéru horky, či naopak ledový vzduch řeším nasměrováním "na okna" případně "na okna" a částečně "na nohy". (u climatroniku toto obstarají serva, která u climaticu bohužel nejsou). Jak bych to ve Tvém případě vyzkoušel? Půjčil bych "rychlý" teploměr s čidlem na "drátku" (možná by stačil i teploměr za "stovku z baumaxu"), nastavil výstup vzduchu "do ksichtu", do mřížky středního ofukovače připevnit čidlo teploměru a sledoval změny teploty v různých režimech (lépe však přizvaný asistent, na rozdíl od řidiče může provádět záznam a pak jej lze vyhodnotit ;-) ). Příklad: "ranní cesta do práce", ovšem ne 3 km, nejlépe kolem 10 a víc. Pokud nebude změna teploty výrazná, je to na servis, kontrolu čidel teplot, nebo ŘJ klima. Tož asi tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mno jak to tady ctu, tak taky ziram. Netusil ,sem ze i climatic, je takhle sofistikovanej. Mel sem za to, ze taky jen +- neco, drzi teplotu, kterou "nakroutim" knoflikem. Takze vyhoda climatroniku je hlavne v tom, ze dokaze sam, nenit zony, tak ten vzduch fouka. A ma tedy nekolik cidel navic. fiiha, diky za info. Hned sem spokojenejsi. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Blacky - climatronik nemění jen to "kam má vzduch foukat", ale i jak "moc" bude foukat (otáčky ventilátoru) a navíc reaguje na "slunce" - reaguje napríklad když vyjedeš z lesa na prosluněnou silnici, tak začne chladit víc (a naopak). Ono stačí (jak jsem psal někde nahoře) sednout do auta s manuálem, pak s climatikem a nálsedně klimatronikem a,rozdíl je fakt poznat. Se starou octávkou jsem se mohl "ukroutit čudlíkem"...

Editováno: , autor: norton
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam vo svojej Fabce climatic. Dnes som ju trochu testoval a prisiel som k tomu zaveru ze iba fuka vzduch tej teploty ktoru mam nastavenu nic neregulovala ako to tu pisete stale siel rovnako chladny vzduch pri tom istom nastaveny a stale fukala rovnako, ak som vypol ventilator tak zhaslo tlacidlo ac a o par minut v aute bolo horuco o ziadnom regulovany tu nemoze byt ani rec.

Editováno: , autor: barnak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

me to teda tak nefunguje :(...funguje jak pise barnak

Rano jsem to zkousel, subjektivne teplota foukaneho vzduchu stale stejna. Rozdíl jeden dva stupne pocitove nepoznam, ale rozhodne pokud snizim nebo zvysim teplotu o par stupnu, tak reakce je takova, ze to o malo zacne foukat chladnejsi (teplejsi) vzduch. Rozhodne zadna snaha docilit teploty interieru foukanim jeste chladnejsiho (teplejsiho) a pak ustaleni teploty foukaneho vzduchu neni!

Mam najeto 30.000km a za lonske leto a ted z jara (kdy byly vysoke teploty) jsem si nikdy nevsiml, ze by treba pri prujezdu chladnejsi a vyrazne teplejsi oblasti (lesem, cestovani na slunicku, kdy se interier ohriva rychleji atd.) tak vubec nejaka samocinna regulace teploty foukaneho vzduchu nebyla.

Ted jsem procital spoustu dalsich diskuzi, ale tak, jak by to asi melo fungovat, mi to rozhodne nefunguje...

...cituji z navodu...."Climatic je kombinovane chladici a topne zarizeni s elektronickou regulaci komfortni teploty v interieru. V kazde rocni dobe zajistuje optimalni teplotni upravu vzduchu."

...a tak me napada, nedali me tam nejakou klasickou manualni klimatizaci misto Climaticu... :aggressive:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj jasny, napsal sem to kratce, ale chapu. kam, kolik, a kdy. :palec2: je mi jasny, ze je to lepsi, ale prekvapilo me, ze i "obyc" climatic je docela chytrej. ;)

napsals to kratce a blbe. takze jeste jednou, ono tady cist neumi vic lidi:

1. rozdil neni v poctu cidel s VYJIMKOU SVETELNEHO CIDLA, vsechna ostatni maji (prekvapive) OBE verze

2. rozdil je predevsim v OVLADANI KLAPEK - u climaticu se ovlada smerovani vzduchu mechanicky tahly pomoci tech retroknofliku (rano je mne zima na nohy, otocim knoflikem)

3. climatic ma docela prekvapive TEMER VSECHNY informace (s vyjimkou cidla svetla), ktere ma climatronic, muze MENIT samostatne pouze TEPLOTU VHANENEHO VZDUCHU

4. smer proudeni vzduchu, otacky ventilatoru meni u climaticu UZIVATEL, coz muze byt pro nektere jedince zcela vhodne reseni (chcu tim predejit dalsi diskusi, co je lepsi mit)

5. u climatronicu se meni mnozstvi vzduchu, jeho teplota a ROZDELENI automaticky, tzn. nejen ze ma informace, ale muze je taky "vyuzivat" pomoci KLAPEK ovladanych SERVOMOTORY; pribyva regulace vhaneneho vzduchu i podle toho, jestli sviti slunko a nebo je pod mrakem

jestli se teda reguluje teplota i bez zapleho AC nemuzu slouzit. dneska sem byl vezen a nastaveni na 22 bez zapleho AC vyvolavalo docela dusno, tak nevim...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pri vypnutom AC sa v prípade Climaticu pri točení knoflíkom nekontroluje teplota vháňaného vzduchu, mení sa len poloha zmiešavacej klapky tak, ako u vozidiel bez klimatizácie. Chladenie a následná kontrola vzduchu spolu s úpravou na požadovanú teplotu sa začne robiť až po zapnutom AC. U Climatronicu by to malo byť podobné...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to ano, ale bylo to podle me spis mysleno. Ze kdyz je vypnute AC a v aute je nastaveno 22 °C tak to holt v zime vyhreje na tu teplotu a drzi ji, ale v lete pokud je venku tepleji tak logicky to bude vhanet teplty vzduch a tu teplotu nedodrzi. V zime to to teda tak urcite funguje. Nastavim 22 a kdyz se motor zahreje tak nejprve vhani teplejsi vzduch a pak mirne chladnejsi => topeni nejede na max.

V rezimu s AC nevim, zas tak casto nezapinam a netestoval jsem jak se chova. Ale je fakt, ze mam nastavenou 22°C ventilator na 1 a klapky na sebe mirne dolu a nemusim nijak stelovat kam fouka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pri vypnutom AC sa v prípade Climaticu pri točení knoflíkom nekontroluje teplota vháňaného vzduchu, mení sa len poloha zmiešavacej klapky tak, ako u vozidiel bez klimatizácie. Chladenie a následná kontrola vzduchu spolu s úpravou na požadovanú teplotu sa začne robiť až po zapnutom AC.

Igor ma pravdu, je to tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chladenie a následná kontrola vzduchu spolu s úpravou na požadovanú teplotu sa začne robiť až po zapnutom AC. U Climatronicu by to malo byť podobné...

S climatronicem ale pravdu nemá (pokud sem to blbě nepochopil). Climatronic mění nastavení jednotlivých prvků (množství, klapky) bez ohledu na zatížení/fungování kompresoru. Regulace je shodná jak při režimu AUTO, tak při režimu ECON, kdy je vypnutý kompresor a není možné chladit pod okolní teplotu. Kompresor se vypíná i při nízkých teplotách (neodvlhčuje vzduch) v režimu AUTO.

Praktické zkušenosti? ECON akorát dělá průvan a na spotřebu je vliv přinejmenším težko průkazný. Navíc je v autě bez odvlhčování víc dusno.

Co jsem včera experimentoval, tak ta regulace teploty je u Climaticu asi fakt jenom po zapnutí AC. Což je škoda, protože pak by to opravdu byl fakticky Climatronic s manuálním ovládáním klapek a otáček ventilátoru.

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím si, že není důvod, aby to bylo u FII jiné.

Tak se musím pochlubit, že i má Fabia II 1.4 16V je po opravě. Praskla hadice od klímy a uteklo chladící médium.

Naštěstí byla na druhý den opravená. Auto v záruce výroba 10/2007. Už třetí reklamace. Prý si mám počkat na čtvrtou, pak se se mnou někdo začne bavit o náhradě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pozor, na kolečku síce sú vyobrazené hodnoty 16-22-28*C, ale sú to len orientačné hodnoty, otáčaním kolečka sa nastavuje poloha zmiešavacej klapky, ktorá zmiešava vzduch podľa toho, ako je kolečko natočené. Na šoférovi potom je rozhodnúť sa, kam nastaví fúkanie a ako silno pustí ventilátor. Ak je vonku 30 a nastavím kolečko na 16*C, neznamená to, že vnútri budem mať 16*C. Až keď zapnem AC, RJ klímy sa o to postará.

Toto isté by sa malo diať aj u Climatronicu v prípade režimu ECON, akurát vtedy RJ Climatronicu sama bude nastavovať smer aj silu fúkania a bude sa snažiť zabezpečiť požadovanú teplotu v kabíne podľa nastavenia na displeji - ale presne ako píše Bojler, nechladí.

Až keď sa stlačí tlačítko AC, teda zapne sa klimatizácia (obe verzie), dôjde k ochladzovaniu vzduchu na požadovanú teplotu, ktorá môže a v praxi aj je nižšia, než teplota okolitého vzduchu. Veď preto vlastne aj klímu máme a používame, že áno B)

Ešte malá citácia z oficiálnych materiálov:

Climatic

Climatic umožňuje automatickou regulaci teploty ve vnitřním prostoru vozidla s manuálním nastavením rozdělovacích klapek - poloautomatická klimatizace. Tento systém je převzat z modelové řady ŠkodaFabia. Klapky čerstvého a recirkulovaného vzduchu a teplotní klapka jsou ovládány servomotory. Klapky pro rozdělení proudění vzduchu jsou ovládány manuálně přes zkrutné hřídele podobně jako u modelu ŠkodaFabia.

Climatronic

Pro zaručení optimálních teplotních podmínek v interiéru vozu za každé situace, je vůz ŠkodaRoomster vybaven 1-zónovou plně automatickou klimatizací Climatronic. Všechny klapky pro vedení vzduchu jsou ovládány servomotory. Modul klimatizace Climatronic je vybaven náporovou klapkou pro přívod čerstvého vzduchu, která se se vzrůstající rychlostí přivírá. Tím se

docílí toho, že množství přiváděného vzduchu do vozidla zůstává i při rozdílných rychlostech konstantní.

Náporová klapka pro přívod čerstvého vzduchu a klapka vnitřní cirkulace jsou odděleny.

Takže jediný technický rozdiel medzi Climaticom a Climatronicom je ten, že Climatronic má navyše automatické ovládanie klapky rozdelenia vzduchu a silu fúkania ventilátora, kdežto u Climaticu je nutné smer a silu nastaviť ručne. Jediný reálny prínos je teda v tom, že človek raz nastaví teplotu a o nič sa nestará, RJ Climatronicu túto teplotu zabezpečí. U Climaticu musí človek sám určiť, kam a ako silno chce vzduch fúkať.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jediný reálny prínos je teda v tom, že človek raz nastaví teplotu a o nič sa nestará, RJ Climatronicu túto teplotu zabezpečí. U Climaticu musí človek sám určiť, kam a ako silno chce vzduch fúkať.

Já sem tyhle materiály zkoumal jak pro FII, tak pro R. Bohužel ani v jednom není asi to nejzajímavější z celé diskuse - jestli Climatic teplotně reguluje i bez zapnutí tlačítka AC - nenašel. Jenom výše zmíněné věty. Přitom mně to přijde jako poměrně zásadní věc.

Teoreticky by se to dalo (v případě, že to po vypnutí AC teplotu nereguluje) zabezpečit trvalým zapnutím AC. Výkon kompresoru je stejně variabilní (2-100%) a navíc by fungovalo i zmíněné odvlhčování. Takže spotřebu by to zvyšovat výrazně nemělo, přitom vzduch vevnitř by byl příjemnější.

Jinak co mě uživatelsky chybí jak u jedné, tak u druhé verze je automatické vypnutí vnitřní cirkulace. Bohužel podle všeho nejde ani VAGem :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V materialech to neni, ale odpovim ti ja - pri vypnutem AC Climatic teplotne nereguluje. Igor uz to jednou napsal, ja to povtrdil a delam to znova.

To je tedy jeden z rozdilu mezi Climaticem a Climatronicem, u ktereho teplotni regulace probiha i pri zapnutem ECON - pak ovsem jen v rozsahu dosazitelnem bez chlazeni.

Nicmene, resenim u Climaticu je (jak pises ty spravne) mit trvale zapnute AC.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, tahle si myslim, ze to funguje. Je to i logicke. Nevim, jak by pri vypnutem AC mohlo dochazet k regulaci teploty. Spis bych rekl, ze to je jen subjektivni pocit z ucinnosti vetraku a ofouknuti z nej. Tim myslim v lete. Ale kdyz je chladno, pak samozrejme dochazi k ohrivani vzduchu a regulaci teploty.

Takze funkcnost a rozdil Climatic a Climatronic jsme si zrejme ozrejmili... ;)

No me to ale zrejme nefunguje, tak jak ma. A asi uz od zacatku, co auto mam. Mam Climatic. Kdykoliv jsem sednul do rozpaleneho auta, pustim klimu (zapnute tlacitko AC) nastavenou na 21 (vetrak 1-2) a po chvilce (co zacne fungovat klima asi za 10-15s) zacne foukat chladny vzduch. Ale pozor, chladny vzduch co fouka o stale teplote, at jsem jel 10 minut nebo hodinu nebo dve. Stale rovnako chladny vzduch jako na zacatku. Nic se proste nemeni.

Ale ted pred mesicem se mi stalo, ze foukal uplne ledovy vzduch at bylo nastaveno v rozmezi 16-27. Jen kdyz jsem dal uplny max. (knoflik doprava) zacal foukat teply vzduch. Takze to byl puvodni problem, s kterym jsem nacal tuhle diskuzi. No ale ted to samozrejme zase funguje, jako predtim.

Jenze ted nevim, jestli to je vubec dobre.

Moje otazka tedy zni: Kdyz vy sednete do auta, ktere stalo dlouho na slunicku, a pustite klimu (vetrak treba na 2, ale to neni podstatne), zacne to foukat vyrazne chladnejsi vzduch, ktery se otepluje, tak jak se teplota interieru blizi Vami nastavene teplote ???

Editováno: , autor: martyx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tuto diskuzi už jsem četl, tak jsem ze zvědavosti zkusil změřit teplotu foukaného vzduchu při zapnuté klimatizaci (mám climatic). Auto stálo cca půl dne venku na slunci, teplota okolního vzduchu byla 30°C, v autě jsem naměřil 37°C. Poté jsem vložil teploměr do středních výdechů, nastavil ventilátor na 2 stupeň, teplota na ovladači 22°C a zapnul tlačítko a/c. Do cca minuty až minuty a půl foukal z výdechů vzduh o teplotě 7°C s postupem času a snižováním teploty uvnitř auta, se začla teplota vyfukovaného vzduchu zvyšovat. Tj. podle toho by měl climatic po stisknutí tlačítka a/c regulovat teplotu podle teploty nastavené na otočném ovládači. Jak to funguje bez zaplého a/c jsem nezkoušel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V materialech to neni, ale odpovim ti ja - pri vypnutem AC Climatic teplotne nereguluje. Igor uz to jednou napsal, ja to povtrdil a delam to znova.

To ze nekdo neco napise jeste neznamena, ze je to pravda. Zvlast, kdyz vedle toho napise i nekolik prokazatelne nepravdivych veci.. takze

Kazdopadne ono je to i logicke, byt je to vzhledem k vnitrnostem velka skoda..

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jiste neznamena.

Nicmene vsechno, co jsem od Igora citoval, byla naprosta pravda. A nevim, ze bych sam napsal neco nepravdiveho.

A kdyz proctu Igorovi prispevky v tomhle vlakne, ani on nenapsal nic spatne. Snad jen krom drobne nepresnosti v jeho prvnim postu, kterou ale v naslednem uvedl na spravnou miru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...