Feroaaa Vloženo 25. Květen 2009 Sdílet Vloženo 25. Květen 2009 hmm, viem ze to tu niekde asi je,ale nemozem to tu akosi najst, potrebujem vediet ci je vymena oleja nejak aj casovo dana, ci len podla najazdenych km, je tomu asi rok aj mesiac co sa menil olej, a odvtedy najazdene nejakych 11000km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zattrix Vloženo 25. Květen 2009 Sdílet Vloženo 25. Květen 2009 No je to napsané i v příručce k autu. Nepíšeš co máš za motor, ale obvykle výměna 15t km nebo za rok. Podle toho co nastane dřív. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Standis Vloženo 26. Květen 2009 Sdílet Vloženo 26. Květen 2009 zbytečné téma Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Feroaaa Vloženo 26. Květen 2009 Autor Sdílet Vloženo 26. Květen 2009 hmm, ale nikto mi tu este konkretne neodpovedal Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 26. Květen 2009 Sdílet Vloženo 26. Květen 2009 No je to napsané i v příručce k autu. Nepíšeš co máš za motor, ale obvykle výměna 15t km nebo za rok. Podle toho co nastane dřív. co jako ještě potřebuješ konkrétně? 15 000 km nebo jeden rok podle toho co nastane dřív není dost konkrétní Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pitrs78 Vloženo 27. Květen 2009 Sdílet Vloženo 27. Květen 2009 pokud se s autem jezdí krátké trasy, časté studené starty, tak těch 15.000 km je na olej hodně Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dusan1477 Vloženo 31. Květen 2009 Sdílet Vloženo 31. Květen 2009 pokud se s autem jezdí krátké trasy, časté studené starty, tak těch 15.000 km je na olej hodně Nechcem nikoho strasit, ale v HTP treba menit olej najradsej uz pri max 10000km . ze vraj olej sa tam ovela viac znehodnocuje , ako u beznych motorov( ide sem len cca 2,8 litra a tim padom olej tu ovela skor degraduje , nakolko su tu extremne teploty a take male mnozstvo oleja sa nestiha uchladit .Tak sa to viac a viac pripaluje a zacne scernat ). Ze vraj tie motory potom nevydrzia tolko km . Skratka zacni to menit pri cca 10000km a nic s tym nepokazis. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 31. Květen 2009 Sdílet Vloženo 31. Květen 2009 hmm, ale nikto mi tu este konkretne neodpovedal Já bych ho měnil každýho 1. v měsíci Nechcem nikoho strasit, ale v HTP treba menit olej najradsej uz pri max 10000km . ze vraj olej sa tam ovela viac znehodnocuje , ako u beznych motorov( ide sem len cca 2,8 litra a tim padom olej tu ovela skor degraduje , nakolko su tu extremne teploty a take male mnozstvo oleja sa nestiha uchladit .Tak sa to viac a viac pripaluje a zacne scernat ). Ze vraj tie motory potom nevydrzia tolko km . Skratka zacni to menit pri cca 10000km a nic s tym nepokazis. Neboj, Škodovka to má dobře zpočítaný a pokud použiješ předepsanej a kvalitní olej tak těch 15 000 km zvládne v poho. Ale Tvůj motor, Tvoje prašule, Tvůj čas. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomaS-BB Vloženo 31. Květen 2009 Sdílet Vloženo 31. Květen 2009 Menim olej tak okolo tych 14 tisic km ked ma najazdene... co spravim tak v priebehu dvoch rokov, kedze mame doma viac aut... a nikdy za tie dlhe roky sa nic nestalo, nikdy sme nemenili motory a ziadny problem.... ten 1 rok je pritiahnuty za vlasy... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 1. Červen 2009 Sdílet Vloženo 1. Červen 2009 Nechcem nikoho strasit, ale v HTP treba menit olej najradsej uz pri max 10000km . ze vraj olej sa tam ovela viac znehodnocuje , ako u beznych motorov( ide sem len cca 2,8 litra a tim padom olej tu ovela skor degraduje , nakolko su tu extremne teploty a take male mnozstvo oleja sa nestiha uchladit .Tak sa to viac a viac pripaluje a zacne scernat ). Ze vraj tie motory potom nevydrzia tolko km . Skratka zacni to menit pri cca 10000km a nic s tym nepokazis. .... jedna paní povídala ... pravda je že se dávají 3l oleje plus mínus, ale taky ber že jsou tam jen 3 válce, takže množství dostačuje. Měním po doporučených 15t km, dávám 5W40 a najeto mám přes 160 000km a nema problema Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marvin Vloženo 1. Červen 2009 Sdílet Vloženo 1. Červen 2009 Kdy si každý mění olej, je doopravdy jeho věc. Interval je předepsaný 15 tkm, je však třeba vzít v úvahu nejen podmínky provozu daného vozidla, ale i konkurenční automobilky: Takže, když nějaká automobilka doporučuje výměnu po 20 tkm, tak druhá nemůže jít, by se nezesměšnila, na 15 tkm, nebo dokonce 10 tkm, i když olej podle tribotechnických rozborů parametry nesplňuje už třeba po 12 tkm, že? Tohle jste do úvahy vzali či nikoli ? (jen reaguji na to, že ŠA to má dobře spočtený) Mmch, 160 tkm je motor někde okolo poloviny životnosti - ale jak autor píše (spíše cituje): Je to každého věc, každého auto, každého peníze a každého čas. Pár stovek za olej (zvláště ty "tři litry" ) se v ekonomice provozu vozidla spíše ztratí - než nečekávaná výměna motoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanbicak Vloženo 1. Červen 2009 Sdílet Vloženo 1. Červen 2009 Pravda je, že servis mění olej po 15 tis. km, nebo po roce. Setkal jsem se i stím, že olej musí vydržet 15 tis. i za cenu, že je v motoru déle než rok. Já měnil olej po 10 000-12 000 km, nedávno jsem byl u mistra Jandy na chiptuningu a ten mi doporučil měnit nejdéle po 8 000 - 10 000 km. Prý kvůli zdvihátkum a napínáku rozv. řetězu. Ale každého věc, ty tři litry oleje snad nikoho nezabije, zrovna dnes jsem dělal výměnu po 7 800 km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vrkal Vloženo 10. Červen 2009 Sdílet Vloženo 10. Červen 2009 Mohla by mi nějaká dobrá duše říct číslo dle etky měděné podložky, která je pod výpustným šroubem oleje u F1. Jedná se o obyč měděnou podložku, nebo nějakou spešl pro Škodu? Pokud je to obyč, tak bych prosil ještě její průměr. Dík. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ramon Vloženo 10. Červen 2009 Sdílet Vloženo 10. Červen 2009 Neviem aký typ motora máš,ale v ETKE má väčšina motorov podložku 14x20mm (vnútorný x vonkajší priemer) a niektoré aj 16x22mm (môj prípad).Hlavne ju treba vyžíhať,aby bola mäkká. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jargoon Vloženo 10. Červen 2009 Sdílet Vloženo 10. Červen 2009 Hliníkovou podložku a nic nežíhat... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ramon Vloženo 10. Červen 2009 Sdílet Vloženo 10. Červen 2009 Osobne radšej používam medené.Hliník "tečie".Podložku treba po určitom čase znova dotiahnúť.Niekedy aj niekoľko krát.Medenú vyžíhanú dotiahneš raz a máš pokoj.Po vyžíhaní je mäkšia ako hliníková. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 10. Červen 2009 Sdílet Vloženo 10. Červen 2009 nežíhám, dotáhnu a taky drží Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marvin Vloženo 11. Červen 2009 Sdílet Vloženo 11. Červen 2009 Vám to doopravdy stojí za to, se hádat o podložku v ceně 8,- Kč? Dyť tolik nestojí ani malé pivo ?! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 11. Červen 2009 Sdílet Vloženo 11. Červen 2009 dyť tady se nikdo nehádá, jen jsem napsal, že jak koupím podložku v servise tak jí tam dám a nic neteče. A dokud jsem jezdil na garančky a že jsem jich stihl za ty dva roky dost (celých šest), tak jsem ani jednou neviděl mechoše, že by vyběhl ze skladu s podložkou a šel jí ještě někam ke švajcu žíhat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ramon Vloženo 12. Červen 2009 Sdílet Vloženo 12. Červen 2009 Ono sa podložky predávajú aj žíhané,ale nie vždy ich majú.Preto som písal,že treba vyžíhať.A fakt sa tu nikto neháda. A čo sa týka tých origo servisov, vôbec ma neudivuje že na tie podložky zvysoka serú. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 12. Červen 2009 Sdílet Vloženo 12. Červen 2009 (editace) no já bral zatím podložky vždy ve Škodě, poprvé mi dal skladník 3ks a na dotaz za kolik , jen mávl rukou. Teď když jsem tam bral další tři, tak už jsem platil nějakých 65,- ... jsem myslel že mi vypadnou oči z důlků. Budu muset tu jednu vzít sebou a navštívit příště železářství Editováno: 12. Červen 2009, autor: Malta Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
colins Vloženo 12. Červen 2009 Sdílet Vloženo 12. Červen 2009 (editace) Malta : ja uz mam tretiu vymenu tu istu podlozku. dam ju rovnako, ako bola zasrobovana a vytvarovana. len tam mam na zavite kusok teflonovej pasky. a je sucho ! Ramon : netreba nic dotahovat ! Editováno: 12. Červen 2009, autor: colins Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 12. Červen 2009 Sdílet Vloženo 12. Červen 2009 jo taky jsem to tak teď praktikoval, při poslední výměně, páč jsem si myslel že podložku ještě mám a už nebyla, tak jsem ji tam jeb..l zpět. Ale byl jsem ve škodě měnit náboj př.kola a když už jsem tam tak postával v dílně hópnul jsem do skladu a nabral něco do zásoby. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ramon Vloženo 12. Červen 2009 Sdílet Vloženo 12. Červen 2009 colins : aj tak sa dá Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marvin Vloženo 14. Červen 2009 Sdílet Vloženo 14. Červen 2009 Podložka, měděná, deformovatelná stojí u nás 8,- Kč. - více snad psát netřeba. P.S.: Pro některé věci se nevyplatí chodit do Škodovky, pro jiné zase ano ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.