humvee4 Vloženo 16. Červen 2009 Sdílet Vloženo 16. Červen 2009 Nechcem nikoho strasit, ale v HTP treba menit olej najradsej uz pri max 10000km . ze vraj olej sa tam ovela viac znehodnocuje , ako u beznych motorov( ide sem len cca 2,8 litra a tim padom olej tu ovela skor degraduje , nakolko su tu extremne teploty a take male mnozstvo oleja sa nestiha uchladit .Tak sa to viac a viac pripaluje a zacne scernat ). Ze vraj tie motory potom nevydrzia tolko km . Skratka zacni to menit pri cca 10000km a nic s tym nepokazis. Určitě tim nic nepokazíš, ale jinak jsou to slinty......je to třívál a proto menší náplň, olej musí mít nějakou provozní teplotu a že černá znamená jen to, že právě rozpouští karbonové usazeniny a to je přeci dobře ne? Lidi nenechávejte si nakecávat kraviny od lidí co nemaj Škodovky rádi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 16. Červen 2009 Sdílet Vloženo 16. Červen 2009 Ja menim olej u svojich HTP-čiek po 20tis. a ziadny problem. A dostanu tie vozidla poriadne zabrať. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marvin Vloženo 16. Červen 2009 Sdílet Vloženo 16. Červen 2009 humvee4: ... je to "třívál" a proto menší náplň. Jsem myslel, že olej je v klikové skříni (resp. v oblasti klikové skříně) Můj "čtyřvál" má olejovou náplň 4,8 litru. Docela nepoměr, že? ... ty "tzv. karbonové usazeniny" se v novém motoru vzaly kde? A když tam nejsou, jak se mohou rozpustit ? A jak kvůli něčemu, co v oleji není, může olej černat ? Citace: "Určitě tím nic nepokazíš, ale jinak jsou to slinty" Dokážeš objasnit, na základě jakých faktů tvrdíš, že to jsou slinty ? P.S: Tvé tvrzení, že kvůli lidem, co nemají škodovky rádi, bych z toho vypustil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vrkal Vloženo 16. Červen 2009 Sdílet Vloženo 16. Červen 2009 Neviem aký typ motora máš,ale v ETKE má väčšina motorov podložku 14x20mm (vnútorný x vonkajší priemer) a niektoré aj 16x22mm (môj prípad).Hlavne ju treba vyžíhať,aby bola mäkká. mám F1 1,4 74kw, r.v. 2003, motor BBZ, tak když budeš té lásky a pokud mi sdělíš přesný rozměr té podložky. Dík Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pitrs78 Vloženo 17. Červen 2009 Sdílet Vloženo 17. Červen 2009 (editace) to hubo44: pokud to není long life olej, tak chudák motor Editováno: 17. Červen 2009, autor: pitrs78 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 17. Červen 2009 Sdílet Vloženo 17. Červen 2009 Tie Fabie HTP všetky maju cez 200tis. a žiadny problem len sem tam zabrusenie ventilov. (16685 - Valec 1 Zjisteno zapalovani vynechava, nizky kompresni tlak) Olej Mogul 15W. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pitrs78 Vloženo 18. Červen 2009 Sdílet Vloženo 18. Červen 2009 a on nějaký olej 15W-xx splňuje VW 500.00? Já mám za to, že ne Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 18. Červen 2009 Sdílet Vloženo 18. Červen 2009 třeba tento http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=971 ale osobně bych tam 15W40 asi nedal. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pitrs78 Vloženo 18. Červen 2009 Sdílet Vloženo 18. Červen 2009 ale já psal VW 500.00, nikoliv 505.00. Je tam ještě 501.01, ale netuším, jestli to má HTP povolené Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 18. Červen 2009 Sdílet Vloženo 18. Červen 2009 tolik výtažek ze srvisních prohlídek, není tam sice 1,2/47 ale asi to rozdíl oproti 40kW nebude ... takže teoreticky i ten 501.01 je možno použít Str_nky_z_Servisni_prohlidky.pdf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ramon Vloženo 19. Červen 2009 Sdílet Vloženo 19. Červen 2009 mám F1 1,4 74kw, r.v. 2003, motor BBZ, tak když budeš té lásky a pokud mi sdělíš přesný rozměr té podložky. Dík Tak tvoj motor je ten prvý prípad a to 14x20mm Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dawik Vloženo 14. Červen 2011 Sdílet Vloženo 14. Červen 2011 Dobrý den, pořídil jsem si Fabii 1.2 HTP 47 kw a protože je dle názorů ve velmi dobrém stavu, rád bych jí v tom stavu udržel co nejdéle. Zkoušel jsme zde řešení najít, ale jsem jen více zmatený. Chtěl bych nyní začít výměnou oleje. V servisní knížce jsem o oleji našel jen dva záznamy, že v roce 2006 byl použit olej 5W-40 a poté v roce 2007 10W-40. To mi přijde docela neobvyklé, zvlášť když jsem si tu v diskuzích, že by bylo dobré použít olej 5W-30. Vůbec teď nevím, jak se zachovat. Pokud tam byl skutečně od roku 2007 plněn 10W-40, uškodí tomu, když se vrátím k tomu 5W-40? Nebo snad k tomu 5W-30? A jaká značka oleje je takovou zlatou střední cestou? Tedy abych nekoupil šmejd, ale zároveň zas nechci kupovat to nejdražší na trhu, stačí průměr myslím. Děkuju předem za rudu, jak se ohledně výměny oleje zachovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 14. Červen 2011 Sdílet Vloženo 14. Červen 2011 daj tam ten 10W-40 určite sa nevracaj k tej 5W-40 a tobôž NIE k tej 5W-30..!!!! olej vymeň po ubehnutí 10t km a máš pokoj Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pitrs78 Vloženo 15. Červen 2011 Sdílet Vloženo 15. Červen 2011 klidně tam dej olej 5w40, nic se nestane. Hlavně včas a pravidelně olej měnit. 5w30 tam rozhodně nedávej. Vyber si takový olej, který plní normu VW502.00, což jsou snad v 5w40 všechny, značka je hold na tobě. Nikdo ti neřekne, který olej je lepší, protože to nikdo neví. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dawik Vloženo 18. Červen 2011 Sdílet Vloženo 18. Červen 2011 Díky za odpovědi. Ještě na jednu radu se zkusím zeptat. Chci si koupit i nové přední brzdové kotouče a destičky. Ale těch kotoučů je víc rozměrů, to můžu koupit kterýkoliv nebo musím koupit přesně nějaký rozměr. Nikde jsem nenašel v knížkách rozměr, který tam mám. A co jsem koukal, prodávají se i destičky se signalizací opotřebení. Já to ve výbavě nemám. Ale když bych to s tím koupil (třeba i časem), asi to nestačí, aby mi to fungovalo že? To tam asi musím ještě něco připojit tipuju. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vlasta Vloženo 18. Červen 2011 Sdílet Vloženo 18. Červen 2011 Kotouče musíš dle velikosti na autě a signalizaci pokud nemáš z vyroby tak nedoděláš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dawik Vloženo 18. Červen 2011 Sdílet Vloženo 18. Červen 2011 Ale jak mám tu velikost zjistit? To musím sundat kolo a změřit to?:-( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 19. Červen 2011 Sdílet Vloženo 19. Červen 2011 (editace) a co máš za RV popř.výbavu? Editováno: 19. Červen 2011, autor: Malta Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 19. Červen 2011 Sdílet Vloženo 19. Červen 2011 Ale jak mám tu velikost zjistit? To musím sundat kolo a změřit to?:-( Asi mě prokleješ, ALE ANO! Je to nejjednodušší a nejspolehlivější metoda - taky se tím předejde problémům, které vznikly při nějaké dávnější, Tobě neoznámené úpravě vozidla - hlavně pokud je auto koupené jako ojetina, u které mohl předchozí majitel (nechat) udělat nějaké výměny za neoriginální velikost (v rámci úprav a vylepšení) - a při prodeji se to neobtěžoval NEBO JEDNODUŠE ZAPOMNĚL uvést. Potom se může stát, že jako nový majitel narazíš na problém, že ND koupený podle modelového ročníku, motorizace a stupně výbavy na auto nebude ve skutečnosti pasovat, protože už někdo předtím udělal náhradu "za lepší". Skutečně to mohlo být přínosem pro lepší chování auta (například náhrada brzd většími z výkonnější verze), pokud bys ale chtěl striktně zachovat originální provedení "podle papírů", v případě takové úpravy udělané na autě předchozím majitelem by sis náhradou za původní provedení ve skutečnosti pohoršil. Takže klidně najdi a sem dej ty údaje o modelovém ročníku, výbavě a dalších "papírových datech" auta - ale až Ti sem kolegové napíšou rozměry "patřící" ke tvému autu, OVĚŘ SI JE ZMĚŘENÍM PŘÍMO NA AUTĚ JEŠTĚ PŘED NÁKUPEM - JESTLI SKUTEČNĚ NA AUTĚ MÁŠ TO, CO TAM PAPÍROVĚ PATŘILO od výroby. Není to nedůvěra k informacím od lidí z fóra, je to ověření si skutečného stavu koupené věci (auta). Je to moje osobní zkušenost. Měl jsem takový problém na Formanu (taky nákup z bazaru), kde sice papírově byly po celou dobu výroby přední brzdové kotouče stejné, jenže málokdo ví, že ve skutečnosti byly montovány postupně 3 od sebe odlišné a mezi sebou nezáměnné verze - lišící se vzdáleností roviny kotouče od roviny dosedací plochy pro ráfek. Podle toho byly samozřejmě odlišné i třmeny předních brzd. Už si přesně nepamatuju čísla, ale rozdíly byly v řádu milimetrů. Důvodem byla postupující unifikace výroby v bývalém AZNP s koncernem VW a také umožnění montáže slitinových disků na pozdější verze Favoritů/Formanů. Na problém mne upozornil známý, který výměnu kotoučů absolvoval nedlouho předtím. Podle modelového ročníku jsem měl mít kotouče, které teď narychlo označím jako "typ C" (shodné s kotouči na Felicii), přitom na autě byly kotouče "typ B" - stejný průměr a tloušťka, ale jiná vzdálenost. V servise mi nejdřív tvrdili, že to je "čtyřiadevadesátka", tak tam "musejí pasovat kotouče z feliny" - jenže ouha, když jsem mechanika ukecal k použití "šupléry", velmi rychle "zacouval zpátky do díry" a s brbláním oznámil "no jo, von to je MEZITYP". A protože kotouče "mezityp" v servise na skladě neměli, musel jsem si obvolat nejbližší "mototechny" sám a věnovat několik perných chvilek telefonickému objasňování problému - ne každý prodavač chápal, co po něm chci, někteří se byli ochotní do krve hádat, že na Formana je jen 1 typ kotoučů... Nakonec jsem uspěl a nové kotouče sehnal - ale strávil jsem tím celé dopoledne. Samotná výměna včetně destiček pak trvala pár desítek minut - ale neupozornit mne kamarád předem na možný problém, odjel bych ze servisu bez výměny. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 19. Červen 2011 Sdílet Vloženo 19. Červen 2011 no vidíš , teď mě Karel navedl na ještě rychlejší metodu jak to zjistit, sundej kolo a mrkni na brzdiče co máš na nich za označení zda FS II, nebo FS III. Pokud budeš mít na brzdovém třmenu označení FS II, tak pak jsou kotouče 239/18, pokud tam máš FS III tak jsou kotouče 256/22. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vlasta Vloženo 19. Červen 2011 Sdílet Vloženo 19. Červen 2011 Píše,že má 1.2HTP 47kw takže FSIII a 256, ty menší má junior aby tak šly 13tky kola.Ale samozdřejmě je dobry sundat kolo. Jsou tady temata kde se to podrobně probírá stačí přečíst. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 19. Červen 2011 Sdílet Vloženo 19. Červen 2011 to sice ano, ale pozor od MR2005 v rámci úspor montovali na nižší výbavy FSII, proto jsem se ptal na ten RV a výbavu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vlasta Vloženo 19. Červen 2011 Sdílet Vloženo 19. Červen 2011 Joj toť pro mne nová informace.Takže změřit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rkonf Vloženo 22. Červen 2011 Sdílet Vloženo 22. Červen 2011 FSII se od MR2005 začaly dávat na všechny krátké Fabie s motorem 1.2 nezávisle na výbavě. Sedan a Combi měly s 1.2 FSIII vždy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 22. Červen 2011 Sdílet Vloženo 22. Červen 2011 bohužel není pravda, např. výbava Classic u Combi byla od roku 2005 osazována FSII , kamoš zrovna takového konbajna 1,2/47kW MR2005 social edition má Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.