Tamaguci Vloženo 9. Únor 2012 Sdílet Vloženo 9. Únor 2012 K předjíždění je třeba v první řadě řidič a předjíždění je tak bezpečný jak rozumnej je ten element co sedí za volantem. O obsahu motoru to zas až tak moc není. Pár aut s různou kubaturou mi rukama prošlo. Výkonově to bylo od 50kw třívalce až po 150kw VW a předjíždět se dalo se vším. Samozřejmě, že všechno chtělo své. Osobně jsem již psal, že rozdíl mezi 1,9TD a 1,6CR(6kv) nevidím vůbec tak dramaticky jak se zde všude propírá. Srovnávám samozřejmě srovnatelné. Tzn 1,9 s 77kW a 1,6 s 77kW. Narovinu musím říci, že nejsem milovník ropy a 1,9 mi nikdy výkonem nějak extrémní nepřišla. Měla své nesporné výhody ve spotřebě a obvykle i spolehlivosti(zejména ty první, ještě poctivé, verze), ale výkon! Pokud někdo vleze ze 100kW káry do auta který má 23 kw méně, tak to asi někde znát bude a je úplně jedno jakej to mělo obsah. Mě výkonově 1,6cr vyhovuje a s předjížděním mám problémy úplně stejný jako v 1,9. Spíš mi nesedí nafta jako taková, ale to je můj osobní problém. Jediné co mě, opět proti většině v této diskusi mile překvapilo, je topení. Jezdím krátké cesty do práce, cca 10km. A měl jsem hrůzu ze zimy. Auto topí takřka okamžitě, protože to má příhřev. A co se týče teploty vody, tak po těch cca10km byla někde na 50C. Ranní teplota byla -10C. Což mi u dieselu přijde jako super. S beznínem jsem na tom byl hůře. Tak nevím co si o tom myslet. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HTP 12V Vloženo 9. Únor 2012 Sdílet Vloženo 9. Únor 2012 Kamarád si 1,6TDI CR, co teď dostal jako dalšího služebáka, chválí a to mu prošly rukama tři 1,9TDI PD. Tak nevím, já s tím nejel, ale ani 1,9TDI nějak extra nejede a když na pětku při 100km/h budu chtít předjet kamion, tak si to musím dvákrát rozmyslet, protože to zrychluje opravdu vlažně. Předpokládám, že ty hodnoty výkonu si výrobce nevycucal z prstu a motory si budou dynamikou dost podobné. Dneska při koupi OII bych o 1,6 TDI uvažoval, kdo chce auto spíš levnější a nechce připlácet desetitisíce za vyšší výkon, tak tenhle motor je díky problémům 1,2TSI asi nejlepší volba, než se vztekat s rachtajícím řetězem, tak je lepší si 40 000kč připlatit, ony se ty peníze vrátí na spotřebě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clint Vloženo 9. Únor 2012 Sdílet Vloženo 9. Únor 2012 (editace) ty problémy s 1,2 TSI jsou přehnané. Ukazála se vadná série rozvodových řetězů, ale je třeba si uvědomit, že je to nový motor a chvilku potrvá, než se vychytají mouchy. Je to jako s autama, lepší chvíli počkat a koupit až se vychytají na základě poznatků z provozu. Jinak, ačkoliv jsem nikdy tomuhle motůrku 1,2 TSI nefandil, tak po svezení mě velmi překvalpil a musím říci, že se jinak povedl a bude určitě živější než ten 1,6 TDI. Pokud bych se měl rozhodovat mezi těmito dvěmi, šáhnul bych jednoznačně po 1,2 TSI a spotřebu bych neřešil. S tím předjížděním, ano, je to v řidiči, ale když řidič nemá dostatek výkonu, předjíždění jakékoliv je značný hazard a nic s tím neudělá. Navíc musí jet za pomalým vozidlem celou štreku, než se najde obrovská mezera, aby měl vůbec čas předjet. A to nesmí ten předjížděný šlápnout na pedál.... Editováno: 9. Únor 2012, autor: Clint Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
memory2 Vloženo 9. Únor 2012 Sdílet Vloženo 9. Únor 2012 (editace) Taky trochu přihodím do mlýna. Co se týče topení tak to máš asi něco s autem (tom1969) Dnes jsem vyrazil ráno -12 a teplo (zdůrazňuju teplý vzduch ne nějakej náznak) šel asi tak po 2-3 minutách jízdy.A takhle je to zatím každý den i ve větších mrazech. Do teď jsem jezdil s 1.9 tdi PD74kw takže mám dobré srovnání. A tohle auto zatím topí nejrychleji co jsem kdy měl tu čest. Asi tam opravdu bude nějaký přídavný vytápění. Ale ještě ti napíšu jednu věc ,který jsem si všiml a co mi přijde hodně divné a kdybych si toho nevšiml tak bych tu psal asi podobně jako ty. Nevím jak je to možné ,ale aby mi auto začalo rychle (skoro hned) topit při studeném motoru tak musím nejdřív snížit teplotu úplně na studeno a pak přehodit na teplo. Prostě musím otočit tlačítko regulace na modrou a pak na červenou jinak jde ledový vzduch asi dokavaď se nezahřeje motor.Při tom kroucení kolečkem můžeš vnímat jak se tam ty vzduchový komory nějak natočej až nakonec mi jde teplo A takhle se to opakuje po každym zapnutí ventilace dokavaď je motor studenej !!! Nevím co to je ,ale vypadá to na nějaký záměr nebo co. Snad jsem to napsal srozumitelně. A když tohle udělám tak mi opravdu auto začne topit i třeba v -15 do 5 min na plno. Takže vyzkoušej A pokavaď jde o výkon tak že by zrovna 1.9 měla nějakej brutální zátah kolem 100km/h na pětku ..no nevím nevím .já už bych zpátky neměnil Uznávám že převody jsou dost dlouhý a auto absolutně není vhodný do města o tom žádná( a to jezdím 90 procent jen ve městě) ,ale kde chrochtám blahem jsou dálnice kde jedu 150 a je ticho. Prostě dlouhé převody oceníš hlavně na dálnicích kde mě naopak 1.9 PD ve 140km/h trhala uši a to doslova. Tady je to o pohodlý a komforu na dálnicích a tam při rozjetym autě ten výkon opravdu stačí když nejedeš naloženej až po střechu. Můj názor je že za skoro půl míče tam ta 6ka bejt měla a za tohle ať jde škodovka celá do prdel* Ale upřímně mě se stím autem opravdu jezdí moc dobře. A bohužel stejnak nemáš moc na výběr .Buď starý PD nebo novej 2.0 ale to si připrav nejmíň o 100 klacků víc a nebo nějakej benzín a jejich zázračný spotřeby co tu všichni udávaj ..ale já nejsem důchodce abych s tím jezdil jak s plachetnicí s větrem v zádech kvůli spotřebe . Editováno: 9. Únor 2012, autor: memory2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tamaguci Vloženo 9. Únor 2012 Sdílet Vloženo 9. Únor 2012 Jj, ten příhřev je fakt dobrej. Jestli ho má každá 1,6cr nevím. Já si ho tam nedoobědnával a mám ho. Pozná se to i na otáčkách motoru na volnoběh. Když to začne topit(asi nějakej odporovej drát) tak je slyšet jak sepne nějaký relátko v palubovce a zvýšej se otáčky na cca 1000 z 800. Neběží to stále zapíná se to samo vždy v určitých cyklech. S tou chybějící šestkou souhlasím. Dneska už má šestikvalt kdejakej korejec. Ale na svědomí to mají spíš kolegové z VW. Kdo by si pak kupoval Golfy! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Klokan.Jack Vloženo 9. Únor 2012 Sdílet Vloženo 9. Únor 2012 Tak jsem si tady přečetl tu stránku s těmi novými příspěvky. Pokusím se tedy taky přidat trochu do mlýna, ale asi ty hanitele nepotěším. Na začátek bych chtěl podotknout, že máme doma jak 1.9 tak 1.6 TDi. Jezdím teď hl. 1.6 ,ale občas jedu i s 1.9 a musím říct, že trpím. Tady haníte motor, ale ten si takový kritiky vůbec nezaslouží a jak pozoruji různé diskuse, tak je to pouze amatérským hodnocením. A to dle známého pořekadla ,, Co řve to jede! " Proto to každému připadá, že 1.9 jela víc, protože je v ní bordel jak v tryskáči. Navíc měla v 1900 ot. turboefekt a každýmu to připadalo, jak to nabralo. Omyl, byl to pouze pocit. 1.6 už ten kroutící moment má od 1500 ot. a před tím nasazuje plynule, takže táhne taky akorát to řidič vůbec pocitově nezazamenává. Osobně sem ty dvě auta porovnával na tachometru a žádný rozdíl mezi nimi není! Motor je dobrý, ale manuální převodovku k tomu dali naprosto nevhodnou. To naprosto souhlasím .Ta ho staví do příšerného světla. Já mám totiž k 1.6 TDi 7 st. DSG a to je přátelé úplně jiné kafe. Jel sem i s manuálem a to je opravdu katastrofa, lituji ty kteří s tím musejí jezdit jako se služebním. Jel sem i s 1.2 TSI, ale ta má 6 rychlostní MP a i když má daleko menší kroutící moment, tak se s ní jede pohodlněji. Tady je jediná lečba a to 6 st převodovka, ale jak tu někdo přede mnou napsal, to by jim pak nikdo ty Golfy a ostatní koncerny nekupoval. Toto je zcela záměrná strategie koncernu. Já musím říci, že mých 7 st s DSG je k tomuto motoru výborných. I obecně nesouhlasím s tvrzením mnohých, že AP se hodí pro silné auta. Naopak zastávám názor, že AP s více stupni je daleko vhodnější pro slabší motory, protože jim daleko víc pomůže vyrovnat se s nižším výkonem a to se mi také teď potvrdilo. Nemám žádný problém se zařazeným stupněm, volí si to naprosto samo (logicky je to automat -DD) a musím říci, že bezchybně zařadí vyhovující stupeň a motor vždy krásně táhne. Absolutně nemohu říci, že by motor byl línější než 1.9 , naopak má k dispozici o 2 rych. stupně více a nádherně si to rozloží. Nejsem žádnej sváteční řidič a auto vůbec nešetřím. Na dálnici jezdím 170, předjíždím a celkově jezdím dosti agresivněji. Motor chodí perfektně a to i přesto, že DSG ho poměrně často podrží na začátek červeného políčka otáčkoměru. Krásně lehce se točí, narozdíl od tvrdé 1.9. Co se týká hluku, tak mi to na 7 točí ještě o 250 ot. méně než man.převodovka na 5, takže i jízda v těch 170 je naprosto v pohodě a užívám si jí. V 1.9 sem byl hluchej. Co se týká spotřeby, tak jsem dlouhodobě na nějakých 5,8 l/100 km. Tady nutno podotknout, že jízda po dálnici 170 mi dělá velké procento v celkovém nájezdu km a i zbytek není vzhledem ke stylu jízdy nijak úsporný. Proto se domnívám, že tato hodnota je výborná . Když si dám předpisovku, tak končím většinou se spotřebou kolem 4,7 l. (tuto mimochodem i udává výrobce). Takže opravdu umí jezdit i za málo. Pro srovnání stejným stylem s 1.9 jezdím za 6l/ 100. a co sem měl dříve OI 81 Kw tak tam za 5,2 l/100 km a že to byl asi nejlepší motor s poměrem wýkon/spotřeba. Co se týká topen, mám Climatronic, takže nemusím ničím točit sem tam, a já tedy nemám žádný problém, topí mi po pár km a to ještě oproti MP DSG motor neustále drží v nižších otáčkách. Tady je asi třeba vysvětlit proč ukazatel teploty ukazuje málo, nebo dokonce klesá při stání v mrazu. Taky jsem byl z toho vykulenej když se mi to poprvé stalo, ale kamarád a velice dobrý mechanik mi to osvětlil. Dříve u 1.9 totiž pracoval ukazatel na jiném principu a meřil na jiném místě v oběhovém systému. Proto stále ukazoval 90 a nikam se nehnul. Ale ve skutečnosti se dělo úplně to stejné jako teď u 1.6. Osobně jsem 1.6 nechal chladnout , že to otestuji a i když to kleslo, tak stejně pořád topila dobře. Abych to shrnul musím říci, že 1.6 tdi ve verzi s 7 st. DSG co mám, můžu jen pochválit a k 1.9 bych se už nevrátil. Jak jsem psal nepřeskočil jsem z žádné felicie a mám přímé srovnání obou motorizací. Jo v těch 150 a výše už to žádné trhání asfaltu neudělá, ale to není předmětem diskuse, to 1.9 rozhodně také ne. Na to už je potřeba totiž úplně jiný motor s více kobylkami. Takže co se týká srovnání jízdy 1.9 a 1.6, tak jsou na tom při nejhorším stejně, osobně si myslím že 1.6 nepatrně líp. Po stránce komfortu jízdy 1.6 rozhodně lepší. Celkově po najetých 63 tis km s 1.6 u mě vítězí 1.6 TDI ale nutno podotknout že s 7 st. DSG . V MP sem toho tolik nenajezdil abych mohl hodnotit. Takže nehaňte motor ten je dobrej, nadávejte na MP převodovku, ta za váš problém může. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clint Vloženo 9. Únor 2012 Sdílet Vloženo 9. Únor 2012 Pravda, že s DSG jsem nejel, tak to třeba bude lepší... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom1969 Vloženo 9. Únor 2012 Sdílet Vloženo 9. Únor 2012 memory2: Nevím jestli mám něco s topením, ale kupovali jsme na firmě 5 stejných aut a u všech stejný problém. Zkusím tu fintu s ovládáním teploty a napíšu. Co se týče zrychlení, nepsal jsem, že by 1,9 měla na 100 km/h nějaký brutální zátah. Nepřimáčklo mě to do sedačky :-), ale alespoň nějaké zrychlení tam bylo. U 1,6 nic. Ta má zrychlení asi jako trolejbus. Dneska jsem jel do Prahy , tak jsem tomu šlapal na krk, aby to alespoň trochu jelo. Pak je ovšem pryč ticho i ta nízká spotřeba. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Klokan.Jack Vloženo 9. Únor 2012 Sdílet Vloženo 9. Únor 2012 Ono to možná chce prostě zařadit nižší stupeň. Prostě se s tím musí jezdit trochu jinak, už to není traktor, ale auto. Mě to jezdí jako z praku. (v rámci 77 kw teda -DD) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom1969 Vloženo 9. Únor 2012 Sdílet Vloženo 9. Únor 2012 Klokan.Jack: Motor nehaním pouze píšu své zkušenosti pro lidi, kteří mají ještě šanci se mu vyhnout. Jinak je mi úplně ukradený. Možná, že s Tvojí převodovkou je motor šlape lepé, ale s pětikvaltem je to skutečně hrůza. Srovnával jsem rychlost a otáčky a ne decibely. Když začneš točit tu 1,6, tak je pryč ticho i nízká spotřeba. S 1,9 jsem jezdil i za 4,9 l. Nebyl to standard, ale dalo se to. Nejvíce mě však pobavila věta: 1.6 už ten kroutící moment má od 1500 ot. a před tím nasazuje plynule, takže táhne taky akorát to řidič vůbec pocitově nezazamenává. Možná že opravdu táhne, ale motor je tak vychytaný a skvělý, že to dokáže před uživatelem skrýt. Neukáže to ani na tachometru ani na otáčkoměru :-). Ze 100 km/h na 120 km/h za 6 sekund !!! Kam to tedy motor schoval ? Až budeš mít možnost, tak vyzkoušej tu pětistupňovou převodovku a pochopíš. Je otázka jak by jezdila 1,9 s 7 st s DSG. Třeba by jsi se divil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom1969 Vloženo 9. Únor 2012 Sdílet Vloženo 9. Únor 2012 Ono to možná chce prostě zařadit nižší stupeň. Prostě se s tím musí jezdit trochu jinak, už to není traktor, ale auto. Mě to jezdí jako z praku. (v rámci 77 kw teda -DD) Přesně tak stejně jako kdysi u Škoda 120. Na tachometru 100 km/h zařadit za 3 a smrt v očích :-). Teď už to opravdu není traktor, ale malotraktor :-). Jak to je "Jezdí jako z praku" ? To jako, že si z tebe někdo vystřelil ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clint Vloženo 9. Únor 2012 Sdílet Vloženo 9. Únor 2012 Škoda, že soused nechodí na forum, on by vám k tomu motoru něco napsal. Kdyby mohl, tak to auto vrátí.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HTP 12V Vloženo 9. Únor 2012 Sdílet Vloženo 9. Únor 2012 Klokan.Jack:Možná že opravdu táhne, ale motor je tak vychytaný a skvělý, že to dokáže před uživatelem skrýt. Neukáže to ani na tachometru ani na otáčkoměru :-). Ze 100 km/h na 120 km/h za 6 sekund !!! Kam to tedy motor schoval ? Před časem tady někde byla tabulka zrychlení jednotlivých motorů na 4. a 5. stupeň v rychlostech 60-100 a 80-120, tak jsem si schválně našel rovný úsek, natočil zrychlení na čtyřku z 60 na 120 a doma jsem si pak stopnul, jak na tom můj motor je oproti tabulkovým hodnotám. Kupodivu jsem byl ještě o nějakou desetinu rychlejší jak na 60-100 i 80-120, tak mi to snad jede normálně, žádný lenoch. Tak jsem na to teď mrknul znova a na čtyřku zrychlí 1,9TDI ze 100 na 120 asi za pět sekund. těch šest sekund u 1,6TDI na pětku je si myslím vcelku přijatelné, žádná tragedie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Klokan.Jack Vloženo 9. Únor 2012 Sdílet Vloženo 9. Únor 2012 No jistěéé, vy ty vědomosti máte. -DD 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom1969 Vloženo 9. Únor 2012 Sdílet Vloženo 9. Únor 2012 HTP 12V: Bohužel už to teď na 1,9 nemůžu změřit. Už jsem o ni přišel. Každopádně jsem nad 100 km/hod měl již zařazenu 5. Navíc 1 sekunda = ujetých cca 28 m při 100 km/hod. Při 120 km/hod = 33 m. Pokud k tomu připočtu rychlost vozidla v protisměru, tak se vzdálenost ještě asi 2x znásobí ( záleží podle jeho rychlosti ). Z toho je patrno, že každá sekunda předjíždění ve finále dost znamená. Navíc by jsme museli mít stejnou metodiku měření. Já jsem si simuloval kritickou situaci. Při 5 pedál na podlahu a ukaž co v tobě je nebo není. Ruku na srdce kdo z nás potřebuje při rozjezdu trhat asfalt. Jakž takž slušně se rozjede prakticky každé auto s jakýmkoliv motorem. U tohoto nevidím ani u 1,6 žádný problém. Povolené limity hravě zvládne také každé přibližovadlo. Vybodovat se dneska můžete s čímkoliv. Na lámání chleba dojde až v krizových situacích, které můžou vzniknout při nejnebezpečnějším manévru za volantem, čímž je bezesporu předjíždění. Tady platí jednoduchá rovnice, čím má auto větší rezervu v akceleraci, tak tím je bezpečnější. Tady vidím největší slabinu 1,6 oproti1,9, která také nebyla žádné žihadlo, ale vždy tam alespoň malá rezerva akcelerace byla. 1,6 je nadoraz. V tu chvíli je mi jedno, že 1míň bručí vrní hučí nebo že má o pár desetin menší spotřebu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Klokan.Jack Vloženo 9. Únor 2012 Sdílet Vloženo 9. Únor 2012 (editace) Pokud chceš řešit sekundu při předjíždění, tak jezdi nejméně audi R8 ( tam jsem teprve konstatoval, že to opravdu jede a zrychlovat či předjíždět je radost) Protože jinak 1.9 nebo 1.6 je úplně jedno, obě nejedou a musí být šikovný řidič aby to dohnal svým uměním. Jinak je třeba se přizpůsobit motoru. Se 77 kw musíš mít daleko větší rezervu než nějakou jednu sekundu. To je jako poloha ,,S,, u mě s DSG. To je vcelku jen taková legrace s tímto motorem. spoustu řevu a skutek nikde. Bohatě si to vystačí s plynem na podlaze. ale je dobrá třeba na horách ve sněhu, kdy je potřeba držet motor v otáčkách aby člověk dobře vyjel kopec. Tak mě teď napadá, jestli ono to není ,,S,, jako sníh a ne jako sport. -DDDDDD Editováno: 9. Únor 2012, autor: Klokan.Jack Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom1969 Vloženo 9. Únor 2012 Sdílet Vloženo 9. Únor 2012 No jistěéé, vy ty vědomosti máte. -DD Kde však již není co brát, ani smrt nebere :-). Z jalové krávy tele nevymámíš :-). Snad jen, kdybych chtěl získat pocit, že jsem závodník. Diesel mi na trojku tak "pěkně" přede v té stokilometrové rychlosti. Až na tu krajinu, proč se tak pomalu kolem pohybuje, že by snad již posun v časoprostoru ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom1969 Vloženo 9. Únor 2012 Sdílet Vloženo 9. Únor 2012 Pokud chceš řešit sekundu při předjíždění, tak jezdi nejméně audi R8 ( tam jsem teprve konstatoval, že to opravdu jede a zrychlovat či předjíždět je radost) Protože jinak 1.9 nebo 1.6 je úplně jedno, obě nejedou a musí být šikovný řidič aby to dohnal svým uměním. Jinak je třeba se přizpůsobit motoru. Se 77 kw musíš mít daleko větší rezervu než nějakou jednu sekundu. To je jako poloha ,,S,, u mě s DSG. To je vcelku jen taková legrace s tímto motorem. spoustu řevu a skutek nikde. Bohatě si to vystačí s plynem na podlaze. ale je dobrá třeba na horách ve sněhu, kdy je potřeba držet motor v otáčkách aby člověk dobře vyjel kopec. Tak mě teď napadá, jestli ono to není ,,S,, jako sníh a ne jako sport. -DDDDDD Ach jo, z extrému do extrému. Co takhle Porsche, Ferari nebo Lamborghini. Srovnávejme srovnatelné. U 1,6 není co dohánět uměním. Z bláta kladivo nevykuješ :-). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tamaguci Vloženo 10. Únor 2012 Sdílet Vloženo 10. Únor 2012 Jeli jste někdy v 1,9sdi? Akcelerovala? Ne! Ale je to taky 1,9. A přesto si mnoho lidí myslí, že patří k tomu nejlepšímu co vw udělalo. Dneska je prostě downsize trend, kterej nemá smysl řešit, čeká všechny motory. Buďme rádi alespoň za to. Další na řadě je elektrika a tam už to bude opravdu pro jinou generaci a ne pro nás co poznali vůni benzínu a smrad nafty. Já 1,6cr mám a jsme max spokojen(na to že to je ropák). Pravda, je v šestikvaltu. Ale motor je prostě dobrej. S 1,9(77kW) je v nejhorším případě srovnatelná. Co bude jisto jistě nevýhodou, že to má filtr a nemůžeš tam lejt olej z friťáku. Papírově to má výkon stejnej a krouťák taky. Prostě ti to akorát naservíruje v širším spektru otáček. Starý TD ti bouchlo v 1900o/m a ve 2000o/m už bylo po všem. Je jasný, že to subjektivně působí(umocněno traktorovým rachotem) lépe, než tižší a plynulejší podání v 1,6. Pokud by to bylo i objektivní zjištění, musí být problém jinde. V převodovce! Jistě! Proti starýmu pětikvaltu je (myslím, že kvůli emisím) delší a proto je to mrtvola. S motorem to nesouvysí. Ten jede dobře. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Klokan.Jack Vloženo 10. Únor 2012 Sdílet Vloženo 10. Únor 2012 asi tak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom1969 Vloženo 10. Únor 2012 Sdílet Vloženo 10. Únor 2012 Junior: Výkon je stejný opravdu pouze papírově. Papír pro mě není argument. Řídím se vlastní zkušeností. Za poslední tři roky jsem s 1,9 najezdil 200 000 km. I u zcela stejných motorů často najdeš pozorovatelné rozdíly výkonu. Nejprve píšeš, že je motor dobrej a vzápětí, že s pětikvaltem je to mrtvola. Přečti si to po sobě a budeš se divit, k čemu si vlastně sám došel. Z vašich zkušeností jsem tedy dospěl k závěru, že motor je oproti 1,9 mrtvola, ale s lepší převodovkou se dá ještě něco zachránit. Aby Vaše srovnání bylo skutečně objektivní, museli by jste srovnávat s 1,9 taky s lepší převodovkou. Na druhou stranu chápu, že pokud bych si auto s tímhle motorem koupil za svoje, tak bych byl také schovívavější a snažil bych se soustředit na klady a přehlížet nedostatky. Dál to rozvádět asi nemá smysl. Tenhle motor za to opravdu nestojí. Bohužel musím uznat, že dnes u Octavie opravdu není smysluplná alternativa. Alespoň pro milovníky dieslu. Těm co budou váhat nad koupí asi nezbude než doporučit, ať si motor opravdu vyzkouší. Určitě se najde dost lidí, kteří potvrdí jak Vaše, tak moje zkušenosti. Každý upřednostňuje něco jiného. Někdo desetinky spotřeby, někdo hlučnost a někdo výkon. Vím, že vás slovo výkon ve spojitosti s 1,9 dráždí. Ten rozdíl opravdu není velký, ale prostě tam je a pokud se dá ještě něco zachránit lepší převodovkou nejsem schopen posoudit. Je pak otázkou jestli peníze za lepší převodovku neinvestovat jinak. To už je, ale na zvážení každého uživatele. Kdyby to šlo, tak bych se k 1,9 okamžitě vrátil. Dokonce jsem nabízel kolegovi na firmě, který má jednu z posledních 1,9, jestli to nechce vyměnit. Vyzkoušel a hádejte co mi řekl ? Ani vůně nového vozu jen nezlákala :-). 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tamaguci Vloženo 10. Únor 2012 Sdílet Vloženo 10. Únor 2012 tom 1969: ach jo, to už je taková klasika 'odborných' diskusí. Tahání se o slovíčka. Přesně proto sem raději moc nepíšu. Svůj příspěvek jsem si po sobě na tvé doporučení přečetl a asi jsem nepochopil na co narážíš. Myslím, že to je srozumitelné. Auto jsem si koupit za své, ano. Za své jsem si koupil také těch několik aut před tímto(Škody). Stejně tak jsem jezdil s několika služebákama. Svá auta si vybírám. Co mi vyhovuje si koupím. Je smutné, že uskutečnit testovací jízdu s 1,6 ve čtyřkolce, než ji člověk koupí a nebyl odkázán pouze na podobné diskuse, byl nadlidskej úkon, ale podařilo se. Na auto jsem potom čekal jen půl roku. Tomu říkám průlom, více než 20let po revoluci. Nemám důvod si lhát do kapsy, jak naznačuješ. Pouze se snažím nazývat věci správným jménem. Mohu tě ujistit, že s každou další novou Škodovkou, kterou jsem měl, cítím drobný krok 'zpět' v kvalitě auta na mnoha maličkostech. Rok od roku se šetří více a více na spoustě drobností, který nakonec jako celek prostě vadí. Má odvěká slabost(až úchylka) pro Škodu stále více dostává na prdel. Ale NE kvůli motoru, příteli! Škodovka nikdy nebyla synonymem výkonu. Každý kdo řídil i jiná auta než Škoda 1,9(77 a více kw)musí přece vidět, že to není žádnej zázrak. A co čekáš od 1,6? Takže to shrnu ještě jednou. Motor 1,6 jede stejně dobře(pro někoho blbě) jako 1,9. Výkon není problém, problém je škodolibost soudruhů z VW. Dlouhá-dlouhá-dlouhá-předlouhá-pětistupňová převodovka. Proto jsem použil termín mrtvola, který sis zcela chybně spojil s motorem. Je to již srozumitelnější? Dej tuhle převodovku do své 1,9 a napiš jak ti ta silná 1,9 pojede. Lidi kteří hledají u Škody výkon, mi je upřímě líto. Nemyslím to špatně, ani nechci urážet. Spíš jsem naštvanej na to, že jsem stále nepochopil to neskutečný 'dogma' kolem 1,9 a výkonu. Já např. 1,6 považuji za zcela smysluplnou alternativu k 1,9. Komu nestačí pětikvalt si buď bude muset počkat než se lid vzbouří a zlobrům v koncernu natrhnou řiť, protože si to zaslouží. Pak se snad milostivě uvolí a přestanou handicapovat Octu proti Golfům a i nám do čech pošlou převodovku pro dospělí a třeba i jiné vychytávky. Nebo si koupí 4x4, kde je šestikvalt a jede fakt v pohodě! Nebo si bude muset připlatit za vynikající DSG. Taky existují 2.0 motory, které se nabízejí jako lepší alternativa. Nebo jak píšeš ty, jsou i tací, kteří skáknou do bazoše pro královnu všech motorů a upřednostní ryzí 'vůni' nafty před vůní nového auta . Nebo si koupí nějkého korejce či itala. Nic proti, promiň. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PetrBo Vloženo 10. Únor 2012 Sdílet Vloženo 10. Únor 2012 když tohle pročítám, tak musím taky reagovat. Patřím k těm, který si Octu s tímto motorem koupil za své a vůbec toho nelituju. Jasně, ocenil bych 6-ti stupňovou převodovku, ale bohužel v nabídce není. Všechno je dnes o kompromisu, buď budu mít balík peněz a nebudu řešit co a s jakým výkonem si koupit a nebo se musím spokojit s nabídkou která je. Já jsem měl volbu jasnou, chtěl jsem oktávku a né jiné alternativy typu Kia, Hyundai, Renault,...Vím, že jsem koupil dobré auto a z toho vycházím. Myslím si, že nemá vůbec žádný smysl neustále srovnávat 1.6 s 1.9, protože 1.9 se nám všem ze známým důvodů prostě už nenabízí. Plakat tady nad politikou koncernu klidně můžem taky, ale co z toho. Pokud někomu tenhle motor nevyhovuje, tak má svou volbu aby se podle toho zařídil. Pokud máte auto jako firemní, uvědomte si, že jsou daleko horší auta. Za mě tohle auto i tuto motorizaci doporučuji, protože vše je jen otázkou najetých km a sžití se s autem. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Klokan.Jack Vloženo 10. Únor 2012 Sdílet Vloženo 10. Únor 2012 Tamaguci: Napsal si to dobře, naprosto s tebou souhlasím. Ty máš 4x4, to to vše vysvetluje, ta má 6 rychlostí a proto to jede normálně. Mě se 7 taky. Je to v té převodovce. dát tuhle novou k 1.9, tak to bude ještě horší lemra než tahle 1.6, protože ta má aspoň krouťák v daleko širším spektru. Jinak když narážíš na dobu výroby a možnost si to odzkoušet, tak já když sem jí před 2 roky objednával, tak 1.6 s DSG bylo zařazeno pouze 2 měsíce do výroby, takže sehnat někde v republice auto na vyzkoušení s tímto spojením bylo nemožné. Byly jen s manuálem a ten všichni hanili. Tenkrát sem to risknul a dal bez vyzkoušení. Jel jsem jen s manuálem, který mi přišel průměrný, ale viděl jsem jak jsou ty převodové stupně blbě poskládané. Doufal jsem, že když tam bude rychlostí 7 a ještě s tím nebudu muset kvrdlat já, že to bude lepší. Objednal jsem a čekal. Naštěstí to vyšlo a moje teorie se potvrdila. Je to opravdu rozdíl a dnes jsem rád, že jsem to risknul. Ještě by mohli dělat 1.6 DSG 4x4. Ale to nebudou, protože na takový přenos ta DSG není stavěná. Teď už je nová 7 st. DSG v tiguanech 4x4 s 2.0 TDI. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom1969 Vloženo 10. Únor 2012 Sdílet Vloženo 10. Únor 2012 Já bohužel volbu motoru neměl i když upřímně nevím jakou alternativu bych teď u Škodovky volil. Asi bych se také tento špatný motor snažil zachraňovat převodovkou. Co bych uspořil na spotřebě, to bych vrazil do převodovky. To vše jen proto, aby se splnili emise EU. Nebo bych časem rezignoval a utěšoval bych se tím, že jsou i horší auta. Časem bych možná i zapomněl, že už nemůžu předjíždět tam kde jsem kdysi mohl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.