Přejít na obsah

1.6 TDI CR (77KW)


jarda109283

Doporučené příspěvky

To bych tedy zrovna moc neradil. Dotěch 1500 km v klidu aby si motor sednul a zvykly si na sebe třecí součásti a pak přidával. Kolem těch 2000 km už bych ho občas pěkně protáhl do červenýho. A tak jezdit pořád. Kolem těch 6000 km se usadí spotřeba a pak už to bude pořád stejný. To ho ale taky občas protáhnout. Každý motor totiž umí zlenivět. Mám teď 60 tis a DSG mu nechá pěkně vytočit až k červenýmu, takže moto chodí jak hodinky. Co se týká rosvícení kontrolek při regeneraci, tak to jsem nezažil. Ani běžný řidič, co občas jede dál nebo po dálnici to nezažije, protože se to spustí samo aniž by to nějak zaznamenal. Jelikož ho nešetřím, tak mě se to vypaluje úplně v klidu samo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Věc názoru....Tohle platilo pro auta , která byla vyráběna v dávných dobách. Dnes se měří na tisíciny, což tehdy nebylo, není proto důvod něco zabíhat. .Nebyly řídící jednotky, žádné adaptace pro motor, jak si auto naučíte jezdit, tak bude jezdit dál....Při výrobě se nanáší povrchy pro provoz ihned v zatížení, nikdo ani neuvažuje, že auto bude jezdit jinak...Tenhle názor, opatrné zajížděni se stopro projevil při fábiích 1.2. Kdo jezdil a jezdí velmi svižně, nemá s tímto motorem žádný problém .Naopak, Ti co jezdí opatrně, potýkají se s problémem přeskočené rozvody, podpálené ventily, rozpadlý katalizátor.Všichni odborníci Vám řeknou, jak koupíte auto, jezdit naprosto normálně.Řadit ve vyších otáčkách a neřadit pod momentem vyšší stupně...

Regeneraci řidič skoro nepozná....Malinko změní chování, zvuk motoru,zvýší se spotřeba na pal.počítači proti normálu.Ale tohle pozná pouze řidič, který má zkušenost a ví, jak to funguje.

KLOKANE. DSG má taky adaptace, jak pro rychlost řazení,pamatuje si styl jízdy.Takže může řadit svižně, ale i lenivě. Dvě stejné auta vyrobená v jeden den , ale v rukou různých řidičů ve stejném zatížení dokážou jezdit naprosto rozdílně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě nemusíš říkat jak řadí DSG, s 60 tis to už vím naprosto bezpečně. A co se týká motoru, tak 1500 km je v jeho životnosti naprosto zanedbatelná chvíle, navíc se to dá najet pomalu za den, takže když si někdo přiveze nové auto, tak než si ho tzv. ošáhne má je tam najeto. Pořád je to jenom stroj a když se nechají součástky na sebe v klidu sednout, tak je to daleko lepší jak mu hned dát sodu. Navíc těch 1500 km klidnější jízdy doporučují vesměs všichni prodejci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě nemusíš říkat jak řadí DSG, s 60 tis to už vím naprosto bezpečně. A co se týká motoru, tak 1500 km je v jeho životnosti naprosto zanedbatelná chvíle, navíc se to dá najet pomalu za den, takže když si někdo přiveze nové auto, tak než si ho tzv. ošáhne má je tam najeto. Pořád je to jenom stroj a když se nechají součástky na sebe v klidu sednout, tak je to daleko lepší jak mu hned dát sodu. Navíc těch 1500 km klidnější jízdy doporučují vesměs všichni prodejci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nazdar, uvazuji o OII 1.6 TDi 4x4. Muze mi prosim někdo z majitelů napsat jestli je tenhle motor dostatečný /výkon/ při pohonu 4x4, jakou mají spotřebu a celkově jak jsou spokojeny s autem? Alternativně uvažuji o Yetim 2,0 TDi 81 kw

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se týká výkonu 1.6 TDI, tak se mi pro běžné ježdění zdá dostatečný. Pokud si závodník, tak si kup silnější. Vzhledem k tomu, že 4x4 je 6ti kvalt, tak na tom budeš líp jak běžný 5 ti kvalt. Zase je auto o trochu těžší. Tak suma sumárum nastejno. A asi když by sem kupoval 2.0 TDI tak 103 kw, ale 60 tis je samozřejmě znatelná částka. To bych ale zase radši zůstal u OII 4x4 1.6 TDI. Alespoň je tam nižší povinné ručení a rozdíl 77 kw a 81 kw je v podstatě neznatelný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pava: pokud nejsi zavodník, tak stačí naprosto v pohodě. Mám 5ti kvalt, včera jsem jel z Plzně na Prahu 120km/h tempomat ve třech lidech, pak jsem zatopil a rázem tam bylo 180, takže pružnost taky slušná. Pro normálně slušně jezdícího člověka plně dostačující motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

nazdar, uvazuji o OII 1.6 TDi 4x4. Muze mi prosim někdo z majitelů napsat jestli je tenhle motor dostatečný /výkon/ při pohonu 4x4, jakou mají spotřebu a celkově jak jsou spokojeny s autem? Alternativně uvažuji o Yetim 2,0 TDi 81 kw

Zdar, buď v pohodě. Mám ho ve čtyřkolce cca půl roku a s výkonem nemám problém. Pravda je, že hodně dělá opravdu ten šestikvalt. V pětikvaltu jsem taky párkrát jel a nemůžu sice říci, že by byl špatnej, ale občas mi tam něco trochu chybělo. Jednička a dvojka jsou relativně krátký. Což dle mého, dobře kopíruje výše posazenej krouťák(proti 1,9pd) a když dojde na lámání chleba, tak se to netrápí. Jasně je to víc kvrdlání, ale převodovky od VW jsou naštěstí dobrý. Možná šestka by mohla být kousek delší, ale to je asi pouze můj pocit. Zatím se mi nestalo, že bych musel na dálnicích do kopců podřazovat, jak jsem tady někde četl. Co se týče spotřeby, tak mám nyní dlouhodobou asi 6,5. Bohužel to poslední dobou 'prasím' krátkými pojížďkama po městě, zima, topení světla, stěrače atd. Chudák filtr. :( Jinak přes léto jsem jezdil okresky i za 4,9(s klimou). Takže myslím, že pro mě slušný. Nejsem žádnej závodník, ani tralalák. Vozím rodinu a jezdím 'dle předpisů'. Prostě průměr. O Yetíkovi jsem také uvažoval, ale je to bída s kufrem. Ty 4kW nepoznáš. Semtam se svezu ve firemní A4 a Pašíkovi, oba 2.0CR. Myslím, že Pašák je dokonce 125kW. Žádné velké rozčarování se pro mě nekonalo. Je to znát, ale pokud nelítáš denně Praha-Drážďany, naloženej po střechu, tak bych těch mnoho desítek tisíc raději invenstoval do nafty a pořádně si užil cestování s 1,6. Takže asi tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už bohužel také jezdím s tímto motorem. Všechny negativní očekávání se potvrdili a některé i předčily. Předtím jsem jezdil s 1,9 TDI a je to brutální rozdíl, bohužel do mínusu. Když mi před firmou chtěl mechanik namontovat handsfree, tak se ani po půl hodině motor nezahřál. První šok byl, když jsem zjistil, že bez sešlápnutí spojkového pedálu skoro až k podlaze nejde motor natočit. Proboha proč taková pitomost v software ??? První cesta byla z Prahy přes Hradec do Olomouce. První kilometry byly po dálnici, na tachometru 140 km/h. Bylo celkem prázdno, takže nebylo třeba ani předjíždět. Za Hradcem to přišlo. Jízda přes obec. 50 km/hod na 3 málo, na 4 moc. Pokud je rovinka, tak to ještě na 4 jde, ale pokud je třeba v nějaké zatáčce lehce přibrzdit je třeba zařadit 3 a vzápětí zase 4. Proboha jak dlouho je už u nás 50 km/h v obci, aby s tím vývojáři počítali.

Další šok přišel při předjíždění. Jedu na 5 100 km/h. Předjíždím kamión, šlápnu na plyn a ono nic. Po prodlevě začne motor velice pozvolna zrychlovat a asi po 6 sekundách jsem na 120 km/h. Vidím, že tenhle motor mě nechá zcela ve štychu. Když to zkouším podruhé vzpomenu na své začátky ve Škodě 120 a podřazuji na čtyři. Motor řve a zkracuji tento čas z 6 na 5 sekund. Ó jaký úspěch. Zvažuji kde udělali soudruzi ve Škodovce chybu. 1,9 mě ve štychu nikdy nenechala.

Dneska jsem jezdil celý den po zákaznicích. Bohužel jsem si blbec nevzal čepici a rukavici. Motor začal topit po 30 km a 1/2 hodině jízdy. To už jsem byl u prvního zákazníka. Než jsem jednání vyřídil motor vychladl a tak celý den pořád dokola. Celý den jsem klepal kosu. Stěžoval jsem si u šéfa, že zřejmě koupil nějakou pouštní verzi Octavie. Volal do servisu, kde auta kupoval a tam mu řekli, že to 1,6 dělají a že je to z důvodu aby se v létě nepřehřívali :-). Kartón z krabice na chladiči by prý možná náš problém řešil :-). Máme si však dát pozor na ztrátu záruky :-). Fakt pobavili.

Jízda s tímto motorem je velmi nepříjemná a v některých momentech, zejména u předjíždění až nebezpečná. Pokud chcete, aby to alespoň trochu jelo, musíte tomu autu neustále šlapat po krku. Honit traktor ve vysokých otáčkách, ale trhá uši :-). Naopak při otáčkách pod 2000 upadá motor do kómatu a pod 1500 do klinické smrti. Dostat ho z toho vždy vyžaduje hodně času a trpělivosti. Motor je oproti 1,9 opravdu tišší a pokud ho budete pořád dusit, tak možná i úsporný ale co z toho, když prostě netáhne. Pro nezkušené řidiče možná ještě bude výhodou, že si motor nechá hodně líbit. Podle hesla řaď si co chceš, šlapej na plyn jak chceš, já si stejně pojedu podle toho co mi napsali do software ve Škodovce. Se mnou nehneš.

Zlatá 1,9 TDI, sice chrochtala při sešlápnutí na podlahu možná i trochu zakouřila, ale nikdy mě nenechala ve štychu a vždy ze sebe vydala maximum bez ohledu na nějaký pitomý software. Za tři roky jsme spolu najezdili 200 000 km. To byl pan motor. Budiš Ti země lehká.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TOM1969: Dobře jsi to napsal. Vystihl jsi to naprosto přesně. V podstatě to potvrzuje moje slova. Nemluvím do větru a z neznalosti věci. Soused tenhle motor má ve služebáku v combi a musel 1,9 TDI 77KW vrátit. Dostal jí zhruba stejně, jako já koupil 1,8 TSI. Takže nové auto. Rozebírali jsme to s ním několikrát. Kromě toho, že truchlí nad bílou barvou, tak doslova roní slzy nad ztrátou té 1,9 TDI. To topení potvrzuji, co říkal, že to topí po strašně dlouhé době a co je hlavní, v zácpách v Praze, když běží motor na neutrál, tak ztrácí v zimě provozní teplotu, z cca 90 st. mu to padá na 50...tím pádem i méně topí. Říkal, že musí prošlapávat pedál plynu, aby se motor zahřál. Co se týče výkonu, je to přesně tak jak píšeš. Nemůže předjíždět, motor prý musí točit ve vyšších otáčkách a ze spoda je to totálně mrtvé. prostě soudruzi u tohoto motoru šlápli do hovna (omlouvám se).

Možná jediné plus je ta spotřeba, i když i o tom pochybuji. Já měl auto s 1,9 TDI 96KW, to byla raketa, když jsem měl auto v servisu, půjčili mi oktávku 1,9 TDI 77KW a já se bál, že to bude šnek. No musím přiznat, že mě tehdy ten motor velmi příjemně překvalpil. Nebyl to takový zátah jako u té mé původní, ale jelo to slušně, velmi slušně a předjíždět se s tím dalo. A že to bylo hlučné? Nijak zvlášť, celkem ok. Nemyslím si, že tyhle 1,6 CR TDI jsou tak výrazně tišší. No jak píšeš, škoda, že tyhle 1,9 skončily.....

Co se týče mého benzínu 1,8 TSI, mohu s klidem prohlásit, že topí téměř okamžitě a motor záhadně nevychládá :) A předjíždět se dá s ledovým klidem a úsměvem na tváři :D

Ono je tu spousta majitelů, co hlásí, že ta 1,6 TDI je raketa, každý to vidí pocitově jinak, obzvlášť, když přejdou třeba s felicie, nebo jiného podobného auta s malým motorem. Ale věř mi, že není nad horší pocit, když předjíždíte, šlapete na plyn a modlíte se, aby předjížděné auto nepřidalo a nejelo něco v protisměru...

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A já si dovolím nesouhlasit. Jezdil jsem s tím motorem (náhradní vozidlo), když jsem "testoval tuhost karosérie" u svojí 1,8 TSI-DSG, v práci jezdím 1,9 TDI a nemůžu říct, že by ten motor byl pocitově slabý. A co se týče převodovky, ať se na mě nikdo nezlobí, ale umí jet ve spodních otáčkách (1500) i nahoře (3500-4000). Jeho nevýhodu-pomalé zahřívání jste již popsali a jako výhodu vidím příznivou spotřebu při jízdě dle předpisů (pod 5 l/100 km). Asi budu protivný, ale komu ten motor nesedí, ať si pořídí co je jeho srdci bližší. Mě osobně jako zarytého benzíňáka ten motor příjemně překvapil. Ale možná je to tím, že stav mého bodového konta mi nedovolil jezdit v pružnějším režimu (jako prase). :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Clint: Taky vzpomínám na 1,9 TDI. Dokonce jsem šéfovi navrhoval, ať mi nechá starou Octávu, ale bylo to zamítnuto. U mě je to navíc umocněno tím, že jsem měl kombika a teď mám sedan :-(. Škaredý a pro mě nepraktický. A to vše proto, že skončily přepážky kvůli odpočtu.

Jenom se divím kolik lidí tu 1,6 TDI CR chválí. Asi opravdu záleží z čeho na to přešli. Navíc je asi těžké přiznat, když si to koupí za svoje, že je to shit.

Benzín Ti celkem závidím, je to jiné svezení než se žumpožroutem.

Jinak to předjíždění bohužel probíhá s 1,6 přesně jak jsi popsal. Nejsem žádný závodník, ale u předjíždění se řídím zásadou: Čím je předjíždění pomalejší, tím je nebezpečnější.

Můj závěr k motoru 1,6 TDI CR je:

+ úspornost ( pouze za dodržení určitých podmínek )

+ nízká hlučnost ( samozřejmě platí pouze ve srovnání s jinými TDI, na TSI stejně nemá )

+ nízké emise ( děkuji Ti EU )

Tyto klady jsou zaplaceny:

- malým výkonem

- jízdním diskomfort

- nebezpečným předjížděním

- špatným zpřevodováním

- jízdou v čepici, bundě a rukavicích ( někdy až do cílového místa, u obchoďáků, kteří často zastavují třeba i celý den )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K předjíždění je výkon potřeba. Člověk musí mít tu možnost šlápnout na pedál a bezpečně předjet. Pokud tohle motor neumožňuje, tak je lepší nepředjíždět. Proto jsem zastáncem pružnějších motorů, ovšem vykoupených vyšší pořizovací hodnotou. Já osobně předjíždím často a dá se říct, co je přede mnou, je za mnou. Mám rád, když si styl a rychlost jízdy volím sám a ne , že se táhnu za autem. Takže v tomto případě jsem se svým motorem plně spokojen. Je to jak píšeš, čím rychleji předjedeš, tím bezpečněji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...