Publikováno Červen 5, 200916 r Zdravím, dneska jsem kontroloval tlak v pneumatikách a zjistil jsem, že vzadu mám mít pro plně zatížené vozidlo tlak 290 kPa, zatímco manometr ukázal pouze 220 kPa. Tak jsem zajel na benzinku, abych to dofoukl. Když jsem nasadil hadici od kompresoru na ventilek, nějak to blbě těsnilo a z ventilku unikal vzduch. Byl jsem tam s malou dcerou, která mi zrovna v té chvíli utekla. Okamžitě jsem se za ní rozběhl, abych ji našel. Když jsem se vrátil, zjistil jsem, že z pneumatiky uniklo docela dost vzduchu. Změřil jsem tlak manometrem a ten mi ukázal něco přes 100 kPa, takže unikla téměř polovina vzduchu. Okamžitě jsem to dofoukal na předepsaný tlak. Chci se zeptat jestli ten pokles tlaku nemůže mít nějaký vliv na jízdní vlastnosti mého autí. Nemělo by se to nějak vyvážit nebo jinak seřídit? Pneumatika vypadá normálně a ani při jízdě domů (několik km) jsem nepozoroval nic neobvyklého. Buď to byla nějaká divná hadice nebo jsem pitomec já, ale trvalo mi několik desítek sekund, než se mi ji podařilo nasadit na ventilek tak, aby vzduch neunikal. Díky předem za vaše komentáře.
Červen 5, 200916 r stalo se ti nekdy, ze jsi prisel k cyklistickymu kolu a jedno kolo bylo prazdny? Dofoukl si ho a jezdis dal. Tak asi to se stalo , kdyz si ufoukl kolo u auta. NIC. Upraveno Červen 6, 200916 r od Blacky
Červen 5, 200916 r To je uplne normalni. Najit dneska benzinku s poradnym foukanim je umeni. Z vlastnich zkusenosti jsou na tom dobre snad jenom byvale Aralky... tak mne to uchazi. Jednou jsem dokonce objizdel 4 benzinky, abych zjistil spravny tlak! Jinak, kola bych se neobaval a resil bych to az v pripade nejakych problemu. Nic by se nemelo stat. Upraveno Červen 5, 200916 r od bojler
Červen 7, 200916 r Autor Kluci, díky moc oběma za odpověď. Možná za to mohla moje paranoia, ale radši jsem se zeptal. Ta benzínka, kde jsem foukal kola, je shodou okolností taky bývalá Aralka, teď OMV. Zkoušel jsem ale ještě další dvě místní benzínky a tam to bylo podobné. Ono to asi bude tím, že foukání pneumatik je neplacená služba, tak se o to moc nestarají. Klidně bych si nějakou dvacku připlatil, kdyby to bylo v lepším stavu.
Září 2, 200916 r Já nedůvěřuji téměř žádnému ukazateli tlaku na kompresoru u benzínky,proto vždy po dofouknutí ještě kontroluji manometrem. A s těmi hadicemi-koncovkami je to někdy fakt na mrtvici.
Leden 7, 201015 r No já mám zkušenosti takové, že většinou mi tlak co ukazuje tlakoměr na tom foukacím zařízení moc neodpovídá skutečnosti. Dokonce teď jsem foukal na Lukoilu a tam měli digitál. Nastavil jsem požadovaný tlak a po změření svým tlakoměrem jsem zjistil o 0,15 baru miň (tlakoměr mám novej). Takže ja radějí foukám více a pak pomocí vlastního tlakoměru to dorovnám na správnou hodnotu. Kontroluju a dofokuju skoro každý týden.
Leden 7, 201015 r kazdy tyden? To bych se zblaznil. Ja vzdy kdyz prezouvam a pak mozna jednou mezi tim. Prubezne sleduju kola, jestli nedoslo k nejakymu ubytku ale jinak to neresim.
Leden 7, 201015 r .... a čím to foukáš, vzduchem nebo plynem? Mě auto stojí venku a po týdnu to kontroluju a většinou musím přifuknout, sice ne moc, ale něco jo. Kdybych nefoukal celou zimu, tak na konci už budu jezdit po ráfkách
Leden 7, 201015 r pánové já kontroluju tlak a případně dofukuju cca tak jednou za 2-3 měsíce...a plním pouze vzduchem, žádnej plyn....a zatím nikdy žádnej problém.. Upraveno Leden 7, 201015 r od Marek
Leden 7, 201015 r .... a čím to foukáš, vzduchem nebo plynem? Mě auto stojí venku a po týdnu to kontroluju a většinou musím přifuknout, sice ne moc, ale něco jo. Kdybych nefoukal celou zimu, tak na konci už budu jezdit po ráfkách foukam normalne vzduchem. A za pul roku ( od prezuti k prezuti) prakticky nedofukuju, protoze to neni potreba. Vyjimecne nejakou desetinku.
Leden 8, 201015 r .... kurňa chlapi, to jste mi nasadili brouka do palice Budu se na ten úbytek tlaku více zaměřit.
Leden 8, 201015 r pokud ti zmizi desetinka tydne, tak je nekde chyba. Zkus "zaslintat" ventilky, jestli se ti zacne nafukovat bublina, tak uchazej. Jinak to muze byt spatnym usazenim gumy na rafku, ale to by musela byt nahoda. Nejakej defekt bys poznal, to by uslo docela rychle. Je to divny. Zmeny tlaku pri zmenach teplot jsou jasny, ale dlouhodobe by se to nemelo moc hybat. Upraveno Leden 8, 201015 r od Blacky
Leden 8, 201015 r Chlapy jste nějaký přecitlivělí... Nějakou setinku či desetinku baru neřeším. Já dofukuju vzduchem tak 1x za 2 měsíce. Jinak pohledem zkontroluju před jízdou všechny pneu. Upraveno Leden 8, 201015 r od Dodo-Kolín
Leden 8, 201015 r k úniku dochází dost u lidí co přehazujou pneu na ráfcích...myslím zimní a letní dle sezony.....tím sundaváním a nandaváním se guma dost ničí...
Leden 8, 201015 r Jo a divím se tomu, že to ještě někdo dělá... Fakt toho hodně ušetří, když jim ta guma za chvilku odejde do věčných lovišť
Leden 8, 201015 r No ak sa dobre pamatam tak v sefo v pneuservise tvrdil ze je to jedno, lebo seriozny pneuservis aj tak gumu zhodi aby ju poriadne prekontroloval, tak neviem co je na tom pravdy.
Leden 8, 201015 r Pokud bych zjistil, ze mi to v pneuservise udelaj, tak uz tam nikdy nepujdu. Pri tom fofru co tam maj je mi jasny, jak se k tomu chovaj. Nastesti si to prezouvam sam. Mit 2 sady aspon na plechu myslim muze mit kazdej.
Leden 8, 201015 r Nasadili jste mi brouka do hlavy chalani. Jinak gumy nepřezouvám, letním mám na hlinikách a zimní na ocelových. Je pravdou, že jsem tlak tak cca 14 dnu nekontroloval. Až přestane sněžit mrknu na to:)
Leden 9, 201015 r Já osobně mám taky letní a zimní sady pneu. Letní hliníky a zimní pechy. A jak tu bylo napsáno, kdyby mě v servisu ty gumy chtěli před přezutím sundavat, tak to ani jako. Podle mě je to zbytečnost. A k dofukování:, kontroluju to občas, když si vzpomenu, nebo když se mi to nezdá. Nikdy jsem neměl velkej rozdíl. A pravda je, že ty kompresorový manometry nejsou moc spolehlivý. Já jsem tady u nás vzal pumpy z jednoho kraje města na druhej, celkem jich bylo 7, a u každý mi to ukázalo vždy jinej tlak. A přenosnej manometr mi ukázal taky něco jinýho. Tak si pak vyberte. Na druhou stranu velký rozdíly to nebyly, tak to moc neřeším.
Leden 9, 201015 r S tlakem v pneu nemám taky žádný problém. Čas od času kontroluju a žádný úbytek nemívám nebo opravdu pouze minimální.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.