Přejít na obsah

Autobateria


ceannu

Doporučené příspěvky

Čím později, tím lépe.  ŘJ vozu je trvale připojená k akumulátoru, i když nemáš centrál.  Třeba svorka 30al (vnitřní osvětlení) se ve výchozí konfiguraci odpojuje až po 30ti minutách.  Hlavně je potřeba to měřit tak, aby se napájení nepřerušilo, jinak se ty jednotky probudí a začnou odebírat výrazně víc.  Dělá se to tak, že přiložíš jeden hrot ampérmetru na pól akumulátoru a druhý na tu svorku, kterou je připojený.  Pak opatrně stáhneš svorku z pólu akumulátoru, přičemž držíš ty hroty.  Lépe se to dělá ve dvou lidech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmm, tak jsem zjistil že mám dva klešťáky na střídavý proud a malej multimetr má asi rozsah DCA mrtvej. Takže změřím kulový ale když jsem teď zkusil zaškrtat kontaktem k autobaterii tak to jiskří jako kdyby tam teklo docela jako pár ampér a má tendenci se to přilepit a když odpojím pravděpodobně drát od autorádia( protože to je hnědý drát který tam není stoprocentně z fabriky) tak se to chová stejně takže autorádiem to nebude A teď teda musím sehnat multimetr který umí změřit DC proud. Za upřesni toho postupu strašně moc děkuji a myslím že si poradím sám není to nic těžkého chci nemít jalové ruce

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

DC klešťákem můžeš změřit nabíjecí proud akumulátoru, ale určitě ne ten klidový.  To jiskření je zcela normální jev i na zdravém autě.  Jak jsem psal, proud při opětovném zapojení akumulátoru je několikanásobně vyšší než klidový odběr z akumulátoru.  A pokud myslíš ten tenký hnědý drát na svorce mínus, tak ten tam je už z fabriky ;-)  Vede do ŘJ vozu, aby mohla měřit napětí akumulátoru přímo na svorkách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

takže: autu jsem odpojil autoradio, žádná změna. Auto si teď půjčil brácha jako náhradní, protože ho zprasila nějaká dáma a má auto v servisu a začal s ním jezdit a baterie se srovnala. Takže příčina je jasná. Krátké jízdy a spíš neježdění.

Editováno: , autor: elvis78
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...
Ahoj,
 
mám dotaz ke Škoda Fabia I 1.4 16v 55kw.
 
V prosincových mrazech se vybila baterie (44 aH), která v autě byla již přes 4 roky. Koupena nová baterie Exite (52aH), která od 4.12. fungovala do 24.1. V ten den auto nešlo nastartovat, nahozeno na kabely a v pohodě do 31.1. Opět nešlo nastartovat, nahozeno na kabely a odvezeno do servisu.
 
Baterie dle všech testů v pohodě, alternátor údajně taky, svíčky měněny v 1/2024 před STK. Zkontroloval jsem i světlo v kufru, zhasíná. Diagnostika nic neukázala, ze servisu jsem tedy sice zdarma, ale bez vyřešení závady jel domů. Dnes už se chvílemi opět objevovala kontrolka baterie, tudíž ráno očekávám problém.
 
Může hrát roli, že je tam silnější (jen o 8 aH) baterie? Dle Auto Kelly a servisu ne.
 
Napadá vás, v čem by ještě mohl být problém? Auto občas zároveň při jízdě (cca 2 000 otáček) cuká, moc se mu nechce zabrat především na 3. stupeň (rovina i kopec). Netuším, zda spolu závady souvisí.
 
Předem díky za veškeré rady a omlouvám se, pokud jsem porušil nějaká pravidla (snad ne).
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

zdrávím mám dotaz koupil sem fabii 1.4 MPI za fakt dobrou cenu protože předchozí majitel udajně strčil místo normalní autobaterie baterii z kolobežky která dávála 67V  a auto skončilo u mě ale já nevím co stím dělat baterii normalní tam mam je nabita otočím kličkem a nic jak kdyby tam vubec nebyla nesvítí blinkry prostě je uplně mrtvý

 

 

poradte prosím

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@rudolfstiburek64 V lepším případě tam budou spálené jen pojistky.  Pokud shořely i řídící jednotky, tak to asi bude horší.  Zkontroluj napřed pojistky přímo na akumulátoru, potom ty vevnitř u pantů dveří řidiče.  Panel přístrojů je SB1 (stálý plus) a SB16 (spínaný plus).  Hlavní pojistka řídící jednotky vozu je SB43.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Silně pochybuju že elektronika přežila přepětí o 500%, ale tak hlavně že to bylo za dobrou cenu.  Začal bych bez baterky s laboratorním zdrojem s omezením proudu. To už chce ale nějaké znalosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

@shrek_85 tak už sem to častečně vyřešil  vzal sem autobaterii nechal sem jí přes noc nabijet a rano sem jí tam připojíl a začlo se kouřit z alternatoru 😮 😕 tak sem  ho odpojil a zkusil otočit kličkem a normalně to nastartoval  ale ted reším další problém a to ten že logicky sem vymenil všechny pojistky a musel sem vyměnit všechny žárovky ve světlech ty praskly taky tím přepětím ale když sem do předních světel dal novou žárovky konkretně blinkr tak se rozsvitil ale neblikal prostě jenom svitil a to sem neměl v zapalovaní ani kliče a světla sem měl taky vypnuta nevíte co by to mohlo bejt ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...