Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 13. Únor 2015 Sdílet Vloženo 13. Únor 2015 Na rozdíl od tebe se Pb baterkama zabývám přes 30 let - a vím proč jsem napsal co jsem napsal. 36Ah baterie může vyhovovat €urochujerům, €konomům a třeba i někomu jinýmu, ale kdo s ní po dvou letech od koupení auta po jedný mrazivý noci nenatočí, ten si prostě tu 50-60Ah koupí děj se co děj - respektive si koupí tu největší, která se mu do kastlíku ještě vleze - a dobře bude vědět PROČ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 13. Únor 2015 Sdílet Vloženo 13. Únor 2015 Řekl bych, že startovací proud ničím nenahradíš a např. 52 Ah baterka může mít maximální startovací proud 470 nebo 520 A. Já bych vybíral podle startovacího proudu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 13. Únor 2015 Sdílet Vloženo 13. Únor 2015 No a právě ten startovací proud je poměrně dost úměrnej kapacitě - což někdo zkrátka nechce pochopit... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sven01 Vloženo 13. Únor 2015 Sdílet Vloženo 13. Únor 2015 Treba si kupit ppriadnu bateriu. http://www.speedpro.eu/baterie-shorai-36ah-p-10646.html Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sven01 Vloženo 13. Únor 2015 Sdílet Vloženo 13. Únor 2015 Pripadne aj pre diesle http://www.speedpro.eu/odyssey-extreme-racing-gelovy-akumulator-p-9342.html Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 14. Únor 2015 Sdílet Vloženo 14. Únor 2015 Treba si kupit ppriadnu bateriu. http://www.speedpro.eu/baterie-shorai-36ah-p-10646.html Taková aku by se mi moc líbila, ale musela by být tak za 1/4 ceny. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sven01 Vloženo 14. Únor 2015 Sdílet Vloženo 14. Únor 2015 Ale ta hmotnost je tiez vyborna...v podstate by si znizil tazisko vozidla, odlahcil a zlepsil aj jazdne vlastnosti....ale ano cena je trochu odstrasujuca... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Supermarine_Spitfire Vloženo 14. Únor 2015 Sdílet Vloženo 14. Únor 2015 (editace) To by možná platilo pro motokáry. V osobním automobilu se takováto jednorázová úspora <5 kg neprojeví nijak dramaticky. Editováno: 14. Únor 2015, autor: Supermarine_Spitfire Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 14. Únor 2015 Sdílet Vloženo 14. Únor 2015 Jo je to tak, lehká a malá a s minimálním samovybíjením. Za lepší cenu bych ji hned bral taky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sven01 Vloženo 14. Únor 2015 Sdílet Vloženo 14. Únor 2015 Jasne ze nie dramaticky ale kazde kilo dole je dobre....a myslim ze o kvalite tej baterie sa neda pochybovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
seagal69 Vloženo 18. Únor 2015 Sdílet Vloženo 18. Únor 2015 zdravím, .... mám fóbiu I., r.v. 2001, 1.9SDi, 47kW, ... zdochla nám batéria, jj, práve dnes, .... po 7mich rokoch. prišiel som pre info, schválenie, radu, .... že či batéria Banner Power Bull Profesional 12V 75Ah 700A, P7540 je tá správná voľba, ..? dík ešte raz za radu, info, pomoc, ochotu, čas, ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sven01 Vloženo 18. Únor 2015 Sdílet Vloženo 18. Únor 2015 mal si tam bateriu takej kapacity? teda 75Ah? pokial ano tak je to spravna volba....banner je fajn. aj ked sa mi zda 75Ah zbytocne silna, ale ked sa ti tam zmesti tak preco nie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
seagal69 Vloženo 18. Únor 2015 Sdílet Vloženo 18. Únor 2015 to je ten problém, že som sa len dozvedel že zdochla, auto je odstavené mimo mňa, mimo dosah, ... takže až ráno budem vedieť, že aká batéria je tam, viem že je značená 3507, a je to banner, údržbová, ... ale aká kapacitne, nemám šajn, takisto manuál, v ktorom sa to vraj dozviem, že aká tam má ísť, .... mám v aute ale min. pôjdem do 70 Ah, a čo s najväčším štartovacím prúdom, ... myslím, že 700A postačuje pre diesel, .... možno aj cca 500A horúcci kandidát: Banner Power Bull PROFESSIONAL 12V 75Ah 680A Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sven01 Vloženo 18. Únor 2015 Sdílet Vloženo 18. Únor 2015 ok. Ked sa tam zmesti tak to nieje problem. Osobne mam tiez teraz bannerku, ked som pre istotu vymenil originalnu po 7 rokoch...este startovala ale zimu by uz asi nevydrzala... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 18. Únor 2015 Sdílet Vloženo 18. Únor 2015 Dehťáky měly minimálně 66Ah, spíš 72Ah - ta 75Ah je jen "další vývoj" směřující k vyšší kapacitě v přibližně stejným objemu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
seagal69 Vloženo 19. Únor 2015 Sdílet Vloženo 19. Únor 2015 tak situácia sa trocha pomenila, prišlo info, baterka je ok, meral ju baterkár v záťaži, ..... že to môže byť závada na riadiacej jednotke? .... má niekto s týmto skúsenosti? ide o to, že baterka natočí napr. dva dni za sebou, a tretí deň sa len pokúsi a zdochnú úplne diplaye, ... v teplotnej tolerancii cca plus5 a mínus 5stupňov, .... a teď babo raď, .... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sven01 Vloženo 19. Únor 2015 Sdílet Vloženo 19. Únor 2015 Pokial zhasne display pri starte tak to je baterka...ale pokial niesi pri aute a nevidis co to robi v skutocnosti tak tazko povedat...pripadne diagnostika. Kedze auto nemas pri sebe a nevies presne co sa deje pri starte tak sa tazko radi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 19. Únor 2015 Sdílet Vloženo 19. Únor 2015 ukostření, kabely baterka a startér Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 19. Únor 2015 Sdílet Vloženo 19. Únor 2015 (editace) Taky může být velký přechodový odpor na kabelech mezi baterkou a karoserií (mínusem) nebo baterkou a starterem. Zkontrolavat dotažení a čistotu stykových ploch. Zase pozdě. :-) Editováno: 19. Únor 2015, autor: McMatej Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 19. Únor 2015 Sdílet Vloženo 19. Únor 2015 to znám to naštve, ale zase to máš líp napsaný :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
seagal69 Vloženo 19. Únor 2015 Sdílet Vloženo 19. Únor 2015 (editace) dík za radu, postrehy, námety, .... dostanem sa k autu, zreferujem, ... vraj na diagnostike vypísalo nejaký vadný snímač teploty motora a vadu ukostrenia, .... ale neviem presne čoho, ... sorry za kusé info, .... ale teraz ma napadlo, že cca 2 mesiace dozadu, bol opravovaný štartér .... a tieto problémy začali až po jeho oprave, ... teda po spätnom namontovaní díkes za ochotu, radu, čas, ... Editováno: 19. Únor 2015, autor: seagal69 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 19. Únor 2015 Sdílet Vloženo 19. Únor 2015 Tady ještě pro info, někdy někde jsem vyhrabal o měření úbytků napěti. Vypadá to nějak jako z pravěku, ale jsou tam alespoň nějaké naměřené hodnoty. AKUMULÁTOR měření ubytků.pdf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 19. Únor 2015 Sdílet Vloženo 19. Únor 2015 (editace) McMatej - je potřeba doplnit, že v postnutým pdf se jedná o 3-článkovej neboli 6V akumulátor, nejspíš v nějakým trabantu nebo podobným vozidle. U 12V provedení elektroinstalace jsou povolený úbytky jiný a o hnilíkovým kabelu mezi baterkou a startérem by asi dneska nikdo ani nepřemejšlel. Navíc přesný hodnoty napětí při nabíjení tam jsou uvedený nesprávně... Elektrochemicky pro Pb akumulátor platí následující hodnoty napětí - vždy uvedeno, kdy je uvedeno napětí v klidu, při vybíjení nebo při nabíjení = napětí při vybíjení se měří s připojeným spotřebičem a při nabíjení se měří s připojeným nabíječem (černě hodnoty pro 1 článek, modře hodnoty pro 3-článkový = 6V akumulátor, červeně hodnoty pro 6-článkový = 12V akumulátor): - v klidu má 1 článek v rozmezí stavu 30 až 95% nabití napětí těsně nad hodnotou 2V (6,1 až 6,15V nebo 12,2 až 12,3V) - hustota elektrolytu pro Pb akumulátor (kyselina sírová H2SO4 ředěná destilovanou nebo aspoň demineralizovanou vodou) je pro naše podnební podmínky v rozmezí 1,26 až 1,28g na mililitr (cm krychlový) ve stavu plného nabití - tato hustota s vybíjením klesá a je poměrně přesným znakem % nabití akumulátoru. - při poklesu hustoty pod hranici 1,15g/ml se akumulátor považuje za zcela vybitý a pokud se ani nabíjením po dobu trojnásobku obvyklé nabíjecí doby hustota nezvýší nad 1,2g/ml, akumulátor se vyřazuje buď k regeneraci, nebo na úplnou recyklaci - při vybíjení se akumulátor může zatěžovat jen tolik, aby na něm napětí při zatížení neklesalo pod hodnotu přibližně 1,35V na článek (cca 4V nebo cca 8V) - akumulátor vybitý pod hranici použitelnosti (zbytková kapacita méně než cca 20% využitelné kapacity) má napětí v klidu asi 1,75V na článek (cca 5,25V nebo cca 10.5V) - takový je nutno co nejdřív znovu dobít - nabíjení běžných Pb akumulátorů se provádí buď proudem 0,1C (1/10 čísleného údaje Ah kapacity akumulátoru) po dobu 14 hodin, nebo kombinovaným způsobem (vyšším proudem pouze do určité meze napětí a pak pouze pevným napětím až do dosažení znaků plného nabití - přitom je nutno hlídat teplotu a hustotu elektrolytu), lze kombinovat s udržovacím neboli konzervačním dobíjením (pouze kompenzace ztrát náboje samovybíjením) - po připojení akumulátoru k nabíječi se nejprve přiváděná energie spotřebovává na vytvoření elektrochemického stavu, při němž se procházející proud začne spotřebovávat na přenos části chemikálií z elektrolytu do desek akumulátoru - nazývá se to "1. fáze nabíjení" a trvá podle stavu akumulátoru a přiváděného proudu několik minut až několik hodin. Napětí přitom postupně stoupá a na elektrodách se téměř nevyvíjí plyn - prvním projevem úspěšného průběhu procesu nabíjení Pb akumulátoru je stoupnutí napětí na hodnotu přibližně 2,25V až 2,3V na článek (6,75V - 6,9V nebo 13,5V - 13,8V). Touto hodnotou napětí začíná tzv. "2. fáze nabíjení" - napětí na akumulátoru při dalším nabíjení dál postupně pomalu stoupá. Na deskách článků se přitom postupně začíná vyvíjet plyn v podobě bublinek - dosažením napětí přibližně 2,45V na článek (až 7,4V nebo až 14,8V) končí první fáze nabíjení a začíná druhá, vyznačující se započetím rozsáhlejšího vývinu plynů na deskách akumulátoru (akumulátor zřetelně bublá). V tento moment je akumulátor nabit na přibližně 85-90% své využitelné kapacity. Protože při plynování vinou nabíjení na vyšší napětí dochází k vyšším ztrátám vody z elektrolytu (klesá hladina = osychají desky a dochází k zasulfátování = desky se pokrývají nerozpustným sulfátem) i k rozstřiku kyselého aerosolu (leptá okolí), nastavují se regulátory v motorových vozidlech těsně pod tuto hranici napětí. Akumulátory označované jako "hermetické" (lidově "gelové") je výrobci výslovně zakazováno nabíjet na napětí vyšší než tato mez. - při nabíjení mimo vozidlo a s dostatečným dozorem lze u nehermetizovaných provedení pokračovat v nabíjení. Tato oblast se nazývá "3. fáze nabíjení" a jejím základním projevem je výrazný vývin plynů na elektrodách. Napětí přitom postupně stoupá až do dosažení hodnoty napětí 2,8V na článek (8,4V nebo 16,8V) - toto napětí je konečné a dál se nezvyšuje, akumulátor s touto hodnotou napětí je nabitý na maximum své dosažitelné kapacity (stav nelze dosáhnout nabíjením ve vozidle při jízdě) - další nabíjení je zbytečné = jen spotřebovává výkon na elektrolýzu vody z elektrolytu. Při delším ponechání akumulátoru v tomto stavu se zvyšuje sulfatace elektrod (vinou přebíjení). Hrozí i poškození okolí poleptáním od rozstříknuté kyseliny. - akumulátor, jehož napětí v klidu je v rozmezí 1,75V až 2V na článek (5,25V až 6V nebo 10,5 až 12V) se považuje za částečně vybitý a před dalším používáním se doporučuje nabít ho standartním postupem až do znaků minimálně ukončené 2. fáze nabíjení - akumulátor s napětím v klidu nižším než 1,75V na článek (5,25V nebo 10,5V) se považuje za zcela vybitý a jeho další ponechání v takovém stavu přímo ohrožuje jeho další funkčnost - JE VYSLOVENĚ NUTNO HO OKAMŽITĚ DOBÍT , nejlépe samozřejmě minimálně do znaků ukončení 2. fáze nabíjení - akumulátor, u kterého napětí v klidu nedosahuje hodnoty 0,8V na článek (2,4V nebo 4,8V) se považuje za mrtvý a nedoporučuje se ani jeho další používání, i kdyby se ho nabíjením povedlo oživit (nelze zaručit, že při dalším používání fatálně neselže - samozřejmě jsou jiná rizika někde v domácí UPS u PC a jiná v záložním napájení sálu na chirurgii). Editováno: 19. Únor 2015, autor: Ekkar_z_Bastlírny 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lebeda Vloženo 19. Únor 2015 Sdílet Vloženo 19. Únor 2015 Dehťáky měly minimálně 66Ah, spíš 72Ah - ta 75Ah je jen "další vývoj" směřující k vyšší kapacitě v přibližně stejným objemu. Mám Fabia 1.9TDi combi 2007,a byla tam originál 61Ah Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 19. Únor 2015 Sdílet Vloženo 19. Únor 2015 no dykť jo, 61Ah se dává i do naftových oktávek v plný palbě. Ale to bude podle zdejšího přesvědčení slepá vývojová větev předurčená k záhubě za třeskutých mrazů Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.