Přejít na obsah

Octavie bude nově i na LPG!!!


Mariacek

Doporučené příspěvky

Od 40. týdne bude Škodovka prodávat Octavii s motorem 1,6 MPI 75kW už z výroby osezeným LPG nádrží v prostoru kde bývalo rezervní kolo. Bližší info bude dostupné od 35. týdne. Zatím se neuvažuje o o přestavbě jiných motorů nebo vozidel... No co na to říct - pro nás, kdo jezdíme na LPG je to supeeeeeer zpráva..

Editováno: , autor: Mariacek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak pevně věřím, že tomu tak nebude... Vyděsila mě udávaná spotřeba 9,8l LPG u Golfu... Octavie po přestavbě si běžně vezme do 9l... Tak doufám, že ta spotřeba bude stejná jako u přestaveb a ne 10 litrů!

Tak to moje turbína si těch 10 vezme - chápu, jiný motor, jiný výkon...ale nestěžuju si, bo v přepočtu mi to žere 4,5 litrů benzínu

Editováno: , autor: nosal
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co já vím z dřívějška, má být osazeno zařízením Landi Renzo, škodovka vybíral z více zařízení, naše BRC to to totálně podělalo, zástupci z itálie Strakonicím /dovozce BRC pro česko/ řekli, že se o to postarají ale vykašlali se na to, i když mají nejnovější věci, Landi je 10ti leté a taky osvědčené zařízení, takže jsme scopni servisovat i to, známe značkové servisy jak umí opravovat....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak příplatek za LPG je rovných 35 000 a je k dispozici k motoru 1.6MPI Tady máte technické parametry:

Jen pro porovnání tech. parametry normálního 1.6MPI a 1.6LPG:

1.6 MPI

* Motor, převodovka, elektrika

* Motor - typ - 4-válcový-zážehový

* Zdvihový objem - 1,6 l / 1.595 cm 3

* Vrtání / Zdvih - 81,0 / 77,4 mm

* Max. výkon - 75 kW (102 PS) při 5.600/min

* Max. točivý moment - 148 Nm při 3.800/min

* Kompresní poměr - 10,5

* Exhalační norma - Euro 4

* Emise CO2 - 176 g/km

* Energetická třída - .

* Hmotnosti

* Pohotovostní hmotnost - 1.235 kg

* Celková hmotnost - 1.895 kg

* Užitečná hmotnost - 600 kg

* Brzděný přívěs při stoupání 12% / 8% - 1.200 / 1.400 kg

* Jízdní souprava - 3.095 / 3.295 kg

* Svislé zatížení taž. zařízení / střechy - 75 / 75 kg

* Provozní vlastnosti

* Maximální rychlost - 190 km/h

* Zrychlení 0-100 km/h - 12,3 s

* Objem palivové nádrže - 55 l

* Spotřeba - město - 10,0 l/100 km

* Spotřeba - mimo město - 5,8 l/100 km

* Spotřeba - kombinovaná - 7,4 l/100 km

1.6 LPG

# Motor, převodovka, elektrika

# Motor - typ - 4-válcový-zážehový/LPG

# Zdvihový objem - 1,6 l / 1.595 cm 3

# Vrtání / Zdvih - 81,0 / 77,4 mm

# Max. výkon - 72 kW (98 PS) při 5.600/min

# Max. točivý moment - 144 Nm při 3.800/min

# Kompresní poměr - 10,5

# Exhalační norma - Euro 4

# Emise CO2 - 149 g/km

# Energetická třída - .

# Hmotnosti

# Pohotovostní hmotnost - 1.345 kg

# Celková hmotnost - 1.920 kg

# Užitečná hmotnost - 560 kg

# Brzděný přívěs při stoupání 12% / 8% - 1.200 / 1.400 kg

# Nebrzděný přívěs - 600 kg

# Jízdní souprava - 3.120 / 3.320 kg

# Svislé zatížení taž. zařízení / střechy - 75 / 75 kg

# Provozní vlastnosti

# Maximální rychlost - 186 km/h

# Zrychlení 0-100 km/h - 13,0 s

# Objem palivové nádrže - 55 l

# Spotřeba - město - 12,7 l/100 km

# Spotřeba - mimo město - 7,3 l/100 km

# Spotřeba - kombinovaná - 9,2 l/100 km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to nevyzera dobre: 13s, +2l spotreba, + 100kg... Aspon, ze tych 35 000 je celkom rozumnych :)

BTW: vyrobne naklady na jednu O1 su od 36 000 do 44 000 korun :smich:lol

35 000, to snad je slušný, když budeš jezdit za poloviční náklady... Podle LPG.cz je cena LPG 12.20 a u benzínu uvádějí cenu 29,00 (sám vím, že u nás stojí 32.50 a stoupá :feve: ), takže výsledná cena při prům. spotřebě je poloviční :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tady je dnešní (3. září) info z tiskovky k LPG:

"Nová verze vozu Octavia LPG a Octavia Combi LPG je postavena na bázi benzinového motoru 1,6 MPI/75 kW, který splňuje normu EU4 a spaluje jak bezolovnatý benzin, tak LPG. Vůz je k dispozici s pětistupňovou manuální převodovkou. Při spalování benzinu poskytuje motor výkon 75 kW (102 k), při pohonu na LPG pak 72 kW (98 k). Spotřeba benzinu činí 7,1 l/100 km, nebo 9,2 litrů LPG na 100 km. Produkce emisí CO 2 je na nízké úrovni; 149 g/km u LPG a 169 g/km pro benzinový režim. Základní cena modelu Octavia 1,6 MPI/75 kW LPG s pětistupňovou manuální převodovkou ve verzi Classic činí 419 900,- Kč, karosářská varianta kombi je k dispozici za 459 900,- Kč.

Nádrže na LPG o objemu 44 litrů se nachází v prohlubni pro rezervní kolo, které bylo nahrazenou sadou na lepení pneumatik. Nádrže, kterými jsou vozy vybaveny, umožňují jak automatické, tak manuální přepínání mezi oběma provozy. Jejich součástí je bezpečnostní elektromagnetický ventil. Reakce motoru jsou v obou režimech totožné a rozdíl ve výkonu prakticky neznatelné; kombinace benzinu a LPG je zárukou jízdního komfortu, nízkých provozních nákladů a delšího dojezdu."

Editováno: , autor: Mariacek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Do 1.2 TSI to tak honem nebude,zatím se plyn do aut co mají vstřiky přímo v hlavách moc s úspěcem nedělá, 1.6 tky jsou na plyn nejvhodnější, ale to je na dlouhou diskusi, ani my nemáme programy pro 1.2 ky a myslím si, že jsme dost napřed, já ji mám, na prví 400 tisíc, na druhé 150 a vše OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Do 1.2 TSI to tak honem nebude,zatím se plyn do aut co mají vstřiky přímo v hlavách moc s úspěcem nedělá, 1.6 tky jsou na plyn nejvhodnější, ale to je na dlouhou diskusi, ani my nemáme programy pro 1.2 ky a myslím si, že jsme dost napřed, já ji mám, na prví 400 tisíc, na druhé 150 a vše OK.

Ahoj.

Osobně tedy nemám škodu s tímhle motorem, mno nemám ani škodu, ale líbí se mi varianta ooctávka s LPG dvoulitrem a v kombíku obzvlášť. Moje auto má 1300 kg s 116hp a musím říct že to je motor tak akurát. Co mne tedy zaráží je ten zastaralý systém. V dnešní době bych očekával alespoň tedy dvě varianty LPG, sekvenční vstřik a vstřik kapalnýho LPG. To nemá ztráty na výkonu a hlavně to má skoro stejnou spotřebu jako u benzínu. Je to systém nezávislý na benzínu. Navíc tedy bych okečával alespoň dvoulitr. Podle mne bych klidně přišel i s Rkem na LPG. každý by chtěl sylné auto a aby málo žralo. :)

A proč nevyrukovat i s CNG? Je tady zatím tedy málo plyněnek, ale v poslední době také rostou jak houby po dešti.

Bohužel zjišťuji že asi bude lepší koupit starší zachovalou oktávku, a dát si tam vstřik kapalného LPG - v dvoulitru, než kupovat novou s 1.6tkou. Finančně to jaksi vyjde líp.

I když nevím, možná že ta 1.6tka postačuje?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak špatný by to nebylo, ale proti svědčí několik věcí 1.8T s 180 hp je

a) Větší výkon větší tlaky = opotřebení motoru, + turba. To jest další investice.

B) Starší auto - kterj blázen by levněji prodal Rko který bude mít málo nalítáno - zase, opotřebení vozidla a další investice

c) Spotřeba asi bude větší jak u dvoulitra nebo ne? Tedy pokud by byla v plynu asi by to člověk neřešil. Na druhou stranu 180 koní je zbytečně moc. Ne že bych měl něco proti, kdybych to auto měl tak byl bych velmi spokojenej ;)

Ten problém nastává v tom že dvoulitra kterej nemá moc natočeno a je fakt v dobrým stavu seženu mnohem levněji a snadněji jak dízla nebo Rko. Cena náhradních dílů - motorově - je nižší - motor není zas tak moc nadupaný oproti 1.8 a je levnější na opravy jak u dízla, kterej je fakt povedenej.

Tady bych se pozastavil, ta 1.9 TDi je veliký konkurent LPGéčku. Spotřeba mluví za vše. No ale jak jsem psal kdo by ho prodal levně kdyby mělo málo nalítáno :(

Pokud bych tedy dal ty prachy, tak mne to vyjde na stejno i s tím nejnovějším LPGéčkem a novějším autem. :kol-135:

add

Tedy je to jen můj názor,možná se mýlím.

Editováno: , autor: maxwell
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.8T je dlohodobe vyzkouseny, bezproblemovy motor investice stejny jako u 1.6 kde zase odchazej drahy lambdy, neni problem snim udelat 300tkm..

..spotreba je stejna spise nizssi jak u nepovedeneho 2.0 to je spatna volba, vetsina tehle motoru bere olej, ma vysokou spotrebu a maly vykon pouze 85Kw navic vyssi povine ruceni... navic je tu motor ktery meli donedavna i zanovni Tourky slabsi verze 110Kw, ostatne znam cloveka ktery mel 1.8T v LGP a najezdil na nem pres 100Tkm bezproblemu a kdyz sme se videli posledne jezdil v zanovnim RS1 zase na LPG..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano mužu potvrdit že motor at už 1.8t 110kw nebo RS 1.8t 132kw,jse hodi opravdu vyborně na pohon LPG.Znam člověka co ma 1.8t na lpg a ma natočeno 400tis km bez nejmenšich problemu,akorat než jse přestavi auto na lpg tak musi byt motor ve 100% stavu,protože napřiklad vadne svičky jse projevi mnohem dřiv než při provozu na benzin,taky to chce najit vhodnou dilnu,dle zkušenosti to montuje kde kdo ale seřidit to umi už jen male procento těch dilen.Ještě jedna věc do těhle motoru ma přijit jen už sekvenčni vstřikovani,nic jineho kdo jse snaži ušetřit a da tam stary system pak hořce splače nad vydělkem,v tomto připadě spiše prodělkem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...