Přejít na obsah

Octavia Tour Trumf


George Couser

Doporučené příspěvky

doporučil bych otevřít oči:

Octavia Combi Tour TDI - 322 900 (bez paketu plus)

Kia Ceed SW CRDi - 349 980 (6x pytel, v akci teď i s klimou, rádio, MF volant....)

i30 CW - 324 900 (výbava jak Kia, akorát bez klimy, ta je je za 25)

Mégane Grandtour dCi - 359 900 (6x pytel, ESP, klima,...)

A to sem píšu jen první 3 značky co mě napadly...

Je pravda, ze ja mel tourku se slevou, takze me vysla vyhodne, ale taky mi ji opravi kdekoliv nebo mi tam da treba Vasa tempomat za par korun (renault ma samo v zakladu).

Ale kdyz jsem otevrel oci a kouknul treba na toho megana, tak vidim, ze dostanu auto se stejnou vybavou, ktery ma jen o dva airbagy vic, cena je dejme tomu srovnatelna a motor je jen 1.5 dCi 85k Common Rail.

Takze zase takovy terno to neni..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přidám se k otevřené diskuzi. Koupil jsem si tourku 1,6. Už od začátku se mi tohle auto velmi líbilo, tak jsem si trochu splnil sen. Vždycky jsem byl spíš na benzinové motorizace, a když přišli s trumfem nebylo co řešit. Co se týče spokojenosti není co řešit. Motor v pohodě, živé mi to připadá dost, řazeni úplně bez problému (možná jsem měl štěstí), zrcátka mi při vyšších rychlostech nehvizdaj atd. S meganem jsem měl možnost jezdit nějakou dobu, není to špatné auto, ale aby jelo musel jsem být pořád ve vyšších otáčkách. (Megan byl 1,4 r.v.2007, výbava byla sice větší než u tourky, ale cena za kterou ji kolega kupoval a to v akci byla 390000 kč (příplatek za 1,6 byl 30000 kč), upozorňuji že to bylo samozřejmě před třemi roky!). Takže jsem s mým výběrem nadmíru spokojen. Jen dodám že vše uvedené je můj osobní názor a doufám, že mě za to nikdo za rohem nezastřelí :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to máš jednoduchý, pokud za rok nenajezdíš cca 30.000km, tak diesel moc výhod nepřináší. Spíš je v mnoha ohledech horší (hluk, vibrace, poruchovost, náklady na udržbu, tankovat jenom kvalitní naftu atd.) než benzínový motory. A navíc 1.9TDI PD 74kw neni ten legendární 1.9TDI 66kW. Na to pozor. A motor 1.6 benzin, co se dava do Trouky, zkus si o nem neco najit ... razeni, cukani plynu atd. To neni dobra volba.

U Ceeda benzín bohužel nepřipadá v uvahu kvůli špatné spojce. A diesel je o 50K Kč dražší. A to už je zase moc.

Dneska jsem byl u Renaultu. GrandTour 1.6 100k téměř v plné palbě vyjde v akci se slevou 25.000 na 368.000. K tomu další akční sleva 20.000 a zdarma zamykani zpatecky. V cene je navic 5 leta zaruka do 100.000km za 14.999 zdarma a povinne ruceni a komplet pojisteni po celou dobu leasingu taky zadarmo. Toto vse plati na auta objednana do konce dubna. Stači si projit diskuse na Renault klubu, kde je plno spokojenych majitelu GT, stiznosti zatim temer zadne a jako dobra indikace muze poslouzit fakt, ze si GT kupuji i majitele predchozich typu Megana Combi. Predvadeci jizda me ceka az v tydnu, ale za ty penize si myslim, ze je to docela dobra volba. Jedine, co mi trochu vadi, je digitalni tachometr, ale jinak OK.

Ale samozřejmě to není škodovka a předsudky vůči francouzům na jistotě při výběru taky nepřidají. Takže zatím asi tak.

No ja si o nom nemusim nic hladat, mam ho doma. A vsetko je v pohode. Znamy mal tiez taku istu akurat ze striebornu a tiez bol spokojny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je fajn, že se to drží ve slušné mezi, přestože má každý trošku jiný názor. Já, jak jsem napsal výše, jsem sám nad tourem přemýšlel, teď jsem se koukal z okna, jeden tam stojí a je to stále hezké auto, mimořádně nadčasový design, to je fakt:-)

Někdo tu napsal, že otázku bezpečnosti vyřešil tím, že dokoupil esp a boční airbagy..jenže ono to není tak jednoduché..zásadní a nejdůležitější je způsob, jakým jsou u auta vyřešeny deformační zóny, které při nárazu absorbují energii a to ideálně tak, aby nebyla zdeformovaná kabiny a lidé v ní. A pointa je v tom, že tyto návrhy jsou zpracovávany a vyvíjeny složitými počítačovými programy a stále se vyvíjejí. A v tom má bohužel tour nevýhody oproti novým autům a ta nejde nijak nahnat, bohužel. A absence hlavových airbagů je také značným mínusem.. to jen tak k debatě, byl to jeden z důvodů, proč jsem tuto vatiantu zavrhl.

Ale ano, přiznám, že mít motor 1,6 lepší převodovku..variabilní posilovač řízení..esp v základu..a možnost hlavových airbagů..a cenu na rok 2010 trošku rozumněji posazenou...stále bych váhal:-)ale bohužel.

A úplně mě dorazili tím, jak tam začali dávat zrcátka z fábie..je to signál o tom, jak je pro ně tento model důležitý a jakou péči mu přisuzují..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je pravda, ze ja mel tourku se slevou, takze me vysla vyhodne, ale taky mi ji opravi kdekoliv nebo mi tam da treba Vasa tempomat za par korun (renault ma samo v zakladu).

Ale kdyz jsem otevrel oci a kouknul treba na toho megana, tak vidim, ze dostanu auto se stejnou vybavou, ktery ma jen o dva airbagy vic, cena je dejme tomu srovnatelna a motor je jen 1.5 dCi 85k Common Rail.

Takze zase takovy terno to neni..

1. Slevu dostanes i na ostatni auta

2. Opravi ti ji na kazdem rohu? Vzdyt je to osvedcene a bezporuchove auto, tak k cemu ty servisy? :-D

3. Jen dva airbagy navic? Vidim o 4 navic, k tomu ESP a dalsi "nepodstatne" veci...

Ale co, kazdeho osobni boj...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nikoho od škodovek neodrazuji. Jen mi příjdou ty chvály na Tourku místy až přehnané, když konkurence nabízí za stejné peníze daleko více muziky. Osobně nechápu to nacenění a umístění na ČR trhu jak to je teď. Auto konstrukčně 15 let staré a prodává se (zcela oholené i o detaily typu klakson, otvírání víčka nádrže,...) za cenu, za jakou se dá koupit daleko lepší auta od konkurence (a ne jen korea). Podle mě by mělo být to stáři vykompenzováno buď cenou (IMHO je nadceněná do dobrých 50 tisíc) nebo to kompenzovat výbavou. Jako příklad bych mohl dát "plečku" typu Lada 2110. To auto nemělo vpodstatě co nabídnout (servo, klima, airbagy), tak mělo ale v ČR v základu jinak vše - elektrony, komplet elektrika, rádio, metalíza,... proč to samé neudělá Škoda s Octavií? Proč to jinde jde? (Ve francii má tourka v základu 4 pytle, Climatronic, Tempomat...) Proč to jinde lze a na domácím trhu ne? Vždyť jsme to už tady jednou měli... vzpomeňme na Favority Silver Line / Solitaire...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. Slevu dostanes i na ostatni auta

2. Opravi ti ji na kazdem rohu? Vzdyt je to osvedcene a bezporuchove auto, tak k cemu ty servisy? :-D

3. Jen dva airbagy navic? Vidim o 4 navic, k tomu ESP a dalsi "nepodstatne" veci...

Ale co, kazdeho osobni boj...

1. slevu dostanu vsude

2. opravi mi ji vsude - v poctu kusu v CR snad nemuze megane trumfnout toura - ale kdo vi, treba existuje nejaka konspiracni teorie a vsichni jsme treba uplne mimo!

zadne auto samozrejme neni bezporuchove - to uz byla trochu provokace, ne??? :)

3. takhle se muzeme dohadovat do nekonecna, ale jak uz bylo receno: kazdeho osobni boj..

bral jsem v uvahu cenu, za kterou jsem kupoval ja, a kdyz bych prihodil ESP, ktere nemam, dostal bych se na cenu 345k.

takze vybava by byla prakticky stejna, krom 4 vs 6 airbagu u megana, protoze kdyby slo u Tourky dat 10 airbagu, tak bych si je tam klidne koupil ;)

z technologickeho hlediska bohuzel nelze - ted si asi vyslechnu jaka ze to je ta Tourka plecka :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako příklad bych mohl dát "plečku" typu Lada 2110. To auto nemělo vpodstatě co nabídnout (servo, klima, airbagy), tak mělo ale v ČR v základu jinak vše - elektrony, komplet elektrika, rádio, metalíza,... proč to samé neudělá Škoda s Octavií? Proč to jinde jde? (Ve francii má tourka v základu 4 pytle, Climatronic, Tempomat...) Proč to jinde lze a na domácím trhu ne? Vždyť jsme to už tady jednou měli... vzpomeňme na Favority Silver Line / Solitaire...

Když se podívám na Kiu Ceed combi v základním francouzském provedení Motion, tak za diesel 66kW chcou 18 700€, výbava má plechový kola, manuální klimatizaci, airbagy a rádio, zbytek sem nestudoval - čerpám z jejich konfigurátoru. Benzin 1.6 stojí 17 800€, což je zhruba 460 000Kč.

Jenže ouha - v ČR kombi ceedu ve výbavě Active doplněné o manuální klimatizaci 345 000Kč. Proč to jde u nás a nejde to ve Francii?

Sorry Georgi, ale když už budem mluvit o zahraničí, bylo by fér uvést nejenom výbavu, ale taky cenu. A srovnání cen Ceedu podle mě vnáší taky trochu jiné světlo.

Bez jakéhokoli podtextu - u nás dlouhodobě zuří cenová válka, Renault třeba jde ne na krev, ale spíš kosti. Když se podíváme na prodeje, jednoznačně jde vidět výrazný růst u Škody. Stačilo jí (byla nucena) napříč řadou přidat výbavu a snížit ceny. Přidáním výbavy k Touru by si možná o pár kusů polepšila, ale zákazníci Touru nejsou typicky mladí lidé vyžadující multifunkční volant nebo připojení USB. Ale co by to vyvolalo hlavně? Motivaci zákazníků nešilhat po OII/Y a hlavně - provokaci konkurence z posledních sil ještě reagovat.

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je naopak ještě víc oholen na spoustě věcí, kterých si běžný člověk na první pohled nevšimne... to je oč tu běží.

Nezlob se, ale buďto řekni tu spoust věcí a nebo to neříkej. Od 45KT se otevírá nádrž klíčkem, to je podle mě jediná (známá) a trochu relevantní změna.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

stala se z toho tady debata v duchu všichni proti Touru a ukamenujeme ho, ale jsou tu i spokojení konzervativní uživatelé vozu. Kdyby nebyl o Tour zájem neviditelná ruka trhu by již hodně dávno zasáhla. Majitelům a příznivcům přeju hodně šťastných km, ostatní si kupte ty korejce a čau.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

stala se z toho tady debata v duchu všichni proti Touru a ukamenujeme ho, ale jsou tu i spokojení konzervativní uživatelé vozu. Kdyby nebyl o Tour zájem neviditelná ruka trhu by již hodně dávno zasáhla. Majitelům a příznivcům přeju hodně šťastných km, ostatní si kupte ty korejce a čau.

Navrhuji, abychom se nesnížili k podobným kecům a dál komunikovali na úrovni, doteď to šlo, prosíííím:-) ..a je to zajímavé čtení, protože nás, kteří o touru uvažujem nebo jsme uvažovali a porovnáváme, je dost:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja jsem si chtel puvodne taky koupit hyundai, kii nebo renaulta, ale se srovnatelnou vybavou jsem se na cenu Skody proste nedostal.. proto jsem si ho koupil.. tecka! :palec2:

PS: Skoda nikdy extra vybavu nenabizela - od toho tu jsou Francouzi..

taky doufam, ze uz se diskuse konecne posune normalnim smerem..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bojler: Kde jsi přišel na to, že starší lidi nechtějí USB? Kamarád (50 let) má fabku a tohle ho furt štve, že musí furt čachrovat s CD... hlavně konkurence toho nabízí za stejné peníze víc... že jim stoupají prodeje a nic je nemotivuje to zlepšit je věc marketingu škody. Pro mě jako zákazníka to je důvod se poohlédnout jinde, pokud by mým cílovým autem z produkce Škody byl právě Tour... FII, OII, Yeti, Superb by byly rozhodně mezi finalisty ve výběru, Tour ale z výše zmiňovaných důvodů ne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dej si facku. nové modely Kie jsou ve stejné situaci jako před třinácti rokama auto, který sis koupil. pověst špatná, ambice velké - proto se do toho rve za nízkou cenu kvalitní materiál, proto je cena nízká. logiku tvůj výrok má asi v rovině, že si nekoupíš fabiu, protože se ti rozpadl favorit...

já bych si kiu z určitých důvodů nekoupil. srovnávat ale ceed a carens?

No a co jako , můj názor nesrovnává carens a ceed, ale kiu a škodovku jako takovou tak si dej facku sám když neumíš číst!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bojler: Kde jsi přišel na to, že starší lidi nechtějí USB? Kamarád (50 let) má fabku a tohle ho furt štve, že musí furt čachrovat s CD... hlavně konkurence toho nabízí za stejné peníze víc... že jim stoupají prodeje a nic je nemotivuje to zlepšit je věc marketingu škody. Pro mě jako zákazníka to je důvod se poohlédnout jinde, pokud by mým cílovým autem z produkce Škody byl právě Tour... FII, OII, Yeti, Superb by byly rozhodně mezi finalisty ve výběru, Tour ale z výše zmiňovaných důvodů ne...

Osobně taky nikoho staršího komu by chybělo USB v autě neznám, spíš by všem stačilo rádio pouze s tunerem, bez jakékoli mechaniky, protože ji stejně nepoužívají

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Navrhuji, abychom se nesnížili k podobným kecům a dál komunikovali na úrovni, doteď to šlo, prosíííím:-) ..a je to zajímavé čtení, protože nás, kteří o touru uvažujem nebo jsme uvažovali a porovnáváme, je dost:-)

no to je moudro, kecy a spekulace na úrovni tu šíří někdo jiný viz. blábol o řazení

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bojler: Kde jsi přišel na to, že starší lidi nechtějí USB? Kamarád (50 let) má fabku a tohle ho furt štve, že musí furt čachrovat s CD... hlavně konkurence toho nabízí za stejné peníze víc...

Já jsem nikdy a nikde nepsal, že starší lidé něco nechtějí. Já jsem napsal, že typičtí kupci jsou jiného ražení. Hlavně je to diskusní krok stranou, můj příspěvek byl o něčem úplně jiném. Jeho jádro byl poukaz na cenu vybavenější verze Touru ve Francii a zároveň srovnání cen na tamním a našem trhu konkrétně u combi ceedu. Co říkáš na ten rozdíl? Podle mě Kia není dobročinná organizace a nějaký důvod k tak drasticky (prakticky o třetinu) nižší ceně musí být. Zejtra se schválně podívám na ostatní značky - z toho co vím, tak v Rakousku je u Škody třeba za 77kW verzi TSI u FII a R příplatek asi 7 tisíc. Jenže základ začíná v přepočtu vysoko nad 300 tisícema.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Francie byla jen příklad, že někde jde mít vše podstatné již v základu (i ta Lada 2110 byla na domácím trhu daleko levnější, než v ČR, ale cena prostě odpovídala postavení na daném trhu...). Kamarád se nedávno zajímal i o ten Tour a schválně mu napíšu, ať mi přepošle nabídku co dostal z Polska... na CZ trhu by to za daných nabídek koupil maximálně jen v pomatení smyslů...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no to je moudro, kecy a spekulace na úrovni tu šíří někdo jiný viz. blábol o řazení

Jakýpak blábol o řazení? Vlezl jsem si na salonech do pěti různých benzínových tourů a řazení v nich bylo, oproti tomu, na co jsem zvyklýz fabie, gumové, nepřesné a celkově prostě nic moc. Připomnělo mi to, abych byl přesnější, řazení nikoliv ze š120, jak jsem napsal výše, ale z mé předešlé felicie. Tys samé poznatky o problematickm řazení jsem našel i zde od majitelů benzínů, s tím, že se to týká jen 1,6, protože diesel ma jinou převodovku.

Problém objeven, potvrzen ze dvou zdrojů a vysvětlena jeho příčina.

Tomu se neříká blábol, ale fakt.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škodovka tu u nás má hodně silnou pozici. Vidím to sám na sobě. Už jenom ta představa, že bych si koupil Megana nebo Ceed, mně vnitřně znejisťuje, pokud by to byla Tourka, tak jsem celkem v pohodě, protože je to Škoda. Jenom je mi záhadou, jak se ji tohle povedlo :-) Hold to chce sebrat odvahu a alespoň se podívat i jinam a s chladnou hlavou porovnat.

Ti, kteří si už Tourku koupili a pod vlivem informací o srovnatelné či výhodnější konkurenci ji začínají hájit (ať už sami před sebou, nebo tady na fóru) doporučuju zapátrat na wikipedii po pojmu "kognitivní disonance". To nemyslím nijak zle. Nejdůležitější je být se svým autem spokojený - pokud majiteli vyhovuje, není co řešit.

Editováno: , autor: PiNa.cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jéééj, člověk tu naky patek neni a uz se to tu řeže jak v diskuzi na idnes :-D

Nový megan je rozhodne lepsi auto nez Tour ve vsech ohledech !!!! Kdyby v zari nebyl v dieselu o 100K drazsi ale stal by jako stoji ted tak na nakou Tourku hazim z vysoka bobek.... lol ale i tak koupe zatim nelituju

Jinak uz sem dolejval přes pulitr oleje, odrel vpredu zespod naraznik (holt polni cesty sou zradny a obrubniky ve meste vysoky)a jednou mi spadla z heveru kdyz sem ji zvedal kvuli vymenene kol (nastesti kolo bylo nasazeny) - ten hever je mimochodem naprosto ale naprosto stupidni to jsem jeste nevidel ten mechanizmus :-D:-D a popravde me to vubec nevytaci....auto je jen kus plechu a plastu a ja myslim ze to vsichni hrozne řešíte ;)

Taky sem zacal jezdit po Praze kratsi trasy a dlouhodoba behem tydne vzrostla na 6,6.....kratsi trasy jezdim bezne kolem 7,5...ale co uz :-D:-D jezdim taky jako prase :smich:

Editováno: , autor: rogerer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to vlastně štěstí že máme ty naše Škodovky jak to tu čtu. Jo a ještě jsem rád,že si můžu sám vybrat jaký auto si koupím z toho množství na trhu dodávaných. Člověk si šetří a nebo vezme lízačku a je rád že má to své nové auto a myslím že je jedno co to je zač, hlavně že mu dělá radost a službu. Jde taky hlavně o finanční možnosti.

No a nebo varianta druhá a to je myslím horší , že jsou lidi co si koupěj auto a neřešej peníze a nebo je lehce získaj a to se to pak brebentí co je lepší a co horší mají auto půjčené na víkend od Táty(nikoho tím zde nenapadám). Jen suše konstatuji.

P.S. Vím že Tourka je technicky zastaralá, ale dobrá a dobrá je za 3. :-)

Editováno: , autor: Rob
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...