Přejít na obsah

Přehřívání chladící kapaliny


Torro

Doporučené příspěvky

Zdravim všechny

Nemohl jsem najít podobný problém jakej mám já. V podstatě jde o to že když jedu s autem a motor točí do 3000ot/min tak mám ručičku teploty přesně na středu. Jak ale jedu plnej plyn a motor točí nad 4000 ot/min ručička mi vyleze zhruba do 3/4 a je kousek od červenýho pole. Nikdy před tim se mi to nestalo. Nevim zda je na vině termostat ale všechny hadice mám po jízdě horký takže se asi normálně otvírá. Nemte někdo podobnej problém?

Díky všm za odpověď. PS: Za 30 hodin jedu s autem do Itálie a potřebuju to vyřešit. Nevim jestli nemám pro jistotu koupit celou skříň termostatu novou nebo jestli to neni nějakym čidlem. Na závěr uvádim že mám motor 1.4 MPI 50 KW

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chladič mám uplně novej, měněnej zhruba před měsícem. Ventilátor normálně funguje, aspoň teda když zastavim tak vim že se občas spustí. Radši sem koupil celou skříň termostatu včetně čidla novou, odpoledne vyměnim a večer 1 100km do Itálie. Snad se na autě něco nepo ... :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

No tak ja som zazil dost trpku dovolenku co sa tyka auta.. pravdupovediac ma mrzi ze moj panensky prispevok bude takehoto charakteru.

1.4 16V 55kW, 120tis. rv 2000

Pred dovolenkou som dolial do chladica medzi rysky min a max destilku.

Po zjazde z madarskeh dialnice pred chorvatskymi hranicami (Letenye - benzin) som zastal pri kontrole dialnicnej znamky, po par metroch pipala kontrolka vysokej teploty chl. kvapaliny a rucicka takmer v cervenom poli. Ventilator sa netocil! Chvilu som postal, ale potom som sa rozhodol ist dalej a pocas jazdy sa schladil. Ked som zastal na pumpe tak ventilator uz siel. Bral som to ako nahodnu poruchu a tak som to neriesil. Cim to mohlo byt?

V Chorvatsku som si pre zmenu vsimol ze sa mi v tych 33C akosi opat prehrieva za jazdy (130-140km/h) motor. Su tam siahle stupania, dvaja ludia, nalozeny, klima = tak som trosku ubral na 120 a schladilo sa to. Pri vyssich rychlostiach sa to znovu prehrievalo. Cim to mohlo byt?

Vybrali sme sa do Splitu - asi 100km po starej ceste (50-80km/h), v splite sme vosli do zapchy - a motor sa zacal prehrievat - ventilator opat nesiel - nemal som kde zastat takze to dospelo az k zovretiu chladiacej kvapaliny! Odstavil som na hodinu a potom dolial asi dva litre destilky. Prisiel som do asi 1km Hyunday servisu kde bol velmi ochotny (a velmi dobre rozpravajuci anglicky) technik, ktoremu sa ale nepodarilo cidlo na chladici ani vybrat von. Takze sme sa opatrne presunuli do skoda servisu, kde po "diagnostike" skonstatovali nieco v zmysle ze vadny je ventilator resp elektricke vedenie k nemu - cidlo na chladici je vraj ok. Uznali ze novy ventilatro za 1800 kun je vela a ze domov nejako dojdem. Cestou zo splitu sme opat stali v zapchach, motor som pre isotu vypinal ale ziadne prehrievanie nebolo (ci siel ventilator to neviem, asi ano). Po prichode do campu (sibenik - 100km) - ked som vypol motor a vystupil tak ventilator fungoval. A ja sa pytam - cim to mohlo byt?

Cestou domov, vzhladom na nizke teploty sa ziadne veci neprejavovali, som dva dni po dovolenke a ziaden problem. Proste 2x sa stalo ze ventilator nezopol - moze byt vadny iba nejaky faston alebo co? Alebo sporadicky vadne cidlo na chladici? A k tomu prehrievanie sa motora vo velkej rychlosti (resp vykone).

Vdaka za akukolvek radu alebo podobnu skusenost.

Editováno: , autor: mafiak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ad přehřívání : Když něco okolo 50 kW rozhoupeš na rovné dálnici ke 150 km/h, tak se to holt po čase začne přehřívat, zvlášť, když teplota venku je 33 °C - nad asfaltem může být klidně okolo 50-60 °C a to se potom doopravdy špatně chladí. Nehledě na to, když to těch 140-150 ženeš proti kopcům.

Ad čidlo : diagnostika vyhodila chybu, tak bych šel po tomhle. Stát se to může, 9 let je 9 let, to i leckerý kontakt už zkoroduje a pak chvilku vede, chvilku nevede - a lidé jsou pak zoufalí a ptají se proč ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tento istý problém som mal aj ja s tým istým motorom 1.4 16V, nezopínal ventilátor na chladiči....v servise mi povedali,že je vadný ventilátor a treba ho vymeniť, ale mne to nedalo a skúsil som ho doma sám napojiť priamo na batériu a šiel, takže potom som skúsil vymeniť čidlo,ale táto výmena nepomohla,problém bol stále - nezopínal ventilátor...

... ale nakoniec som na chybu prišiel bol zalomený kábel v konektore ktorý ide do čidla na chladiči, ono to nebolo vôbec vidno kábel v konektore bol,ale už nemal kontakt....takže aj taká jednoduchá chyba môže mať za následok prehrievania motora (a pritom v servise by radšej vymenili ventilátor ktorému nič nebolo)...

...jednoducho skús skontolovať káble ktoré idú do konektora, najskôr chyba bude v tom....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...