Peterer Vloženo 30. leden 2007 Sdílet Vloženo 30. leden 2007 Dneska jsem to opravil a byla to opravdu volnoběžná řemenice alternátoru.Konečně ,,kobylky" klapou tak jak mají a bez těch protivných pazvuků.Rajská hudba pro uši. Ještě jednou díky za radu Petanovi. Ty taky nevíš, když píšeš, že jsi to měnil ? Nebo ti to měnil někdo jiný ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Peterer Vloženo 2. Únor 2007 Sdílet Vloženo 2. Únor 2007 Tady máte foto klíče na povolení volnoběžky alternátoru. Přidržíte matici na hřídeli altíku 12-ctihranným ořechem vel.10mm a volnoběžku povolíte spešl klíčem viz. foto doleva. A znovu se ptám musí jít altík dolů, nebo to vyměním bez demontáže alternátoru. Ptám se jen proto, že auto potřebuji často, musím si rozvrhnout kdy co udělat a jak to bude dlouho trvat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
honza.cz Vloženo 7. Únor 2007 Sdílet Vloženo 7. Únor 2007 (editace) Tak já se teď zabývám stejnou věcí - výměnou volnoběžky a mám také alterátor Valeo. Poroblém ale je v tom, že kamarád, který pracuje v servisu Škoda a měl mi volnoběžku (řemenici) vyměnit, když chtěl použí klíč (který je tady na obrázku) zjistil, že mu to jaksi nejde. Zrcátkem jsme se podívali dovnitř do původní řemenice a zjistili jsme, že ten menší průměr není tisícihran - na který jsme měli připravený klíč, ale šestistranný imbus!! Tak se celá akce musela odložit na tento víkend. Takže bacha. Možná ti ten klíč co je na obrázku nebude k ničemu tak jako mně.. Editováno: 8. Únor 2007, autor: honza.cz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomasB Vloženo 7. Únor 2007 Sdílet Vloženo 7. Únor 2007 Tady máte foto klíče na povolení volnoběžky alternátoru. Přidržíte matici na hřídeli altíku 12-ctihranným ořechem vel.10mm a volnoběžku povolíte spešl klíčem viz. foto doleva.A znovu se ptám musí jít altík dolů, nebo to vyměním bez demontáže alternátoru. Ptám se jen proto, že auto potřebuji často, musím si rozvrhnout kdy co udělat a jak to bude dlouho trvat. rád bych ti poradil a pomohl, ale jsem jen pouhá lama, která netuší... Ti co ví, tak na to asi kakají. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Peterer Vloženo 7. Únor 2007 Sdílet Vloženo 7. Únor 2007 (editace) Trochu jsem to prostříkl a je to lepší, musel jsem pojezdit...asi 800km, zatím volnoběžka drží, sice chrastí, ale zabírá. Snad to tento víkend vyměním. Jak jsem to před tím rozdělával, abych zjistil co je příčinou, tak ta volnoběžka na altíku měla ten tisíchran, teda snad. Nasadil jsi mně brouka do hlavy... Honzo.cz, nevíš když ti to chtěl měnit, tak chtěl dávat alternátor dolů, nebo to chtěl udělat bez demontáže alternátoru ? Mám TDI s klimou, co máš za motor ? Editováno: 7. Únor 2007, autor: Peterer Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepa007 Vloženo 7. Únor 2007 Sdílet Vloženo 7. Únor 2007 Tady máte foto klíče na povolení volnoběžky alternátoru. Přidržíte matici na hřídeli altíku 12-ctihranným ořechem vel.10mm a volnoběžku povolíte spešl klíčem viz. foto doleva.A znovu se ptám musí jít altík dolů, nebo to vyměním bez demontáže alternátoru. Ptám se jen proto, že auto potřebuji často, musím si rozvrhnout kdy co udělat a jak to bude dlouho trvat. Když budeš šikovný nemusí altík jí dolů. dá se to udělat an motoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Peterer Vloženo 7. Únor 2007 Sdílet Vloženo 7. Únor 2007 (editace) Když budeš šikovný nemusí altík jí dolů. dá se to udělat an motoru. Díky moc, budu se snažit být šikovný. To nářadí co uvádím, sedí nebo ještě něco sehnat ? Tady je pohled zespodu na prostor, kde je i ta mrcha volnoběžka (označená křížkem). Editováno: 7. Únor 2007, autor: Peterer Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Peterer Vloženo 7. Únor 2007 Sdílet Vloženo 7. Únor 2007 (editace) Jo a ještě přidám jeden poznatek. Strašně jsme se nadrbaly se sponamy hadic, prostě na sikovky je málo místa. Bomba jsou tyto kleště, ušetří hodně nervů... Editováno: 7. Únor 2007, autor: Peterer Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
honza.cz Vloženo 8. Únor 2007 Sdílet Vloženo 8. Únor 2007 (editace) Honzo.cz, nevíš když ti to chtěl měnit, tak chtěl dávat alternátor dolů, nebo to chtěl udělat bez demontáže alternátoru ? Mám TDI s klimou, co máš za motor ? Kdepak, řemenice jde vyndat i bez demontáže alternátoru. Mám také klimaticaci. Jen se dá jedna hadice stranou, která je nahoře v poutku, aby byl přístup, pak se z čela řemenice sundá taková plastová krytka a pak se to pomocí spec. klíče povolí. Pak se musí napínací kladka natáhnout a zajistit (je v obou pohyblivých dílech kladky takový otvor, kterým když jsou oba díly u sebe strčíš drát a tím jí zajistíš). Pak se celá řemenice vyndá. Mám motor 1,9 TDI PD (Combi 4x4) Editováno: 8. Únor 2007, autor: honza.cz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
honza.cz Vloženo 8. Únor 2007 Sdílet Vloženo 8. Únor 2007 (editace) Pánové, řesil jsem klepání motoru dlouho. Měl jsem po výměně rozvodů, takže jsem ještě podezříval vodní pumpu, ale ta neměla skoro žádnou vůli. To klepání a rachocení bylo nejvíc citelné při studeném motoru, nebo když spustila klima (kompresor). Špekulovali jsme co to způsobuje a při tom studeném motoru jsme objevili, že napínací kladka klín. řemenu odskakuje snad tři centimetry. Pouhým podržením napínací kladky klíčem rachocení ustalo. Takže byla vyměněná napínací kladka. A ejhle, rachocení studeného motoru ustalo. Stále se ale ozývá takové jako cvrkání stud. motoru a také takové pohvizdování (jako by trošku prokluzoval klín. řemen) a ozvývá se zarachocení při kritických otáčkách motoru (podtočení při rozjezdu na křižovatce ap). Někdy to trochu začalo rachotit, když byl motor dlouho ve volnoběhu..a pak to zase po chvíli zmizelo. Hledali jsme dál a zjistili, že je zatuhlá volnoběžka řemenice alternátoru. Díky tomu se právě při kritických otáčkách, nebo jiném režimu, klínový řemen rozvibroval a protože volnoběžka nefunguje, tak se ozvývalo zase to klepání a rachocení. Ne tolik, ale stále je. Teď se mení volnoběžka a bude klid. Upozornění! Pokud máte v háji volnoběžku, můžete počítat s tím, že vám dříve či později díky tomu odejde i napínací kladka jako mně. Ona se těmi vybracemi časem unaví a "odejde". A naopak, pokud máte v háji napínací kladku, jen její výměna nestačí, bude pravděpodobně v háji i volnoběžka alternátoru. Ceny dílů: napínací kladka cca 1000,- Kč, volnoběžka alternátoru cca 1000,- Kč. Takové ceny ale nehledejte ve Škodovce v servisu, tam jsou mnohem vyšší (i několikanásobně). Editováno: 8. Únor 2007, autor: honza.cz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Peterer Vloženo 11. Únor 2007 Sdílet Vloženo 11. Únor 2007 (editace) Když budeš šikovný nemusí altík jí dolů. dá se to udělat na motoru. Tak a volnoběžka vyměněna. Nejdřív to vypadalo, že jsem šikovný a vyměním ji bez demontáže alternátoru spodem: Práce tak na dvě hoďiny, že? Editováno: 11. Únor 2007, autor: Peterer Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Peterer Vloženo 11. Únor 2007 Sdílet Vloženo 11. Únor 2007 (editace) Ale nakonec to dopadlo takhle: Ohl se očkový klíč OK 10, 17ka očková vydržela, ale i s trubkama to nešlo povolit. Bylo to kouslé jako prase! A muselo se to domrtě rozebrat. Skončili jsme se synem po 7,5 hodinách v deset večer. Editováno: 11. Únor 2007, autor: Peterer Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Peterer Vloženo 11. Únor 2007 Sdílet Vloženo 11. Únor 2007 (editace) Nebyl jsem šikovný a nešlo to povolit. Altík musel dolů. Tak nezbylo než sundat spojovací potrubí mezi klapkou a chladičem turba, dolů šla napínací kladka, vodící kladka, řemenice servo čerpadla, klima kompresor, ventilátor chlazení.... Samo, že nejdříve plasty dole pod motorem... Něco šlo sundat vrchem: Editováno: 11. Únor 2007, autor: Peterer Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Peterer Vloženo 11. Únor 2007 Sdílet Vloženo 11. Únor 2007 A něco dolem. Kompresor od klimy stačí na hadicích zavěsit bokem, to samé i ventilátor chladiče. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Peterer Vloženo 11. Únor 2007 Sdílet Vloženo 11. Únor 2007 (editace) Po demontáži šel alternátor do svěráku. Bit torx T50 se přidržel velkou golou nástrčkovou desítkou a drážkovaný klíč MP1-309 se přes trubku očkovým klíčem 17 povolil do leva. Pozor u alternátoru Valeo je na hřídeli uvnitř Torx T50 a na alternátoru Bosch je dvanáctihran velikosti 10, viz foto: úplně vlevo T50. Na obou alternátorech u volnoběžky je stejné vnitřní drážkování na klíč MP1-309. U těch bitů se musí mírně opilovat hrany aby se daly vsunout do otvoru drážkovaného klíče. Editováno: 11. Únor 2007, autor: Peterer Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Peterer Vloženo 11. Únor 2007 Sdílet Vloženo 11. Únor 2007 Tohle je alternátor Valeo 120A: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
honza.cz Vloženo 12. Únor 2007 Sdílet Vloženo 12. Únor 2007 (editace) Tohle je alternátor Valeo 120A: No, takže já jsem chtěl o víkendu s kámošem také provést výměnu volnoběžky, ale špatně jsme pochodili. Mám totiž jak píše Peterer alternátor Valeo a na hřídeli alternátoru je Torx. Ta svině volnoběžka je na hřídeli tak zarezlá (zatuhlá - nevím, možná ten závit při výrobě patlají nějakým lepidlem), že se nám podařilo zlomit ten Torx 50. Prostě prasknul jako prd (tedy když jsme oba byli rudí jako krocani a na klíči byla asi metrová páka.. A to nebyl torx z nějaké sady od vietnamců. Byl z hooodně drahé a kvalitní sady. Ale prý je na tu sadu doživotní záruka..tak se uvidí :-). Co s tím? Jiný klíč jsme už neměli, takže celou akci jsme odpískali. Čeká nás pro velký úspěch opakování za týden. Ale to už musíme alternátor také vyndat a já nevím co s tím. Asi půjde řemenice do svěráku - prostě jí musíme vyndat za každou cenu - i za cenu zničení té řemenice - budeme přeci dávat novou. Má teď někdo nějakou dobrou radu? Editováno: 12. Únor 2007, autor: honza.cz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Peterer Vloženo 14. Únor 2007 Sdílet Vloženo 14. Únor 2007 ......Ale to už musíme alternátor také vyndat a já nevím co s tím. Asi půjde řemenice do svěráku - prostě jí musíme vyndat za každou cenu - i za cenu zničení té řemenice - budeme přeci dávat novou. Má teď někdo nějakou dobrou radu? Tak to musíš dát alternátor dolů. Do svěráku chytni ten Torx T50 (bit), přes něj nastrč klíč MP1-309, na něj nasaď očkovou 17ku, na ni trubku a povol do leva. Když to nepůjde tak to trochu utáhni a hned zpět povol. Drží to fakt jako prase, klíč jsi zlomil, protože se ti to trochu zvrtlo, bez demontáže je málo místa a klíč nejde ideálně nasadit. Tak moc štěstí, já to mám za sebou... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
honza.cz Vloženo 15. Únor 2007 Sdílet Vloženo 15. Únor 2007 Tak to musíš dát alternátor dolů. Do svěráku chytni ten Torx T50 (bit), přes něj nastrč klíč MP1-309, na něj nasaď očkovou 17ku, na ni trubku a povol do leva. Když to nepůjde tak to trochu utáhni a hned zpět povol. Drží to fakt jako prase, klíč jsi zlomil, protože se ti to trochu zvrtlo, bez demontáže je málo místa a klíč nejde ideálně nasadit. Tak moc štěstí, já to mám za sebou... Ano, nic jiného nezbývá. Já mám ale proti tobě ohromnou výhodu. Protože mám motor PD, tak mi půjde vyndat alternátor vrchem, bez těch demontáží, co jsi musel provádět ty. Takže alespoň jedno pozitivum. Pak dám vědět, jak jsem pochodil. Díky za rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Peterer Vloženo 16. Únor 2007 Sdílet Vloženo 16. Únor 2007 Tak to musíš dát alternátor dolů. Do svěráku chytni ten Torx T50 (bit), přes něj nastrč klíč MP1-309, na něj nasaď očkovou 17ku, na ni trubku a povol do leva. Když to nepůjde tak to trochu utáhni a hned zpět povol. Drží to fakt jako prase, klíč jsi zlomil, protože se ti to trochu zvrtlo, bez demontáže je málo místa a klíč nejde ideálně nasadit. Tak moc štěstí, já to mám za sebou... Ano, nic jiného nezbývá. Já mám ale proti tobě ohromnou výhodu. Protože mám motor PD, tak mi půjde vyndat alternátor vrchem, bez těch demontáží, co jsi musel provádět ty. Takže alespoň jedno pozitivum. Pak dám vědět, jak jsem pochodil. Díky za rady. Raději mi to ani nepřipomínej, byl to opruz... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
peteres Vloženo 17. Únor 2007 Sdílet Vloženo 17. Únor 2007 Chlapi, moc jste mě nepotěšili, jestli tady řešíte takové to "kovové" cvakání někde u motoru před polujezdcem ... Mi to dělá jak studený motor, tak i po delší jízdě na volnoběh, když přidám plyn, tak zmizí, ale to bude asi rachotem motoru. Jezdím na to už cca 2 měsíce, kámošovi to dělá taky, s tim, že v servise mu tvrdili, že je to normální a nemá se tím zabývat. Taky jsem se tedy na to vys... a teď začínám mít obavy ... jak dlouho s tim asi ještě budu jezdit? Čistě náhodou, někdo v okolí Pardubic, kdo to měl, nebo kdo tomu rozumí, že by si to poslech tu není? díky moc ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Peterer Vloženo 17. Únor 2007 Sdílet Vloženo 17. Únor 2007 Mi to dělá jak studený motor, tak i po delší jízdě na volnoběh, když přidám plyn, tak zmizí, ale to bude asi rachotem motoru. Jezdím na to už cca 2 měsíce, kámošovi to dělá taky, s tim, že v servise mu tvrdili, že je to normální.... No asi je to taky volnoběžkou, jak přidáš plyn tak zabere a je ticho, ale než zabere, tak někdy proklouzne a je rachot a po ubrání plynu v ní taky cvaká, jak zpomaluje otáčky alternátoru a prokluzuje...Neumím to vysvětlit... Jezdit se na to asi dá, ale je otázka jestli se to nekousne a bude točit naplno i při ubrání otáček - to není dobré pro altík, nebo naopak začne úplně prokluzovat a nebudeš mít šťávu. No a navíc si myslím, že ty vibrace se přenaší na ostatní ložiska a napínací kladku na tomto řemenu, raději vyměnit. Pak uvidíš, jak se motor zklidní. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
peteres Vloženo 18. Únor 2007 Sdílet Vloženo 18. Únor 2007 Z Tvého příspěvku to asi chápu, že to je jak "cvrček" na kole, dělá to na volnoběh jak při studeném, tak i zahřátém motoru, prostě to dělá na volnoběh pořád a dělat by to nemělo, ale že by byl problém s dobíjením nebo s el. jsem zatím nezpozoroval, pokusim se to nějak proměřit a uvidim, teď nedokážu posoudit. Každopádně by se na to chtělo podívat ... Jdu na to ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
honza.cz Vloženo 20. Únor 2007 Sdílet Vloženo 20. Únor 2007 (editace) Z Tvého příspěvku to asi chápu, že to je jak "cvrček" na kole, dělá to na volnoběh jak při studeném, tak i zahřátém motoru, prostě to dělá na volnoběh pořád a dělat by to nemělo, ale že by byl problém s dobíjením nebo s el. jsem zatím nezpozoroval, pokusim se to nějak proměřit a uvidim, teď nedokážu posoudit. Každopádně by se na to chtělo podívat ... Jdu na to ... Já jsem psal výše, že pokud nebude fungovat ta volnoběžka, tak ti odejde záhy jako mně napínací kladka - a také to "asi" tomu alternátoru neprospívá. Jinak se nestane nic. Ta kladka se časem unaví (musí tlumit rázy sama) a mně pak při studeném motoru odskakovala snad 3 centimetry a ozývalo se to popisované rachocení (jako když stará Karosa vyřadila na neutrál - jestli si někdo pamatujete, ozývalo se podobné rachocení - zřejmě předlohové hřídele převodovky). Po výměně kladky se rachocení objevovalo jen při kritických otáčkách motoru (rozjezdy) a neopak jsem začal pozorovat takové jako cvrkání - hlavně studeného motoru. Tak jsme pátrali dál a přišli jsme na zatuhlou volnoběžku. To cvrkání způsobuje pravděpodobně rozsypaná volnoběžka. Něco tam asi z té volnoběžky při škubech řemenicí cestuje. Editováno: 20. Únor 2007, autor: honza.cz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Peterer Vloženo 7. Červenec 2007 Sdílet Vloženo 7. Červenec 2007 (editace) Z Tvého příspěvku to asi chápu, že to je jak "cvrček" na kole, dělá to na volnoběh jak při studeném, tak i zahřátém motoru, prostě to dělá na volnoběh pořád a dělat by to nemělo, ale že by byl problém s dobíjením nebo s el. jsem zatím nezpozoroval, pokusim se to nějak proměřit a uvidim, teď nedokážu posoudit. Každopádně by se na to chtělo podívat ... Jdu na to ... Já jsem psal výše, že pokud nebude fungovat ta volnoběžka, tak ti odejde záhy jako mně napínací kladka - a také to "asi" tomu alternátoru neprospívá. Jinak se nestane nic. Ta kladka se časem unaví (musí tlumit rázy sama) a mně pak při studeném motoru odskakovala snad 3 centimetry a ozývalo se to popisované rachocení (jako když stará Karosa vyřadila na neutrál - jestli si někdo pamatujete, ozývalo se podobné rachocení - zřejmě předlohové hřídele převodovky). Po výměně kladky se rachocení objevovalo jen při kritických otáčkách motoru (rozjezdy) a neopak jsem začal pozorovat takové jako cvrkání - hlavně studeného motoru. Tak jsme pátrali dál a přišli jsme na zatuhlou volnoběžku. To cvrkání způsobuje pravděpodobně rozsypaná volnoběžka. Něco tam asi z té volnoběžky při škubech řemenicí cestuje. Tak honzo.cz měl jsi pravdu. U mne to proběhlo také tak. V zimě jsem měnil volnoběžku alternátoru, viz. výš, no a teď jsem měnil tlumič vibrací s napínací kladkou. Ty rázy vadného dílu na drážkovaném řemenu dají zabrat ostatním dílům... No a aby to neproběhlo v klidu, no prostě podle zákona, že se musí vždy něco posrat, tak při demontáži té napínací kladky jsem vyšrouboval šroub i se závitem co byl v hliníkovém nosníku. Nakonec nezbylo nic jiného než závit přeřezat z 8mm na 10mm. Jo jo, je tam hafo místa, takže od dvou odpoledne do jedné ráno jsme to stihly a vůbec jsem se nevynervoval. Někdo to kdysi dotáhl a přerval závit, kdo asi, že? Takže doporučení, používat momentový klíč a tmel na závity, nebo dotahovat s citem, ale nervat to s velkou ráčnou na krev!!! Ještě mě čekají kotouče, tak nevím co se zase posere, nebo nepůjde povolit.....bože, bože já se těch oprav asi začnu bát. Editováno: 7. Červenec 2007, autor: Peterer Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.