Přejít na obsah

Climatronic


mr.pecoun

Doporučené příspěvky

  • o 3 měsíce později...

Ahoj,

měl bych množství dotazů na jednotlivé fce Climatroniku ve F II je to dáno zejména dosti zmateným popisem v návodu a pak vypozorovanými zvláštnostmi v chování, které vypadají jako lehká konstrukční zaváhání při návrhu ovládání - takže postupně.

1. Klima se tváří že má 4 základní směry foukání (okno, panáčkovi na hlavu, panáčkovi na tělo, panáčkovi na nohy). Ve skutečnosti jsou jen 3 skupiny výdechových otvorů - okenní (díra před oknem), čelní čtveřice (na palubce), spodní (do prostoru nohou). Jak tedy klima řeší 4 stavy trojicí výdechů? Podle mého pozorování se režim "okno" (na klimě to oddálené tlačítko vlevo) dost podobá tlačítku "panáčkovi na hlavu" který je vlastně taky okno a liší se to otáčky větráku (k těm ještě dále). Nebo se pletu? Kam tedy fouká "panáčkovi na hlavu"? Podle mě do okna

2. Pokud klimu vyřadím z AUTO režimu, můžu si vybrat kam má foukat. Mluvme tedy už jen o těch třech panáčcích. Chápu to do té chvíle kdy si vyberu jeden, dva nebo tři směry a těmi to jde. Kupodivu ovšem klima umožní "nevybrat si ani jeden" - postupně odmáčknout všechny směry až všechny šipky zase pěkně zhasnou. Režim AUTO se zpátky neobnoví (nápis nesvítí), je to tedy manuální volba směru výdechu který podle indikace "nefouká nikam". Kam to tedy fouká?

3. Pokud klimu vyřadím z AUTO režimu, můžu si manuálně volit otáčky větráku (indikace pomocí 7 paliček od málo po hodně). Nicméně i v tomto režimu mi něco (a domnívám se že čidlo slunečního svitu) mi těmi otáčkami hýbe - příklad, ve stínu si nastavím větrák záměrně na málo (typicky stupeň 1 nemám rád hluk) a ono je to dlouhodobě nestabilní. Vyjedu na slunce a za někdy 5 jindy 10 minut se to rozmyslí a tu vrtuli to přidá. Anebo při příštím nastartování. Vypnu auto se stupněm 1 a po nastartování je stupeň 2 nebo dokonce 3. A snad jsem už viděl že to i samo ubralo. Zde si nejsem jist jestli se nejedná o zásah něčeho jiného, ale zkrátka dlouhodobý provoz s větrákem na mnou definovaný stupeň se mi nějak nedaří. Jak to tedy je, co všechno řídí otáčky větráku a jak je možno jejich řízení zakázat?

Zvláštní postřehy co? Díky za porovnání...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

s třetí otázkou naprosto souhlasím. I při vypnutém stavu AUTO si sám mění otáčky a to jak nahoru, tak i dolu. Nevím proč to tak je, ale občas mě to pěkně štve, pač člověk si nastaví jedničku a najednou tam má třetí stupeň. A po nastartování si většinou taky sám přidá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. jsou prakticky tři cesty, 4 tlačítka. okno je jasný, nohy taky. ty další dvě se lišíjou množstvím, který jde na čelní sklo. normálně mně na sklo nefouká nic, když je to na hlavu, část jede přes sklo

2. zkusil sem to už dřív a nějak sem nepoznal rozdíl oproti režimu AUTO. myslím, že akorát nesvítí nápis a to je všechno.

3. koupil sis špatně, pokud s automatickou klimatizací nutně potřebuješ konstantní otáčky ventilátoru. já občas preventivně přidám, když je plný auto - sice není horko, ale může být vydejcháno. AUTO sice zhasne, ale otáčky se pořád regulujou nahoru dolů. to znamená, že si ten systém reguluje co má, ale vždycky fouká o stupínek větší (menší) množství vzduchu než normálně.

když shrnu druhej a třetí bod, su rád, že je to pojato ve smyslu "přireguluj si množství vzduchu" a ne "foukej furt otrocky jako idiot na jedničku". osobně sem NIKDY necítil potřebu nastavit množství vzduchu míň kvůli hluku - dyť i na tři čárky je krásně ticho. a klíďo můžu říct, že je to stejný jako u SII - jakmile klimatizace chladí rozpálený auto, jde to slyšet. při běžným provozu ticho jako v hrobě. tři čárky bych odhadl něco jako stupeň dva u climaticu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mno já se pozastavil nad tím, že výrobce tvrdí že si můžu manuálně nastavit otáčky větráku na hodnotu jakou chci, ale v reálu koukám že nemůžu, protože je to stále ovládá. Chápu že mám Climatronic a že bych měl těžit z jeho chytrosti, ale někdy mi je jeho chytrost nepříjemná a od toho jsem čekal že bude manuální režim - a on není... Typicky za situace kdy mluvím do (vestavěné ze škodovky) HF sady a protistrana se zeptá - ty jsi na Sněžce nebo jedeš na motorce že je tam takovej kravál od větru...??? Tak odpovím ne nejsem to Fabia Elegance neumí ztlumit větrák, omlouvám se já to uberu ale ono to zase přidá takže leda snad že bych vystoupil... Prostě mě mrzí že manuální režim není v pojetí škodovky manuální. Kdybych to doved do absurdna tak kdybych nastavil větrák na "0" tj. klima se vypne, můžu čekat zlomyslnost že se zase sám přidá a klima se zase zapne??? No je to zajímavě naprogramované zařízení lol

V jiných autech s auto klimou se větrák přizpůsoboval jednak aktuální rychlosti auta (aby v případě že auto jede pomalu už dopředu dodával zvýšenou porci vzduchu) a druhak a hlavně aktuální chybě mezi požadovanou a skutečnou teplotou v interiéru (a toto platilo i v režimu Econ nebo v režimu topení). Zde u škodovky to na mě dělá dojem že větrák podléhá pouze slunečnímu čidlu a to navíc bez ohledu na to jestli je režim auto nebo manuál. Prostě klima má nastaveno "dej vrtuli na 2" (to je v 99% případů výchozí stav) a dále je implementována poučka "když svítí slunce, přidej vrtuli víc". Vyšší úroveň logiky jsem zatím nějak moc neodhalil (nepopírám že je to chytřejší, ale na venek se to prezentuje téměř výhradně takto)...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale tahle klimatizace se taky přizpůsobuje rychlosti. Má náporovou klapku, která se při vyšší rychlosti přivírá, proto je množství vzduchu konstantní...

To vo kraválu s větrem, to snad leda, že bys měl výdechy nastavený na mikrofon.. jinak mám úplně opačný zkušenosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dovlte mi zapojit se do téhle diskuze se svou "troškou do mlýna".

K příspěvku od tamtam: Rozdíl mezi polohou "okno" a "panáček s šipkou na obličej" je následující: Když zvolíš "okno", tak se vždy zapne klimakompresor a otáčky ventilátoru se zvýší. Navíc se otevře klapka ofuku okna a ostatní se zavřou. Tím se klima snaží odmlžit přední okno. JInak se to v podstatě neliší. Obě polohy foukají vzduch ze stejných otvorů, tzn. ofuk okna + boční ofuky. Boční ofuky jsou spojené s druhým okruhem "panáček s šipkou uprostřed", tzn. pokud zvolíš jednu z těch tří poloh: "okno", "panáček s šipkou nahoru" a "panáček s šipkou uprostřed", z těch dvou krajních ofuků ti bude vždy foukat vzduch.

Co zas trošku zaráží mě je následující. Psal jsem to už v threadu o naší fabii, proto se budu citovat "Druhou připomínku mám ke Climatronicu: i když je v režimu ECON, tak přesto při zapnutí recirkulace zapne klimakompresor. Funkce je to sice dobrá - neorosí se okna, na druhou stranu bych nerad měnil za rok, dva regulační ventil v klimakompresoru..." Dělá vám to také?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to skutečně tak - pokud se auto odstaví s čerstvě vypnutou klimou, zarosí se výparník (vzduch přestává proudit a jeho teplota je spolehlivě pod rosným bodem - nejchladnější část v širokém okolí) a to je ideální nástupní bod pro vznik plísní na něm a v jeho okolí. Každý rozumný tohle buď z fyziky dovodí nebo z provozu odpozoruje a pokud chce udržovat klimu čistou a zdravou tak před dojetím včas vypne a pomocí proudu vzduchu ohřeje a vysuší dřív než auto odstaví. A skutečně to pomůže, zejména zápachu...

Samozřejmě že autoklima tohle dělat nikdy nebude protože není jasnovidná aby věděla že řidič 5 min na to zaparkuje takže to z logiky věci do ní nelze doplnit. Tohle musí dělat člověk sám a než strčí auto do garáže tak to prohnat čerstvým vzduchem a až pak odstavit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pak asi nejsu "každý rozumný", když sem nikdy nic takovýho v žádným autě (cca 3ks Fabia, Roomster, několik Octavií za asi 10 let, Superb) nepotřeboval dělat a neměl nikdy sebemenší problém. sorry, ale přijde mně, že se občas hledají problémy tam, kde nejsou.

Jinak v návodu je pouze něco o zapínání i v chladných obdobích, právě kvůli smradu. O předčasným ani slovo.

• Pokud chlazení nebylo delší dobu zapnuté, může se v důsledku usazenin na

výparníku tvořit zápach. Abyste tomuto zápachu předešli, zapínejte chlazení - i ve

studeném ročním období - alespoň jednou za měsíc asi na 5 minut na nejvyšší

stupeň ventilace. Zároveň krátce otevřete okno.

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud se provádí pravidelně čištění klimatizace, tak to asi není třeba moc řešit. Nicméně tím vypínání se přeci jenom sníží tvorba plísní/bakterií v klimatizaci a zároveň se člověk vyhne při vystoupení z auta rozdílu teplot.

Každopádně když už se nakouslo ono vypínaní klimakompresoru, tak jsem tady někde na foru četl, že by se neměla vypínat při vyšších otáčkách než volnoběh. Osobně si myslím, že je to nesmysl, ale přeci jenom bych rád znal názor ostatních.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jsou auta, když se šlápne plnej plyn, tak se kompresor vypne, tak v tych otáčkách problém nevidím.

Bojlere-trochu slušnosti by neškodilo v tych tvojich připomínkách, nevím který americký auto to má napsaný na sluneční cloně, ale přesně to co říkám a ty to vyvracíš :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...