Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Zdarec, chtěl bych se s Vámi jenom podělit o názory o tuhosti řízení-serva...

Jak to máte vy v Octávách? Vyhovuje vám jeho nastavení? Nebo byste brali silnejší nebo naopak slabší servo? Já jsem měl předtím Opel Vectra a tam byl volant o trochu lehčí na zatáčení a ten rozdíl teď jde cítít hlavně ve městě... Předtím jsem měl chvilku Fiat Brava a tam byl volant až přehnaně lehký...Až to bylo na škodu...

Máte to tak všichni? Nepomohla by mi výměna servo kapaliny?

P.S: Pneu mám orignal 195/65/15 letní

Vloženo (editace)

Já si taky myslím, že by mohl být ten posilovač o trochu silnější. Mě by se líbilo, jak to mají nějaké jiné značky aut, že řidič dokáže otáčet lehce volantem jen přiloženou dlaní (samozřejmně stojí na místě), to já u Octy nedokážu točit na místě volantem jen opřenou dlaní, i když mám vyměněný olej v servu. Samozřejmě po výměně oleje jde řízení o něco lehčeji, ale není to pořád, tak jak bych si to představoval... :) Ale o proti Š120 co jsem měl předtím, je to nebe a dudy ;)

Editováno: , autor: Konny
Vloženo

O1 má klasiku hydraulický posilovač, takže nikdy nepůjde tak lehce jako třeba elektrohydraulický v F1 nebo O2, ale já dlaní jedné ruky klidně na místě točím. ;) A vyhovuje mi to více než když je to přeposilované.

Vloženo (editace)
Já si taky myslím, že by mohl být ten posilovač o trochu silnější. Mě by se líbilo, jak to mají nějaké jiné značky aut, že řidič dokáže otáčet lehce volantem jen přiloženou dlaní (samozřejmně stojí na místě), to já u Octy nedokážu točit na místě volantem jen opřenou dlaní, i když mám vyměněný olej v servu. Samozřejmě po výměně oleje jde řízení o něco lehčeji, ale není to pořád, tak jak bych si to představoval... :) Ale o proti Š120 co jsem měl předtím, je to nebe a dudy ;)

Pro KONNY: Aha moje reč, tak to jsme na tom stejně...Zkusím ještě tedy vyměnit ten olej, když píšeš že je to aspoň trochu lepší a taky mě dostala odpověď níže, že KAJE otáčí dlaní na míste volantem, to já taky neudělám...

Editováno: , autor: Michhhalll
Vloženo (editace)

mne tuhost posilovace na OI vyhovuje... treba na FI mi naopak vadi ze jde hodne lehko... volantem na miste taky v klidu otocim jednou rukou a to sem hodne velkej strizlik :D

jeste mi prijde ze naftaky maji ten posilovac o trochu ucinejsi

Michhalll: co mas za motor?

Editováno: , autor: Kubiik
Vloženo
mne tuhost posilovace na OI vyhovuje... treba na FI mi naopak vadi ze jde hodne lehko... volantem na miste taky v klidu otocim jednou rukou a to sem hodne velkej strizlik :D

jeste mi prijde ze naftaky maji ten posilovac o trochu ucinejsi

Michhalll: co mas za motor?

Ano naftu mám, zkusím vyměnit kapalinu

Vloženo

KaJe a Kubiik: abych volantem na místě otočil jen dlaní, tak to bych se musel hodně zapřít do volantu, tak nevím kde je chyba, jestli to není tím, že mám auto z roku 1998 a tak by to čerpadlo bylo např. už trochu vyběhaný a neudělá takovej tlak, jako u novějších aut. Jinak když chytnu volant např. dvouma prstama za jedno z ramen na tom volantu, tak jím otočím, ale musím trochu zabrat. No prostě podle mě by ten posilovač mohl víc posilovat ;)

Vloženo

Chlapy charakteristika a regulace serva je dost ošemetná a náročná věc (ani se to nezdá).

Musí se totiž krouticí moment měnit s rostoucí rychlostí (na místě musí být Mk maximální a při velké rychlosti Mk min.)

Vloženo

Jojo na tohle je luxusni treba ibiza 2004 47kW s el. servem. Nase serva na octavianech to asi uz nikdy nezvladnou... Zkusil jsem 2 ruzne oleje, ale do takovych max. 40Km/h kdy by clovek uvital toceni volantem jako kdyby nebyl ani kolama na zemi stejne jako ta Iba, tak to si muzeme nechat zdat ... Kez by nekdo prisel na nejakou vychytavku.

Vloženo

Mne to sice na mieste nejde lahko ale dlanou sa o da. je to tuhsie ale pohoda. Nechcel by som aby mi to islo jak napr kamoske ked som sadol do fabie.

A co hladina kvapaliny v nadobe? Aku mate vy komu to ide tahsie?

Ja som napr pred 2 tyzdnami pozeral stav a sa mi nezdalo ze to ma byt na hornej ryske. Ja som este nedolieval,takto som kupil.

Aj mi trochu hucalo na mieste servo pri otacani.

Potom som pozrel DP a teda si to skontrolujte pripadne.

Auto na rovine,kolesa rovno,motor studeny,teda najlepsie rano ked je odstaty komplet studeny. Odmontovat mierku,utriet ,namontoavt,vybrat. Ma byt hladina 2 mm +- na spodnej ryske. Ked ju otocis,tak na zadnej strane vidno srafovanu oblast pozadovanej vysky hladiny. Striekackou som odsal cca 50 ml a na pocit to ide o kusok lahsie a aj tichsie pri otacani na mieste...

Vloženo

Já taky otočím dlaní při stojícím autě volantem bez problémů. Lehčeji by to sice jít mohlo, ale zase kór přeposilované řízení je taky na draka. Kontakt a pocit že to řídíte už pak není moc velký. Posilovač u OI prostě člověku práci ulehčuje, ale neudělá ji všechnu za vás :)

Vloženo

Napr. BMW E 46 ako aj mnoho dalšich ma dynamicky posilovac. Vzrastajucou rychlostou jeho ucinnost klesa. Cez tuhe riadenie clovek citi co robi predna naprava a cele auto. Osobne mi to v octavke vyhovuje.

  • o 9 let později...
Vloženo

A pomohlo teda vyměnit olej v posilovači? Mě teda malá síla posilovače nevyhovuje. Asi jsem příliš rozežraný z novějších aut, které jsem měl i v nich jezdím.

Sice na místě (na 205 gumách) dlaní otočím, ale musím už dost tlačit na volant a to při manévrování na parkovišti nebo jízdě městskými uličkami není pohodlné.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...