Přejít na obsah

Zabudovaný el. příhřev chlad. kapaliny - jak to funguje?


thepich

Doporučené příspěvky

Zdravím,

chtěl jsem se zeptat, mám O 1, 2002, 66. Je tam klasický příhřev vody třemi žhavícími svíčkami.

Svíčky mám dobré, odpor cca. 1.5 Ohmu, ale napětí mi na ně nejde ...

Kdy se tam má oběvit ? Je to přes nějakou pojistku ?

Potřebuji ověřit funkčnost, zima začíná :-)

díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Funguje to tak, že jak je teplota kapaliny při startu nižší jak tuším 5°C začne vyhřívat, dokud nedosáhne 60°C a nebo nedojde buď k poklesu napětí v síti, nebo nadměrné zátěži alternátoru. Jestli vyhřívá jedna, dvě, nebo tři je podle teploty, hodnoty ale přesně nevím. Funguje to celkem dobře, když to v těchto ranních teplotách ráno nechám 5min brčet, tak je vevnitř příjemný teplo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já jsem si to udělal na manuální provoz přes dvojtý páčkový vypínač s mezipolohou, který mi rozpojuje původní mínus napojení do ŘJ a dva relátka se spínacím kontaktem, kterým se přes vypínač sepne mínus od karoserie, samozřejmě přes diody, aby to nešlo zpátky do ŘJ, odběr proudu je znát, ale také mám vyzkoušené, že doba ohřevu se krátí o cca polovinu, spotřeba ale také samozřejmě roste. Plus je veden přímo. Dva relátka tam jsou z důvodů spínání jedné a dvou žhavičů každé zvlášť, na jeden okruh jsem si to netroufnul dát, samozřejmě je třeba pak hlídat teplotu, protože se to musí vypnout, jen by mne zajímalo jak dlouho ty žhaviče tuto metodu vydrží

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nasiel som el. schemu aj na SDI 50 kW tak zrejme teda maju aj sdicka toto.

Ci to ide dorobit?

Podla etky asi hej,treba zohnat diely 7 a 8 z pril. foto. A zhavice.

Kontrola ? Najprv skus len ziarovkovu skusacku na + pol bterky a vrch zhavica,ked zazne tak je dobry. Potom ked tak vymontuj a pozri ako zhavi. lebo moze zhavit na 2 cm alebo len spicka. Kludne vyber,voda nevytecie... teda pri vychladenom aute.

Kontrola podla schemy.

rele J 359 a 360 kontakty 2,15 su trvale pod prudom. Na rele je to kontakt 30. To ide na zhavice po zopnuti rele. Kontakty 8 a 17 idu k zhavicom, po zopnuti rele kuria.

Kontakty 4 a 13 su pod prudom pri zapnuti zapalovania. to je ovladacie napajanie relatiek. Z druhej strany idu vyvody 6,15 do RJ. Tato vlastne pripaja minus k tym rele na zopnutie,preto je tam + pol namerany uz pri zapnutom zapalovani.

Zatial som este nenasiel stav kedy zapina RJ kurenie,lebo darmo mam vonk. teplotu cca 0-1 st. ked zrejme meria teplotu vody,ktora moze byt vyssia.

Nebolo by zle dotiahnut 2 signaly na palubovku na nejake diody ktore by zasvietili ak je zapnute rele. Ked len to hodit dole k diagn. zasuvke. Potom po zime kludne zrusit alebo poriesit po svojom,kam s tym. Dole k noham by kludne mohli 2 diody v pripade ze to zopne svietit.

post-18780-1257266862_thumb.jpg

post-18780-1257516784_thumb.jpg

EDIT...dal som sem novu schemu s vyssim rozlisenim. Uz som na to dosiel kde sa to nastavuje ...

Editováno: , autor: mysko
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja som zistil ze tie spiraly tam mam aj ja ale nefunguju. Ani ked je ,,kurenie,, na plne. Ako sa daju zmerat tie spiraly? Maju mat neaky odpor? Dakujem za odpoved

Měřil jsem žhaviče, jde to sice horko těžko sundat, ale podepřením páčením vyskočí :-) Mají odpor pod 1 ohm, při

připojiná 12V přímo z ACCU jedním teče proud až 16A, tzn. že když jedou všechny, pomáhají motoru cca. 500W,

což něco pomůže. vyvedl jsem i sig. diodu, ohřev funguje, jak bylo výše napsáno jen za jízdy, asi nad 5-10 km/h a cca. do 60°C. Paxe vypne.

Mám jen jednu diody, nezjišťoval jsem jak se připínají relátka, zavedl jsem i ruční provoz, ten se tak může hodit, pokud stojíte

nebo na 60°C, pokud má někdo zájem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je zaujimave zistenie ze len pokial auto jazdi ,takze to nedokazem nabudit napr odpojenim cidla teploty ako som chcel skusit ci to ide namieste.

Mne ide uz len o to ci to vlastne aj funguje teda ako sa k tomu sprava samotna RJ.

Takze najlepsie by bolo zrejme teda k pinom 8 a 17 napojit nejaku diodku a slahnut to do kabiny na kostru. A v zime urcite lepsie rucne ovladanie,lebo napr si viem predstavit ze dojdem k autu ,nastartujem, a kym ocistim od snehu alebo ladu tak by pekne zacalo varit vodu a nie az ked sa pohnem...

A zaujimalo by ma teda ako si poriesil to rucne ovadanie,ci na kazde rele a prip,suciastky,teda urcite nejake diody na zamedzenie spetnych vedeni do RJ.

Lebo je mi jasne ze treba dotiahnut dalsie paralelne draty z pinov 6,15 a pomocou spinacov to napajat ku kostre. V kombinacii s tymi ledkami by to bolo aj opticky signalizovane ci to ide aj automat aj rucne.

Editováno: , autor: mysko
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vzhledem k tomu, že ŘJ spíná zem, není třeba žádné ochrany případně zavedené zemně do ŘJ. Dají se i natvrdo spojit ovládací vodiče od obou relátek dohromady a přes přepínač je spínat na zem, to ovšem omezí funkci ŘJ rozdělit výkon na 1 nebo 2 relé, pojedou vždy z ŘJ oba. Osobně to má napojená stylem, že z každého ovl. drátu vede jedna dioda. Diody se následně spojí katodama k sobě a přes spínač do kabiny. Plánuji to spíš na časovač, kr. uložím do krabice k relátkám, např. na 5 min. a ovládat jej nějakým stylem tak, abych nemusel do kabiny nic tahat ani používat spínač, např. (jen hypotweticky) při zapnutí předních mlhovek, jen např. na 1 s, se aktivuje časák, a bude hřát 5 min. a pak vypne. Samo že určitě vymyslím i jinou aktivaci, která bude jedinečná ...
Co se týče účinnosti, nezbývá než změřit na volnoběh když má motor ráno stejnou poč. teplotu a např. do 60°C, a měřit čas. Na volnoběh má totiž motor velmi nízký výkon, takže mu 0.5 kw pomůže, ale za jízdy, když má 30-30 taxe 0.5 ztratí jak nic ...
O případných naměřených výsledcích něco napíšu ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nasiel som el. schemu aj na SDI 50 kW tak zrejme teda maju aj sdicka toto.

Ci to ide dorobit?

Podla etky asi hej,treba zohnat diely 7 a 8 z pril. foto. A zhavice.

Kontrola ? Najprv skus len ziarovkovu skusacku na + pol bterky a vrch zhavica,ked zazne tak je dobry. Potom ked tak vymontuj a pozri ako zhavi. lebo moze zhavit na 2 cm alebo len spicka. Kludne vyber,voda nevytecie... teda pri vychladenom aute.

Kontrola podla schemy.

rele J 359 a 360 kontakty 2,15 su trvale pod prudom. Na rele je to kontakt 30. To ide na zhavice po zopnuti rele. Kontakty 8 a 17 idu k zhavicom, po zopnuti rele kuria.

Kontakty 4 a 13 su pod prudom pri zapnuti zapalovania. to je ovladacie napajanie relatiek. Z druhej strany idu vyvody 6,15 do RJ. Tato vlastne pripaja minus k tym rele na zopnutie,preto je tam + pol namerany uz pri zapnutom zapalovani.

Zatial som este nenasiel stav kedy zapina RJ kurenie,lebo darmo mam vonk. teplotu cca 0-1 st. ked zrejme meria teplotu vody,ktora moze byt vyssia.

Nebolo by zle dotiahnut 2 signaly na palubovku na nejake diody ktore by zasvietili ak je zapnute rele. Ked len to hodit dole k diagn. zasuvke. Potom po zime kludne zrusit alebo poriesit po svojom,kam s tym. Dole k noham by kludne mohli 2 diody v pripade ze to zopne svietit.

otázkou je, na kolik to vyjde a jestli se to vyplatí no...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

super, díkec za odkazy, ale teď mi řekněte, když se do toho pustím, investice bude cca do 3tis., opravdu se to vyplatí a to ohřátí motoru bude znát ? já jen, aby to nebylo jen taková symbolika.... a oktávy toto měly za příplatek nebo sériově ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

koli tomuto rozmyslam nad tou led signalizaciou tych obvodov,ked to zapne aby som o tom vedel. Potom sa to da ako tak odsledovat co to dokaze. Momentalne teplota vonku cca 5 stupnov, start,odchod pre zenu do roboty,jazda cca nech netrepem mozno 3-4 km,ale po pusteni ventilatora uz citit mierne teplejsi vzduch,rucicka cca 2-3 mm od nuly budiku. Ale neviem ci to je zapnute.

Teraz polozme si otazku.

Chcem to kurenie koli tomu aby sa ten motor skor zohrial alebo radsej mi ide viac o to ze skor mam teplo v aute. Lebo pokial si dam ANO na druhu otazku tak som rozmyslal uz aj nad tym dorobit elektricku spiralu niekde k vyfuku ventilatora.

Editováno: , autor: mysko
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...