Přejít na obsah

spravne otacky 1,4 16V 55kW


houmr

Doporučené příspěvky

nazdar borci potrebujem jednu vec od vas ja viem ze motor 1,4 16V 55kW sa ma drzat v otackach lebo krutiaci moment je pri 3800ot. a tam by sa mal drzat. len potrebujem aby ste napisali ze pri 2000-2500 ot. to jednoducho netaha a v kopci to pri 2000 ot. straca silu. diki.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale zase netreba z maxima točivého momentu robiť dogmu. Napríklad pri 3000 otáčkach mu točivý moment poklesne oproti maximu len o cca 6N.m. To zase nie je žiadna tragédia. Takže ja by som kľudne jazdil aj v spektre 2-3000 ot. a pri snahe o prudšiu akceleráciu by som samozrejme preradil. Motoru to určite neublíži a tých 3800 ot. na bežné jazdenie mi pripadá už zbytočne veľa.

Asi som ti nepomohol, čo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jasne ja nehovorim zas aby jazdil vo vysokych otackach ale ist do kopca na 4-ku pri 2000ot. je hovadina auto nechce tahat a otacky idu dole a obiehat na 5-ku je tiez nezmysel pri 80km rychlosti. na bezne jazdenie tych 3000ot. a pri predbiehani trochu viac.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to je dilema :t

ja mam HTP, to je trosku tocivejsie, navyse je sprevodovane do lahka ci do rychla ci nakratko, takze pri 100km/h mi to otci lahko nad 3000 ot/min, atkze bezna jazda s HTP je na okreskach od 3000-4000 ot, pricom na dialnici je to vzdy nad 3000 ot.

bezne jazdim v rozmedzi 2000-4000 ot, a ked potrebujem max vykon ci prebieham nieje problem to vytiahnut do 5500 ot.

K teme, s touto motorizaciou by som jazdil 2000 ot pre udrziavanie rychlosti a pre pridanie ci akceleraciu by som podradil.

Normalna jazda je od 2000-4000 ot

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jasne ja nehovorim zas aby jazdil vo vysokych otackach ale ist do kopca na 4-ku pri 2000ot. je hovadina auto nechce tahat a otacky idu dole a obiehat na 5-ku je tiez nezmysel pri 80km rychlosti. na bezne jazdenie tych 3000ot. a pri predbiehani trochu viac.

tak tak, na obiehanie drzat nad 3500 ot v kazdom pripade

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak sa teda pridam aj ja... bezne jazdim aj nieco malo pod 2000. motoru to absolutne nevadi. samozrejme v pripade ze sa ide ustalenou rychlostou. akcelerovat z takychto otacok je sebevrazda (najma na vyssich prevodovych stupnoch). paka je tam na to aby clovek podradil ked potrebuje. pre neurotikov co jazdia trvalo nad 3000 stacia prve tri rychlosti po meste. ved trojka toci do 120 km/h :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasne, HTP má jednak menej sily a jednak tie 3 valce ucho nezvyknutého vodiča dosť oklamú. A okrem toho ten motor ide fakt ochotne do otáčok. Pri svojej prvej skúšobnej jazde som ten motor temer vždy držal okolo 4000 otáčok a aj som sa tak vytešoval, že ako super to jazdí. Až pri pohľade na otáčkomer som pochopil, prečo.

Ale nemyslím, že by aj trojvalcu malo 2000 otáčok nejako extra škodiť. Na udržanie auta v chode to musí stačiť. Mne vychádza pri 2000 otáčkach rýchlosť na 60 km/h resp. 64 km/h (1,2/47 resp 1,2/40). Takže rýchlosť nič extra, pri tejto rýchlosti nie sú závratne vysoké jazdné odpory, takže nevidím ani jazdu pri 2000 otáčkach ako nereálnu.

Ale pôvodný príspevok bol o motore 1,4 16V/55 kW. Ten by mal pri 2000 otáčkach dosiahnuť rýchlosť 68 km/h (tacho odhadujem, že ukáže takých aspoň 76 km/h), čo je podľa mňa tiež prijateľný jazdný režim ako pre auto, tak aj pre motor. Spotreba bude určite veľmi pekná!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...