Přejít na obsah

Netočí, jen cvaká startér, čím to je???


kocfelda

Doporučené příspěvky

Cau vsichni, mam problem s Feldou, zaclo to asi pred rokem, obcas kdyz jsem otocil klickem, tak starter jen cvaknul, ale netocil....stacilo do nej poklepat a bylo po problemu, kdyz uz me to ale zaclo stvat (clovek byl i u benzinky jak blbej s kladivkem pod autem:-D ), tak ho znamy rozebral a byla v nema voda...vycistil ho atd (prej jako ze repase)..proste mi ho vratil, ze by to melo uz fungovat. Jenze ono to chvili bylo dobry a za cas to delalo furt to samy. Rikam seru na to, koupil jsem starter novej, zezacatku chodil, ale ted zacinam mit stejnej problem i s tim novym!!!!:-( Kontakty (jak na baterce, tak na starteru) jsem poradne vycistil, na ten malej tenkej dratek jsem dal novy konektor a drzi n a starteru pevne, tak uz fakt nevim, co je spatne. Nemate nekdo nejakou radu nebo tip, co by mohlo byt spatne?? Diky za Vase odpovedi.

Jinak jedna se o Felicii Combi, 1.6i, rok 98.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vcera jsem to vsechno ocistil, jak na baterce, tak co vede ke kastli i na starteru a dneska jsem opet tlacil. Baterie je stara asi rok, myslis, ale spatne drzi kapacitu, staci mit treba hodku pri vypnutym motoru pusteny radio (ne moc nahlas) a nenastartuju. Muze to na to mit vliv?

Nejdřív zkontroluj ty kabely ( baterie, motor a kastle ). Jak je stará baterie?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pravda, ze ten novej starter ze zacatku vydaval divny zvuky pri startovani, ale pak to bylo dobry.

Jde mi o to, abych nebyl za vola a nevracel starter, kdyz je chyba treba nekde jinde...pokud je nekde jinde:-)

Je to určo opálenej kontakt, který spíná při vyjetém pastorku. Tuhle závadu jsem opravoval už u 3 aut (ne Felicií).

Máš 2 možnosti:

1) rozdělat to a vyčistit (po čase se to ale může vrátit)

2) vyměnit startér (možná jen ten kontakt)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mi prijde, ze to neni starterem, protoze kdyz to auto roztlacim a nastratuju pres kvalt, tak kdyz je pak nejakej kopecek a zhasnu motor, tak starter normalne toci...

Preci kdyby zustaval viset starter, tak bych do nej musel bouchnout, aby to zas slo...

Vcera jsem to vsechno ocistil, jak na baterce, tak co vede ke kastli i na starteru a dneska jsem opet tlacil. Baterie je stara asi rok, myslis, ale spatne drzi kapacitu, staci mit treba hodku pri vypnutym motoru pusteny radio (ne moc nahlas) a nenastartuju. Muze to na to mit vliv?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja by som vsadil na zlu bateriu, preto ti chyti auto len ked ho roztlacis a ked sa trosku dobije jazdenim tak preto ti to mozno chyti.. Teda aspon mne na felde štarter cvakal ked bol vyžmychaná baterka a ked sme ju roztlacili cez kvalt naštartovala a nechali sme ju chvilu na volnobehu a potom keď zhasol a znova už bezproblemov chytila

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak baterku si pujcim zitra od znameho a vyzkousim to.

Jinak tenhle starter jsem nerozebiral, pac je asi 4 mesice starej a je jeste v zaruce... no zkusim tu jinou baterii a pokud to bude delat dal, tak jim omlatim o hlavu ten starter....

A v jakém stavu jsou uhlíky a sběrač na rotoru? Mi to dělalo taky, bylo to tím, že stertér vyskočil ale uhlíky neseděly a rotor se neroztočil. :)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Se svetlama jsem take zkousel starovat, motor v pohode toci treba i 5x a kontrolky pohasnou jen trochu.

Me ten starter blbne klidne i kdyz jedu treba 100km, pak na 10min zhasnu motor a uz pri pokusu o nastartovani jen cvaka, tak rychle se baterka nevybije...a dobijeni je OK. To bude asi v tom starteru, co?

Předpokládám, že máš baterii dobrou když píšeš že je rok stará. A zkusil jsi startovat se světlama (potkávačkama)?

Jestli je baterie OK, tak to nastartuješ i se světlama bez problémů. Jestli ne, tak světla i kontrolky pri záběru pastorku startéru pohasnou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Startér, magneto nesepne tak aby zaskočil pastorek a roztočil motor.Dostane to malej impuls a jen to cvaká.Ještě se podívej Felina má ukostřenej motor takovou páskou ta taky dokáže potrápit a pokud je ten starter v zároce tak ho jdi rovnou vyměnit vyměna baterky je zbytečná stráta času.

Editováno: , autor: Vlasta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ju, díky všem za Vaše rady a za Váš čas :palec2:

Startér, magneto nesepne tak aby zaskočil pastorek a roztočil motor.Dostane to malej impuls a jen to cvaká.Ještě se podívej Felina má ukostřenej motor takovou páskou ta taky dokáže potrápit a pokud je ten starter v zároce tak ho jdi rovnou vyměnit vyměna baterky je zbytečná stráta času.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podobny problem som mal na inom aue , vymenil som starter, pridal pomocne relatko a zistil ze chyba je v spinacej skrinke :)

já bych zkusil na chvíli propojit přímý kabel ke startéru a ten ovládací, co vede od spínací skříňky a tím zkusil nastartovat, pokud je to ok, tak je to spínačka, pokud cvaká, je to ve startéru nebo v tom ukostření a nebo v zoxidovaném kontaktu na startéru

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Mám presne túto istú závadu na š-octavia 1,6 55kW. Vymenil som uhlíky, spínač štartra a nič, problém pretrváva. Možno z 50 štartov jeden nefunguje, ak zaradím rýchlosť a zapnem kľúčikom a pohnem autom, štartér sa rozhýbe a môžem naštartovať. Viete poradiť kde bude porucha? Baterka a dobíjanie je OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

myslel som aj na túto variantu, len som predpokladal, že by sa to mohlo prejavovať iným spôsobom... ako skontrolovať ten veniec či je OK??? ale teraz ma napadá, že bol jeden prípad, keď som otočil kľúčik a držal som v polohe II dlhší čas a štartér sa rozbehol, že by to bolo spínačkou ? menil som ju pred 4 rokmi

Editováno: , autor: bobocop
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pastorek startéru do záběru vysouvá cívka, která je přišroubovaná na boku tělesa startéru. Do té cívky pouštíš proud u starších aut přímo spínačkou, u novějších přes relátko a u těch nejmodernějších ještě před relátkem "sedí" ŘJ. Nejdůležitější ale je, že ta cívka má krom vysunutí pastorku ještě druhou funkci - konec jádra, které do sebe vtahuje, nese měděnou kontaktní plochu, která propojuje v nejzazší vysunuté poloze proud z akumulátoru do samotného vinutí startéru. Je to tak udělané proto, aby se pastorek zasouval do ozubení věnce BEZ MOMENTU - prostě jen sám, volnoběžně. Teprve po najetí větší části šířky pastorku do ozubení věnce má dojít k propojení silového okruhu a k roztočení startéru = startér se roztáčí pod zatížením, nikoliv naprázdno. U tohoto případu se bude pravděpodobně jednat o závadu buď na té cívce = má částečně proraženou izolaci svého vinutí a proto nevyvíjí dostatečnou sílu k zasunutí pastorku do věnce a k finálnímu propojení silových kontaktů, nebo jsou přímo ty kontakty poškozené. Poškozený může být i spínací můstek, který je má propojovat. Všecko se musí rozebrat, vyčistit, změřením odporu vinutí cívky a porovnáním buď se zaručeně dobrou cívkou nebo s údajem výrobce se ujistit, jestli není proražená, opálené kontakty jemně opilovat nebo osmirkovat a nastavit správný okamžik sepnutí = dráha nosiče pastorku, kterou pastorek musí překonat DŘÍV, než dojde k propojení proudu do samotného startéru. Ten měděný můstek bývá často prohnutý do oblouku nebo má vypálené dolíky na koncích - stačí ho opatrně "vyhamrovat" kladivem na kovadlině do roviny nebo i obrátit. "Podezřelou" cívku je lepší vyměnit preventivně za novou a nespoléhat se na to, že to ještě vydrží, vždyť ono to přece občas šlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak teda vylučuješ poruchu na spínacej skrinke ??? že by aj nová cievka mala poruchu ???? v čase poruchy, teda keď mi auto neštartovalo, som zamenil cievky a to tak, že som ani nevybral štartér, obe len cvakali, preto nepredpokladám, že by chyba bola v cievke...čo sa týka súčastí štartra tie sú premazané... dá sa zistiť porucha ak sa premerá káblik čo ide zo spínačky do štartra ? teda napojím voltmeter a keď sa otočí kľúčikom na konci kábla by mal byť nejaký prúd, ak by teda ten prúd tam nebol alebo by len na chvílu ním prešiel, závada by bola jasná...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...