Přejít na obsah

Vnitřní osvětlení (interieru) - nefunkční


murphytravex

Doporučené příspěvky

Taky jsem to nepochopil, LEDky jsou LEDky - ty přeci žádnou komunikaci po CAN sběrnici nemají... Je to obyčejná polovodičová součástka, ne?

Řekl bych, že žádné auto nemá kontrolu nefunkční LEDky osvětlující něco v interiéru.

Ještě mě napadlo, že jeden mluví o koze, druhý o voze a třetí o noze :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to tak. Octavia II a další mají kontrolu prasklých žárovek, alespoň hlavních světlometů a zadních lamp s SPZ (jak je to s interiérem a ostatním nástupního prostoru netuším). Jelikož LED mají malý odpor tak CANBus vyhodnotí LED jako prasklou žárovku a na palubce svítí kontrolka. Proto je nutné kupovat LED ve verzi CANBus, tj. LED s odporem, který odpovídá odporu klasické žárovky...

LED použité jako denní svícení musí mít také nějaké odpory, protože pak blikají a nesvítí.

Já jen nevěděl, jestli to je nutné i do zpětných zrcátek a do interiéru, nebo jestli tam mohou být obyč LEDky bez CANBus - odporů, protože jsou dražší než obyčejné LEDky... :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jelikož LED mají malý odpor tak CANBus vyhodnotí LED jako prasklou žárovku a na palubce svítí kontrolka.

Máš aspoň tušení co je to CAN-BUS?? Když už tu píšeš tyhle kraviny??

ano ledkové žárovky mají problém s kontrolou prasklých žárovek.. takže se buď přidává odpor, nebo možná jsou žárovky už speciálně s tím odporem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takhle mi to bylo vysvětlené v servisu a jelikož jsem to zkoušel a bylo to tak, tak tomu věřim. CAN Bus nevím přesně co znamená, vysvětluju si to jako sběrnici přes kterou jednotka vše řídí a získává informace (nejsem auto-technik, ani auto-elektrikář). Ty LED které už jsou upravené odporem, aby přístrojovka nehlásila chybu jsou psané jako LED CanBus... Toť vše a opravdu budu rád, když tedy už jsi mne opravil, že říkam kraviny, že bys to vysvětlil nám laikům, abychom tedy taky věděli jak to je správně :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bych řekl, že to Royce vysvětlil docela srozumitelně :kol-47:

To o čem ty píšeš jsou "LED CanBus" zdroje světla s paticí obsahující ten zmíněný odpor proto, aby jednotka kontroly žárovek nehlasila, že je něco praské (není tam namontované, to co ta jednotka očekává) - žádná taková "žárovka" není schválena pro provoz na pozemních komunikacích v ČR jako jakékoliv vnější světlo.

Ale to je jen název, s CAN sběrnicí to nemá nic společného. Po CAN sběrnici mezi sebou komunikují jednotlivé řídící jednotky, ne žárovky... :doh

Jednotka prasklých žárovek přes relé zjišťuje, zda se rozsvítila žárovka (přesně nevím jak to elektricky funguje - snad mě někdo doplní), co má svítit a pokud je něco jinak pošle po CAN sběrnici informaci budíkům, aby rozsvítily kontrolku. To je jediné místo, co má s CAN neco společného - povídá si spolu jednotka kontroly žárovek s jednotkou co je v budíkách.

Už je to jasné?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK, takže jsem to chápal, akorát jsem se špatně vyjádřil. Mě šlo v první řadě o to, zda potřebuju na sufidku a žárovku v interiéru také LED s odporem ( zmíněné LED CanBus) nebo jestli tam můžou být obyč.

A ještě jedna věc tu je, známý si dal do interiéru auta LEDky a ty mu i přes vypnutí zapalování a zamknutí auta pořád svítily, dal ty s odporem a vše je v pohodě... Má to tedy i tuto fci, že ty LEDky bez odporu nějakým způsobem jednotka pořád "krmí" nebo to je chyba někde v elektroinstalaci auta?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takhle mi to bylo vysvětlené v servisu a jelikož jsem to zkoušel a bylo to tak, tak tomu věřim.

Nebyl to náhodou škodovácký servis?? to by tak odpovídalo...

Jelikož žárovky v interiéru opravdu nejdou přes kontrolu prasklých žárovek, tak to s tím nesouvisí..

To, že svítí dělá všem.. pokud ti to nevadí, nech to být.. baterku to nevytluče..

Editováno: , autor: Royce
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lidi mně běhá mráz po zádech... LEDka má malý odpor, LEDka CAN-bus a další "moudra", jeden by z vás dostal toulavej psotník a zaběhnul se.

Takže PRO POŘÁDEK:

LEDkové zdroje světla odebírají MENŠÍ PROUD, MAJÍ TUDÍŽ VĚTŠÍ ODPOR než odpovídající vláknové žárovky. Menší proud je pak snímačem a ŘJ vyhodnocen jako přerušení obvodu = indikuje se přerušené vlákno žárovky.

CAN-BUS LED neexistuje, jde pouze o úpravu zapojení, kdy je k už fungující LED s patřičným předřadným odporem (nebo v případě těch kvalitnějších zdrojem proudu) připojen PARALELNÍ BALASTNÍ ODPOR, který zvyšuje odběr "žárovky" tak, aby tím imitoval vyšší odběr skutečné vláknové žárovky. Nadbytečný příkon potřebný pouze pro odstranění debilně definované funkce výrobcem auta (všeobecně je nastavená příliš vysoká hodnota odebíraného proudu pro indikaci nepřerušeného obvodu - pokud by bylo nadefinována indikace až například po poklesu proudu obvodem na méně než 1/10 nominální hodnoty, LEDky by žádnou indikaci nespouštěly) se promění na teplo. Odebíraná energie z palubní sítě do svítící "CAN-LED" je stejná nebo skoro stejná jako u žárovky, množství ušetřené energie je proto velmi malé. Je proto potřeba se buď smířit s debilně řvoucím alarmem, nebo se vykašlat na LEDky a používat dál normální žárovky s wolframovým vláknem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemáš za co. Jen na ten servis, kdes dávají takový "informace" jako bylo popsaný vejš bych se příště zvysoka...

Bohužel, dnes se do autoelektriky s prominutím sere kde kdo do prdele díru má a je přitom chytrej jak rádio na péro. Přitom většina z těchto "autotroniků" má problém s běžnou aplikací Ohmova zákona v praxi - umějí jen měnit komponenty podle výpisu z VAGu...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A nejhorší je, když tyhle nesmysly do nevinnejch hlav adeptů automechaničiny natloukají už jejich učitelé na učňáku - aby to "zjednodušili", vykládají problematiku takhle. Navíc fabrika sděluje informace asi stejně ochotně jako Julda Fulda, tudíž bezdůvodně čuší i o tom, co by značkovej mechanik měl bezpečně znát jako násobilku. Výsledkem je, že místo aby v továrním servise řekli neznalýmu majiteli auta "je to továrním nastavením ŘJ, nejde to jednoduše odstranit", řeknou "je tam potřeba CAN-bus LEDka"... Samozřejmě že ještě lepší by bylo upravit soft už přímo ve výrobě, aby ŘJ umožnila používat i moderní zdroje světla s menší spotřebou a neřvala přitom jak prokopnutá kráva, že je "prasklá žárovka", jenomže to už bychom od fabriky resp. od koncernu jako takovýho chtěli opravdu moc...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 1 rok později...

Ted jsem vytáhnul cele světlo ven vyměnil žárovku byla tam led to mě ani tak netrápí manualně svítí krásně ale když jsem vytáhl klíček tak se světlo pěkně rožlo ale nefachá když otevřu dveře ale ani u jedněch je blbost aby byla v prdeli všechny čtyry mikrospinače néééé

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tím že jsi měl nechat svítit obrysový světla a otevřít dveře bez klíčku v zapalování,tak tím Luďa myslel že vyzkoušíš ty mikrospínače ve dveřích jestly ti fungují,protože když necháš svítit světla,vyndáš klíček ze spínačky a otevřeš dveře,tak ti začne pískat v budíkách,je to kontrola před necháním rozsvícených světel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...