Royce Vloženo 12. Červen 2012 Sdílet Vloženo 12. Červen 2012 Edit: canbus jsou proto, aby ti palubka nehlásila chybu žárovek (tedy prasklé), díky canbusu led ti to hlásit auto nebude, pokud máš tohle ve výbavě. co to je za hovadinu?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Drewie Vloženo 12. Červen 2012 Sdílet Vloženo 12. Červen 2012 Taky jsem to nepochopil, LEDky jsou LEDky - ty přeci žádnou komunikaci po CAN sběrnici nemají... Je to obyčejná polovodičová součástka, ne? Řekl bych, že žádné auto nemá kontrolu nefunkční LEDky osvětlující něco v interiéru. Ještě mě napadlo, že jeden mluví o koze, druhý o voze a třetí o noze Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 12. Červen 2012 Sdílet Vloženo 12. Červen 2012 Je to tak. Octavia II a další mají kontrolu prasklých žárovek, alespoň hlavních světlometů a zadních lamp s SPZ (jak je to s interiérem a ostatním nástupního prostoru netuším). Jelikož LED mají malý odpor tak CANBus vyhodnotí LED jako prasklou žárovku a na palubce svítí kontrolka. Proto je nutné kupovat LED ve verzi CANBus, tj. LED s odporem, který odpovídá odporu klasické žárovky... LED použité jako denní svícení musí mít také nějaké odpory, protože pak blikají a nesvítí. Já jen nevěděl, jestli to je nutné i do zpětných zrcátek a do interiéru, nebo jestli tam mohou být obyč LEDky bez CANBus - odporů, protože jsou dražší než obyčejné LEDky... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Royce Vloženo 13. Červen 2012 Sdílet Vloženo 13. Červen 2012 Jelikož LED mají malý odpor tak CANBus vyhodnotí LED jako prasklou žárovku a na palubce svítí kontrolka. Máš aspoň tušení co je to CAN-BUS?? Když už tu píšeš tyhle kraviny?? ano ledkové žárovky mají problém s kontrolou prasklých žárovek.. takže se buď přidává odpor, nebo možná jsou žárovky už speciálně s tím odporem... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 13. Červen 2012 Sdílet Vloženo 13. Červen 2012 Takhle mi to bylo vysvětlené v servisu a jelikož jsem to zkoušel a bylo to tak, tak tomu věřim. CAN Bus nevím přesně co znamená, vysvětluju si to jako sběrnici přes kterou jednotka vše řídí a získává informace (nejsem auto-technik, ani auto-elektrikář). Ty LED které už jsou upravené odporem, aby přístrojovka nehlásila chybu jsou psané jako LED CanBus... Toť vše a opravdu budu rád, když tedy už jsi mne opravil, že říkam kraviny, že bys to vysvětlil nám laikům, abychom tedy taky věděli jak to je správně Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Drewie Vloženo 13. Červen 2012 Sdílet Vloženo 13. Červen 2012 bych řekl, že to Royce vysvětlil docela srozumitelně To o čem ty píšeš jsou "LED CanBus" zdroje světla s paticí obsahující ten zmíněný odpor proto, aby jednotka kontroly žárovek nehlasila, že je něco praské (není tam namontované, to co ta jednotka očekává) - žádná taková "žárovka" není schválena pro provoz na pozemních komunikacích v ČR jako jakékoliv vnější světlo. Ale to je jen název, s CAN sběrnicí to nemá nic společného. Po CAN sběrnici mezi sebou komunikují jednotlivé řídící jednotky, ne žárovky... Jednotka prasklých žárovek přes relé zjišťuje, zda se rozsvítila žárovka (přesně nevím jak to elektricky funguje - snad mě někdo doplní), co má svítit a pokud je něco jinak pošle po CAN sběrnici informaci budíkům, aby rozsvítily kontrolku. To je jediné místo, co má s CAN neco společného - povídá si spolu jednotka kontroly žárovek s jednotkou co je v budíkách. Už je to jasné? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 13. Červen 2012 Sdílet Vloženo 13. Červen 2012 OK, takže jsem to chápal, akorát jsem se špatně vyjádřil. Mě šlo v první řadě o to, zda potřebuju na sufidku a žárovku v interiéru také LED s odporem ( zmíněné LED CanBus) nebo jestli tam můžou být obyč. A ještě jedna věc tu je, známý si dal do interiéru auta LEDky a ty mu i přes vypnutí zapalování a zamknutí auta pořád svítily, dal ty s odporem a vše je v pohodě... Má to tedy i tuto fci, že ty LEDky bez odporu nějakým způsobem jednotka pořád "krmí" nebo to je chyba někde v elektroinstalaci auta? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Royce Vloženo 14. Červen 2012 Sdílet Vloženo 14. Červen 2012 (editace) Takhle mi to bylo vysvětlené v servisu a jelikož jsem to zkoušel a bylo to tak, tak tomu věřim. Nebyl to náhodou škodovácký servis?? to by tak odpovídalo... Jelikož žárovky v interiéru opravdu nejdou přes kontrolu prasklých žárovek, tak to s tím nesouvisí.. To, že svítí dělá všem.. pokud ti to nevadí, nech to být.. baterku to nevytluče.. Editováno: 18. Červen 2012, autor: Royce Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 17. Červen 2012 Sdílet Vloženo 17. Červen 2012 Lidi mně běhá mráz po zádech... LEDka má malý odpor, LEDka CAN-bus a další "moudra", jeden by z vás dostal toulavej psotník a zaběhnul se. Takže PRO POŘÁDEK: LEDkové zdroje světla odebírají MENŠÍ PROUD, MAJÍ TUDÍŽ VĚTŠÍ ODPOR než odpovídající vláknové žárovky. Menší proud je pak snímačem a ŘJ vyhodnocen jako přerušení obvodu = indikuje se přerušené vlákno žárovky. CAN-BUS LED neexistuje, jde pouze o úpravu zapojení, kdy je k už fungující LED s patřičným předřadným odporem (nebo v případě těch kvalitnějších zdrojem proudu) připojen PARALELNÍ BALASTNÍ ODPOR, který zvyšuje odběr "žárovky" tak, aby tím imitoval vyšší odběr skutečné vláknové žárovky. Nadbytečný příkon potřebný pouze pro odstranění debilně definované funkce výrobcem auta (všeobecně je nastavená příliš vysoká hodnota odebíraného proudu pro indikaci nepřerušeného obvodu - pokud by bylo nadefinována indikace až například po poklesu proudu obvodem na méně než 1/10 nominální hodnoty, LEDky by žádnou indikaci nespouštěly) se promění na teplo. Odebíraná energie z palubní sítě do svítící "CAN-LED" je stejná nebo skoro stejná jako u žárovky, množství ušetřené energie je proto velmi malé. Je proto potřeba se buď smířit s debilně řvoucím alarmem, nebo se vykašlat na LEDky a používat dál normální žárovky s wolframovým vláknem... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 17. Červen 2012 Sdílet Vloženo 17. Červen 2012 Konečně to chápu, díky za vysvětlení. Jen k těm LEDkám, já osobně na nich šetřit nechci, dělám to pro efekt, takže je celkem jedno že odebírají cca jako klasické řárovky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 17. Červen 2012 Sdílet Vloženo 17. Červen 2012 (editace) Nemáš za co. Jen na ten servis, kdes dávají takový "informace" jako bylo popsaný vejš bych se příště zvysoka... Bohužel, dnes se do autoelektriky s prominutím sere kde kdo do prdele díru má a je přitom chytrej jak rádio na péro. Přitom většina z těchto "autotroniků" má problém s běžnou aplikací Ohmova zákona v praxi - umějí jen měnit komponenty podle výpisu z VAGu... Editováno: 17. Červen 2012, autor: Ekkar_z_Bastlírny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 17. Červen 2012 Sdílet Vloženo 17. Červen 2012 To máš pravdu, dnes se spíš mění, než opravuje... Bohužel když člověk dostane informaci od někoho kdo by tomu MĚL rozumět, tak tomu věří. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 17. Červen 2012 Sdílet Vloženo 17. Červen 2012 A nejhorší je, když tyhle nesmysly do nevinnejch hlav adeptů automechaničiny natloukají už jejich učitelé na učňáku - aby to "zjednodušili", vykládají problematiku takhle. Navíc fabrika sděluje informace asi stejně ochotně jako Julda Fulda, tudíž bezdůvodně čuší i o tom, co by značkovej mechanik měl bezpečně znát jako násobilku. Výsledkem je, že místo aby v továrním servise řekli neznalýmu majiteli auta "je to továrním nastavením ŘJ, nejde to jednoduše odstranit", řeknou "je tam potřeba CAN-bus LEDka"... Samozřejmě že ještě lepší by bylo upravit soft už přímo ve výrobě, aby ŘJ umožnila používat i moderní zdroje světla s menší spotřebou a neřvala přitom jak prokopnutá kráva, že je "prasklá žárovka", jenomže to už bychom od fabriky resp. od koncernu jako takovýho chtěli opravdu moc... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
chiquillo Vloženo 17. Září 2012 Sdílet Vloženo 17. Září 2012 Kluci chci se zeptat co mám v háji na elektrice, když otevřu spolujezdcovi dveře tak se mi nerozsvítí stropní lampička u ostatních dveří jo. Napadlo mě jestli nemůže být špatnej mikrospínač na zámku. Dík Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Royce Vloženo 17. Září 2012 Sdílet Vloženo 17. Září 2012 jo, je to špatný mikrospínač Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
chiquillo Vloženo 18. Září 2012 Sdílet Vloženo 18. Září 2012 no to mám radost zas rozebírat dveře :/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Royce Vloženo 18. Září 2012 Sdílet Vloženo 18. Září 2012 teoreticky může být štíplý drát.. ale je to nepravděpodobné... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
davidos21 Vloženo 9. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 9. Listopad 2013 kluci a když mi nejdou ani jedny ale manualně na vypinači jo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
davidos21 Vloženo 10. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2013 Ted jsem vytáhnul cele světlo ven vyměnil žárovku byla tam led to mě ani tak netrápí manualně svítí krásně ale když jsem vytáhl klíček tak se světlo pěkně rožlo ale nefachá když otevřu dveře ale ani u jedněch je blbost aby byla v prdeli všechny čtyry mikrospinače néééé Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
davidos21 Vloženo 11. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2013 Nikdo nic????????????????????????????????????????????????????????????????,, Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 11. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2013 Zkus nechat rozvícený světla (obrys) nebo blykač a otevři dveře jestli auto bude křičet. Samozřejmě bez klíčku ve spínačce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
davidos21 Vloženo 11. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2013 Tak neřve zkusil jsem jet a zatáh ručku a neřval což by byl v prdeli reprák ale blinkr slyším a benál ječí když je rezerva takže je ok i tak by to nemělo mit nic společného se světlem interieru nevím co je špatně Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Albín Vloženo 11. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2013 Tím že jsi měl nechat svítit obrysový světla a otevřít dveře bez klíčku v zapalování,tak tím Luďa myslel že vyzkoušíš ty mikrospínače ve dveřích jestly ti fungují,protože když necháš svítit světla,vyndáš klíček ze spínačky a otevřeš dveře,tak ti začne pískat v budíkách,je to kontrola před necháním rozsvícených světel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
davidos21 Vloženo 11. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2013 No ale nesvítí ani u jedněch Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
davidos21 Vloženo 11. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2013 funguje světýlko jen když vytáhnu klíček tak svítí cca půl minuty na ani jedny dveřče nereaguje Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.