xtrack Vloženo 10. Duben 2007 Sdílet Vloženo 10. Duben 2007 Mi servis účtoval při první výměně 3 l oleje. Na druhou garančku jsem si přivezl 4l balení vlastního oleje a přesně litr tam zůstal. Motor 1,2 / 47 kW Mám 1,2-47kw@53kw No taky jsem na vážkách viním měrku na olej...o co jde...měnil sem si olej doma po 2600km jakože po záběhu nevím co tam lijou ve škodovce já tam nalil Elf Evo SXR 5W-30....sice sem to pořádně prohřál a nechal sem to asi 5hodin vytéct až motor schládl a ještě jsem si trochu přizvedl předek takže to fakt všechno vyteklo a ejhle nalil sem tam skoro 4 litry oleje a na rovném terénu-garáž je na měrce 3/4 víc nemám odvahu....když stojím čumákem zkopce a mám zaplé topení cítím olej tak nevím no...abych nezapekl katalyzátor zkusím zkontrolovat měrku z jíné fabky... k tomu oleji najel sem 400km od výměny motor ztichl teda šíleně..a spotřeba šla tak o 0,6l dolů... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas.cz Vloženo 11. Duben 2007 Sdílet Vloženo 11. Duben 2007 To je zajímavé já jsem vždy u HTP 47kw nalil max tak 3.5 l oleje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabka2004 Vloženo 11. Duben 2007 Sdílet Vloženo 11. Duben 2007 zaujimave citanie o olejoch .... Ale chcem sa spyat tych, co si menili olej sami, ci davali menit niekomu: - aky kluc treba pouzit na povolenie vypustoveho srobu? - aky je spravny postup vymeny vlozky oleja ? zaujima ma to pre motorizaciu 1,2 HTP 12V Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas.cz Vloženo 11. Duben 2007 Sdílet Vloženo 11. Duben 2007 Jaký klíč na olejovou vanu si momentálně nevzpomínám, ale na filtr je 36ka ořech, hlavně vždy filtr jen trochu povol aby tam mohl vzduch a chvilku počkej, když ho vytočíš rovnou úplně tak ti přebytek olej vyteče ven na motor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rkonf Vloženo 11. Duben 2007 Sdílet Vloženo 11. Duben 2007 zaujimave citanie o olejoch ....Ale chcem sa spyat tych, co si menili olej sami, ci davali menit niekomu: - aky kluc treba pouzit na povolenie vypustoveho srobu? - aky je spravny postup vymeny vlozky oleja ? zaujima ma to pre motorizaciu 1,2 HTP 12V Na výpušťáku je imbus, velikost z hlavy nevim. Jinak po vypuštění oleje povolíš trochu filtr a necháš ho tak asi minutu, aby vytekl olej. Pak vyměníš filtr a těsnění (dodává se s filtrem). Zašroubuješ zpět a dotahneš pouze rukou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabka2004 Vloženo 11. Duben 2007 Sdílet Vloženo 11. Duben 2007 takze obycajny imbus?, nieje tam nejaky specialny tisichran ci take nieco? este k filtru, treba nejako namazat olejom tesnenie alebo samotny dosad vlozky? alebo nejaka podobna ficura? Olejovy filter sa da asi uvolnit rukou, predpokladam (sorry som lama), ten orech 36 co sa tu spomina je na co? Pytal sa to koli tomu, ze mame dve Fabky a vymenu oleja a filtrov zvladnem sam, takze prted prvym pokusom sa pytam na to co mam kupit nejaky specilny kluc, ci staci bezny imbus Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rkonf Vloženo 11. Duben 2007 Sdílet Vloženo 11. Duben 2007 Je tam obyčejný imbus. Nic mazat nemusíš. Filtr asi rukou nepovolíš. Možná budou stačit sikovky nebo běžný klíč, ale je tam blbý přístup. Nepovoluje se samotné těleso filtru, ale plastové víčko, pod kterým už je samotná vložka - filtr. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabka2004 Vloženo 12. Duben 2007 Sdílet Vloženo 12. Duben 2007 dik Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas.cz Vloženo 12. Duben 2007 Sdílet Vloženo 12. Duben 2007 Jinak ještě k těm olejům, je to věčné téma jelikož nejlepší neexistuje :-) Já jsem spíše pro dodržení normem SAE/ACEA/API a v našem případě normy kterou udává výrobce: 505.00 505.01 506.00 506.01 507.00 502.00 503.00 503.01 504.00 atd... A hlavně dbát pravidelných výměn olejové náplně, né jak experti co najedou 3 000km ročně a mají tam olej 5 let :-( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xtrack Vloženo 13. Duben 2007 Sdílet Vloženo 13. Duben 2007 To je zajímavé já jsem vždy u HTP 47kw nalil max tak 3.5 l oleje. Asi tam je vadná měrka možná z jiného motoru...mám auto v lakovně až bude doma zjistím co a jak napíšu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ing.edo Vloženo 29. Duben 2007 Sdílet Vloženo 29. Duben 2007 Pri prvej prehliadke dali Shell helix plus 5-40 a pri dalsich používam helix ultra 5-40 plnu syntetiku.Som spokojny. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vlasta Vloženo 30. Duben 2007 Sdílet Vloženo 30. Duben 2007 Doposud se vsichni ohaneli provozni priruckou VW normami 50X.XX a nikdo nechce slyset na teorii stale stejneho oleje. Od toho ty normy jsou protože Škodovka značku oleje nenařizuje(jako třeba Fiat seleniu)a díky tomu že má od shellu dobrou nabídku tak shell pouze doporučuje.Až ji nabídne levnější olej castrol tak bude u motoru nálepka castrol,to že nevíme co tam je jako první olej je ostuda Škodovky,ale pokud tam po prvních vyměně dáš olej dle normy a pak už se ho po celou dobu držíš tak není duvod k nějakym obavám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
makov Vloženo 26. Červen 2007 Sdílet Vloženo 26. Červen 2007 Mam otazocku. Ktory olej by ste si vybrali: Castrol TXT 5W-40 Mobil SYNT 5W-40 OMV SYN COM alebo Bixxol premium 5W-40 DIk za radu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
makov Vloženo 26. Červen 2007 Sdílet Vloženo 26. Červen 2007 Nikto nic neporadi?PLS.Chcel by som ho co najskor objednat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
domino666 Vloženo 26. Červen 2007 Sdílet Vloženo 26. Červen 2007 Nikto nic neporadi?PLS.Chcel by som ho co najskor objednat. ... by som tam dal taky aky bol predtym (ja som mal z vyroby shell a pri nom som zostal /5w40/). ked splna pozadovanu vw normu je to v zasade jedno, to zalezi na tebe a velkosti tvojej penazenky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
makov Vloženo 27. Červen 2007 Sdílet Vloženo 27. Červen 2007 Ide o prvu vymenu oleja, a co bolo zvyroby tazko povedat.Je tam napisane ze odporucaju Shell atd.Ale k starej fabke nam pribalili 1l oleja Castrol a zevraj ten bol vtedy ako prvonapln. Takze tazko povedat co tam teraz je. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NiceOne Vloženo 27. Červen 2007 Sdílet Vloženo 27. Červen 2007 Drzet se jedne znacky je naprosta zbytecnost. ...dej tam co ti prijde pod ruku. Ja tam dal 2x OMV Syn Com 5W40, 1x Castrol Powertec 10W40, 1x Total Quartz 7000 10W40. Vsechno je to stejny, zadny rozdil v hlucnosti, spotrebe benzinu, spotrebe oleje....proste v nicem, nepozoruju. Takze doporucuju ten total, protoze je z techto nejlevnejsi. 159,- /litr na www.olejservis.cz. Klidne bych tam dal i Mogul Racing 5W40 nebo Mogul GX-FE Pro 10W40. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
domino666 Vloženo 27. Červen 2007 Sdílet Vloženo 27. Červen 2007 Ide o prvu vymenu oleja, a co bolo zvyroby tazko povedat.Je tam napisane ze odporucaju Shell atd.Ale k starej fabke nam pribalili 1l oleja Castrol a zevraj ten bol vtedy ako prvonapln. Takze tazko povedat co tam teraz je. mas pravdu do prvych fabii sa daval castrol, do novsich shell. neviem od ktoreho roku, ja mam rv 04/2005 a bol tam shell (resp. vsade sama nalepka shell), uz to na fore niekto pisal, ale uz si nepamatam. a co sa tyka roznych znaciek, radsej by som pouzival rovnaku znacku (trebars castrol), pretoze kazdy vyrobca si tam dava vlastne aditiva, podobne ako u benzinu, ale olej tam mas predsa dlhsie ako benzin Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NiceOne Vloženo 27. Červen 2007 Sdílet Vloženo 27. Červen 2007 a co sa tyka roznych znaciek, radsej by som pouzival rovnaku znacku (trebars castrol), pretoze kazdy vyrobca si tam dava vlastne aditiva, podobne ako u benzinu, ale olej tam mas predsa dlhsie ako benzin ...porad me chybi racionalni duvod, proc se drzet jedne znacky. ...pokud kazdy vyrobce dava jina aditiva tak je naopak vhodne vyrobce menit, protoze je mozne ze kazda aditiva pusobi trosku jinak na ruzne typy usazenin. Pokud menis znacku, tak je sance ze se v motoru nevytvori usazeniny, na ktere prave ten jeden olej nefunguje. Je to jen teorie, ale aspon nejaka. Pro jednu znacku nemam zadnou Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mongoose Vloženo 12. Září 2007 Sdílet Vloženo 12. Září 2007 Poraďte někdo, mám motor 1.4 55kW benzín, najeto 44 000, před rokem tam někdo nalil polosyntetiku, teď budu měnit olej co tam dát? opět polosyntetiku nebo bych tam mohl vrazit plnou syntetiku... v knížce píšou, že by se tam měla lít specifikace VW 502 00,nebo 501 01, z výroby tam asi kdysi syntetika byla našel jsem to podle Etky jestli je to směrodatné... chtěl bych tu syntetiku, ale nevím... díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 12. Září 2007 Sdílet Vloženo 12. Září 2007 Mam otazocku.Ktory olej by ste si vybrali: Castrol TXT 5W-40 Mobil SYNT 5W-40 OMV SYN COM alebo Bixxol premium 5W-40 DIk za radu. Castrol Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mikosar Vloženo 12. Září 2007 Sdílet Vloženo 12. Září 2007 Mam otazocku.Ktory olej by ste si vybrali: Castrol TXT 5W-40 Mobil SYNT 5W-40 OMV SYN COM alebo Bixxol premium 5W-40 DIk za radu. Bixxol premium Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SiTo Vloženo 12. Září 2007 Sdílet Vloženo 12. Září 2007 Castrol TXT 5W-40 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NiceOne Vloženo 12. Září 2007 Sdílet Vloženo 12. Září 2007 Je to uplne jedno. ...a platit za znacku v tomto vyberu je nesmysl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas.cz Vloženo 13. Září 2007 Sdílet Vloženo 13. Září 2007 V práci máme Sprintera 313CDi, má najeto přes 450 tis. km. Olej se tam leje Německej Divinol 5w40, litr téhle syntetiky stojí asi 170 kč s dph. Motor neprotestuje, když kluci prorazili vanu a musela se sundat tak je motor čistý- bez úsad. Pak si vyberte... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.