Přejít na obsah

Olej do 1.2HTP


Kokeš

Doporučené příspěvky

Nemyslím, že to bude výrazný rozdíl. Tepelné výpočty se počítají ve stupních Kelvina, takže 30 stupnů Celsia = 303 stupňů Kelvina a 8 C = 281 K. A poměr těchto teplot (303 / 281 = 1,07) už nevypadá tak dramaticky jako 30/8. ;-)

 

Dobrá myšlienka.

Potom by mohlo byť cca 100 C v tom studenom počasí a 107 C za zhodných podmienok ale v zime...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není to dobrá myšlenka. Nějak jsem to moc zjednodušil, až to není pravda.

 

Při sdílení tepla přicházejí v úvahu dva případy, přenos tepla prouděním a sáláním. U chladičů se nejvýznaměji projevuje prouděním a tam jde o rozdíl teplot teplého a studeného média (tepelný spád). A rozdíl bude stejný ať už se počítá v Celsiových nebo Kelvinových stupních.

 

Takže odvolávám, do dalšího rozboru se pouštět nebudu, bo to není tak jednoduché a tolik tomu nerozumím. :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj tak já som si do mojej htp motor BME namontoval teplomer oleje. Vyrobil som nový vypušťací šrob v ktorom je čidlo. v lete na dialnici zo zapnutou klímou  som nameral max 111°c a teraz ked sa trocha schladilo max 90°c používam olej shell helix ultra 5w40 a + keramiku http://metabond.hu/sk/produkte/metabond-eco-do-motorovych-olejov-vozidiel-do-35-t

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj tak já som si do mojej htp motor BME namontoval teplomer oleje. Vyrobil som nový vypušťací šrob v ktorom je čidlo. v lete na dialnici zo zapnutou klímou  som nameral max 111°c a teraz ked sa trocha schladilo max 90°c používam olej shell helix ultra 5w40 a + keramiku http://metabond.hu/sk/produkte/metabond-eco-do-motorovych-olejov-vozidiel-do-35-t

Tak to ma zaujima. :)

Jak rychlo si na tej dialnici jazdil? Bolo vonku nad 30 stupnov?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Geniální a jednoduché a v jednoduchosti je krása. To je dělaný teploměr nebo si našel hotový, která měří do 120? Já co jsem hledal (moc jsem teda nehledal) tak měřily tak do 70 stupňů (venkovní teploměr na měření teploty vzduchu).

 

Zajímalo by mně do kolika měří čidlo venkovní teploty v autě. Přemýšlel jsem na  tím koupit ještě jedno, zamontovat ho podobně jako ty a jen mezi nimi přepínat a údaje by byly na přímo na přístrojovce. Nebo by šlo použít čidlo teploty chladicí kapaliny, škoda je, že "ta ručička" ukazuje s přesností "teplý - studený".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj tak já som si do mojej htp motor BME namontoval teplomer oleje. Vyrobil som nový vypušťací šrob v ktorom je čidlo. v lete na dialnici zo zapnutou klímou  som nameral max 111°c a teraz ked sa trocha schladilo max 90°c používam olej shell helix ultra 5w40 a + keramiku http://metabond.hu/sk/produkte/metabond-eco-do-motorovych-olejov-vozidiel-do-35-t

 

No pokiaľ si jazdil cca 120, tak 111 stupňov sa mi zdá dosť. Kto vie koľko by to dosiahlo na nemeckej diaľnici...

Teraz keď je kosa to asi nezistíme. 

Ale Helix ultra by mal vydržať dosť. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokial teplota na defakto najvzdialenejsom bode od spalovacieho/vyfukoveho priestoru bola 111 stupnov, tak potom by bola zaujimava otazka, ze kolko je teplota oleja v miestach, kde je najviac teplotne exponovany.

 

Ale nevidim to nejako tragicky.. Kvalitny olej a skrateny vymenny interval su dostatocna prevencia

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na teplotne exponovanych miestach - asi hlavne prvom piestnom kruzku - bude teplota vzdy vysoka a vzdy tam bude olej pomaly degradovat.

Ale je velmi zlozite to zmerat tak sa obvykle riesi len teplota vo vani.

111 stupnov pri vcelku kludnej jazde sa mi zda dost.

To co pises snad postaci ako prevencia.

 

Ak by bol este problem na nemeckej dialnici, tento znesie az 150 stupnov: 

http://www.millersoils.cz/cfs-5w40-nt?c=229

No ked vidim tie normy, menil by som ho casto aj pri malom zatazeni. Dufam ze stacia "normalne" oleje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Pánové, nezlobte se na mně, ale řešit vysokou teplotu některých mist v motoru vysokou viskozitou je hloupé. Na to, aby olej tato místa dobře ochladil, se musí po chlazených místech rychle pohybovat (musí přitékat studený olej). Když použijete "hustější" tak situaci jen zhoršíte. Další věc je, že HTP olej zdaleka nezahřívá tak, jak se píše. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vcelku súhlasím. 10W-60 je už fakt extrém. Je určený pre závodné špeciály alebo motory ako Alfa TS, ktoré sú na to stavané - majú volnejšie ložiská aj piestne krúžky a potrebujú viskóznejší olej na vymedzenie vôle. U tých špeciálov sa počíta aj s bohatou zmesou - benzín sa dostáva do oleja a tým viskozitu znižuje.

Nikto presne nevie aký dopad to bude mať na bežný motor (aj HTP) stavaný na xW-40. Ak sa bude jazdiť čisto po okruhu a olej bude mať trvale 130 st. C, možno OK. Ale pri normálnej jazde bude mať olej možno 100 st. a to bude ten 10W-60 stále príliš hustý a keď sa rozhodneš prudko zvýšiť tempo, nebude mať také chladiace schopnosti ako 5W-40, jak hovorí McMatej.

 

Pritom HTP má určite vyššiu tepelnú záťaž niektorých častí (aj cievky odchádzajú nejak často) a práve tie chladiace vlastnosti oleja potrebuje. Budú vôbec hydrozdvihátka fungovať tak dobre aj s hustým olejom?

 

Viskozita SAE xW-yy fakt nie je všetko, dôležité sú normy ktoré splňuje a z čoho je olej vyrobený. Ak máš obavy z vysokých teplôt, tak napr. Redline 5w-30 má síce nízku viskozitu, ale teploty bude znášať dobre. Medzi 5W-40 je lepší výber, ale určite existujú aj menej kvalitné produkty v tejto viskozite.

 

Tie 2 obrázky sú ale dobré, díky za nie. Akurát riešiť maximálnu teplotu sa mi zdá mimo - to by v Dubaji museli jazdiť jedine s 5W-50. Ono to je dosť individuálne - závisí od konkrétneho motora a ako sa s ním jazdí. Určite ale platí minimálna doporučená teplota z obrázka. A tiež to že API SN je najmodenejšia norma, využívam len tú pokiaľ to nie je vyslovene staré auto. Ale HTP potrebuje ešte iné normy pre ideálne fungovanie. Asi tak :-)

Editováno: , autor: gourney
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano v tom súhlasím že 10w60 je už trochu extrém písal som to preto lebo niektorý používajú HTP 90%diaľnice aj keď na tú diaľnicu stačí aj 5w50 aj tak je pre HTP najdôležitejšie to 5W aby čo najskôr po štarte premazal celý motor a o teplote oleja v HTP som nespomenul ani slovo najdôležitejšia je viskozita pri každej teplote motora či je studený alebo zohriaty.

Ja osobne do svojej Fabie 1.2 40kw dávam 5w40 jzdím 99%len mesto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím pánové, jakožto bývalý SPOKOJENÝ majitel tohoto motoru:

Průser HTP je v umístění katalyzátoru před blokem a hlavním olejovým kanálem .

Zde dochází k přehřívání oleje a jeho rychlé degradaci.

Osobně jsem olej měnil každých 7500km bez ohledu na jeho stáří, vždy shell ultra 5w-40 Po 100000km (auto jsem měl od novoty) byly tlaky ve všech válcích stejné, už ale nevím hodnoty. Po dálnici jsem jezdil max 120km/h dle gps.

Přepálený olej totiž mimo jiné způsobuje problémy u těchto motorů s hlavami. Zakarbonují se ventily a asi i hydroštely.

Asi 7 let zpátky jsme s klukama z tohoto klubu chipovali naše Fabky u pana Jandy z Cimbu.cz a celkem se na toto téma rozpovídal.

Každopádně ten teploměr je super práce! A jen pro zajímavost, v S2 2.0tdi při cca 160-190km/h na dálnici v DE, letos v létě teplota oleje nešla přes 103 stupňů.

Editováno: , autor: xtrack
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

http://auto.pravda.sk/poradna/clanok/90-v-motore-12-htp-mente-olej-castejsie-ako-predpisuje-vyrobca/

Něco k této problematice, možná to tady někde je....

V článku je i zmínka o panu Jandovi, doporučuji přečíst.

Dostala mě věta "v htp se olej zdaleka nezahřívá jak se píše" ☺

Editováno: , autor: xtrack
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak si sa držal tých zásad, kľudne si mohol jazdiť 150 gps, nevidím v tom problém. Hlavne tam ale neliať nejaký horší olej a dať bacha aby sa sviečky fakt vymenili :-) 

O podpálených ventiloch je samostatné vlákno, keby to malo tak jednoznačnú príčinu , bolo by zbytočné.

 

Inak vidíš koľko najazdil Malta, a to mení olej tak ako je predpísané. Tiež mal tlaky v poriadku, samozrejme.

 

Janda určite veľmi dobre rozumie RJ benzínových motorov, aj ja mám jeho RJ. Ale na niektoré veci majú rôzni znalci rozdielne názory.....

Možno nejaká séria HTP mala fakt mazací kanál blízko katu...

Na tom prehrievaní oleja niečo pravdy bude, preto sa aj ja držím toho čo si napísal, ale nestaval by som všetko na názore jedného človeka,

aj keď odborník to je.

 

 

Zdravím pánové, 
Osobně jsem olej měnil každých 7500km bez ohledu na jeho stáří, vždy shell ultra 5w-40 Po 100000km (auto jsem měl od novoty) byly tlaky ve všech válcích stejné, už ale nevím hodnoty. Po dálnici jsem jezdil max 120km/h dle gps.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...