KarlosTDi Vloženo 25. Listopad 2009 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2009 Prohledal jsme toho mrak ale nic ani podobného jsme nenašel. Omlouvám se za román co napíšu ale na dva řádky to prostě nedám ... díky za pozorné přečtení. Mám 1.6 75kW BQF a dlouhodobě mě zlobí zavzdušnění systému chlazení. Při nastartování jsou slyšet v systému byblinky, nejvíc běhají kolem 1500ot. Zkoušel jsem se všemožně odvzdušňovat ale nic nepomohlo. Taky jsem zjistil že za studena skoro nejsem schopen utáhnout výčko expanzní nádoby, chvilku jde zlehka a pa strááášně ztuha. Jako bych nestlačoval vzduch ale vodu. Jo vody v nádržce mám u studenýho motoru mezi MIN - MAX, teplýho pak motor asi 5mm nad MAX. Dle DP by mělo být pod MIN ale dříve jsem měl ještě víc a vše bylo stejné. Voda se neztrácí, ohřívá se a topí krásně. Z expanzky nejde cítit splodiny, víčko pro dolévání oleje je orosené tak normálně. Pára z výfuku jen ráno při studeném motoru. Proto bych vyloučil prasklé těsnění pod hlavou. Při studeném startu a utaženém! víčku expanzky mi otáčky houpou kolem 1100 a moc se jim neche dolů, jako by se motor pras s natlakovanou kapalinou. Normální volnoběh mám 680ot. když ale víčko mám povolené tak nastaruje krásně a otáčky hned klesnou na cca 800 a pak s ohřátím apdají níž. I podle zvuku motru mám dojem jak kdyby se motor trápil s velkým tlakem v chladícím systému. Když při tom povolím víčko tak se motoru trochu ulehčí ale není to ono. Po vypnutí a znovunastartování s povoleným víčkem krásný zvuk a otáčky !!! Z tohoto bych usuzoval na vodní pumpu ale když to topí a chladí OK? Při teplném motoru když lehtám motor při 1500ot tak ty se tam občas zaseknou (nedělá to pravidleně) oscilují od 1450 - 1550 asi tak 20x a pak spadnou na volnoběh. Motor si u toho trošku zakucká. Nic strašného. Řekl bych že to může mít souvislost s bublinkama v systému, vysvětluju si to tak že čidlo teploty je chvilku v bublinkách a blbne. Al e taky to můžou dělat jiné věci jako např výfuk (někdy slyším že asi bdue malá ďurka), lambda, ... dle wagu ale bylo vše OK Co mě napadá že by to mohlo být: - těsnění pod hlavou - dle všeho OK - víčko expanzky - zapůjčeno jiné a vše stejné - elekronický termostat - dle WAG OK a podle chlazení a topení funguje - čidlo teploty - vyzkoušeny 3ks a vše stejné pak už mě nenapadá nic reálného tak prosím o rady. Díky za ochotu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 25. Listopad 2009 Autor Sdílet Vloženo 25. Listopad 2009 (editace) - ještě bych doplnil že jezdím s povoleným víčkšm expanzky, právě kvůli tomu velikému tlaku se tam je. Nepozoruji žádnou změnu - zahřívá a topí stjně jak s utaženým, akorát se motor líp chová řekl bych. - jo a u teplého motoru jde víčko zašroubovat lehce, i za běhu motoru. Asi jak jsou ty plasty měkčí teplem. Editováno: 25. Listopad 2009, autor: KarlosTDi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
peteres Vloženo 25. Listopad 2009 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2009 Tak bublinky občas slýchám taky, ale co se týče Tvého "problému" s tlakem, myslim, že by měl být v okruhu něco jako přepouštěcí ventil "tlaku", dřív to tak bývalo běžně ve víčku, ale kde je teď opravdu nevim ... jinak otáčky studeného motoru jsou jaké jsou, taky mám vyšší a přisuzuju to EU4 a recirkulaci výfukových plynů, jak kdyby měl motor takový menší sytič pro rychlejší zahřátí katalyzátoru ... i když po tom co jsem našel a zadělal dírku v odvětrání klikovky, je to výrazně lepší, už se to projevuje opravdu jen za studeného rána (dřív i teplejší odpoledne) Taky mi občas zůstane "viset" na vyšších otáčkách, na STK mi řekl technik na emisích, že mi visí škrtící klapka, ať si ji nechám vyčistit ... řekl to ale tak arogantně, že jsem ho nebral vážně a myslel si své o elektronicky řízené klapce, že si to řídící jednotka stejně udělá jak chce a uzná zrovna za vhodný ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 25. Listopad 2009 Autor Sdílet Vloženo 25. Listopad 2009 (editace) - aha tak o přepouštěcím tlakovém ventilu slyším prně ... vůbec netuším kde ho hledat u motoru AVU je elmag ventil uzavírání chladící kapaliny těsně před radiátorem topení. BFQ ho ale nemá! - biblinky slyšíš taky? jde ti u studeného motoru lehce zašroubovat expanzka? - zkus někdy po ránu nastatrtovat s povoleným víčkem a dej prosím vědět jestli to mělo vliv na otáčky. díky a prosím o další náměty Editováno: 25. Listopad 2009, autor: KarlosTDi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
peteres Vloženo 25. Listopad 2009 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2009 Zkusim, dám vědět, ale spíš až v sobotu, ráno není čas a pak nevim jestli to bude mít smysl, jinak máš pravdu, zavřít "za studena" expanzku nejde zrovna hladce, přepouštěcí ventil o kterém mluvim, býval i na Š120, nechce se mi to moc popisovat, ale prostě ve víčku byla dírka s pružinkou, vysoký tlak odfouknul vzduch víčkem pryč, při chladnutí kapaliny dochází ke smrštění objemu a víčko umožnilo přisátí vzduchu ... zajímalo by mě jak je to řešený u těchto motorů ... možná už se to neřeší a jednoduše na to Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 25. Listopad 2009 Autor Sdílet Vloženo 25. Listopad 2009 - tak vyzkoušej a uvidíš. U mě to teda tak funguje pořád - kolik máš km, máš už po rozvodech? měněná vodní pumpa? - přetlakové víčko ze 120 znám, úplně stejně ale podle mě má fungovat i tydle nový chápal bych že mám nějaké pokažené, přicpané nebo bůch ví jaké ale i když jsem si půjčil jiný tak to bylo to samé jen teda montování mího víčka do kámočova TDi šlo OK, ne tak ztuha jak u mě Možná teda mám nějakou špatnou celou nádobu ... ale to pochybuju. max že by škoda vyrobila nějkaou vadnou sérii - uvidím jestli se ozve víc BFQ motorů jak jsou na tom oni - fyzika sice není můj obor ale když se selským rozumem zamyslím jak systém funguje tak jsem v koncích. polovina nádobky je přeci prázdná - vzduch. Ten je jakš takš stlačitelný (oproti vodě). proto si myslím že i na studeným motoru musí jít víčko zašroubovat lehce. U teplého motoru jsou plasty víc roztaženy proto jde asi víčko zašrubovat lehčeji. Termostat je taky otevřený ale to přece nemůže mít vliv, přeci při utahování víčka nepřetlačuju vzduchem sloupec vody v celém systému - zkusím ještě napsat do pár servisů jestli se s tím nesetkali Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 28. Listopad 2009 Autor Sdílet Vloženo 28. Listopad 2009 Zkusim, dám vědět, ale spíš až v sobotu, ráno není čas a pak nevim jestli to bude mít smysl, jinak máš pravdu, zavřít "za studena" expanzku nejde zrovna hladce, přepouštěcí ventil o kterém mluvim, býval i na Š120, nechce se mi to moc popisovat, ale prostě ve víčku byla dírka s pružinkou, vysoký tlak odfouknul vzduch víčkem pryč, při chladnutí kapaliny dochází ke smrštění objemu a víčko umožnilo přisátí vzduchu ... zajímalo by mě jak je to řešený u těchto motorů ... možná už se to neřeší a jednoduše na to - tak jak? vzpoměl jsi si a zkusil nastartovat studený motor s vyšroubovaným víčkem? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
peteres Vloženo 29. Listopad 2009 Sdílet Vloženo 29. Listopad 2009 Ahoj, zkusil, asi Tě zklamu, ale řekl bych bez rozdílu, čili motor nebyl asi zas tak studenej poslední dobou, že bych v tom viděl rozdíl, čili žádné vyšší otáčky ... jinak jsem koukal na to víčko a jakože "přepoštěcí ventil" v něm oravdu zabudovanej je, jen to "odfukuje" nebo spíš mělo by po straně nádobky ven ... Zkusil jsem po dojetí ještě s nastartovaným motorem odšroubovat a nějaký ten malý tlak tam byl, asi je pružinkou nastaven na výrazně vyšší ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 2. Prosinec 2009 Autor Sdílet Vloženo 2. Prosinec 2009 - ahoj díky za příspěvek - určitě jsi mě nezklamal, alespoň vím že to není vlastnost - teď jezdím s utaženým víčkem a řekl bych že otáčky už tolik nehoupou, asi není taková zima servis mě straší špatným těsněním pod hlavou. jelikož ale žádné jiné příznaky jako pára z výfuku nebo spaliny z expanzky nemám tak je diagnóra prý bez záruky - utahování studené nádobky je prý OK, dělají se víc na fest a než se zahřejou tak jdou z tuha Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
chase Vloženo 16. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2009 Zdravim, tak jsem u motoru s kodem AVU taky uz zpozoroval slysitelne bublinky v chladicim okruhu behem zahrivani motoru. Soucasne se mi rozblikala kontrolka chl. kapaliny kvuli zvysenemu odporu na elektrodach snimace co je uchyceny v expanzce a ponoreny v chladivu. Nevsiml jsem si, ze by na hladice v expanze byla nejaka vrstva mastnoty, ktera by treba zalepila elektrody a mela i souvislost s bublinkami. Ted kdyz uhodily mrazy, jde vicko vyrovnavaci nadoby utahovat s mnohem vetsim usilim, takze to je asi normalni pri nizkych teplotach normalni. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 16. Prosinec 2009 Autor Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2009 - bublinek už bylo slyšet tolik že jsem zajel do servisu - ubylo mi asi 1cm vody tak čekám že se se mnou rozloučilo těsnění pod hlavou ... - technik to prozkoumal, řekl že těsnění pod hlavou na 1.6 snad ještě neměnil že to bude 100% OK a že se voda vyvařila protože mám seklý termosat. Hadice do hladiče horká jak sviňa až se seply ventilátory z chladiče byla studená a pomalu se troškičku ohřívala. Prý jednoznačně rozlomený a seklý termostat tak zkusím rozdělat a uvidím Mám zamluvený termostat z Elitu ? stojí 1260,- a je to od francouzské firmy VERNET, nemáte někdo zkušenost? jinak origo škoda stojí potěšitelných 1500,- ale chtějí 500,- zálohu na objednání. No a pokud bude ten můj OK tak ji vemou jako strono za vrácení dílu do Mladé Boleslavy - já se ale furt bojím o těsnění, bublinek je tam fúra, voda ubyla ... no uvidíme - je škoda že na 75kW nejde při sundání termostatu zkontrolovat vodní pumpu jako na osatních motorech - příší týden dám vědět jak jsme dopadl Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 17. Prosinec 2009 Autor Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2009 - tak jsem dost pokrocit, dekuji Chasemu za zapůjčení WAG kablíku - zapsané chyby: čidlo teploty - překročena nějaká mez ... - motor jsem pořádně ohřál a pak ohmatal hadice, všehny strašně horké a ztvrdlé, vratná z chladiče ve směru do termostatu studená - odpojil jsem čidlo teploty, nastartoval a termostat se trošku pootevřel a hadice se zahřála - patrně bude v hájí čidlo tepltoy, i když na wagu ukazuje reálné hodnoty, ručička teploty na budíkách nikdy neukázala víc jak 90°C. Čidlo prostě nepozná od cca 90°C výš a nechá termostat stále zavřený a to mám čidlo origo nové zhruba od října !!! - po víkendu vypustím vodu, zkontroluju termostat a vyměním čidlo a zkontroluju konektory - bublinky se tam s největší pravděpodobností dostaly netěsností odvzušňovacího potrubí z hlavy válců při přehřátém motoru to tam syčelo a po povolení nádržky a upustění tlaku OK Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milosk Vloženo 18. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2009 (editace) Nerekl bych, ty bublinky se tam udelali, protoze ti to kolem vlozek valcu varilo, nemusi to byt zrovna tesnenim pod hlavou. Editováno: 18. Prosinec 2009, autor: milosk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 4. leden 2010 Autor Sdílet Vloženo 4. leden 2010 - tak jsem vyměnil termostat za origo nový (1501,-), ten původní ale na pohled vypadla OK, nu co už aspoň ho mám jako náhradní ... - čidlo teploty jsem dal původní staré, protože jsem měl strach že to nové je špatné. Zkoušel jsme ho dle DP ohřívat a měřit odpor a i když jsme ho držel ve vroucí vodě dle grafu ukázalo max 70°C ? podle mechanika se ale takto měřit nedá a že jsem ho na 100°C určitě neohřál Ono se čidlo dost blbě nad horkým kastrólem drží ... - každopádně žádná změna, termostat funguje jak má, voda neubývá ale bublinky jsou furt ještě zajedu zas do servisu ať mi natlakují systém jestli někde nuutíká a nechám to tak. Páč nevím co dál a sundávat hlavu se mi nechce Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 5. leden 2010 Autor Sdílet Vloženo 5. leden 2010 - čidlo teploty mi dnes vyměnily tak ho zkusím namontit, bude nový termostat i čidlo takže toto OK - co mi ale hlava nebere je že jsem včera jezdit s odšroubovaným víčkem exky, po nastartování a prošlápnutí za studena žádné bublinky, motor jsem hned vypnul a zašrouboval víčko. Šlo to strašně ztuha a bylo slyšet jemné syčení z expanzky, jako bych přetlačoval vzduch. Po nastartování hned budblínky !!! - se zjevím čím to může být ??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milosk Vloženo 5. leden 2010 Sdílet Vloženo 5. leden 2010 tak mne napadlo, protoze v systemu je vzdy maly pretlak, melo by to pri netesnosti nekde tect. Ale pred zahratim a natlakovanim by to mohla byt treba vodni pumpa, netesnost kolem hridele jde pres gufero nejaky vzduch dovnitr, i kdyz pri zahrati by mela spis tect, ale nevim. a pak tam mas porad bublinky.To je snad to jedine, neni mozne nic dalsiho, nevim. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 6. leden 2010 Autor Sdílet Vloženo 6. leden 2010 (editace) - dal jsem nové čidlo a teď to topí naprosto bezvadně, ručička na 60°C a už jde teplý vzduch - průser ale je, že i když budík ukazuje 90°C tak hadice do chladiče je horká a zpětná z chladiče je studená při povolení nádobky to pěkně vařilo, nechápu že motor vaří a čidlo to neukáže !!! už třetí čidlo chybné? ... termostat je snad otevřený (je nový) chladič snad průchozí (při vypouštění vody toho vyteklo dost) - jediná možnost je špatná pumpa !!! ale je divné že ručička leze pěkně nahoru a krásně a furt stejně to topí - napadá mě WAGem nalogovat teploty vody z motoru a teploty z chladiče a uvidí se má nějaký vliv na otevření termostatu čidlo teploty na chladiči? to spouští jen větráky ne? - nevíte jaké mají být teploty výstupní a vstupní na motoru 75kW při malém zatížení, jsou udržovány přes 100°C kvůli emisím ale nevím přesně kolik a taky jaký má být pokles teploty z chladiče - poradí někdo jak postupovat než se vrhnu na rozvody a pumpu??? díky moc DOPLNĚNÍ DLE DP: - teplota na výstupu z motoru: 0 - 115°C - teplota na výstupu z chladiče: 0 - 100°C - rozdíl teplto na výstupu z motoru a výstupu z chladiče: 0 - 110°C to zanamená že je asi vše OK ale stejně mi to nedá a prověřím to. Když ručička neukazuje víc jak 90°C mělo by to být ok ale desí mě to že voda vaří (když ale má mít přes 100°C asi to jinak nejde) - mohl by mi sem prosím někdo s tímto motorem a WAGem vypsat hodnoty zobrazované skupiny 131 čím víc tím líp ať mám srovnání. Děkuji mooooc V jednom vlákně jsem je našel a ten člověk si taky stěžoval na vaření, a nakonec to prý bylo OK jeho hodnoty: 108°C 109,5°C 51,0°C 0,0% - tzn i při teplotě z motoru 108°C a výstupu z chladiče 51°C termostat stále nereguloval 0% Editováno: 6. leden 2010, autor: KarlosTDi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milosk Vloženo 6. leden 2010 Sdílet Vloženo 6. leden 2010 ach jo. Voda vari pri pretlaku az nekde pres 110st. Cidlo to neukaze, protoze var se k nemu nedostane, kdyz ti nejde pumpa. To, ze to topi, muze byt nahoda, ja kdyz mel v cudu pumpu a to totalne, podle cidla stale 90 a obcas to topilo, obcas ne, podle bublin. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 6. leden 2010 Autor Sdílet Vloženo 6. leden 2010 (editace) - proč achjuješ? - na vodní pumpu mám taky podezření ale ono to topí fakt dobře a furt, žádné výpadky - navíc horká voda na čidle teploty je ! studená větev je jen ta vratná z chladiče takže přehřívání by čidlo mohlo trošku ukázat - dnes zkusím nalogovat teploty vstup výstup a pak budu chytřejší PROVEDENÝ LOG: - teplota topení nastavena na plno, potenciometr nastavovače teploty G267 = 4,54V - pole měřených hodnot 131: 1.) 24,0°C - 94,5°C - 5,9°C - 0,0% - nastartování 2.) 69,0°C - 94,5°C - 3,0°C - 0,0% - jízda 3.) 81,0°C - 94,5°C - 67,5°C - 0,0% - stání po jízdě víc jak 82,5°C jsem v tomto mrazu z motoru nedostal. Regulate el termostatu pořád 0,0% ale v té zimě asi nebyla potřeba dle mě vše OK Editováno: 6. leden 2010, autor: KarlosTDi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 11. leden 2010 Autor Sdílet Vloženo 11. leden 2010 - trošku jsem postoupil v řešení po výměně termostatu a čidla nechávám byblinky svým životem a jen když je motor hodně ohřátý a pustí větráky povolím víčko a nechám odbublat. Víčko mám jinak furt zašrubované. Bublinky se o dost zlepšily, asi jsem to tím povoleným měl strašně zavzdušněné a jak nebyl v systému potřebný tlak tak voda vřela. - voda neubývá (ťuk ťuk ťuk) tak snad vše OK - na 100tkm nechám vyměnit rozvody a pumpu, čekám že se bude trošku protáčet a při větším zatížení motoru prostě nezvládá odvádět přehřátou vodu a občas to u válců vyvře - snad už bude klid hodně zdaru a šťaským km všem a snad mé bádání někomu pomůže Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
peteres Vloženo 12. leden 2010 Sdílet Vloženo 12. leden 2010 Ty mě děsíš, ještě abych neměl pryč vodní pumpu, při rozvodech jem neměnil, bo to bylo prý zbytečné a teď mám teprve 130t km, ještě 30 by mohlo snad vydržet ... Jinak mi taky teď ubývá kapalina, zkusim Tvůj trik s bublinkama: jak nzvat tuto opravu "Karlosova bublinka" nebo "Karlosovo víčko" ? ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarda.jezek Vloženo 29. leden 2010 Sdílet Vloženo 29. leden 2010 (editace) Tak i já jsem zvědavej, jak to dopadlo, protože i já mám stejný problém (1.9TDI, AHF, 81kW), ubývá voda dost rychle, nikde nic nekape, termostat nový, teplota roste dobře na 90oC, pak stabilní, vlažný vzduch z topení už od 60oC, spousta bublinek, aby neřvalo čidlo hladiny leju vodu skoro až k víčku a týden to vydrží, pak zase litr a půl dolejvám. Zajímavé je, že dokud jedu po dálnici, vzduch je krásně teplý, jakmile sundám na sjezdu nohu z plynu, během pár vteřin klesne i teplota vzduchu z topení... Těsnění pod hlavou dvakrát měněné, hlava rovnaná před půl rokem, rentgen ok, nová pumpa, termostat nový před cca 2 měsíci. Editováno: 2. Únor 2010, autor: jarda.jezek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 1. Únor 2010 Autor Sdílet Vloženo 1. Únor 2010 !!! Všem vřele doporučuji při nákupu nových čidel teploty vzít si s sebou multimetr a zkontrolovat odpor dle DP !!! - takže jelikož se bublinky nezlepšily a navíc se přidaly problémy s vysícími otáčkami na 1500 vrátil jsem staré čidlo teploty (původní original co bylo v autě) bublinky už skoro něslyším a otáčky už nekolísají 2ks nových origo čidel z origo prodejny, které jsem zkoušel, byly vadné, ukazovaly o 20°C míň !!! - první, jak jsme psal, jsem zkoušel ve vařícím hrnci a neukázalo víc jak 70°C, řekl jsem si asi vadný kus .. - vyreklamováno za nové, s tím jsem jezdil a zdálo se vše OK, čím dál víc se mi ale nepozdávalo že i když se hadice nedá udržet tak čidlo na vagu ukazuje 74°C, ohřívání motoru trvalo 7km (zas to ale topilo jak čert, bodejť taky s tak horkou vodou), po povolení víčka vždy vybublala voda (myslel jsem zavzdušněno, navíc DP povoluje až 115°C) a nakonec se přidaly občas zaseklé otáčky které oscilovaly kolem 1500 a nehctěli spadnout. Čidlo jsme nechal celý den v pokoji vytopeném na 20°C ale podle měření odporu a grafu z DP ukázalo 0°C !!!!! Studený motor dost žral (13l) u teplého je spotřeba stejhná vrátil jsem původní čidlo a snad mám klid, řešením tedy byl asi chybný termostat který jsem už vyměnil, nová čidla ale byly jen pro zlost. Jdu ho vrátit a zvažuji jestli neudělat dusno kvůli možnému uvaření motoru (těsnění pod hlavou, hlava, ...) věřím že to bude OK protože podle vagu neukázalo čidlo nikdy víc jak 80°C + 20°C chyba = 100°C a to motor vydrží. Ručička budíku se taky nikdy nepřehoupla přes 90°C Nová pumpa je už nakoupená s rozvodama tak po výměně dám vědět jak na tom byla a jestli třeba není částečně chyba i v ní. !!! Všem vřele doporučuji při nákupu nových čidel teploty vzít si s sebou multimetr a zkontrolovat odpor dle DP !!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fiser Vloženo 1. Únor 2010 Sdílet Vloženo 1. Únor 2010 Velky souhlas s Karlosem TDI !!! ja koupil dobre az na poctvrte!! Pry origo, ale Made in Lucemburg, takze velke kulove!!! A opravdu cidlo muze delat velky neporadek! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 1. Únor 2010 Autor Sdílet Vloženo 1. Únor 2010 (editace) - jj origo se dělá v luxembursku ... pěkný kopyta - 1.6 s elektronickým termostatem jsou na to strašně náchylný, páč pokud ŘJ nemá signál o teplotě nad 80°C stále je držen termostat zavřený. U klasických bimetalových termostatů to až tak nevadí, páč ten si sám pustí velký okruh, jen na budíkách to vypadá blbě - kde jsi nakonec koupil dobré čidlo? testoval jsi s multimetrem nebo jsi losoval? Editováno: 20. Září 2011, autor: KarlosTDi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.