Přejít na obsah

Chiptuning - zkušenosti, rady


phill64

Doporučené příspěvky

Ted jsem prosel stranky Cimu a koukam ze RS TDi upravu uz provadeji a maji tu opravdu neuveritelne hodnoty 172Kw a 420Nm. ...no testovali dost dlouho ale stejne ...

Sice mám s Cimbu jen dobrou zkušenost, ale tahle úprava na mne bohužel už jen grafem působí nedůvěryhodně. Proč jsou na ose X u otáček 4 různá měřítka? Proč graf končí na maximu a není zachycen další průběh, kdy během 300 otáček sletí výkon o 60 kW?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mozna je to blbost,co napisu,ale kdysi jsem nekde cetl o mereni vykonu a psali tam o dvojim zpusobu.Jednak o mereni vykonu motoru jako takoveho a pak realneho vykonu preneseneho na napravu.Hodnoty se lisily,neb neco se ztrati prenosem pres spojku,prevodovku atd.Napr jeden znamy mel upraveny renault 19 16V a motoricky mu merenim zjistili potencionalnich 210 koni.Takzvane na kolech mu vyslo jen 190.Osobne jsem videl jak na sprintu osolil bez problemu rs1 navic ciple na 200 koni,takze ten vykon tam byl.nemuze byt treba zakopany pes v tomhle?Ja osobne totiz neverim,ze v dobe kdy se automobilky predbihaji,co ktera dokaze nacpat do motoru by podhodnocovaly parametry svych produktu.

Sice nejsem odborník, ale tyhle hodnoty najdeš na většině grafů z brzdy. Když k výkonu, který je přenesený na kola přičteš ztrátový výkon (tření, valivé odpory apod.), dostaneš nominální výkon, což je hodnota, která se všude u každého motoru uvádí. Na kolik je ale hodnota udávaná automobilkou pravdivá, to záleží nejen na "reálném výkonu" motoru, ale také na různých zákonných, daňových a marketingových faktorech.

Takže pokud měl rencek 210 psích sil při hmotnosti cca. o 2 metráky menší než 200koňová Okta, tak je to na sprintu celkem jasné.

To Brumla: U RS TDi je to úplně stejná situace, jí čip taky rozhodně přidá na výkonu a zrychlení. Je to totiž o tom, že když nějakou dobu jezdíš s autem, tak za chvíli chceš víc. Takže někteří čipují HTPčka a ti, co na to mají, by klidně čipli Veyrona, aby jel taky trošku líp. :)

Jak rikas,taky tomu moc nerozumim,a o pravde se budem vzdy hadat,ale ty rozdilne metody mereni opravdu existuji a nikdo z nas poradne nevi jak kterych hodnot bylo dosazeno.K prikladu s devatenactkou mas pravdu,rozdil byl presne 200 kilo,ale nactka byla bez turba a na 400 metru vyhrala zhruba na vzdalenost vice nez dvou aut.To by nahnal i na delsi vzdalenosti dost tezko.Dali si to spolu trikrat a oba se snazili neprohrat.Ale na tom nesejde.Mam to ted po cipu a docela jsem vyskolil i Megana sport,coz je motokara z jine kategorie.A co se tyce navyku mas absolutni pravdu,proste si zvyknes a chces vic.Pocatecni euforie casem vyprcha i u Enza.

RE: Vis jakej na to je lek ? Sedni si obcas do F 1,2HTP a zase se ti bude zdat, ze mas delo :)

Tak to mas pravdu,nadruhou stranu me ted o dovolene kamos povozil ve svem Evo 8 a to je teprve raketa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No Cimbu to testoval hooodne dlouho a to co pise vetsinou ty motory pak maj takze kdo vi. Kazdopadne ty cisla sou ohromujici !!!

Me to prijde neuveritelny to by pak ORS TDi ujizdela i nacipovane benzinove 2,0TFSi ...

Ale neujizdela, na to zapomen ;)

Tak,tak

Když už se teď říká, že má diesl prej 150 Kw ...a stejně ji RS TFSI bezpečně ujíždí... :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud by tam tech 172Kw bylo a 420Nm, tak by jel i s nacipovanou benzinovou minimalne nasteno, ale ty hodnoty se me zdaji vysoke... na druhou stranu na sprintech cipla OII 2,0TDi na 132Kw ujizdela seriove ORS1 pri skoro stejnym vykonu, to same 1,9TDi Leon FR ujel 1,8T 110Kw seriove octavii ne o moc, ale ujel...

Editováno: , autor: JasteR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud by tam tech 172Kw bylo a 420Nm, tak by jel i s nacipovanou benzinovou minimalne nasteno, ale ty hodnoty se me zdaji vysoke... na druhou stranu na sprintech cipla OII 2,0TDi na 132Kw ujizdela seriove ORS1 pri skoro stejnym vykonu, to same 1,9TDi Leon FR ujel 1,8T 110Kw seriove octavii ne o moc, ale ujel...

To musel v te O1 RS sedět nějaký naprostý "neřidič", protože kvůli převodům a možná i trochu váze by neměl šanci s dieslem. :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud by tam tech 172Kw bylo a 420Nm, tak by jel i s nacipovanou benzinovou minimalne nasteno, ale ty hodnoty se me zdaji vysoke... na druhou stranu na sprintech cipla OII 2,0TDi na 132Kw ujizdela seriove ORS1 pri skoro stejnym vykonu, to same 1,9TDi 110Kw Leon FR ujel 1,8T 110Kw seriove octavii ne o moc, ale ujel...

To musel v te O1 RS sedět nějaký naprostý "neřidič", protože kvůli převodům a možná i trochu váze by neměl šanci s dieslem. :p

RE: Je to mozny ale jezdili nekoliktrat a porad stejny...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud by tam tech 172Kw bylo a 420Nm, tak by jel i s nacipovanou benzinovou minimalne nasteno, ale ty hodnoty se me zdaji vysoke... na druhou stranu na sprintech cipla OII 2,0TDi na 132Kw ujizdela seriove ORS1 pri skoro stejnym vykonu, to same 1,9TDi 110Kw Leon FR ujel 1,8T 110Kw seriove octavii ne o moc, ale ujel...

To musel v te O1 RS sedět nějaký naprostý "neřidič", protože kvůli převodům a možná i trochu váze by neměl šanci s dieslem. :p

RE: Je to mozny ale jezdili nekoliktrat a porad stejny...

No nezbyva nez to nekdy vyzkouset lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud by tam tech 172Kw bylo a 420Nm, tak by jel i s nacipovanou benzinovou minimalne nasteno, ale ty hodnoty se me zdaji vysoke... na druhou stranu na sprintech cipla OII 2,0TDi na 132Kw ujizdela seriove ORS1 pri skoro stejnym vykonu, to same 1,9TDi 110Kw Leon FR ujel 1,8T 110Kw seriove octavii ne o moc, ale ujel...

To musel v te O1 RS sedět nějaký naprostý "neřidič", protože kvůli převodům a možná i trochu váze by neměl šanci s dieslem. :p

RE: Je to mozny ale jezdili nekoliktrat a porad stejny...

No nezbyva nez to nekdy vyzkouset lol

Tak to někdo vyzkoušejto no..:p, jinak jsem se byl dneska svezt v Audi A5 3.0 TDI...krásné auto,ty diody ve světlech..úžasný, 500 Nm, ale myslím si, že 245 koní je málo ( i tak to ale jelo o něco rychleji než benzín RS), toto auto váží asi stejně jako RS a proto se ptám, jestli by po chipu nebyla Octa rychlejší...to audi mělo maximálku omezenou na 250 Km/h...a stálo 1,7 mil..(ořech. dřevo, ozvučení Bang§Olufsen...)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud by tam tech 172Kw bylo a 420Nm, tak by jel i s nacipovanou benzinovou minimalne nasteno, ale ty hodnoty se me zdaji vysoke... na druhou stranu na sprintech cipla OII 2,0TDi na 132Kw ujizdela seriove ORS1 pri skoro stejnym vykonu, to same 1,9TDi 110Kw Leon FR ujel 1,8T 110Kw seriove octavii ne o moc, ale ujel...

To musel v te O1 RS sedět nějaký naprostý "neřidič", protože kvůli převodům a možná i trochu váze by neměl šanci s dieslem. :p

RE: Je to mozny ale jezdili nekoliktrat a porad stejny...

No nezbyva nez to nekdy vyzkouset lol

Tak to někdo vyzkoušejto no..:p, jinak jsem se byl dneska svezt v Audi A5 3.0 TDI...krásné auto,ty diody ve světlech..úžasný, 500 Nm, ale myslím si, že 245 koní je málo ( i tak to ale jelo o něco rychleji než benzín RS), toto auto váží asi stejně jako RS a proto se ptám, jestli by po chipu nebyla Octa rychlejší...to audi mělo maximálku omezenou na 250 Km/h...a stálo 1,7 mil..(ořech. dřevo, ozvučení Bang§Olufsen...)

RE: Jj Jel jsem v lehci A4 S-Line v 3,0TDi a bomba, motor ani nebyl slyset, kdybych se nekoukl na otackomer, tak bych ani nevdel ze to je nafta, svezl sem se sice jen jako spolujezdec, ale dali sme i ORSII, leon cupra 1,8T aj. pri ceste z Bolky na Jicin, proste mazec, ale auto stalo 1,2mega ..ale na druhou stranu to se da pri vyssi vybave ORSII taky pokud si koupim vse co jde....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud by tam tech 172Kw bylo a 420Nm, tak by jel i s nacipovanou benzinovou minimalne nasteno, ale ty hodnoty se me zdaji vysoke... na druhou stranu na sprintech cipla OII 2,0TDi na 132Kw ujizdela seriove ORS1 pri skoro stejnym vykonu, to same 1,9TDi 110Kw Leon FR ujel 1,8T 110Kw seriove octavii ne o moc, ale ujel...

To musel v te O1 RS sedět nějaký naprostý "neřidič", protože kvůli převodům a možná i trochu váze by neměl šanci s dieslem. :p

RE: Je to mozny ale jezdili nekoliktrat a porad stejny...

No nezbyva nez to nekdy vyzkouset lol

Tak to někdo vyzkoušejto no..:p, jinak jsem se byl dneska svezt v Audi A5 3.0 TDI...krásné auto,ty diody ve světlech..úžasný, 500 Nm, ale myslím si, že 245 koní je málo ( i tak to ale jelo o něco rychleji než benzín RS), toto auto váží asi stejně jako RS a proto se ptám, jestli by po chipu nebyla Octa rychlejší...to audi mělo maximálku omezenou na 250 Km/h...a stálo 1,7 mil..(ořech. dřevo, ozvučení Bang§Olufsen...)

Max. výbava u RS je za milion korun...jo, mas pravdu, vubec nebylo poznat, ze je to diesl...Myslim, ze by ovsem RS po cipu mohla byt na stejné "úrovni" (motorove), ikdyz zrychleni na stovku mela za 5.9...to asi nebude mit ani po cipu..

RE: Jj Jel jsem v lehci A4 S-Line v 3,0TDi a bomba, motor ani nebyl slyset, kdybych se nekoukl na otackomer, tak bych ani nevdel ze to je nafta, svezl sem se sice jen jako spolujezdec, ale dali sme i ORSII, leon cupra 1,8T aj. pri ceste z Bolky na Jicin, proste mazec, ale auto stalo 1,2mega ..ale na druhou stranu to se da pri vyssi vybave ORSII taky pokud si koupim vse co jde....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud by tam tech 172Kw bylo a 420Nm, tak by jel i s nacipovanou benzinovou minimalne nasteno, ale ty hodnoty se me zdaji vysoke... na druhou stranu na sprintech cipla OII 2,0TDi na 132Kw ujizdela seriove ORS1 pri skoro stejnym vykonu, to same 1,9TDi 110Kw Leon FR ujel 1,8T 110Kw seriove octavii ne o moc, ale ujel...

To musel v te O1 RS sedět nějaký naprostý "neřidič", protože kvůli převodům a možná i trochu váze by neměl šanci s dieslem. :p

RE: Je to mozny ale jezdili nekoliktrat a porad stejny...

No nezbyva nez to nekdy vyzkouset lol

Tak to někdo vyzkoušejto no..:p, jinak jsem se byl dneska svezt v Audi A5 3.0 TDI...krásné auto,ty diody ve světlech..úžasný, 500 Nm, ale myslím si, že 245 koní je málo ( i tak to ale jelo o něco rychleji než benzín RS), toto auto váží asi stejně jako RS a proto se ptám, jestli by po chipu nebyla Octa rychlejší...to audi mělo maximálku omezenou na 250 Km/h...a stálo 1,7 mil..(ořech. dřevo, ozvučení Bang§Olufsen...)

RE: Jj Jel jsem v lehci A4 S-Line v 3,0TDi a bomba, motor ani nebyl slyset, kdybych se nekoukl na otackomer, tak bych ani nevdel ze to je nafta, svezl sem se sice jen jako spolujezdec, ale dali sme i ORSII, leon cupra 1,8T aj. pri ceste z Bolky na Jicin, proste mazec, ale auto stalo 1,2mega ..ale na druhou stranu to se da pri vyssi vybave ORSII taky pokud si koupim vse co jde....

Max. výbava u RS je za milion korun...jo, mas pravdu, vubec nebylo poznat, ze je to diesl...Myslim, ze by ovsem RS po cipu mohla byt na stejné "úrovni" (motorove), ikdyz zrychleni na stovku mela za 5.9...to asi nebude mit ani po cipu..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Srovnávat 2,0 a 3,0 je trošku ujeté, ne?

To je, navíc jde o benzín a diesl...ale tak zajímali by mě hodnoty zrychlení u chiplé RS (třeba od Cimbu)... :aggressive: n1 160 n

Pisou tam ,ze u benzinu dopadlo mereni takto: papirove ma stovku za 7,3,ale jim se podarilo za 7,7 a po uprave se dostali presne na 7 sekund.Udelali nekolik mereni s ruznymi auty a pak napsali prumer. z 80 na 160 na sestku se original rozjede za 9,5 po uprave za 7,9,coz je znatelne dost. Myslim ze zajimave by bylo zmerit 0-160,neb to kilo je nahovno,ze dvojce dochazi dech v 96 a prerazeni na tri te nejakou setinku stoji. Ja mam cip taky,pred tim jsem zrychleni zmeril nejakym prenosnym digitalem ,ci co to bylo a na ctyri pokusy jsem se nejlip rozjel za 7,1,a nejhur za 7,5,ale prumerem jsem se dostal pod 7,3.Ted jsem to zatim nezkousel,jenom amatersky se stopkama,ale 6,5 je realnych.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Srovnávat 2,0 a 3,0 je trošku ujeté, ne?

To je, navíc jde o benzín a diesl...ale tak zajímali by mě hodnoty zrychlení u chiplé RS (třeba od Cimbu)... :aggressive: n1 160 n

Pisou tam ,ze u benzinu dopadlo mereni takto: papirove ma stovku za 7,3,ale jim se podarilo za 7,7 a po uprave se dostali presne na 7 sekund.Udelali nekolik mereni s ruznymi auty a pak napsali prumer. z 80 na 160 na sestku se original rozjede za 9,5 po uprave za 7,9,coz je znatelne dost. Myslim ze zajimave by bylo zmerit 0-160,neb to kilo je nahovno,ze dvojce dochazi dech v 96 a prerazeni na tri te nejakou setinku stoji. Ja mam cip taky,pred tim jsem zrychleni zmeril nejakym prenosnym digitalem ,ci co to bylo a na ctyri pokusy jsem se nejlip rozjel za 7,1,a nejhur za 7,5,ale prumerem jsem se dostal pod 7,3.Ted jsem to zatim nezkousel,jenom amatersky se stopkama,ale 6,5 je realnych.

Jo díky, myslím si, že ten rozdíl po chipu půjde nejvíc poznat až na 3 a 4 kvaltu...A maximálku si nezkoušel? :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Psal jsem email na Cimbu ohledne chipu na RS TDi... a tohle me odpovedeli, zase tak sebevedome to neni...

Dobry den.

> Chtel jsem se zeptat jestli uz provadite upravu Octavie II RS TDi a

> pripadne za jakou cenu.

> Prosel jsem Vase www.stranky a namerene hodnoty 178Kw a 420Nm se me zdaji

> neuveritelne... je mozne si je overit na valcove zkusebne, treba na

> kvalitni brzde Auto Jarov v Praze ?

> Rucite za udavane hodnoty ?

> Jaky bude mit vliv uprava na filtr pevnych castic ? Nemuze se poskodit ?

>

>

> Predem dekuji za odpoved.

>

> S pozdravem J. Soukup.

Dobrý den,

uvádené hodnoty byly namereny v aute, uvidíme, co se namerí na Jarove - mají

tam totiz púrílis malý ventilátor na intercooler a v léte také prílis teplý

vzduch. Jinak není problém zmerit v aute tocivý moment pred a po úprave

stejnou metodikou a hned budete vedet nárust.

S DPF mají problém jen ti, co to neumejí...

Mr. Cimbu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Psal jsem email na Cimbu ohledne chipu na RS TDi... a tohle me odpovedeli, zase tak sebevedome to neni...

Dobry den.

> Chtel jsem se zeptat jestli uz provadite upravu Octavie II RS TDi a

> pripadne za jakou cenu.

> Prosel jsem Vase www.stranky a namerene hodnoty 178Kw a 420Nm se me zdaji

> neuveritelne... je mozne si je overit na valcove zkusebne, treba na

> kvalitni brzde Auto Jarov v Praze ?

> Rucite za udavane hodnoty ?

> Jaky bude mit vliv uprava na filtr pevnych castic ? Nemuze se poskodit ?

>

>

> Predem dekuji za odpoved.

>

> S pozdravem J. Soukup.

Dobrý den,

uvádené hodnoty byly namereny v aute, uvidíme, co se namerí na Jarove - mají

tam totiz púrílis malý ventilátor na intercooler a v léte také prílis teplý

vzduch. Jinak není problém zmerit v aute tocivý moment pred a po úprave

stejnou metodikou a hned budete vedet nárust.

S DPF mají problém jen ti, co to neumejí...

Mr. Cimbu

Už jsem to tady sice psal, ale je to zase aktuální a já pořád nevim, kde je pravda.

...brácha z důvodu bouračky přendaval upravenou jednotku do novýho auta a výkon se mu nezdál, tak zajel na Jarov a naměřili mu max. 104 kw, jel s tim za Jandou a ten mu řekl, že je to tim, že nepřidělali větrák a že to bude ještě nezajetý. Po cca 3 měsících se objednal znova a naměřili mu jednou 113 kw a podruhý 114 kw s větrákem. Jel s grafama za Jandou, ten s nim sednul do auta, napojil na notebook a byli to projet. Řekl mu, že má 124kw, a že se mu stává že na Jarově kecaj a že jim to nesedí...

tak a teď kdo má pravdu a jak to teda je s těma kw doopravdy?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Psal jsem email na Cimbu ohledne chipu na RS TDi... a tohle me odpovedeli, zase tak sebevedome to neni...

Dobry den.

> Chtel jsem se zeptat jestli uz provadite upravu Octavie II RS TDi a

> pripadne za jakou cenu.

> Prosel jsem Vase www.stranky a namerene hodnoty 178Kw a 420Nm se me zdaji

> neuveritelne... je mozne si je overit na valcove zkusebne, treba na

> kvalitni brzde Auto Jarov v Praze ?

> Rucite za udavane hodnoty ?

> Jaky bude mit vliv uprava na filtr pevnych castic ? Nemuze se poskodit ?

>

>

> Predem dekuji za odpoved.

>

> S pozdravem J. Soukup.

Dobrý den,

uvádené hodnoty byly namereny v aute, uvidíme, co se namerí na Jarove - mají

tam totiz púrílis malý ventilátor na intercooler a v léte také prílis teplý

vzduch. Jinak není problém zmerit v aute tocivý moment pred a po úprave

stejnou metodikou a hned budete vedet nárust.

S DPF mají problém jen ti, co to neumejí...

Mr. Cimbu

Už jsem to tady sice psal, ale je to zase aktuální a já pořád nevim, kde je pravda.

...brácha z důvodu bouračky přendaval upravenou jednotku do novýho auta a výkon se mu nezdál, tak zajel na Jarov a naměřili mu max. 104 kw, jel s tim za Jandou a ten mu řekl, že je to tim, že nepřidělali větrák a že to bude ještě nezajetý. Po cca 3 měsících se objednal znova a naměřili mu jednou 113 kw a podruhý 114 kw s větrákem. Jel s grafama za Jandou, ten s nim sednul do auta, napojil na notebook a byli to projet. Řekl mu, že má 124kw, a že se mu stává že na Jarově kecaj a že jim to nesedí...

tak a teď kdo má pravdu a jak to teda je s těma kw doopravdy?

Vím, že je to drahé, ale myslím si, že by firma jako je cimbu měla "brzdu" už dávno mít...a taky by mohl někdo napsat, jak se ten výkon měří v automobilkách...plné znění normy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Psal jsem email na Cimbu ohledne chipu na RS TDi... a tohle me odpovedeli, zase tak sebevedome to neni...

Dobry den.

> Chtel jsem se zeptat jestli uz provadite upravu Octavie II RS TDi a

> pripadne za jakou cenu.

> Prosel jsem Vase www.stranky a namerene hodnoty 178Kw a 420Nm se me zdaji

> neuveritelne... je mozne si je overit na valcove zkusebne, treba na

> kvalitni brzde Auto Jarov v Praze ?

> Rucite za udavane hodnoty ?

> Jaky bude mit vliv uprava na filtr pevnych castic ? Nemuze se poskodit ?

>

>

> Predem dekuji za odpoved.

>

> S pozdravem J. Soukup.

Dobrý den,

uvádené hodnoty byly namereny v aute, uvidíme, co se namerí na Jarove - mají

tam totiz púrílis malý ventilátor na intercooler a v léte také prílis teplý

vzduch. Jinak není problém zmerit v aute tocivý moment pred a po úprave

stejnou metodikou a hned budete vedet nárust.

S DPF mají problém jen ti, co to neumejí...

Mr. Cimbu

Už jsem to tady sice psal, ale je to zase aktuální a já pořád nevim, kde je pravda.

...brácha z důvodu bouračky přendaval upravenou jednotku do novýho auta a výkon se mu nezdál, tak zajel na Jarov a naměřili mu max. 104 kw, jel s tim za Jandou a ten mu řekl, že je to tim, že nepřidělali větrák a že to bude ještě nezajetý. Po cca 3 měsících se objednal znova a naměřili mu jednou 113 kw a podruhý 114 kw s větrákem. Jel s grafama za Jandou, ten s nim sednul do auta, napojil na notebook a byli to projet. Řekl mu, že má 124kw, a že se mu stává že na Jarově kecaj a že jim to nesedí...

tak a teď kdo má pravdu a jak to teda je s těma kw doopravdy?

Vím, že je to drahé, ale myslím si, že by firma jako je cimbu měla "brzdu" už dávno mít...a taky by mohl někdo napsat, jak se ten výkon měří v automobilkách...plné znění normy...

RE: Tj. souhlas, maji z toho hafo prachu a nemaji na brzdu....zlatej DieselPower, tam aspon vim na cem sem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...