Přejít na obsah

Spotřeba a zkušenosti z provozu


kapl

Doporučené příspěvky

před 20 minutami, MICHAL5 napsal:

Zdravím, má vlastní zkušenost po více jak 7 letech s 1,2 co se týče spotřeby na zimní a letní pneu, v létě vesměs spotřeba o chlup vyšší. Letní 215/60 R16, zimní 205/55 R16, tzn. jsou užší a nehučí jako dříve na felicii zimáky. V létě často k tomu klimatizace a jezdí se vesměs taky o něco rychleji než přes zimu. Co mě nyní spotřebu v zimě mírně zvyšuje je celoročně namontovaný nosič lyží a to je znát. Ale dle mých pneu, čistě ze zkušenosti, na zimních spotřeba nižší, taky jsem tomu první 2 zimy nechtěl věřit. Pokud je pneu rozměrově stejné, pak asi ne, to nevím.

za to muze ta klima,posldni dve leta extrem horka a ta klima jede skoro furt na plno,celkove male naplne v klimatizaci tomu moc nepreji,jezdi bez ni a uvidis ze bude mensi,ale samozrejme zaleyi na stylu jizdy,u me lete zima 0,7-1 litr v zime vic

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V zimě na mých zimních cca 6,1-3 průměr, v létě cca 6,4-6,6 max dle stylu jízdy, nyní ovšem v zimě 6,6l, ale to přisuzuju hlavně tomu nosiči lyží (letos jej nesundávám jako roky předtím), ale i tak si myslím, že je to dobrý. S dětma bez klimatizace v létě moc nelze jezdit, nejezdím na co nejnižší spotřebu, ale myslím, že jezdím, tak aby to vyhovovalo autu i mě, resp. osazenstvu v autě. V létě je znát, že kola vozím na tažném a ne na střeše. Jsou samozřejmě jízdy, kdy jedeme kolem 5 l, ale i jízdy, kdy jedeme přes 7 l. Např. studený motor a jet do města do kolony, to se asi nedá nepočítat, tam spotřeba je nesmysl měřit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obvod kola 215/60 R16 je 2087,2mm, obvod kola 205/55 R16 je 1985,1mm. Merice jsou kalibrovany na letni pneu, tedy na 1000m udela kolo na letnim pneu cca 479,11 otacky. Na zimnich pneu pri tom samem poctu otacek ujede kolo ale jen asi 951m. Tedy pri jistem zaokrouhleni meric na zimnich pneu ukazuje spotrebu ne na 100km, ale na 95km... Vysledek merice na zimnich pneu tedy musis vynasobit cislem 100/95, tedy asi 1,053... Samozrejme vypocet je jen orientacni, nebere v potaz zataceni kol, prokluz kol, odpor snehu,... (je tedy presne platny pouze pri prime jizde po suchem asfaltu).

Kdyz to vztahnu na pripad synka.morava, realna spotreba jeho posledni cesty byla spis 4,6*1,053==4,9l/100km. Coz je porad krasne cislo... Ja mam 1,2tsi 77kW (rv. 2009), dlouhodobou spotrebu mam tak 5,8-5,9 (vetsinou vic lidi v aute), ale pri plne nalozenem aute (4lidi, pes, morce, plnej kufr a 4 kola na strese) jsem jel i za 8,5. A to nejezdim dalnice, jen okresky. 

Takze synek.morava ma muj obdiv, ja bych stejnou cestu jel s vyssi spotrebou (a to jsem klidny ridic). Ale je pravda, ze radilka razeni neposloucham a drzim motor nekde v rozmezi 1800-2500ot/min (takze nastavaji i situace, kdy mam zarazeno o dva stupne niz nez radi radilek). 

Az bude v lete cas, poprosim synka.morava, at mi da kurz spravne jizdy s tsi motorem :-)

Editováno: , autor: kubinj1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavá úvaha o těch rozměrech pneu (zimní/letní) vs. spotřeba. Vlastně, i kdyby to tak bylo, tak je spotřeba u našeho Yeti r.v. 09 +- vlastně stejná, cca 6,4-6,5 zima/léto v průměru, což jde. Nikdy jsem, ale neměřil faktickou spotřebu vyjetím benzínu z plné do prázdné nádrže, tam je možná rozdíl oproti PC. Ale i tak dobrý, co se týče spotřeby. Má někdo se stejným  rozměrem pneu (zimní/letní) na 16 nebo 17 opravdu velký rozdíl spotřeby v létě a v zimě nebo to máte podobně +- jako u našeho Yetíka, jenom pro zajímavost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...
  • o 1 měsíc později...

Po koupi jsem mel nejdriv prumernou spotrebu 7l/100km, pak se to postupne snizovalo a snizovalo, pocital jsem to pri kazdem tankovani do plna, nyni mam po 11 mesicich od koupe najeto 7200 km a spotreba je 5,66l/100km, palubni pocitac ukazoval dnes dlouhodobou prumernou spotrebu 5,7l/100km, takze to take souhlasi. Jezdim vetsinou jen kratke trasy kolem 20 km, kdybych jezdil delsi, tak bude spotreba jeste nizsi. Motor 1,2TSI 81 kW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také mám nejeto podobně, 8100km, spotřeba podle tankování vždy "do plné" k dnešku 6,22 l/100km (1,2 81kW). Krátké trasy denně do práce, dálnice kolem 120km/h (při předjíždění i více...), mimo dálnici podle provozu 90-100km/h. Kupodivu je to o drobet méně než 1,2 63kW v lehčím Roomstru a o dost méně, než v témže 1,4 63kW. Jo a "štart štop" vypínám také...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Po dovolené v Maďarsku, plně naložené auto, 4 osoby, 4 jízdní kola na tažném zařízení, auto najeto přes 120 tis. km, kombinovaná spotřeba 6,4 l, vč. používání klimatizace. Dálnice cca 110-130km/h, tempomat, jinak mimo obec cca 100 km/h, obce 50-70km/h. Po 10 letech provozu jsem se spotřebou spokojený.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
V 16. 11. 2017 na 19:32, osobne napsal:

Po koupi jsem mel nejdriv prumernou spotrebu 7l/100km, pak se to postupne snizovalo a snizovalo, pocital jsem to pri kazdem tankovani do plna, nyni mam po 11 mesicich od koupe najeto 7200 km a spotreba je 5,66l/100km, palubni pocitac ukazoval dnes dlouhodobou prumernou spotrebu 5,7l/100km, takze to take souhlasi. Jezdim vetsinou jen kratke trasy kolem 20 km, kdybych jezdil delsi, tak bude spotreba jeste nizsi. Motor 1,2TSI 81 kW.

to není možné ?, buď něco dělám hodně špatně, nebo ty mooc dobře, nebo je někde chyba ??

nejmenší spotřebu,  svou rekordní, mám 5,3 na 20 km cestě, která je převážně mírně z kopce a schválně se snažím motor lechtat .. ( cesta tam je klasicky kolem 6,5 )

jinak normálně kolem  7, ( i 8, když jedu tedy dost svižně) , na delších trasách 6,3..  ale, to je podle palubního počítače, podle dotankování jsem ještě nepočítal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já musím říct tedy, že palubní počítač mi ukazuje dobře, stále si počítám průměrnou spotřebu při každém tankování a souhlasí to. Naposledy to bylo 5,5l/100km teď v létě. V poslední zimě jsem měl nejhorší průměrnou spotřebu 6l/100km. Motor 1,2TSI 81 kW.

Editováno: , autor: osobne
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

osobne: to jde opravdu mimo moje chápání,  můj styl jízdy tedy je, že rozjezd mám dost rychlý, tak jak jsem někde četl, že je pro tento motor správně. následně řadím mezi 2500 a 3 000, někdy i lehce přes 3000 otáček, abych motor dusil co nejméně a jezdím tedy svižněji, ne zase moc přes maximální povolenou, rozhodně nejsem brzda silnic.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak dlouho to máš odpojené ? to bych mohl taky odpojit, o tom jejich inteligentním dobíjení, kde to baterii pomalu zabíjí a udržuje na cca na 60%  stavu jsem už četl.. 

a jakým stylem jezdíš? 

v obci 50 a 90 mimo na tachometru ?, řadění při 2000 ? jinak to prostě nechápu :)  nebo třeba chip tuning? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no dobře, ale 90 tachometrových je skoro 80km/h,  50 tachometrových cca 45km/h tedy alespoň u mně.

ale spíš mě zajímalo řazení a tvoje otáčky 

 

ještě mě napadlo, jestli není rozdíl v roku motoru a výrobce motoru.. mám r.v. 2015 což je jiný motor než třeba r.v.2014 a plní euro 6, ale že by papal víc a měl nižší emise ?  no nevím :D 

 

ps. až teď čtu, že máš dokonce novějšího yetíka, ale mělo by jít o stejný motor, takže opravdu nevím .. můžu zkusit udělat standardní cestu cca 20km a jet max 90 tachometrových, co to udělá ..

Editováno: , autor: Xegiie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je jednoduché, zkontrolovat po jízdě, jestli je některé kolo nebo brzdový kotouč teplejší než ostatní tři. 

Snažím se mít otáčky motoru kolem 2000 ot/min, ale moc to nekontruluji a nedodržuji, rychlost mám mimo obec větčinou 90 - 100 km/hod., v obci 50 - 60 km/hod., to když mě jiné auto nebrzdí, jinak se přizpůsobuji tomu autu přede mnou a jedu tedy pomaleji, jezdím většinou cesty kolem 17 až 18 km do zaměstnání a stejně tak zpět, snažím se nepředjíždět, když nemusím, samozřejmě smradlavou pomalou Avii předjedu, kamion předjíždět nemusím, vydržím to za ním, většinou to nejsou brzdy provozu. Snažím se jezdit tak, abych nebrzdil, tzn. před příjezdem do obce včas vyřadím tak, abych nemusel před značkou obce brzdit, apod. Když člověk jezdí stále stejnou trasu, tak už to má na ní vychytané. Akorát je pak problém s brzdami, že reznou kotouče, když brzdy moc nepoužívám, hlavně reznou ty zadní, takže každou jízdu alespoň jednou úmyslně přibrzdím ručkou, když je potřeba třeba při dojezdu před křižovatku nebo před značkou obce. Z kopce to rozjedu na 120 km/hod. a vyřadím, do kopce šlápnu víc na plyn jako každý, po dálnici nejezdím, ..., pneu letní ty nejvvyšší 215/60 R16 nafouknuté na nejvyšší doporučený tlak.

Editováno: , autor: osobne
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

docela přemýšlím, že koupím  sadu aditiv do oleje od Metabond, docela dost lidí to chválí, a velká většina lidí píší, že spotřeba klesla o cca 0,75l . a i ty testovací videa, které prezentují vypadají docela důvěryhodně.

Máte s tím někdo také zkušenosti ? osobne: nepoužil jsi také třeba nějaké aditivum do oleje ? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...