Mr.Pavka Vloženo 24. Únor 2016 Sdílet Vloženo 24. Únor 2016 (editace) Ještě jedna otázka. Pokud bych po autě vedl jen PLUS samostatným vypínatelným kabelem na místo tam kam potřebuju a tam až se chytil MÍNUSU za kostru? To by mi dost ulehčilo výrobu tý redukce společně se zbožným přáním aby byl plusovej pol v zásuvce ta středová část a mínus ten plech okolo. Sice do 12V zásuvky co je ve plastovým tunelu vedle ruční brzdy vedou dva kabely. Ale u nich je nutnost vést oba protože neni právě kde se chytit kostry. Prostě když bych měl PLUS v kabelu a mínus bral z kostry, nemůžu nějak řídící jednotky zblbnout? Jestli si nějaký jiný čidla v autě "neposílaj" po kostře nějaký signály a ta moje mínusová vývodka by je zmátla? Jde nějak na konektoru co se připojuje do tý 12V zásuvky ve středovým tunelu bezpečně zjistit jakej kabel je plusovej a jakej mínusovej? Možná sem pro vás trochu elektricky přiblblej, ale z mechanickýho hlediska to budu mít zmáknutý. Jinak už s výrobou redukce na rozbočení originálního konektoru sem už skoro u cíle. Ještě tak měsíc a bude to hotový. Editováno: 24. Únor 2016, autor: Mr.Pavka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jipol57 Vloženo 24. Únor 2016 Sdílet Vloženo 24. Únor 2016 Mínus pól je veden po kostře (karoserii), takže připojit ho lze prakticky kamkoliv, ale nejlépe na svařenou část, ne na něco co je přišroubované. Original kostřící bod je vpředu na tunelu pod středovým panelem. Polaritu změříš jakýmkoliv multimetrem, když ho správně přepneš na stejnosměrné napětí. Ale pozná se to taky tak, že mínus bývá hnědý, nebo hnědý s nějakým proužkem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
THORIN Vloženo 24. Únor 2016 Sdílet Vloženo 24. Únor 2016 Kostřících bodů je na autě několik, uzavřená matice M6 v barvě auta v černém plastovém domečku. Plusový vodič svorka 30 stálý proud je většinou červený, mínusový vodič je hnědý. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 24. Únor 2016 Sdílet Vloženo 24. Únor 2016 Ještě jedna otázka. ... To by mi dost ulehčilo výrobu tý redukce společně se zbožným přáním aby byl plusovej pol v zásuvce ta středová část a mínus ten plech okolo. Sice do 12V zásuvky co je ve plastovým tunelu vedle ruční brzdy vedou dva kabely. Ale u nich je nutnost vést oba protože neni právě kde se chytit kostry. ... Norma definující zapojení konektorů do auta to říká jasně - na tom středovým kontaktu ZÁSUVKY je +12V buď přímo od baterky jen přes příslušnou pojistku, nebo v některejch případech i přes spínač. Ty boční pérka zástrčky, co se po zasunutí do ZÁSUVKY napojí na obvodovou část, jsou VŽDYCKY KOSTRA = ZÁPORNEJ PÓL. U některejch zástrček je jako zápornej kontakt využitý jen jedno pérko z těch dvou (elektricky - mechanicky udržujou polohu uvnitř zásuvky obě, ale elektricky napojený je jen jedno). A platí to i když je zásuvka upevněná v plastovým panelu, jen se taková zásuvka bez dalšího obložení nesmí použít pro zapalovač (kvůli teplu - na zapalovač je určená zásuvka s keramickou nebo sklo-osinkovou vložkou). A když nelze kostru = zápornej pól připojit přímo z plechovýho držáku, musí se DOPROPOJIT kabelem - právě k nejbližšímu kostřicímu bodu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wirer Vloženo 25. Únor 2016 Sdílet Vloženo 25. Únor 2016 Stred stale plus, obal je minus... Trosky iny konektor, ale vidiet co je kde - cervena plus v strede, cierna minus na obale/na kraji (Druhe riadky tych popisiek si nevsimaj) -- Z mobilu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 30. Březen 2016 Sdílet Vloženo 30. Březen 2016 (editace) Tak sem to dodělal. Jsem rád, že mam zrovna Škůdku a na šroťácích sou mraky felicií ze kterých sem vydrbával 12V zásuvky i s konektorama a kabelama pro svoje zkoušení jak to přesně udělam. Než jsem došel k tomuhle cíli, tak sem při dílenských pokusech jakou zvolim technologii výroby zmařil asi 6. Jak je originál zásuvka do který vedou dráty s konektorem, tak sem ten konektor zapojil do mojeho samodomo rozbočovače kde mam 3 plusový jaýčky a dva vínusový. A až z něho sem si vyved další větve podle své potřeby. Jedny kabely sem zas zaved do konektoru 12V zásuvky. Další pár plusu a mínusu mam jako záložní kdybych chtěl něco ještě připojovat A nakonec saamotnej plusovej jazýček sem připojil přez páčkovej vypínač vedle řadící páky až do boku v palubní desce. Tam sem si na kostru připojil 12V zásuvku a zapojil jen plus. Vypínač sem strčil zespoda do díry kde má být originál ovládání vyhřívání sedadel. Vypínač mě stál 40 korun a jeho rozměry jsou takový, že sem si myslel, že snad tu díru ve středovým tunelu vyrobili podle toho vypínače. Prostě tam jak na šířku i na dýlku sednul jak prdel na hrnec. Největší pakárna byla výroba toho zozbočovače, jsem šikovnej a s kovem umim. Jenomže tady sem musel ještě použít plast a pertinax jako izolanty, a to mi zezačátku dělalo docela problém. Celej rozbočovač je přišroubovanej do závitu kam se jinak přidělává loketní opěrka. Nu, zde máte foto mé práce. Je to dle mého názoru esteticky čisté, a hlavně bez zásahu do elektroinstalace. To jak zde někteří vyváděli kabely z pojistky z pojistkové skříně mi (neberte to osobně) přišlo jako hrozná prasárna. Editováno: 30. Březen 2016, autor: Mr.Pavka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wirer Vloženo 31. Březen 2016 Sdílet Vloženo 31. Březen 2016 Ako nic v zlom, ale osobne sa mi ten prepinac/vypinac nepaci. Nebolo by lepsie klasika koliskovy? Napr: http://www.salshop.sk/termekkepek/02014.jpg -- Z mobilu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 31. Březen 2016 Sdílet Vloženo 31. Březen 2016 Ten tvůj je sice dobrej i hezkej, ale jeho montáž by vyžadovala zásah-broušení do středovýho tunelu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wirer Vloženo 31. Březen 2016 Sdílet Vloženo 31. Březen 2016 Zavisi v akom rozmere najdes. Dal som to iba ako priklad inac pekne si sa pohral -- Z mobilu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JayBee1 Vloženo 31. Březen 2016 Sdílet Vloženo 31. Březen 2016 Ten tvůj je sice dobrej i hezkej, ale jeho montáž by vyžadovala zásah-broušení do středovýho tunelu. Ba ne, dělá se menší než záslepka přepínače vyhřívání sedadel, takže jde zadělat do ní - měla to tak myslím i nějaká neoriginální dodo vyhřívací sada. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 16. Duben 2016 Sdílet Vloženo 16. Duben 2016 (editace) Tak a další problém. Koupil sem si novou autokameru a u ní byla nabíječka...... Jenže...... Po nesčetných výpravách na autošrotiště a vykuchávání 12V zásuvek z Felicií a myslim jednoho dvojkovýho Golfa sem zjistil, že mi do týhle zásuvky ta autonabíječka nejde (teda jde ale moc na volno takže mi jí ty postranní roztažný mínusový poly neudrží vevnitř aby se chytil plusovej pol). Je to ta přídavná zásuvka jak sem jí vyfotil někde do předchozího komentáře výše. Ale jinak připojovací konektory 12V zásuvka/konektor Fabia2. Při měření sem zjistil, že ve Fabii mam díru pro zásuvku 21mm, ale v těch všech vydrbaných z Felicií maj díru 22mm. A ten 1mm o co je díra větší je na tom dost znát. Sem doteď myslel, že u všech aspoň evropských (nebo když už, tak v rámci koncernu VW) aut je nějaká unifikace průměru díry. Takže mam tři možnosti. Buď jim řeknu, že mam tu Felicii a zásuvka mi v ní čvachtá aa nedrží tam. Nebo si budu muset vyrobit z 0,5mm plechu nějakou zužovací redukci. A nebo budu muset sehnat 12V zásuvku do Fabie, jenže to bude asi problém když je to relativně modelově nový auto a na autošrotištích se nevyskytuje. A vrakáče zas neví co by za to chtěly... Editováno: 16. Duben 2016, autor: Mr.Pavka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 16. Duben 2016 Sdílet Vloženo 16. Duben 2016 tak si kup toto http://www.aliexpress.com/item/free-shipping-New-12V-Power-Outlet-Supply-auto-Cigarette-Lighter-Socket-with-mini-fuse-box-for/885776537.html píchneš to rovnou do pojistkovky na pozici, kde bude plus po zapnutí klíčku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 16. Duben 2016 Sdílet Vloženo 16. Duben 2016 Ale pro mě neni žádoucí aby to fungovalo jen po zapnutí klíčku. Ale aby to šlo zapnout kdykoliv auto opustí můj pozemek. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 16. Duben 2016 Sdílet Vloženo 16. Duben 2016 a je mezi tím rozdíl? ... já myslel že auto opouští pozemek jakmile nastartuješ ne? ... tak to píchneš na pozici pod stálým napětím, řekl bych že se tato pozice tam také najde Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 16. Duben 2016 Sdílet Vloženo 16. Duben 2016 A to s čim sem si lámal hlavu jak to udělat a mrnil se s tim skoro rok, tak to mam hodit za hlavu? Vymyšlený to mam dobře, vyrobený taky. A nevypadá to ani nejhůř. Prostě sem dojel na nějaký prapodivný rozměry děr pro 12V zásuvky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 16. Duben 2016 Sdílet Vloženo 16. Duben 2016 tak každého volba, já právě abych nemusel nic dodělávat, bylo to krásně schované, nemusel kuchat origo kabel od nabíječky pro kameru, tak toto vidím jako ideální variantu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 18. Duben 2016 Sdílet Vloženo 18. Duben 2016 Tak to je tim, že průměr 22mm je pro žhavící zapalovače a 21mm je zas pro 12V spotřebiče. Konstrukce a materiály stejný akorát ta velikost díry. Nakonec sem koupil na vrakáči dvě 21mm zásuvky za stovku. Dobrá cena. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.