Přejít na obsah

Montáž el. zásuvky


Stepnicka

Doporučené příspěvky

Ještě jedna otázka. Pokud bych po autě vedl jen PLUS samostatným vypínatelným kabelem na místo tam kam potřebuju a tam až se chytil MÍNUSU za kostru?

To by mi dost ulehčilo výrobu tý redukce společně se zbožným přáním aby byl plusovej pol v zásuvce ta středová část a mínus ten plech okolo.

 

Sice do 12V zásuvky co je ve plastovým tunelu vedle ruční brzdy vedou dva kabely. Ale u nich je nutnost vést oba protože neni právě kde se chytit kostry.

 

Prostě když bych měl PLUS v kabelu a mínus bral z kostry, nemůžu nějak řídící jednotky zblbnout? Jestli si nějaký jiný čidla v autě "neposílaj" po kostře nějaký signály a ta moje mínusová vývodka by je zmátla?

 

Jde nějak na konektoru co se připojuje do tý 12V zásuvky ve středovým tunelu bezpečně zjistit jakej kabel je plusovej a jakej mínusovej?

 

Možná sem pro vás trochu elektricky přiblblej, ale z mechanickýho hlediska to budu mít zmáknutý.

 

Jinak už s výrobou redukce na rozbočení originálního konektoru sem už skoro u cíle. Ještě tak měsíc a bude to hotový.

post-85140-0-66560000-1456319618_thumb.p

Editováno: , autor: Mr.Pavka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mínus pól je veden po kostře (karoserii), takže připojit ho lze prakticky kamkoliv, ale nejlépe na svařenou část, ne na něco co je přišroubované. Original kostřící bod je vpředu na tunelu pod středovým panelem.

Polaritu změříš jakýmkoliv multimetrem, když ho správně přepneš na stejnosměrné napětí. Ale pozná se to taky tak, že mínus bývá hnědý, nebo hnědý s nějakým proužkem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jedna otázka.

...

To by mi dost ulehčilo výrobu tý redukce společně se zbožným přáním aby byl plusovej pol v zásuvce ta středová část a mínus ten plech okolo.

Sice do 12V zásuvky co je ve plastovým tunelu vedle ruční brzdy vedou dva kabely. Ale u nich je nutnost vést oba protože neni právě kde se chytit kostry.

...

Norma definující zapojení konektorů do auta to říká jasně - na tom středovým kontaktu ZÁSUVKY je +12V buď přímo od baterky jen přes příslušnou pojistku, nebo v některejch případech i přes spínač. Ty boční pérka zástrčky, co se po zasunutí do ZÁSUVKY napojí na obvodovou část, jsou VŽDYCKY KOSTRA = ZÁPORNEJ PÓL. U některejch zástrček je jako zápornej kontakt využitý jen jedno pérko z těch dvou (elektricky - mechanicky udržujou polohu uvnitř zásuvky obě, ale elektricky napojený je jen jedno).

A platí to i když je zásuvka upevněná v plastovým panelu, jen se taková zásuvka bez dalšího obložení nesmí použít pro zapalovač (kvůli teplu - na zapalovač je určená zásuvka s keramickou nebo sklo-osinkovou vložkou). A když nelze kostru = zápornej pól připojit přímo z plechovýho držáku, musí se DOPROPOJIT kabelem - právě k nejbližšímu kostřicímu bodu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak sem to dodělal. Jsem  rád,  že mam zrovna Škůdku a na šroťácích sou mraky felicií ze kterých sem vydrbával 12V zásuvky i s konektorama a kabelama pro svoje zkoušení jak to přesně udělam. Než jsem došel k tomuhle cíli, tak sem při dílenských pokusech jakou zvolim technologii výroby zmařil asi 6.

 

Jak je originál zásuvka do který vedou dráty s konektorem, tak sem ten konektor zapojil do mojeho samodomo rozbočovače kde mam 3 plusový jaýčky a dva vínusový. A až z něho sem si vyved další větve podle své potřeby.

Jedny kabely sem zas zaved do konektoru 12V zásuvky. Další pár plusu a mínusu mam jako záložní kdybych chtěl něco ještě připojovat 

A nakonec saamotnej plusovej jazýček sem připojil přez páčkovej vypínač vedle řadící páky až do boku v palubní desce. Tam sem si na kostru připojil 12V zásuvku a zapojil jen plus.

 

Vypínač sem strčil zespoda  do díry kde má být originál ovládání vyhřívání sedadel. Vypínač mě stál 40 korun a jeho rozměry jsou takový, že sem si myslel, že snad tu díru ve středovým tunelu vyrobili podle toho vypínače. Prostě tam jak na šířku i na dýlku sednul jak prdel na hrnec. :)

 

Největší pakárna byla výroba toho zozbočovače, jsem šikovnej  a s kovem umim. Jenomže tady sem musel ještě použít plast a pertinax jako izolanty, a to mi zezačátku dělalo docela problém. Celej rozbočovač je přišroubovanej do závitu kam se jinak přidělává loketní opěrka.

 

Nu, zde máte foto mé práce. Je to dle mého názoru esteticky čisté, a hlavně bez zásahu do elektroinstalace. To jak zde někteří vyváděli kabely z pojistky z pojistkové skříně mi (neberte to osobně) přišlo jako hrozná prasárna.

post-85140-0-23092000-1459368739_thumb.j

post-85140-0-47741500-1459368746_thumb.j

post-85140-0-69200200-1459368757_thumb.j

post-85140-0-24825100-1459368768_thumb.j

post-85140-0-75793000-1459368785_thumb.j

post-85140-0-58844900-1459368792_thumb.j

Editováno: , autor: Mr.Pavka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten tvůj je sice dobrej i hezkej, ale jeho montáž by vyžadovala zásah-broušení do středovýho tunelu.

 

Ba ne, dělá se menší než záslepka přepínače vyhřívání sedadel, takže jde zadělat do ní - měla to tak myslím i nějaká neoriginální dodo vyhřívací sada.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak a další problém. Koupil sem si novou autokameru a u ní byla nabíječka...... Jenže......

 

Po nesčetných výpravách na autošrotiště a vykuchávání 12V zásuvek z Felicií a myslim jednoho dvojkovýho Golfa sem zjistil, že mi do týhle zásuvky ta autonabíječka nejde (teda jde ale moc na volno takže mi jí ty postranní roztažný mínusový poly neudrží vevnitř aby se chytil plusovej pol).

 

Je to ta přídavná zásuvka jak sem jí vyfotil někde do předchozího komentáře výše.

 

Ale jinak připojovací konektory 12V zásuvka/konektor Fabia2.

 

Při měření sem zjistil, že ve Fabii mam díru pro zásuvku 21mm, ale v těch všech vydrbaných z Felicií maj díru 22mm.

A ten 1mm o co je díra větší je na tom dost znát.

 

Sem doteď myslel, že u všech aspoň evropských (nebo když už, tak v rámci koncernu VW) aut je nějaká unifikace průměru díry.

 

Takže mam tři možnosti.

Buď jim řeknu, že mam tu Felicii a zásuvka mi v ní čvachtá aa nedrží tam.

Nebo si budu muset vyrobit z 0,5mm plechu nějakou zužovací redukci.

A nebo budu muset sehnat 12V zásuvku do Fabie, jenže to bude asi problém když je to relativně modelově nový auto a na autošrotištích se nevyskytuje. A vrakáče zas neví co by za to chtěly...

Editováno: , autor: Mr.Pavka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...