Přejít na obsah

Škoda RAPID


djpetr

Doporučené příspěvky

Je to čistě ekonomicky motivované a nebo to i nějak souvisí s konstrukcí auta? Rozumím tomu, že je levnější vyrobit místo dvou kusů molitanu jeden velký, potáhnout jeden kus místo dvou menších, ušetří se na železe při uchycení. Na druhou stranu mě vyklopitelný sedák docela chybí.

Mozno sa to nezda, ale penove diely sedadiel su hodne drahe (mrkni ceny nahradnych dielov). Vyrabaju sa s velkych foriem, ktore stoja niekolko 10-100tis Euro. Na vyklopitelny sedak potrebujes este zlozitejsi ram. VW kotvi zamky pasov do podlahy, takze tu je dalsia komplikacia a v konecnom dosledku by sa vykplopitelnym sedakom aj tak nic neziskalo. Ta podlaha je v podstate skoro rovna po sklopeni operadla aj bez vyklapacieho sedaku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je podle me mozne jenom pri osobnim kontaktu a pri znalosti ceny. Skoda vstupuje do segmentu "chci vetsi auto, ale mam jenom na male". Jake bude skutecne smerovani napovi az OIII.

Ksi to tak vezmete, FII a R sly nakladove vyrazne pod FI. SII si nic takoveho dovolit nemohl, krom maleho rozchodu neni prakticky nijak znatelne skrceny. Yeti jako primy kolega OII uz ale treba v interieru skrceny je a hodne. Zatimco v OII je lacine snad jenom madlo dveri u ridice (co jsem jezdil, mely kusy ostre hrany mezi spodni a dolni pulkou), Yeti vypada jak o neco vylepsena FII/R. Podobne zklamani je ale pri porovnani Golf vs. Golf Plus/Tiguan, takze mozna strategie..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Automobilky tlačí na dodavatele samozdřejmě směrem k co největšímu snížení ceny. Nakonec oba subjekty šetří doslova na neuvěřitelných věcech a to i položky na kuse do 20-ti haléřů, to se pak následně vyčísluje v úspoře za rok, a často jsou za to tvůrci myšlenky vypláceny procenta z úspory, nebo odměny za ZN. A nejsou to jenom věci které vidíme na hotovém výrobku, ale i věci které spotřebitel nevidí, šidí se samozdřejmě na materiálech, ale i na přepravním balení od sáčků až po přepravní boxy, krytky při výrobě, různé tecnologické krytky, balení. Toto je v kontextu s cenami které byly před pseudokrizí a které jsou teď řádově o 100 tisíc nižží zcela jasné, na nějakém základě musely ty ceny jít dolů, a z marže to bude jen minimálně.

Editováno: , autor: dick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O to zajímavější je to, že´s tuším ty zmiňoval nové pěny u faceliftu Fabie. Čekal bych, že do toho nebudou vrtat. Asi nejde potvrdit nebo vyvrátit obdobu interieru Dynamic, ze?

Spominal som, ze na FIII budu len nove peny a potahy.

Na tomto projekte nerobim, takze nevidim do konkretnych variantov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to nějaké divné - přední části jsou shodné a to včetně použitých kol. U zadku v případě Octavie I, Roomsteru a Rapidu může hrát rozdíl např. rozdílné ET. Ale jaké rozdíly jsou mezi rozchodem FII a R? Neměly by být žádné. Stejně tak mně přijde, že mezi FII, Polem a Ibizou jsou rozdíly rozvoru taky papírové. Původně měl Roomster udávaný rozvor tuším 2613mm, najednou má míň (zdůvodňováno měřením zatížení/nezatížení), teď se u Rapidu udává ještě míň. A fakt si nemyslím, že by vyvíjeli/upravovali podvozkové moduly, pokud to není vyloženě nutné.

Najde se někdo, kdo aspoň FII a R, případně Ibizu/Polo/FII porovná podle Etky? Případně vypíše rozdíly komponent mezi PQ25 kurz a lang?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto samotné fajn, ale cena s normální motorizací a nějakou výbavou půjde asi dost přes 300 tis. A to s těmi lacinými detaily fakt ne. Dál mě vadí, že pokud nechci turbo a přímovstřik, prakticky nemám na výběr jinou motorizaci (HTP nepočítám). Zatím tedy v případě Rapidu razím heslo - Kup OII dokud je čas.......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já moc nerozumím rozporu mezi extrémním tlakem na cenu - dneska je nižší střední nad 300 tis. pomalu sprosté slovo - a na druhé straně touhou mít za to auto kvality Golfu. Beru názor, že absence plastů kolem sedaček je nezvyklá a asi se někomu nebude líbit. Z nedělených zadních sedadel nadšený nejsu, ale tragedie to není. Asi se objeví ještě pár věcí, které nejdou odhadnout z fotek. Každopádně když porovnám dosavadní Tour/Primu, kde tonovaná skla stojí 5000Kč, dalších 5000Kč mlhovky, dálkové centrální zamykání 4000Kč, dělená zadní sedadla 2800Kč/4200Kč atd. atd., tak se dá říct, že pár laciných detailů střídá řadu hodně drahých detailů.

Mimochodem, čas už skoro není. Na skladech je pár kusů, výroba skončila minulý týden.

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To mám jako být unešený z toho že dali škrabku na led na velmi "praktické" místo do víčka nádrže . To je fakt hloupé chodit pro škrabku na toto místo. Je to sice příjemná hloupost ve výbavě, ale na úplně blbém místě, otvírat víčko nádrže kvůli škrabání ledu :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mas byt uneseny z toho ze to je nova skodifka, ma obrovksy kufor, je to skoro stredna trieda,je to nastupca octavie I a nevsimat si zjavne superlacine detaily lebo takto to ma byt tak to kazdy skodifkar ocakava a v zasade to nepotrebuje inak .. a plne chapes preco je vsetko ako je a zmieris sa s tym ... a mas to kupovat.. pripadne neskor tunit a skrabak na lad je super vynalez .. ktory NIKTO nema ! :kol-27:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ludia su proste rozmaznany.

A nekodazu si uvedomit jednu vec. Z hovna bic neupleties.

Ludia chucu nizku cenu, tak im ju vyrobcovia ponuknu, ale nieco to stoji. A existuju len dve cesty ako sa dostat k nizsej cene.

Osidim nieco co nie je vidiet (dobry priklad su francuzi), alebo bude vidno, ze setrim, ale technicky to auto osidene nie je (to robi Skoda).

Ina cesta nie je.

A mozem vas z vlastnej skusenosti konstruktera uistit, ze Skoda technicky auta nesidi. Usetri sa na zvukovej izolacii a designovych detailoch. Ked si napriklad porovnam sedacky z FII s hociktorym Renaultom, Skoda vyhrava vo vsetkom. To snad ani nie je mozne co je schopny taky Renault pustit do vyroby. To nie je ani na urovni prvych prototypov u Skodovky.

Mozete ist este k premiovym znackam, aj take riesenie by sa naslo. Ale na to asi vacsina z vas nema ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bojler ja sa neurazam ved tu v zasade p nic nejde

Ano alo celok posobi hodnotnejsie nez fabia a to zjavne bolo cielom ... Samozrejme za cenu osidenia na drobnostiach

Akurat som vcera premyslal co by mi chybalo resp. Voci fabii by som ocakaval ... nie je to 7 stylovych veci .. Ale veci co by tam mohli byt

1. Oplastovanie sedaciek

2. Latka podlozena molitanom na vyplni dveri

3. Makceny vrch dveri - lista

4. Mozno na tom plaste co ide od vnutornej klucky nejaky lepsi dekor

5. Neexistencia ovladacov zadnych el. Okien u vodica

6. Nemozmost sklopenia sedakov zadnych sedadiel pripadne ich vybratia ako to bolo vo FI

7. Opierka na lavu nohu na vnut podbehu

8. Neskusal som neviem objektivne posidit iba podla novinarov ... Nadalej slabe odhlucnenie ...

Podla mna su to uplne bezne veci ....

Niekomu nechybaju no ja by som to bral ako downgrade

Samozrejme stale je tu otazka ceny a porovnania s cenou fcombi kt ma podobne velky kufor ....

Proste ja to auto respektujem a viem ze si ho vela ludi kupi a niektori si ho budu vylepsovat ale napr mna ako pouzivatela R neoslovil (okrem dizajnu)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každý soudruh využije něco jiného - já například tu opěrku na nohu (navíc na těch fotkách není vidět, zda tam je, nebo není) používám asi stejně jako loketku - většinou jen na dálnici, jinak mě loketka vadí při řazení. No a nějaká Clever škrabka na víčku od nádrže, ehm, to mně přijde jako těch X zlepšení ze známé reklamy na Š Favorit. :kol-34: Nesklopný sedák mně nějak nevadí, to samé chybějící měkčené plasty. Aero stěrače nějak nechápu, napřed je vychvalují a teď pánům redaktorům nevoní?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...