Přejít na obsah

Škoda RAPID


djpetr

Doporučené příspěvky

A já se chci ještě zepta tohledně těch olejů.....budete někdo přecházet na pevná interval neb onecháte LL? Já zvažuju že zůstanu u LL. Budu jezdit spíš město, tak si mě to stejně asi zavolá dřív. A první výměnu budete dělat nějak dřív? (třeba po 10ti?) nebo prostě budete jezdit? Vím že je to nekonečný téma kde se dohadují stále dokola dvě strany stejně jako se zajížděním.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl bych jeden dotaz. Nejsem si jistej do který části fóra to patří, tak se ptám tady. Dneska jsem si stáhl nový návod na rapida a mezi motory je tam uveden 1,6 MPI  77kW /153Nm.

Je to jenom chyba? Chápu že bude uveden třeba v ruském návodu, nebo v čínském. Ale proč je uveden v českém?

Ten motor je tam i v předchozích verzích manuálu. Něco o atmosférických motorech v Rapidu je tady: http://forum.skodahome.cz/topic/123551-nov%C3%A9-atmosf%C3%A9rick%C3%A9-motory-14-mpi-a-16-mpi-%C5%99ady-ea-211-v-%C4%8D%C3%ADnsk%C3%A9m-rapidu/

Editováno: , autor: Pawouk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Automobil píše, že se bude do Rapida montovat 2.0 TDI 103 kW (tomuhle časopisu bych i docela věřil). O tom jsem ještě neslyšel... Je to pravda? Jsem si myslel, že takový motor se do Rapida nevejde.

 

Cituji: Z portfolia motorů VW Group byly pro Rapid zvoleny čtyři zážehové a jeden vznětový, z nichž jsme vyzkoušeli dva nejvýkonnější čtyřválce; zážehový 1.4 TSI/90 kW a vzně-tový 1.6 TDI/77 kW, oba přeplňované, s přímým vstřikováním paliva a čtyřventilovými rozvody. První z nich je zatím nejvýkonnějším motorem pro Rapid, do doby než jej překoná (snad letos) diesel 2.0 TDI/103 kW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém je v tom, že čech je věčně nespokojený jedinec. Ideální Škoda Rapid by totiž měl mít motor 1.0, aby bylo co nejmenší povinný ručení. Dále tak alespoň 200 koní a 300 Nm krouťák v celém rozsahu otáček. To vše samozřejmě v tichém provedení a atmosferickým motorem (aby se nemělo co pokazit). V interiéru nejlépe kůže a hlavně žádné tvrdé plasty. A samozřejmě co nejlevnější...  :kol-44:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bitttpower: Můj příspěvek byl myšlen zcela obecně a nebyl myšlen proti nikomu, tak nechápu proč se do mě navážíš. Já jsem shodou okolností jel včera OII s tím líným motorem 1,6 TDI asi tak 700km a abych pravdu řekl, žádný velký rozdíl jsem oproti 1.9 TDI předchozí verze Octavie nezaznamenal. 1.6-ka jede 180km/h v pohodě a dostane se na tuto rychlost také poměrně rychle. Krom toho mi po těch 700km zustalo v nádrži víc než 1/4 nádrže. Co víc si přát. Takže frajere zase vystydni a běž si honit příspěvky někam, kde o to stojí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

180km/h jede i 1.2 O tom to vubec neni...Zkuste si zrychlit s tou 1.6 tdi při plnem obsazeni nebo do prudkeho kopce a zkuste si to s jinym,objemnějšim motorem....Navíc tento motor co se tyka charakteristiky a zpřevodovani je nějak divně poskladany,nejvic je to poznat ve městě.Vlakras:Akorat je rozdil v jakem autě to je,např 1.2 v Octě je už opravdu trochu ulet,životnost motoru atd bude hodně na hraněA to že je to nadopovane turbem tomu taky nepřida.Vůbec nemusi byt v každem autě 2 litr.Ja si příspěvky nikam jit honit nemusim,nemam to zapotřebi.Tady je zbytečne cokoliv psat,protože 90% lidi tu ma Rapida s nej motorem v 1.2 a je to pro ně modla.Ja tady hodnotil jen motor 1.6 tdi tak nechapu lidi co tady pletou něco o 2 litrech.

Editováno: , autor: bitttpower
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak o tom žádná, samozřejmě, čím větší objem tim větší krouťák a tím to lépe jede...když je někdo zvyklý jezdit 2.0 TDI tak mu samozřejmě pak 1.6ka přijde slabá. Je těžké najít kompromis, aby se líbilo každému. Škoda od samého začátku prezentuje Rapida jako rodinné auto pro rodiny co si nemohou dovolit Octavii. Což se jim z mého pohledu povedlo. Kdyby začali dávat 2.0 TDI do Rapidu jeho cena by vyskočila někam k 500 000Kč a ruku na srdce kdo z vás by si koupil Rapida za půl mega? To už by snad každý rozumný člověk koupil Octávku, nebo případně auto od úplně jiného výrobce. Ono za půl mega už se zase vybírá jinak než za 300 000.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2.0 TDi do Rapidu je nesmysl predevsim ekonomicky - sama Skoda to vi, proto nic takovyho nebude.

 

Nevim jak kdo z vas, ale ja mel 2x OII 2.0 TDi, pak 2x OII 1.6 TDi a ted Rapida 1.6 TDi, myslim tedy, ze muzu objektivne porovnavat.

Prvni prechod z 2.0 TDi na 1.6 TDi byl vynucen neakceptovatelnou dodaci lhutou dvoulitru a mel jsem znacne obavy z chybejici dynamiky slabsiho motoru. Zadne drama se ale nekonalo, pro beznou jizdu v beznem provozu je 1.6 TDi naprosto dostacujici a radi se spis mezi ta dynamictejsi auta v ceskem vozovem parku.

 

Je jasne, ze 1.6 TDi je mene dynamicka nez 2.0 TDi, ale zasadne nesouhalsim s tim, ze by tento motor byl liny nebo slaby.

V beznem provozu jeho 77kW a 250 Nm bohate staci a drzi krok i se silnejsimi auty, coz je dusledek jeho relativne nizke hmotnosti.

 

Zprevodovani je relativne dlouhe, stejne jako u vetsiny koncernovych TDi CR z duvodu snizeni spotreby, nicmene napr. ve zminenem meste se da bezne jezdit 50km/h na 4.r.s., a to aniz by motor jakkoliv protestoval.

 

Nedramatizujte nesmysl o tom, ze 1.6 TDi je nepovedeny nebo snad nepouzitelny motor. Tri auta jsem s nim uz mel a ctvrte mam objednane. Kdybych si myslel neco jineho, asi bych to nedelal, ze?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co je pro nekoho nepouzitelne muze byt pro nekoho jineho ultra super a naopak. Zrovna o tomto motoru to plati dost hodne. Pro nekoho je to skoro nejlepsi motor na svete, pac to dost malo zere, cena neni zase tak strasna a pri trose predstavivosti se da rict, ze to i nekdy mozna i zrychluje. Pro me treba je to take nepouzitelny motor. Dela to velky naftovy kraval a na me pomery to proste moc nejede. Hodnotit motor je jaksi dost subjektivni zalezitost, takze nadavat si tu kvuli tomu, ze se nekomu motor libi nebo ne je fakt ptakovina. Jinak 2.0 TDi do Rapidu je opravdu ptakovina. Potencialni skupina kupcu je tak 2 a pul cloveka.

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady je fakt jak u blbych,kdokoliv napíše že mu ta super vykonna 1.6 Tdi nevyhovuje svym charakterem, tak je blbec,a to že ji ma pan Maverick už ve 3 autě je jeho věc a navíc to  vubec nevypovida o jejic kvalitach nebo nekvalitach.Víc k tomu tady nema cenu psát pač je to tu jak jehovisticky klan 1.6tdi a nic lepšiho prostě neni.... :worthy :worthy

Editováno: , autor: bitttpower
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Maverick: S 1.8TSI a 3.0TDI V6, ale to neni podstatne. I kdybych jezdil s Trabantem, tak bych netvrdil, ze zrychluje paradne jen proto, ze ho mam doma. Nejaka hranice jakz takz prijatelneho zrychleni je u me pod 10 sekund. Ale nejde jen o zrychleni. Ta 1.6TDI me proste prijde, ze dela akorat kraval ale pruznost nikde. Je to ale naprosto subjektivni nazor. Nekomu jinemu muze pripadat zazracna a ja nemam zadny duvod se s nim o to prit. Je spousta majitelu 1.2HTP co maji pocit, jak jim to dobre jede a jsou spokojeni.

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bitttpower: ty jsi demagog na n-tou. O oznacovani za blbce tu pises jen ty, ze neni nic lepsiho nez 1.6 TDi tu zminujes opet jen ty. Ja o tom nenapsal ani slovo, naopak, jen jsem napsal, ze je to pro bezny provoz podle meho nazoru naprosto dostacujici motorizace.

 

Voice: to mi nestoji za nejaky komentar, nevim, co je spatne na tom, ze jsem spokojen s tim co mam.

 

mike_k: to je sakra podstatne s cim srovnavas. Muj tata aktualne jezdi se sluzebnim BMW 535d. Souhlasis s tim, kdyz rekne, ze 1.8 TSi je lina a nepouzitelna motorizace, ktera nalozena a do prudsiho kopce sotva zrychli?

 

A mohl bys mi jen osvetlit, jak vznikla tva hranice 10s pro akceptovatelne zrychleni? Ja bych netroskaril, proc ne treba 6,5s?

A proc uz Rapid 1.6 TDi se zrychlenim za 10,4s, tedy o neskutecnych 0,4 s pomalejsi nez sam udavas za akceptovatelne, je liny a pro tebe jak vyse uvadis nepouzitelny motor?

 

Neuveritelne absudrni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...