Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Dobrý den,

Š O2 Diesel 77kW/2005 po 2 dnech odstavení vozu jsem s původním akumulátorem 61Ah nenastartoval.

Dal jsem novou akubaterii VARTA 61Ah.

Pro jistotu jsem si provedl měření.

Zjistil jsem, že po zamčení tečou cca 2A cca 2minuty, potom proud klesne na cca 0,4A

Tzn že:

za 24 hodin se z baterie vybije cca 12 Ah. za 5 dní úplně vybitá baterie (60Ah)

Snažili jsme se lokalizovat poruchu, postupným vytažením pojistek a odpojením alternátoru.

Vadný okruh jsme nenašli

Máte někdo s tímto zkušenosti, proud se mi zdá velký očekával bych max. do 0,1A ( příjmač zamykání atd)

Nevíte o někom v Brně, kdo dělá elektriku Š O2, servisy mají dovolenou a dávají termíny až na leden 2009.

Případně radu,kterým směrem hledat příčinu

Díky

k.stan@seznam.cz

Stan

Š O2 Diesel 77kW/2005 po 2 dnech odstavení vozu jsem s původním akumulátorem 61Ah nenastartoval.

U OII se baterka skutečně vybíjí, kór teď v zimě.Já mám Okinu připojenou na automatickou dobíječku Banner a jsem bez problémů-tedy skoro.Zrovna včera jsem konzultoval s technikem od Akumy proč baterka ztrácí kapacitu i na této dobíječce (1,8A dobíjecí proud) a on mi řekl toto:

Bolest moderních aut je ,že alternátory aby nepoškodily elektroniku, dávájí dnes napětí jen 13,8_13,9V, kdešto staré dávaly 14,5_14,7V což způsobovalo vaření elektrolitu v baterce a tím i její lepší dobíjení.Dnes baterky ve voze nevaří a postupně se v elektrolytu odděluje kyselina od vody.Jako jednoduché nápravné opatření je vyndat baterku,připojit ji na jakoukoliv nabíječku a silným nabíjením cca 2 hod provařit elektrolit a pak ji nízkým napětím dobíjet až začne opět vařit.Tím se výrazně omezí její schopnost samovybíjení respektivě udrží déle svou kapacitu.

Pokud bydlíš v domku máš možnost každý den přímo v autě připojit nabíječku nastavenou na slabé dobíjení (2,0 A) a udržovat ji v kondici.Pokud bydlíš v paneláku je je lepší mít baterky dvě, jenu doma nabíjet a druhou mít v autě a střídat je.

Osobně nevěřím, že ti v servisu najdou nějakou zásadní chybu v elekrice spíš budeš muset baterce věnovat větší pozornost, zvlášť pokud je starší 2 let.

  • Autor

Díky za radu

Dnes už jsem přesvědčen, že se nejedná o vadnou baterii, v autě byla 48 hodin nová, po odstavení 52 hodinu jsem s novou bateriií nenastartoval, předtím jsem jel jsem cca 500km, altec dobíjí cca 14,4V,

Závada je je v elektroinstalaci auta, tvz. režimu spánku ma být odběr cca 0,03-0,05A, ale moje auto bere 0,4A. (10x více) Navštívil jsem 3 brněnské servisy, ale elektrikáři mají dovolenou budou až po novém roce.

  • 1 měsíc později...
Díky za radu

Dnes už jsem přesvědčen, že se nejedná o vadnou baterii, v autě byla 48 hodin nová, po odstavení 52 hodinu jsem s novou bateriií nenastartoval, předtím jsem jel jsem cca 500km, altec dobíjí cca 14,4V,

Závada je je v elektroinstalaci auta, tvz. režimu spánku ma být odběr cca 0,03-0,05A, ale moje auto bere 0,4A. (10x více) Navštívil jsem 3 brněnské servisy, ale elektrikáři mají dovolenou budou až po novém roce.

Jak to dopadlo?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.