Přejít na obsah

1,8turbo/RS-vase zkusenosti


davidpopjak

Doporučené příspěvky

Zdravím, taky uvažuji o této verzi a když to tu čtu, tak se mi mé mínění o výborném motoru jen potvrzuje. Jen se chci zeptat, to "AGU" je typ motoru dle roku výroby, či co? A ještě se zeptám, jak je na tom Octavka celkově s řízení, měl jsem možnost vyzkoušet pár Fabii a tak přeposilovaný řízení jsem neviděl a zpětná vazba nikde no a druhej dotaz, jak jsou na tom Octavky s plynem, je tam taky ten děsný elektronický koncernový s 2s zpožděním jak u Fobie? Díky moc za odpovědi, jinak uvažuji o r. v. 2000-2003.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

AGU je kód motoru, jeho vývojové označení, jiné kódy pak značí různá vylepšení a úpravy, například agu má lankový plyn, jednu lambdasondu atd. ... další je myslím aum a aqu v RS, ty už mají elektronický plyn. Octavia má hydraulický posilovač řízení, ne tu servo elektrickou zběsilost jako má fabie ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

AGU je kód motoru, jeho vývojové označení, jiné kódy pak značí různá vylepšení a úpravy, například agu má lankový plyn, jednu lambdasondu atd. ... další je myslím aum a aqu v RS, ty už mají elektronický plyn. Octavia má hydraulický posilovač řízení, ne tu servo elektrickou zběsilost jako má fabie ...

Co jsem čet na auto.cz tak fabie má elektrohydraulický posilovač, takže stejný jako píšeš ty? např. http://magazin.auto.cz/testy/skoda-fabia-combi-1-4-16v-55-kw-optimalni-volba-04-2001.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj,

řeším koupi Octavie I s motorem 1.8 20V TURBO. Na internetu jsem našel model v pěkné výbavě i s 4x4 (do provozu 10/2004, najeto 126.000 km, výbava prakticky plná, krom kožených sedaček http://www.skodaplus.cz/Car/287435 za cenu 199.000kč). Hodily by se mi informace o spotřebě s pohonem 4x4, každý den jezdím do práce cca 7 km, takže diesel bych nechtěl moc huntovat. Teď budu ještě denně jezdit do druhé práce 30km tam a 30km zpět a potom nějaké delší trasy. Co by mě zajímalo, kolik si veme motor při jízdě po městě, velmi klidnou jízdou, potom dálnice 120-130km/h a mimo město kolem 90ky.

Na co si dát při koupi takovéto Octavie pozor? Cena mi příjde celkem dobrá, co vy na to ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

řeším koupi Octavie I s motorem 1.8 20V TURBO. Na internetu jsem našel model v pěkné výbavě i s 4x4 (do provozu 10/2004, najeto 126.000 km, výbava prakticky plná, krom kožených sedaček http://www.skodaplus.cz/Car/287435 za cenu 199.000kč). Hodily by se mi informace o spotřebě s pohonem 4x4, každý den jezdím do práce cca 7 km, takže diesel bych nechtěl moc huntovat. Teď budu ještě denně jezdit do druhé práce 30km tam a 30km zpět a potom nějaké delší trasy. Co by mě zajímalo, kolik si veme motor při jízdě po městě, velmi klidnou jízdou, potom dálnice 120-130km/h a mimo město kolem 90ky.

Na co si dát při koupi takovéto Octavie pozor? Cena mi příjde celkem dobrá, co vy na to ?

No obecně 4x4 má asi o litr vyšší spotřebu než předokolka, pokud 4x4 nepotřebuješ (hory, apod.) asi bych se tomu v ojetině vyhnul (možnost problémů - je to holt něco navíc). Spotřeba na 7 km jízdy po městě - můj odhad 12-13 - u 30 km je to již lepší. Já měl 1.8T ne 4x4 a normální ježdění bylo tak kolem 8l dá se s tím jet i o něco míň (můj rekord byl asi 6 l/100km, ale přes 90 jsem nešel a turbo se taky nenadřelo - to nebyla jízda - spíš ploužení, ale ten motor umí i o dost víc i těch 12-14 na "pilu") - zkušenost po městě je poměrně nelichotivá - tam to žere doslova i trávu kolem cesty. Obecně O1 1.8T jsou ceny dost nízko - to auto se hodně blbě prodává s tímto motorem, protože o něm jdou legendy co se týče spotřeby. Osobně na těch 7 km je to asi jedno - tam diesel opravdu postrádá smysl, ale spotřebu bych na tak krátké trati neřešil, ale pokud ročně budeš do těch 15-20 tkm tak bych to bral (osobně ne 4x4) svezení je s tím špičkový. Bohužel já najedu ročně celkem dost tak jsem zůstal u TDI - víc mi vyhovuje charakteristika motoru - pro klidnější jízdu a spotřeba je vzhledem k výkonu špičková a hlavně je dneska všude plno radarů a 1.8T (ideálně čiplá) je nejlepší pozvánka na odebrání řidičáku - s tímhle autem to chce hódně silnou vůli jezdit v rámci limitů 90km/h.

Editováno: , autor: xkali
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se týče nájezdu tak +- 20.000-25.000 km/rok, což není hodně, disel by se mi zase tak moc nevyplatil, samozřejmě s tím servisem máte pravdu, turbo jako turbo :-D. Kdyby byla spotřba +-8l/100km, tak by to šlo, ale ta čísla co píšete, to se moc neodkulí od poršáka cayenne co mají sousedi, ti mají 15l/100 km :-D V tom případě budu hledat něco jiného :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moje zkušenosti po roce a půl co mám O1 Combi 1,8T. Krátké trasy do 10 km při dodržování limitů a převážně mimo obec okolo 8 litrů v létě a 8,5 litrů v zimě. Klasické cesty na nákupy po městě 12 litrů (studený motor), 10 litrů (teplý motor). Kombinovaná trasa 180 km teď o víkendu (z toho 40 km mimo obec, 120 km dálnice, 20 km město) při rychlostech 110-140-60 7,5 litru, cesta zpátky pomaleji (všude policajti) 100-120-50 6,8 litru. Celkový průměr za posledních 5 tisíc 8,1 litru - jezdím samé crkačky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takže čistokrevny RS může jezdit s lehkou nohou za 8l? dejme temu? protože už mě ty dva diesely co máme doma přestaly bavit RSko bych si chtěl pořídit až tak za 3-5 let protože ještě nemám řidičák :) ,sice krááásny spotřeby ale líny jak veš jedna je 1.9SDI 50Kw a druhá je 1.9TDI 81Kw obě berou odspodku a táhnou do 2800 otáček a pak musíš přeřadit. To je o ničem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takže čistokrevny RS může jezdit s lehkou nohou za 8l? dejme temu? protože už mě ty dva diesely co máme doma přestaly bavit RSko bych si chtěl pořídit až tak za 3-5 let protože ještě nemám řidičák :) ,sice krááásny spotřeby ale líny jak veš jedna je 1.9SDI 50Kw a druhá je 1.9TDI 81Kw obě berou odspodku a táhnou do 2800 otáček a pak musíš přeřadit. To je o ničem.

načipuj 81kW a tahá to do 4000

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

načipuj 81kW a tahá to do 4000

Srovnávat TDI a SDI je dost mimo - s SDI jsem jel asi 300 km a je to prostě traktor - to auto netáhne v žádnýc otáčkách. Fakt je, že načipované TDI 81kW je asi optimum co se týče toho jak auto jede a tím kolik žere. Doma jsem provozoval souběžně 1.8T a 1.9 TDI 81kW obě čiplé - a to TDI zrovna až tak moc nezaostávalo v běžné jízdě. Pokud s tím někdo nechce lítat někde kolem 200km/m tak je dnes 1.8T blbost (opravdu s tím motorem se blbě jezdí 90-100 - chce to opravdu silnou vůli nesešlápnou to). V běžném provozu ty auta maj ve spotřebě rozdíl minimálně tak 3 litry (při stejném stylu jízdy ne s TDI plyn u podlahy a u 1.8T jezdit klobouka) - u 1.8T není problém při trochu agresivnější jízdě atakovat hodnoty za 10 litry - což při dnešní ceně paliva je skoro 100kč/100km - pro mě je to docela argument na úsporu (měsíčna nalítám těch 2500km) - servisně 1.8T opravdu není tak "jednoduchá" jako 1.6 - takže servis bych přirovnal tak právě k tomu TDI - u 1.8T s čipem docela dost trpí spojka - 40tkm a začala lehce prokluzovat u 1.9 TDI drží (250tkm). Sertvačník mají obě dvě :(. Nakonec 1.8T šla do světa - prodával jsem jí docela dlouho ač cena byla poměrně solidní - lidi se těchhle motorů prostě bojí - domů ženě to koupí málokdo a tatík na sobotní výlet na chatu s rodinou asi nééé - ten šáhne spíš po 1.6 nebo TDI. Po zavedení bodového systému a hlavně laser. radarů a policejních pasattů je prostě problém se někde rychle svést - 1.8T to docela umí a já řidičák potřebuju doma a ne v čistírně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

mam 1.8T rv 99, AGU, nalitany mam za tech 8 let co to mam cca 150.000 Km. jezdim s tim hlavne v zime, v lete spise na motorce :))))

Vcera jsem tam misto puvodniho turba K03, dal K04 .... silenost ... asi zajedu na brzdu, protoze to bude hodne pres 200 koni a minimalne 350 NM.

Spotrebu mam kolem 10 ve meste, mimo mesto zalezi jak s tim jedu, ale vetsinou kolem 8-9 l/100km a to moc nesetrim.

kazdopadne uz jsem menil hadice podtlaku a odvetrani, ventil na obtok turba, samozrejme radeji uz rozvody (hned po koupi), desky, kotouce, cepy, zamky ve dverich a prave to turbo :)

Turbo kvuli tomu, ze porad mirne blilo olej (cca 100ml/1000km) uz tech 8 let od koupe, ale porad bylo jinak ok, chipnuty na 185 koni to jezdilo paradne.

Jinak nikdy me zatim nesklamala.

Tento motor mohu s klidnym svedomim doporucit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 let později...

Ahoj.

Prosím o radu. Rozhodl jsem se pro koupi O1 RS. Má najeto kolem 200k. Po 2. majiteli. Jelikož jsem do benzinu nikdy nedělal, naposledy ve škole, otázka zní, na co si dát pozor? :) Prosím o každou radu, co zkontrolovat. Budu sebou brát VAGínu, tak si to i napíchnu. Bojím se toho, aby motor nebyl přidřený, když motory trpí na zanášení sacího koše, ale to asi jen tak nepoznám. Na co si dát ještě pozor co se týče karoserie atp.? Je to rok 2001. 

Díky za rady :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...