lucky.jack Vloženo 17. leden 2010 Sdílet Vloženo 17. leden 2010 (editace) No tak jsem se chystal, že tenhle víkend se na to vrhnu, ale přišla mi do toho jiná komplikace, takže se operace odkládá na neurčito . Jinak jsem nechával dělat cca před 500 km rozvody i s pumpou takže pumpou to zřejmě nebude (před výmměnou to topilo stejně). Zkusím ten termostat, vážně nestojí svět, tak uvidíme. Vyndávat radiátor se mě moc nechce Editováno: 17. leden 2010, autor: lucky.jack Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 17. leden 2010 Sdílet Vloženo 17. leden 2010 - na trubky do i z radiátoru si sáhněš v motorovým prostoru, jsou na straně před volantem průměr asi 20mm. Pokud jsou obě horké tak není přicpaný - malý okruh je přímo spojený s chladičem takže by se měl ohřívat jako první, pokud ale termostat trošku propouští voda cirkuluje i přes chladič Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lucky.jack Vloženo 19. leden 2010 Sdílet Vloženo 19. leden 2010 Tak jsem dneska ošahal ty trubky na topení (budíky ukazovaly cca 80°C) a horní byla doslova horká a spodní mi přišla chladnější, i když ne o moc. Ale taky byla horká vrchní hadice do chladiče(stejně jako ta vrchní do topení). Ale spodní od chladiče byla úplně studená...tak nevím Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 19. leden 2010 Sdílet Vloženo 19. leden 2010 - spodní - vratná z chladiče by měla být studená, tj. OK v této zimě to znamená že ti termostat asi drží - pak je ještě možnost že je terostat zaseknutý, voda se nedostane do velkého okruhu a vaří kolem válců pak by jsi měl systém zavzdušněný a blbě by to topilo zavzdušnění poznáš tak že uslyšís bublinky když lehce přidáš (u diesela to chce dobré ucho) a nebo zkus otevřít nádobku jestli budou běhat bublinky ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdesim Vloženo 19. leden 2010 Sdílet Vloženo 19. leden 2010 kdyz by v kabyne vypnul topeni, tak by se po nejaky dobe mel termostat otevrit a vratka z chladice se zacne taky ohrivat v tyhle zime to asi bude delsi doba Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Liboro Vloženo 19. leden 2010 Sdílet Vloženo 19. leden 2010 Z vlastní zkušenosti vím, že dokud jsem měl vadné servo vnitřního okruhu V71, tak jsem myslel, že v autě zkosnu, po opravě V71 200% rozdíl. Další rozdíl se projevil po výměně těsnění pod hlavou. Auto se mi ohřeje při venkovní teplotě -5 tak po 10 - 15 km při 90km/h, ale jezdím v košili, na prvních 700m zapnu sedačku a zhruba po 1km jízdy mi klapka pustí teplý vzduch na nohy. Pokud se na to podíváte logicky, není možné, aby v autě roku výroby 2001 byla zima. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 19. leden 2010 Sdílet Vloženo 19. leden 2010 - nj ale ty máš climatronic, u manuálu ovládáš klapku vnitřní cirkulace v kabině manuálně - já teda jezdím s klapkou na vnější vzduch (pro ofuk čelního skla nutnost) a na topení to nemá moc vliv nebo jsme to zatím nespozoroval. U chlazení je to jiné, tam dám vnitřní cirkulaci a vychlazeno je hned a nepouští to do kabiny horký vzduch z venku - termostat otestuj jak tu někdo psal, pořádně to ohřej a nepouštěj topení, pak zastav nech chvilku brblat na volnoběh a měl by termostat otevřít (spodní hadice z chladiče bude vlažná) - teď mě ještě napadlo co čidlo teploty? zkoušel jsi koukat VAGem jak je ohřáté? třeba blbě ukazuje, budík hlásí 90° a motor má málo ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Liboro Vloženo 19. leden 2010 Sdílet Vloženo 19. leden 2010 Vždyť psal, že má hadice k radiátoru horké a spodní od chladiče studenou = dobrý ( zavřený ) termostat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 20. leden 2010 Sdílet Vloženo 20. leden 2010 Vždyť jsem psal, ať taky vyzkouší že se po zahřátí termostat otevře a hadice zteplá !!! jinak termostat neotvírá a může voda u válců vřít a zavzdušní se Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lucky.jack Vloženo 20. leden 2010 Sdílet Vloženo 20. leden 2010 (editace) VAG jsem nedělal. Vyzkouším ten termostat při zahřátým motoru jestli začne propouštět při 90°C a při tom zastavení s vypnutým topením a pak popřípadě další... Editováno: 20. leden 2010, autor: lucky.jack Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lucky.jack Vloženo 22. leden 2010 Sdílet Vloženo 22. leden 2010 (editace) Tak dneska ráno při 8 pod 0 a jízdě po městě se po 6ti km se auto ohřálo na 80°C (na budíkách). Hadice do topení byly horký a teplá byla i vrchní trubka do chladiče. Ale topení foukalo vlažně a to i na plný výkon . Takže vyčistím chladící okruh a uvidím jestli to pomůže . Jo jinak budíky mi při 90 °C spadnou až někam k 75, takže termostat nejspíš otvírá jak má (aspoň doufám). Editováno: 22. leden 2010, autor: lucky.jack Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 22. leden 2010 Sdílet Vloženo 22. leden 2010 počkej kdy ti budíky z 90 spadnou na 75? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pet59k Vloženo 22. leden 2010 Sdílet Vloženo 22. leden 2010 Ručička teploty by neměla padat, ale zůstat pořád v půlce (i tak když ukazuje půlku, je teplota někde mezi 80-90, je to kvůli tomu, aby to vypadalo hezky) Pokud ti klesa třeba do levé čtvrtiny, tak to jedeš skoro se studeným motorem. Mě tohle dělal loni špatný termostat. Kup originál, ty ostatní fungují blbě třeba i jako nové. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petropos Vloženo 22. leden 2010 Sdílet Vloženo 22. leden 2010 Zdar kolego. Mám první zimu to samé auto a taky jsem koukal, jak pomalu to začne topit (mám totiž ještě Renault 19 a ten topí jako čert). Nechal jsem si termostat skontrolovat a servisu (byl v pořádku) a tam mi vysvětlili, že TDička mají velkou účinnost při malých tepelných ztrátách a proto dlouho trvá, než se vše zahřeje. Pomůže tomu nějak přidat zatížení motoru (pustit klima, vyhřívání sedaček, oken), ale nejvíc mi pomohla výše zmíněná zimní plastová clona před chladič. Rychlost zahřátí motoru se zkrátila tak na čtvrtinu! a po chvíli jde z ofuků opravdu HORKÝ luft . Takže doporučuju. Bát se "uvaření" motoru je myslím zbytečné - jezdím po Krušných horách a ručička teploměru se ani nehne od středu budíku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vaca80 Vloženo 22. leden 2010 Sdílet Vloženo 22. leden 2010 ahoj,máte někdo odkaz kde se ta clona před chladič prodává? nechci tam cpát někej hadr,at to trochu vypadá.díkec Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdesim Vloženo 22. leden 2010 Sdílet Vloženo 22. leden 2010 Tak dneska ráno při 8 pod 0 a jízdě po městě se po 6ti km se auto ohřálo na 80°C (na budíkách). Hadice do topení byly horký a teplá byla i vrchní trubka do chladiče. Ale topení foukalo vlažně a to i na plný výkon . Takže vyčistím chladící okruh a uvidím jestli to pomůže . Jo jinak budíky mi při 90 °C spadnou až někam k 75, takže termostat nejspíš otvírá jak má (aspoň doufám). kdyz ma horkou hadici co vede do radiatoru v topeni a je horka i ta co se vraci, tak to s teplotou motoru a jeho ohrivanim nema moc spolecnyho s horkou vodou ve vymeniku v topeni musi foukat teply vzduch, pokud ne, je neco spatne v topeni v kabine vzduch nejspis neproudi pres radiator, vratka z neho je take stale tepla - vzduch ji neochladil Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lucky.jack Vloženo 22. leden 2010 Sdílet Vloženo 22. leden 2010 počkej kdy ti budíky z 90 spadnou na 75? No když jsem chodil na školu tak jsme se učili že je to normální protože jak otevře termostat tak se do okruhu vžene studená voda a ta ochladí čidlo...toť kde jsem přišel k mé úvaze... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lucky.jack Vloženo 22. leden 2010 Sdílet Vloženo 22. leden 2010 (editace) to petropos: Jo já vím jak to stou účinností dieselů je a mám před chladičem (a sahá až za masku) nacpanej karton (já vím, že to nevypadá nijak pěkně , ale účel to splní... jen mi není jasný proč mi to nefouká teplý, když mám trubky horký. Jakmile se k tomu dostanu ten okruh vyčistit jestli není zanesený radiátor topení a pak holt ten termostat. to zdesim: co s tím udělat, jak to zkontrolovat? On teda fouká vzduch teplý, ale tak nějak málo, a nebo až po dlouhý době (půlhodina ježdění)... Editováno: 22. leden 2010, autor: lucky.jack Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 22. leden 2010 Sdílet Vloženo 22. leden 2010 No když jsem chodil na školu tak jsme se učili že je to normální protože jak otevře termostat tak se do okruhu vžene studená voda a ta ochladí čidlo...toť kde jsem přišel k mé úvaze... - tak logiku to má, ale takto se to chovat nesmí! někdo tu psal že budík má určitou tepelnou toleranci aby vypadalo hezky že je motor ohřátý furt na 90°. Pokud ti ale klesne běhěm jízdy o kus dolů (nemyslím 20km z kopce bez plynu to se ochladí to je jasné) tak máš prostě blbej termostat !!! - máš to teda tak, že motor se normálně zahřívá a ručička vyleze do 1/2 (cca 10km) pak najednou klesne ručka do 1/4, pak zas nastoupá do 1/2 a drží se celou cestu??? - chápu že se ti neche dělat něco zbytečně ale pokud s tím laboruješ tak dlouho tak bych ho vyměnil a buď to bude OK nebo se půjde hledat dál pak už by byla možnost ve španých klapkách nastavení chladný / teplý vzduch. Ale to je na sundání palubky máš manuál nebo climatronic? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 22. leden 2010 Sdílet Vloženo 22. leden 2010 ahoj,máte někdo odkaz kde se ta clona před chladič prodává? nechci tam cpát někej hadr,at to trochu vypadá.díkec Zkus to tady: www.obautodily.cz/zimni_clona_predni_masky_skoda_octavia_n_typ_m03-OFU022 mám 1,6 a dnes jsem jel cca 200km při teplotách -7 až -17 C dle PPC, mám clonu a nemusel jsem cpát karton před chladič jak minule při -19 C abych měl příjemné teplo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lucky.jack Vloženo 22. leden 2010 Sdílet Vloženo 22. leden 2010 - tak logiku to má, ale takto se to chovat nesmí! někdo tu psal že budík má určitou tepelnou toleranci aby vypadalo hezky že je motor ohřátý furt na 90°. Pokud ti ale klesne běhěm jízdy o kus dolů(nemyslím 20km z kopce bez plynu to se ochladí to je jasné) tak máš prostě blbej termostat !!! - máš to teda tak, že motor se normálně zahřívá a ručička vyleze do 1/2 (cca 10km) pak najednou klesne ručka do 1/4, pak zas nastoupá do 1/2 a drží se celou cestu??? - chápu že se ti neche dělat něco zbytečně ale pokud s tím laboruješ tak dlouho tak bych ho vyměnil a buď to bude OK nebo se půjde hledat dál pak už by byla možnost ve španých klapkách nastavení chladný / teplý vzduch. Ale to je na sundání palubky máš manuál nebo climatronic? Jo je to jak píšeš. Ohřeje se to do 1/2, pak to spadne na 1/4 a pak se to pomalu šplhá zpět na 1/2 (ale fakt pomalu :-( ) . Jo já vím, že nad tím laboruju, ale jak si přesně napsal sundávat palubku se mi vážně nechce, takže jakmile budu mít kde a kdy (před panelákem se to dělá blbě a na dílnu se dostávám těžko) přehodím termostat a pro jistotu propláchnu i okruh . Klimošku nemám . Doteď jsem jezdil ve feldě tak to bez ní vydržím Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 22. leden 2010 Sdílet Vloženo 22. leden 2010 - termostat určtě vyměn - tak pokud nemáš climatronika tak ještě zkus jak fachá lanko ovládání klapky teplého vzduchu mě se jednou stalo že topení jelo furt ať jsem točil jak jsem točil kolečkem - nahni se u spolujezde pod palubku směrem ke středovému panelu., tam někde co fouká teplý vzduch na nohy spolejuzdce je tam kladka a táhlo=struna od ovládacího kolečka teplo/zima kruť s ním a uvidíš co se hýbe tu kladku za kterou tahá struna rukou zkus posunout od dorazu po doraz a zjisti jestli se dobre hýbe a hlavně jestli ji ovládací kolečko posune až na konec. to by ještě mohl být problém že se ti nedostatečně přesune klapka a stále se míchá teplý se studeným vzduchem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
notobi Vloženo 23. leden 2010 Sdílet Vloženo 23. leden 2010 taky si myslim když to tu ču že bude spíš problem v ovládání teplotní klapky v topení Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarysek Vloženo 24. leden 2010 Sdílet Vloženo 24. leden 2010 mam stejnej problem dlouho se mi ohriva 1.9 tdi a kdyz je ohrata a stojim nekde na volnobech tak mi spadne treba budik az do ctvrtky taky nevim jestli termostat.. a taky bych rek ze od ty doby co mam RS naraznik se to ohriva v zime dyl... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host vladoc Vloženo 25. leden 2010 Sdílet Vloženo 25. leden 2010 Uz sa to tu preberalo x krat. To ze pada rucicka teploty pri volnobehu je prirodzene ak mas zapnute kurenie a ventilator, tak staci aj radiator kurenia, pri momentalnych zimach, aby ti ochladilo vodu v motore. Diesel ma vysoku ucinnost atd. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.