Přejít na obsah

Denní svícení trochu jinak


Hics

Doporučené příspěvky

Taxem se konečně rozhoupal a na základě dojmu, že prakticky žádný běžně sehnatelný moduly denního svícení se mi tak nějak nelíběj (nehodlám kupovat nesmyslně předražený sety za 4K a pod) sem se rozhod to pořešit vlastní konstrukcí. Víc napoví přiložený pikčry. Jen V kostce:

- použitý záslepky: zmodifikovaný záslepky z Pašíka (zdroj auto Kelly)

- použitý těla světel: mlhovky z pašíka plus optika plus příslušné konektory (zdroj vrakáč)

- světelný zdroj: 10W LED SSC P7 (W724C0), ALU parabola, čočka, cca 120 cm2 ALU chladič (zdroj e-shop, aukro)

- Použitý driver: LM 2576 (adjustable model - nastaveno na - 3,7V / 2800 mA) (zdroj GME)

- nějaká ta kabeláž, bruska, pilníci, autookenářský tmel. (zdroj kámošův service)

- asi dva dny rejpání...

- další funce: pohasínání příslučného světla s blinkrem, ztlumení na 5% při rosvícení potkávacích, nebo mlhových světel.

- Bonus funkce: v nouzi se s tim dá jezdit v noci... :-)

origo Pašík záslepka:

post-29713-1266942798836_thumb.jpg

Modifikovaná záslepka

post-29713-12669428363872_thumb.jpg

Rozebraná mlhovka

post-29713-12669428669763_thumb.jpg

Driver a alu box

post-29713-12669429465914_thumb.jpg

sestava LED, chladič a optika

post-29713-12669429996941_thumb.jpg

Vnitřní řešení instalace LED modulu

post-29713-12669430569663_thumb.jpg

funkční sestava

post-29713-12669430987707_thumb.jpg

světlo "in action"

post-29713-1266943154362_thumb.jpg

Sestava Světlo/záslepka

post-29713-12669431878388_thumb.jpg

řešení el. propojení

post-29713-12669432375785_thumb.jpg

zkompletovaný driver a přípojný terminál

post-29713-12669432720944_thumb.jpg

Výsledek...

post-29713-12669433329577_thumb.jpg

Výsledek - detail

post-29713-12669433636466_thumb.jpg

a poprosim admina, aby to moovnul do exterieru. Trochu sem to netrefil.. sorry-my fault...

Editováno: , autor: Hics
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To sem ani netušil, že se te to bude tak páčit... :-) Děkuji za komplimenty. Ano - jak již "modří" podotkli - opravdu byl záměr co nejméně narušit seriový design.

To Ace: Nevim, jestli Hella něco takovýho dělá, ale pokud ano, tak to bude za ranec. Tohle vyšlo materiálově na cca 2,5k a snad by se dalo i jít níž, ale ta práce... byl to vskutku woser a to sem se snažil (úspěšnně) zachovat i takový hovadiny, jako originální adjustace sklonu světel. Tak, tekonc už vim, jak na to a vyvaroval bych se i pár zbytečností a tápání. Jen pro info - korpusy původních mlhovek jsou přímo vlepený do záslepů. Ty sou zafixovaný natolik pevně, že rozhodně nehrozí vypadnutí, či vylomení.

Fotku za šera nějakou udělám, ale předem podotýkám - s původní mlhovkou to nemá už z hlediska světla pranic společnýho. Je jiná parabola, zmizela clonka a čočka je záměrně trochu mimo ohnisko, aby se netvořil úzký svazek světla, ale spíš širší, rovnoměrný,jasně ohraničený kužel světla - aby byl za dne vidět v širším úhlu. Bohužel se mi jaxi nepovedlo zformovat kužel do horizontálního oválu, takže dost světla zbytečně svítí do vozovky, nebo nahoru, kde je jaxi k hownu, ale i tak ho zbude dostatek do zachytitelného úhlu. Jinak - jak znalci tuší - teplota chladiče po celonočním provozu je poněkud dramatická (viz pikčr) a tady bude možná časem potíž... na vzduchu se LEDka uchladí s velkou rezervou, ale jaxe to zadekluje, de to do "červenýho" ...uvidím časem...

Heatsink temperature - closed box

post-29713-12669537892031_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná trochu blbá otázka ale já si vždy myslel ,že ledky netvoří teplo tak k čemu ten chladič?

Mno... to je právě to, co vyvstává s rostoucím výkonem. Účinnost LEDky je cca 100 lm/W. Pro představu - pokud by byla schopna LEDka přeměnit veškerou energi na světlo bylo by z jednoho Wattu cca 680 lm. Tedy - kam se poztrácí oněch 580 lm?... mo do tepla a do chladiče, páč teplota těla LED nesmí dle datasheetu být větší než 130grádů - je nutno takovýhle výkon dostatečně chladit. A když se nechladí chaldič - je to skoro, jako by nebyl a pak to vypada, jako na nafocenym teploměru. A jen ilustrativně - běžná LED má odběr 20mA. Tahle má 2800mA.... Teplo z 20 mA lED je téměř neměřitelné. Kapka vody je taky wo howně, ale v umyvadle se špuntem se už utopíš... :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Někdo tu chěl vidět, japa to svítí potmě... řekl bych - tak akorát... :-) Domnívám se, že pokud by se světlo podařilo zformovat do vhodního kuželu a použili se dvě LEDky - odhaduji takových 1500 - 2000 Lm - na světlo, taxe na to dá v pohodě jezdit.... :-)

Však už na tom dozajista HELLA maká...

post-29713-12678861754937_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No... dyk sem to konstruoval, jako denní svícení... Vnoci to normálně nesvítí. Pokud se zaponou potkávací světla, nebo mlhovky, tak tohle zhasne., takže ano - svítí to dost nahoru a taky dost do stran ale pro to, aby to přez den bylo dobře vidět z širšího úhlu... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To sice chápu že to nemáš na noc ale jde o to že taková světla oslnňují i za mokra vedne.Promiň ale takovýhle bastlení si nech domu na zahradní traktor a používej homologovaný světla.Toť můj názor.Ušetřit nějakou kačku umí kde kdo a pokud by se tak taky každej zachoval tak tady bude jezdit cokoliv samo doma a bude ohrožovat ostatní.Od toho jsou nějaká pravidla (homologace)a ty platěj pro všechny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To sice chápu že to nemáš na noc ale jde o to že taková světla oslnňují i za mokra vedne.Promiň ale takovýhle bastlení si nech domu na zahradní traktor a používej homologovaný světla.Toť můj názor.Ušetřit nějakou kačku umí kde kdo a pokud by se tak taky každej zachoval tak tady bude jezdit cokoliv samo doma a bude ohrožovat ostatní.Od toho jsou nějaká pravidla (homologace)a ty platěj pro všechny.

Mno... o pár řádek výše je fotka za dne... Bráno ještě z poměrně nízké úrovně. Tak nějak si řikám... oslňuje to? je vůbec patrný nějaký náznak odrazu na vlhkém betonu na kterém auto stojí?. Nebudu ti vnucovat můj závěr, ale každý, kdo má v pořádku oči a smyslu necht si odpoví sám... Pokud by sis dal práci a rohlídl si EXIF noční forky - lehce zjistíš, na jaký čas, clonu a ISO je to focený. Pokud víš něco o tom, jak se chová automatika ve fotomobilech, pochopíš, jak se takováto fotografire může lišit od skutečnosti. Btw - homologovaná světla semi už dvoje válí v garáži - natekla do nich voda a to obě stály ne málo přez litr. Toto (jak praxe ukazuje) je zatím jediná úspěšná cesta, jak mít DLR a nemuset neustále čekovat, jestli jsou v pořádku Ještě jenou tě vrátím na začátek článku, kde je snad zřejmé, že účelem byl především design, který co nejméně prozrazuje dodělávané DLR. Páč se taková světla nevyrábí (respektive jsem je nikde nenašel) - toto je jediná možnost. Máš-li přes to chuť se tu vozi po svícení, pak ti vřele doporučím četné a vášnivé diskuze o dodatečné instalaci HID do světel všeho typu, kde se můžeš vyřádit do sytosti, kde tvé komentáře padnou na úrodnou půdu a kde tě jistě rádi uvítají. Možná se tam potkáme... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hádat se nechci proč jen jsem ti dal svůj názor co si o tom myslím.Co si dneska koupíš za 1000kč. je asi jasný že to nebude asi žádná kvalita. Pokud máš doklad tak reklamuj a pokud ne nebo se ti nechce máš možnost povrtat se v nich a zjistit kudy se ti ta voda dostává. A co se týče HID sad to je jasný kde bych je dokázal pochopit tak jedině asi v dálkových světlech tam by nikomu neměli vadit pokud s něma někdo schválně nesvítí do ksichtu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I reklamace proběhla, i přetěsnění, ale když je konstrukce na houby - a to zjistí čék až při rozborce, taxe dá málo co dělat... Navíc - po přetěsnění, tedy rozborce, zásahu a zborce už jaxi neni na reklamaci nárok a rejpat se v tom každejch pár měsíců mě už vážně sralo.... Tuty origo těla od mlhovek, který sem použil jsou co se kvality zpracování a těsnosti někde docela jinde a holt střeva si vyrobíme v dílně no. Uznávám, neni to homologovaný, uznávám, nesvítí to tedy přesně, jak by asi mělo, ale žádná ČSN-EN XXXX, ASME, ISO, nebo nedej bože API - ;) na charakter, svítivost a krytí, dle které by se dalo při návrhu vycházet jaxi neni, takže holt nezbyde, než to střelit od woka a dle dostupného materiálu. Věř, že doposud na mě nikdo neblikal a benga si mě nevšímají, takže to beru, jako successfully FAT za provozu... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...