Přejít na obsah

Tankovat 98čku do 1.4 MPI ??


Wertheim

Doporučené příspěvky

Jasně, že to jde. Já vyjímečně natankoval i V-Power 98 do starého Favorita :D Fakt je, že byl potom živější a motor nebyl tak hlučný, ale jezdit na to stabilně myslím nemá smysl ;)

Jinak mi říkali kočenky od Shellu, že takovéto "letecké" palivo leckdy natankují i Škodovkáři do Š 120 apod., většinou tehdy, když to prodávají a chtějí, aby auti udělalo dobrý dojem na kupce. Ach jak je ten motor krásně svižný a tichý.... to je ale super zachovalá škodověnka... :p:smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, že to jde. Já vyjímečně natankoval i V-Power 98 do starého Favorita :D Fakt je, že byl potom živější a motor nebyl tak hlučný, ale jezdit na to stabilně myslím nemá smysl ;)

Jinak mi říkali kočenky od Shellu, že takovéto "letecké" palivo leckdy natankují i Škodovkáři do Š 120 apod., většinou tehdy, když to prodávají a chtějí, aby auti udělalo dobrý dojem na kupce. Ach jak je ten motor krásně svižný a tichý.... to je ale super zachovalá škodověnka... :p:smich:

:D:D-_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podľa mňa totálna blbosť tankovať do 1,4 MPI N98. Ten motor nie je nataké palivo stavaný a nedokáže využiť to palivo. Len z hecu som testoval na brzde palivo s OČ cca 101 a na kW rovnaký výsledok.

Testoval som kedysi (dlhodobo) aj ten V-power a žiadna zmena ako na chode motora (po tzv. vyčistení) a ani spotreba neklesla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všichni tady řešíte proč, ale nikdo nenapíšete jestli lze:-)

Lze, vyšší oktanové číslo samozřejmně, výkon Ti to sice nepřidá, ale zlepší se chování motoru v tzv. přechodových stavech-motor Ti nebude škubat ap. a to právě díky vyššímu oktanovému číslu, neb to zjednodušeně znamená míru odolnosti vůči detonacím, tedy čím vyšší, tím vyšší odolnost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, že to jde. Já vyjímečně natankoval i V-Power 98 do starého Favorita :D Fakt je, že byl potom živější a motor nebyl tak hlučný, ale jezdit na to stabilně myslím nemá smysl ;)

Jinak mi říkali kočenky od Shellu, že takovéto "letecké" palivo leckdy natankují i Škodovkáři do Š 120 apod., většinou tehdy, když to prodávají a chtějí, aby auti udělalo dobrý dojem na kupce. Ach jak je ten motor krásně svižný a tichý.... to je ale super zachovalá škodověnka... :p:smich:

;) no votom mi povidej to mi takle jednou natankovala segra do š105 v-power a když sem si to vpoklidu bublal z kopečka na dvojku tak mi to uvalo vejfuk :smich::smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasil bych s Diamantem, jestli to auto nema psane moznost 98-cky, tak je to pouze placebo. Pravda je to kvalitnejsi benal ale to je vse, motor, ktery neni na nej staveny ho "nevyuzije", tzn. ani zadny vykonovy narust. A podle me to plati i pro auta s 98, pouze placebo ale dobre pro motor.

Btw, 2Weirtheim, koukam, ze jdes za vykonem vsemi cestami... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

N98 je samozrejme odolnejší proti samovznieteniu, ku ktorému obvykle dochádza z dvôvodu vyššieho tlaku vo valci alebo vysokej teplote v spaľovacom priestore. Ale okrem iného má aj nižší obsah síry a o chlp vyššiu rýchlosť horenia. Takže je možné, že chod motora je kľudnejší. Ja mám napríklad motor určený na N95, výrobca v návode odporúča N98. A skutočne to s N98 jazdí pokojnejšie, podľa výpočtov aj s nižšou spotrebou a dokonca je citeľnejší aj zásah obmedzovača pri rýchlosti 208 km/h (GPS). Ale mne N98 výrobca odporúča, čo u motorov 1,2 HTP, 1,4 MPI a pod neplatí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdysi jsem měl Škodu 120 a podobné problémy. Po ujetí cca 10 - 15 km zdechl motor a nenastartoval až po nějaké době čekání. Kolem této legrace pobíhalo dost dlouho mnoho odborníků až jednoho přemýšlivce napadlo jít po hadičce přivádějící vzduch do nádrže. Hadička byla v jadnom místě zaškrcena a po nějaké době chodu motoru se vytvořil v nádrži podtlak, který nepřemohl sací výkon paliv. čerpadla. Palivovou soustavu Fabie neznám, ale co když třeba ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím benzínem to nebude ono.Nádrž je ovzdušněna na více místech a palivový filtr nejde jen tak ucpat.Viděl bych to spíše na vadný Hallův snímač, který snímá otáčky setrvačníku a dává info do ŘJ.Tato závada se objevuje u Favoritů(se vstřikem), Felicií a i u jiných značek.Setkal jsem se s tím i u Fordu.

Je to ale jen moje doměnka.Chce to vyzkoušet a jít tzv. vylučovací metodou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...
Host Guest_guest

Takže oktanové číslo udává odolnost paliva proti detonačnímu spalování. Obecně platí že čím vyšší kompresní poměr,tím je potřeba paliva o vyšším oktanovém čísle. Tyto motory byly zkonstruovány pro okt č 95 a vyšší,tj že 95 vyhovuje,98 taky,ale je to zbytečnost. Smysl bych viděl poze u někoho kdo má sníženou hlavu,nebo s Fábkou jezdí nějakou rally nebo snad žije na Sahaře. Jízda s benzínem o vyšším oktanovém čísle proti 95 nepřidá žádný ani minimální výkon,jen má vyšší teplotní hodnotu,při které dojde k samovznícení,které je nežádoucí a nebezpečné pro klikové ůstrojí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...