Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Koukal jsem zevnitř na víčko nádrže a tam 98čka uváděná není.. já jí netankuji, ale nevím, jestli by to šlo a aby se něco a tamto a tohle... nepokazilo...rozumíte.. Dá se to tenkovat nebo raději ne??? Dík

A proc jo? Myslis ze ti to prida 5 koni?

  • Autor

A proč ne?! Jen se ptám... ale jízda bude o něco lepší..to je fakt

Ani to nepoznas. Ja myslim ze jsou to vyhozene penize. Jaky je ted vubec cenovy rozdil? To uz bych radeji bral V-power 95, ten ma aspon cistici efekt.

Jj kdyz uz tak uz, V-power Racing......a ucitis, ze je auti trochu zivejsi....

  • Autor

Jo, presne ten jsem vzal na Mimonske valky.. a rozdil tam byl...malinkej

Jasně, že to jde. Já vyjímečně natankoval i V-Power 98 do starého Favorita :D Fakt je, že byl potom živější a motor nebyl tak hlučný, ale jezdit na to stabilně myslím nemá smysl ;)

Jinak mi říkali kočenky od Shellu, že takovéto "letecké" palivo leckdy natankují i Škodovkáři do Š 120 apod., většinou tehdy, když to prodávají a chtějí, aby auti udělalo dobrý dojem na kupce. Ach jak je ten motor krásně svižný a tichý.... to je ale super zachovalá škodověnka... :p:smich:

  • Autor
Jasně, že to jde. Já vyjímečně natankoval i V-Power 98 do starého Favorita :D Fakt je, že byl potom živější a motor nebyl tak hlučný, ale jezdit na to stabilně myslím nemá smysl ;)

Jinak mi říkali kočenky od Shellu, že takovéto "letecké" palivo leckdy natankují i Škodovkáři do Š 120 apod., většinou tehdy, když to prodávají a chtějí, aby auti udělalo dobrý dojem na kupce. Ach jak je ten motor krásně svižný a tichý.... to je ale super zachovalá škodověnka... :p:smich:

:D:D-_-

Ani to nepoznas. Ja myslim ze jsou to vyhozene penize. Jaky je ted vubec cenovy rozdil? To uz bych radeji bral V-power 95, ten ma aspon cistici efekt.

A od ceho to cisti motor? Od karbonu nebo od sajrajtu z nekvalitnich paliv?

Podľa mňa totálna blbosť tankovať do 1,4 MPI N98. Ten motor nie je nataké palivo stavaný a nedokáže využiť to palivo. Len z hecu som testoval na brzde palivo s OČ cca 101 a na kW rovnaký výsledok.

Testoval som kedysi (dlhodobo) aj ten V-power a žiadna zmena ako na chode motora (po tzv. vyčistení) a ani spotreba neklesla.

Všichni tady řešíte proč, ale nikdo nenapíšete jestli lze:-)

Lze, vyšší oktanové číslo samozřejmně, výkon Ti to sice nepřidá, ale zlepší se chování motoru v tzv. přechodových stavech-motor Ti nebude škubat ap. a to právě díky vyššímu oktanovému číslu, neb to zjednodušeně znamená míru odolnosti vůči detonacím, tedy čím vyšší, tím vyšší odolnost.

Jasně, že to jde. Já vyjímečně natankoval i V-Power 98 do starého Favorita :D Fakt je, že byl potom živější a motor nebyl tak hlučný, ale jezdit na to stabilně myslím nemá smysl ;)

Jinak mi říkali kočenky od Shellu, že takovéto "letecké" palivo leckdy natankují i Škodovkáři do Š 120 apod., většinou tehdy, když to prodávají a chtějí, aby auti udělalo dobrý dojem na kupce. Ach jak je ten motor krásně svižný a tichý.... to je ale super zachovalá škodověnka... :p:smich:

;) no votom mi povidej to mi takle jednou natankovala segra do š105 v-power a když sem si to vpoklidu bublal z kopečka na dvojku tak mi to uvalo vejfuk :smich::smich:

  • Autor
:smich::smich::smich:

Souhlasil bych s Diamantem, jestli to auto nema psane moznost 98-cky, tak je to pouze placebo. Pravda je to kvalitnejsi benal ale to je vse, motor, ktery neni na nej staveny ho "nevyuzije", tzn. ani zadny vykonovy narust. A podle me to plati i pro auta s 98, pouze placebo ale dobre pro motor.

Btw, 2Weirtheim, koukam, ze jdes za vykonem vsemi cestami... :)

Nevím kde jste vyštrachali, že víc oktanů=víc výkonu, (jen) o tom to fakt není...

N98 je samozrejme odolnejší proti samovznieteniu, ku ktorému obvykle dochádza z dvôvodu vyššieho tlaku vo valci alebo vysokej teplote v spaľovacom priestore. Ale okrem iného má aj nižší obsah síry a o chlp vyššiu rýchlosť horenia. Takže je možné, že chod motora je kľudnejší. Ja mám napríklad motor určený na N95, výrobca v návode odporúča N98. A skutočne to s N98 jazdí pokojnejšie, podľa výpočtov aj s nižšou spotrebou a dokonca je citeľnejší aj zásah obmedzovača pri rýchlosti 208 km/h (GPS). Ale mne N98 výrobca odporúča, čo u motorov 1,2 HTP, 1,4 MPI a pod neplatí.

Kdysi jsem měl Škodu 120 a podobné problémy. Po ujetí cca 10 - 15 km zdechl motor a nenastartoval až po nějaké době čekání. Kolem této legrace pobíhalo dost dlouho mnoho odborníků až jednoho přemýšlivce napadlo jít po hadičce přivádějící vzduch do nádrže. Hadička byla v jadnom místě zaškrcena a po nějaké době chodu motoru se vytvořil v nádrži podtlak, který nepřemohl sací výkon paliv. čerpadla. Palivovou soustavu Fabie neznám, ale co když třeba ...

Wertheim: Tak jinak a strucne - tankovat to muzes, efekt u 1.4 MPi se blizi nule a v penezence je zbytecne vetsi pruvan...

Podobnej problém se měl u svýho starýho FORMANA - pomohla výměna palivovýho filtru. Viděl bych to na závodu na palivový soustavě - prostě jakoby dojde benzín.

vyměň relé napájení ŘJ.

S tím benzínem to nebude ono.Nádrž je ovzdušněna na více místech a palivový filtr nejde jen tak ucpat.Viděl bych to spíše na vadný Hallův snímač, který snímá otáčky setrvačníku a dává info do ŘJ.Tato závada se objevuje u Favoritů(se vstřikem), Felicií a i u jiných značek.Setkal jsem se s tím i u Fordu.

Je to ale jen moje doměnka.Chce to vyzkoušet a jít tzv. vylučovací metodou.

Nám na Formanu SPi to dělalo obdobně...motor se zagřál a pak nešel nastartovat. Závadu v servise objasnili jako špatné palivové čerpadlo+výměna palivového filtru.

Zkus jestli má čerpadlo minutový průtok litrů tolik kolik má mít. Ovšem kolik má mít ti neřeknu, to nevím.

Když nemáte kompresní poměr větší než cca 12:1 dák dávat víceoktanový benzín nemá cenu. Stejnak dneska mají motory čidla klepání, takže BA 95 bohatě postačuje. Pokud ovšem výrobce motoru doporučuje BA 98 tak je situace jiná.

Tom

  • 5 týdnů později...

Takže oktanové číslo udává odolnost paliva proti detonačnímu spalování. Obecně platí že čím vyšší kompresní poměr,tím je potřeba paliva o vyšším oktanovém čísle. Tyto motory byly zkonstruovány pro okt č 95 a vyšší,tj že 95 vyhovuje,98 taky,ale je to zbytečnost. Smysl bych viděl poze u někoho kdo má sníženou hlavu,nebo s Fábkou jezdí nějakou rally nebo snad žije na Sahaře. Jízda s benzínem o vyšším oktanovém čísle proti 95 nepřidá žádný ani minimální výkon,jen má vyšší teplotní hodnotu,při které dojde k samovznícení,které je nežádoucí a nebezpečné pro klikové ůstrojí.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.