Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Pravě to mě děsí . Jinak zatim sem s motorem max spokojen předtim jsem měl 1.6 ale Tsi je daleko lepší kultura chodu spotřeba .

Nevite zda existuje nějaký kryt motoru zespodu ? Nemám paket na špatne cesty .

Upraveno od zbek

  • 4 týdny později...

Ahoj,

dnes jsem byl v servisu a pod turbicko mi nainstalovali jakousi podlozku a prehravali program. Pochopil jsem, že je to neoficiální, ale když se tam někdo z nás objeví, tak mu to udělají ;)

POSTREH: Palubní počítač mi počítá spotřeby pomaleji a auto má menší spotřebu- při 160km/h mi udával 5,8l, ve dvou lidech, což dříve udával hodnotu vyšší!

Teď je otázka jestli to souhlasí s reálnou spotřebou, nebo je třeba PP trochu zkalibrovat.

Ahoj,

dnes jsem byl v servisu a pod turbicko mi nainstalovali jakousi podlozku a prehravali program. Pochopil jsem, že je to neoficiální, ale když se tam někdo z nás objeví, tak mu to udělají ;)

POSTREH: Palubní počítač mi počítá spotřeby pomaleji a auto má menší spotřebu- při 160km/h mi udával 5,8l, ve dvou lidech, což dříve udával hodnotu vyšší!

Juu to bys měls lepší spotřebu než TDI :kol-47: co motor jak jede s posledním softem ?

no tak v 160 kmh bude ta spotřeba zcela jistě podstatně vyšší....

Tak mam za sebou výměnu rozvodů v 37tis na záruku. Po výměně se nahodile asi jednou za 500km objevil nepravidelný chod motoru na volnoběh, skoro jako by běžel na 3 válce.

Při reklamaci mi řekli, že je nová akce na servo regulace obtoku turba a dali mi pod něj asi 1mm tlustou podložku + nový FW. Od té doby zatím vše OK.

Upraveno od Dare

  • 3 týdny později...

Tak mne trošku dojali. Přijarní kontrole a výměně gum mi také neoficiálně vyměnili soft a dodali podložku. Spotřeba se zvedla o litr na letních gumách bez klimy. Předtím 5,4 l/100 km dlouhodobá. Nahrkaných mám 19000 km. Písemně jsem je kontaktoval. Bohužel nereagují. Budou to mládenci muset dát do kupy nebo budu řvát, že to neviděli.

Myslím, že ti to bude prd platné. Já mám zcela běžně rozdíl spotřeby o půl litru vyšší na letních než na zimních

Klokane, bez klimy a na Michelinách Energy Saver nemůže vyskočit spotřeba výše, ale sníží se. I kvůli vyšší teplotě. Moje žena je poměrně marný řidič a chápe, že zásahem došlo k přenastavení. Je to zdechlejší a motor se rozhodněnechová tak kultivovaně, jak před zásahem. Prostě mají strach, aby turbo vydrželo v záruce. Jak jinak si vysvětlit, že mi na volnoběh lehce střelí výfuk a nebo po ubrání plynu auto přidá? Tohle považuji za podvod na sppotřebitele. Auto jednoznačně nevykazuje stejné vlastnosti.

Tak pokud to má ještě další indikace tak samozřejmě jo. Já jen k těm gumám, že ač je to trochu nelogické, tak na zimních mám nižší jak na letních. Ale ono to taky bude tím, že v zimně jezdí člověk pomaleji a méně agresivněji.

Dnes jsem měl možnost se trochu více projet. Auto po sešlápnutí plynu na podlahu reaguje jak naložené zemákama až po střechu. Pěkně pozvolna se to rozjede. Všechna krása a požitek z jízdy se vytratil. Přenastavení po fleshnutí firmware vám nedovolí přetěžovat turbo a řetěz. Žádná agresivita se nekoná. Kecy, že po 300 km se to změní, neplatí. Dokonce i můj malý syn viděl, že je to špatné. Dnes jsem od servisu dostal informaci, že výrobce nařídil nahrát nový software. Akorát mi o zásahu řekli až po dokončení. To není moc slušné.

jj přesně ten pocit mám taky. Jinak 77kw je na Fabii tak tak... v Yetim nebo Touranu bych si ho asi nekoupil. U Yetiho jde na dalnici citit ten tvar krabice když fouká

jj přesně ten pocit mám taky. Jinak 77kw je na Fabii tak tak... v Yetim nebo Touranu bych si ho asi nekoupil. U Yetiho jde na dalnici citit ten tvar krabice když fouká

Šššmarjáá co je to tady za kecy. Nepochopím jak si někdo může koupit svobodně a o své vůli auto a pak tady blije na motor, který si pořídil. Když se ti 1.2 TSI nelíbí, pořiď si něco silnějšího a neplivej na ten motor. Mimochodem, když jsem kupoval jednu z prvních fábií, měl jsem tam motor 1,4 44 kW a můžu tě ujistit, že ten motor na to auto bohatě stačil (a do dneška jezdí). Dneska mám motor 1,8 TSI 118 kW a už pošilhávám po něčem silnějším. To ale neznamená, že ten současný motor musím nutně kritizovat. Fakt ty vaše kecy tady nechápu.

Tak zaprvé, necituj předcházající příspěvek. A zadruhé, proč by ho nemohl kritizovat? To je snad nějaké nedotknutelné božstvo? Navíc, když výrobce řeší jeho problémy stylem, že ti změní jeho charakteristiku/vlastnosti flashnutím ŘJ motoru? To nikdo při výběru nemohl přece vědět!

Rád bych si nechal změřit výkon motoru. Jsem od Přerova. Nemáte někdo tucha, kde nejblíže to dělají?

Šššmarjáá co je to tady za kecy. Nepochopím jak si někdo může koupit svobodně a o své vůli auto a pak tady blije na motor, který si pořídil. Když se ti 1.2 TSI nelíbí, pořiď si něco silnějšího a neplivej na ten motor. Mimochodem, když jsem kupoval jednu z prvních fábií, měl jsem tam motor 1,4 44 kW a můžu tě ujistit, že ten motor na to auto bohatě stačil (a do dneška jezdí). Dneska mám motor 1,8 TSI 118 kW a už pošilhávám po něčem silnějším. To ale neznamená, že ten současný motor musím nutně kritizovat. Fakt ty vaše kecy tady nechápu.

já myslím, že tu lidé poukazují hlavně na to, jak s lidmi škoda a vw ojebali. koupili motor, který táhnul už odspoda (legendární to přirovnání pro tento už legendární motor) a po tom, co si ve škodawerke uvědomili, co zplodili za výtvor a kolik je to bude všechno stát, lidem pomalu bez jejich vědomí přehrávání soft pro větší výdrž a dělají z aut obyčejné líné lemry, tedy přesně opak, proč si tento motor lidé kupovali.

Upraveno od mmaa

Nazdar lidi. Tak jsem si nechal změřit výkon. Borec, který to dělal, říkal, že je ten výkon úžasný. Vyjádřil se taky k výkonu z fabriky a to ve smyslu, že to nastavují hodně vysoko, ale asi ze strachu z poškození to teď softwarově upravují. Těch odjetejch 300 km po změně firmware v řj na adaptaci je čirej nesmysl. 300 km je na to, aby si asi zvykl řidič. Stav při změně sw byl 18500 km a průměrná spotřeba 5,4 l/100 km. Dnes je stav 19500 km a průměrná spotřeba 6 l/100 km. A to jsem přesedlal na 98-ku a na letní gumy. Ani styl jízdy jsem nezměnil. Podotýkám, že se průměr vymaže každých 10000 km, takže se spotřeba zvýšila dost zásadně (poměrově). Auto je hlučnější a línější. Kdo se chce rychle svést, musí točit.

Ještě jedna věc, které jsem si nevšiml při předání protokolu z měření. Měření se obvykle provádí na posledním nebo předposledním převodovém stupni. V mém případě to byla 4-ka ze 6-ti. Má to nějakej vliv? Ví to někdo z vás?

Přemýšlím o tom, kdo a jak bude takto nastavené auto používat. Na jízdu kolem chalupy to ze začátku docela žere a na jízdu po dálnici taky. Nejlepší je pozvolná jízda do 90-ky nad 20 km vzdálenosti bez brutálních veder (klima) a zim v rovinnatém terénu.

vořezanejobrázek.pdf

Ještě jsem zapoměl dodat podstatnou věc. Ten výkon je na kole, tzn. bez ztrátového výkonu. Výkon motoru je tedy cca 90 kW (nikdo ztrátový výkon nepočítal a tak je to jen odhadem fundovaného odborníka; u každého auta je to jiné). Někde jsem četl, že se baj oko připočítává 20% ztrát, který se ztrácej mezi kolem a motorem. U tohohle auta to je podle mne kravina (příliš mnoho), ale mohu se plést, protože jsem absolutní laik. I tak je to měření docela hodně optimistické, že? No co už. Jsou i důležitéjší věci na světě a vliv na úrodu paprik letos to mít asi taky nebude. Každopádně jsem z krizového období poučen a zařídím se podle toho.

Tak ta zvětšena spotřeba i mě vadí nejvíc . někteří popisuji že jim auto jede dole lepe než před úpravou . Zatím s naštěvou servisu vahám

Řeknu to asi takto: 1 a 2 trhá asfalt, na 4-ku to roztáhnu na 80-ku, abych nezdržoval provoz a 6-ka je docela leňoch. Změnu jsem moc nezaznamenal pouze u nižších stupňů, u vyšších je nárust otáček vlažný. Jinak otáčky řeším jen při eko jízdě. To, co doporučuje řadící asistent moc nefunguje. Už jsem měl hodně aut. I 3.0 V6 benzín a taky 1.4 tdi FI (mimochodem, tendle model jezdil lépe; prodal jsem ho s nalítanýma 220 000 km v luxusním stavu) Najezdil jsem i mnoho km. Jeden rok cca 100000 - 120000 km (nevím přesně, sedlal jsem ten rok 3 auta). Nepovídám to proto, abych se chvástal. Ale proto, aby bylo jasné, že mám s čím porovnávat. I to kontrolní měření výkonu a krouťáku jsme dělali pro objektivní posouzení. Při koupi jsem byl fakticky nadšený, ale po změně sw to prostě není ono. Docela zklamání. V prvních okamžicích mi to vždycky vyhodilo vzpomínku na film Slavnosti sněženek - To je dost táto, žes nás taky jednou vyvez (parafráze).

Upraveno od grey1

já se zeptám možná blbě, ale co třeba "downgrade" to neudělá žádný servis? Auto je přece Tvé a pokud nejsi spokojený, tak na vlastní žádost (a i nebezpečí) by to měli nahrát zpět, nebo ne ?

Radime, otázka zní, zda se starým (původním) SW může fungovat regulace turba, když už tam má namontovanou tu distanční podložku? :kol-32:

SW se přehrává on-line, takže vždy jde nahrát jen ten poslední.

Existuje nějakej seznam verzí ? Kdy se dá očekávat nějaká lepší ?

Já 1.2 TSI nekritizoval, jinak bych ho asi nekoupil. Jen po těch změnách citím jiné chování motoru a 77kw mě příjde vhodné tak do Fabie protože Yetim jezdím i delší cesty takvím o čem mluvím.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.