Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím mám dotaz je nějak k poznání že je kinematickej kloub vadnej.....pořád mě to cvaká ,když jde auto do tahu,tedy když přeřadím....

tak sliším takové cvaknutí.....

  • 4 týdny později...

čeče já asi taky,taky by mě to zajímalo.Když zařadim .Už jsto zjistil?

Hoši ,

také mi to začalo při přeřazení cvakat ( někdy i při alceleraci) Trvá to už nějakých možná 1000 km a zdá se mi , že se to zhoršuje. Najeto mám skoro 60 000 a vloni mi měnili obě přední ložiska. Nechce se mi věřit, že by to byl kloub !

Přemýšlím o těch maticích poloos, ale ty už mám ocelové a ty by se neměly povolovat... Zajímalo by mne , zda se dají dotáhnout bez nějakého rizika ??? ( jsou údajně jednorázové a nevím jak jsou jištěné - snad tmel ??) Zdraví Bert

Hoši ,

také mi to začalo při přeřazení cvakat ( někdy i při alceleraci) Trvá to už nějakých možná 1000 km a zdá se mi , že se to zhoršuje. Najeto mám skoro 60 000 a vloni mi měnili obě přední ložiska. Nechce se mi věřit, že by to byl kloub !

Přemýšlím o těch maticích poloos, ale ty už mám ocelové a ty by se neměly povolovat... Zajímalo by mne , zda se dají dotáhnout bez nějakého rizika ??? ( jsou údajně jednorázové a nevím jak jsou jištěné - snad tmel ??) Zdraví Bert

myslím že při demontáži matice se poškodí závit na matce a proto se dává nová

Hoši ,

také mi to začalo při přeřazení cvakat ( někdy i při alceleraci) Trvá to už nějakých možná 1000 km a zdá se mi , že se to zhoršuje. Najeto mám skoro 60 000 a vloni mi měnili obě přední ložiska. Nechce se mi věřit, že by to byl kloub !

Přemýšlím o těch maticích poloos, ale ty už mám ocelové a ty by se neměly povolovat... Zajímalo by mne , zda se dají dotáhnout bez nějakého rizika ??? ( jsou údajně jednorázové a nevím jak jsou jištěné - snad tmel ??) Zdraví Bert

myslím že při demontáži matice se poškodí závit na matce a proto se dává nová

No já nemyslím ji povolovat (či sundávat) ,myslím ji zkusit pouze přitáhnout .

Hoši ,

také mi to začalo při přeřazení cvakat ( někdy i při alceleraci) Trvá to už nějakých možná 1000 km a zdá se mi , že se to zhoršuje. Najeto mám skoro 60 000 a vloni mi měnili obě přední ložiska. Nechce se mi věřit, že by to byl kloub !

Přemýšlím o těch maticích poloos, ale ty už mám ocelové a ty by se neměly povolovat... Zajímalo by mne , zda se dají dotáhnout bez nějakého rizika ??? ( jsou údajně jednorázové a nevím jak jsou jištěné - snad tmel ??) Zdraví Bert

myslím že při demontáži matice se poškodí závit na matce a proto se dává nová

No já nemyslím ji povolovat (či sundávat) ,myslím ji zkusit pouze přitáhnout .

tak přitáhnout ji myslím můžeš ale opatrně je tam přesně dáno na jaký moment v nm.

Zdravím mám dotaz je nějak k poznání že je kinematickej kloub vadnej.....pořád mě to cvaká ,když jde auto do tahu,tedy když přeřadím....

tak sliším takové cvaknutí.....

Kinematicky kloub? ...tak to slysim poprve.

Neni to nahodou kynologicky nebo gynekologicky kloub? :D

...asi ne, ze? ...on je to totiz homokineticky kloub.

Chlapi, taky by příčinou toho cvakání mohl být vadný zadní silentblok spodního ramena na přední náptravě. Při odlehčení a při zátahu spodní rameno cestuje a z toho by mohlo být to cvakání.

Chlapi, taky by příčinou toho cvakání mohl být vadný zadní silentblok spodního ramena na přední náptravě. Při odlehčení a při zátahu spodní rameno cestuje a z toho by mohlo být to cvakání.

Na zadní silentbloky spodního ramene jsem se díval a neviděl jsem žádné poškození. Tím to tedy asi nebude. Dík za odpověď - Bert

Zdravím mám dotaz je nějak k poznání že je kinematickej kloub vadnej.....pořád mě to cvaká ,když jde auto do tahu,tedy když přeřadím....

tak sliším takové cvaknutí.....

Parkane, ten problém jsi řešil ( jak jsem zjístil ) již téměř před rokem. To celou dobu s tím takhle jezdíš ?? Jak se mění tento stav, je to stejné nebo se to postupně horší ? Já to pozoruji řek bych ani ne 1000 km a zdá se mi , že se to horší ... Bert

Pepa 007 může mít pravdu.Pokud auto neodlehčíš,nepoznáš to.Jinak matice poloos se měnily.Nebyla na to sice svolávačka,ale kdo jezdil pravidelně do servisu,tak se kvůli cvakání měnily matky

Pepa 007 může mít pravdu.Pokud auto neodlehčíš,nepoznáš to.Jinak matice poloos se měnily.Nebyla na to sice svolávačka,ale kdo jezdil pravidelně do servisu,tak se kvůli cvakání měnily matky

Cosby, chceš tím říct, že se na poškozeném silentbloku nedá okem poznat , že je vadný ??? Předpokládal bych , že bude vidět natržení , popraskání nebo nějaké vyžvejkání. Nic takového jsem i při pozorném prohlížení pod vozem neviděl ( samozřejmě v rámci možnosti )

Jinak ještě k těm ocelovým maticím , vloni mi je tam při výměně ložisek dali. Právě že jsem zde na fóru ale zaznamenal i jeden příspěvek že i tyto se povolily ( nebo pomohlo jejich přitažení ). Proto si myslím , jestli by nestálo za to je zkusit znovu přitáhnout. Nevím ale, zda se tím neporuší jejich zajištění ??? Díky za odpověď - Bert

Pepa 007 může mít pravdu.Pokud auto neodlehčíš,nepoznáš to.Jinak matice poloos se měnily.Nebyla na to sice svolávačka,ale kdo jezdil pravidelně do servisu,tak se kvůli cvakání měnily matky

Cosby, chceš tím říct, že se na poškozeném silentbloku nedá okem poznat , že je vadný ??? Předpokládal bych , že bude vidět natržení , popraskání nebo nějaké vyžvejkání. Nic takového jsem i při pozorném prohlížení pod vozem neviděl ( samozřejmě v rámci možnosti )

Jinak ještě k těm ocelovým maticím , vloni mi je tam při výměně ložisek dali. Právě že jsem zde na fóru ale zaznamenal i jeden příspěvek že i tyto se povolily ( nebo pomohlo jejich přitažení ). Proto si myslím , jestli by nestálo za to je zkusit znovu přitáhnout. Nevím ale, zda se tím neporuší jejich zajištění ??? Díky za odpověď - Bert

Poškození silentbloků poznáš opravdu jak říká Cosby při odlehčení tedy třeba na zvedáku. Co se týká matic pokud je přitáhneš nic se neděje . Nesmíš ovšem povolit . Při povolení se zničí zajišťovací jazýčky.

  • 2 týdny později...

Caute Pravdepodobne to budu silembloky v gumoprizovich lozkach na ramenach prednej napravy. Daj to na hever a pomiksluj kolesom a citis ci je tam vola ale bo to pruzi prirodzene.

  • 2 týdny později...

Zdarec, řešil jsem ten samej problém:při záběru nebo rychlém šlápnutí na brzdu mi v přední nápravě něco cvaklo.Zajel jsem do servisu, kde mě řekli že je v háji homokinetickej kloub, nechal jsem si ho vyměnit a mám svatej pokoj :)

  • 2 roky později...

Mám pri jazde a vytočenom volante pukavé zvuky od kolies,na ľavej strane mám trocha od polosi oddelenú manžetu,predpokladám,že to budú homokinetické kĺby,začalo to po pár otočkách na ručnej brzde počas tejto zimy165.gif ,ale pri 134.000 km,majú na to už aj nárokkol-05.gif

Ceny sú od 460,-Sk do 3.500,-Sk(15€-115€),ja som už kúpil za 35€/ks,chystám sa na výmenu,len sa chcem uistiť,či na môj typ motora,ide 36 zubý homokineťák,dík za infopost-23-1156182784.gif

Tak tie 36 zubé kĺby boli v poriadku,ale pri výmene bola zistená ohnutá poloos na pravej strane,takže ešte stále nemám po starostiachaggressive.gif

Upraveno od Fabia SDN

Mam take kratku aj dlhu.

Vďaka,zohnal som zánovnú,už to mám všetko porobené.aggressive.gif

Upraveno od Fabia SDN

  • 1 rok později...

Abych nezakládal nové téma,tak pokračuji třeba zde. Potřeboval bych poradit ohledně homokineťáku,začal mi mlátit a musím to vyměnit,jenže nevím který,zda s 30 vnějšímy drážkamy,nebo s 36? Nedá se to nějak poznat podle motorizace atd? Mám 1.4 MPi,44kw,r.v. 2001,euro 4 a posilovač řízení. Poradí někdo? Díky předem

36..

30 má Junior

  • 3 roky později...

Dobrý den!

Mohl by mi někdo vysvětlit příčinu 4 poruch homokinetických kloubů na Fábii I.Auto má najeto 73 000 km a mělo za posledních 30 000 km 2x roztržěný levý kloub a utržený drážkovaný čep kloubu na obou kolech.Dost mě to trápí,neboť to velmi snižuje spolehlivost vozu a dost zvyšuje provozní náklady.Servis kam auto dávám se s tímto problémem zatím nepotýkal,řeší výměnu kloubu nikoliv příčinu(i když se o to snaží).Děkuji

jestli myslíš roztrženou manžetu, tak to se po nějaké době stává - guma holt stárne a jestli se závada brzy opakuje, tak to znamená, někdo použil nekvalitní díl - s gumou z druhovýroby jsou obecně problémy a netýkajá se to jen manžet. U toho čepu těžko říct, proč se to stalo - byla tam vůle?, vysypal se nejdříve kloub? Většinou to má nasvědomí zanedbaná údržba.... a opravdu to má najeto jen 73 tisíc?

stane sa , posledne som mal utrhnutý čep - tisíc hran od samotného tela na originále , po výmene za spidan a odchode zo zdviháka odtrhlo aj nový , hold 37kw 1,0 je asi prisilná , nový originál drží ... 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.